Permalänk
Skrivet av drwlz:

Fick min första Lapras, lvl22. Den ser man inte mycket utav!

Grattis! Cp?
Haft en på nearby under mina snart 20 levlar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Men vad tror du oddsen är att mina nio ägg råkar alla bli under level5 fast jag var lvl22 när jag kläckte dem?

Eftersom jag inte har några siffror att utgå ifrån kan jag inte räkna ut det. Däremot är det väl en högoddsare att du talar sanning...

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är tydligen en bugg som gjort att fler flytt än tidigare. Får väll hoppas att det fixas snart.

https://twitter.com/PokemonGoApp/status/761301330967326720

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Måste man skapa ett nytt konto på den hemsidan för att kunna kolla?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Måste man skapa ett nytt konto på den hemsidan för att kunna kolla?

Skickades från m.sweclockers.com

Logga in med befintligt konto du loggar in med i Pokemon Go så får du all info.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Måste man skapa ett nytt konto på den hemsidan för att kunna kolla?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du ger den ditt nuvarande konto. Den läser av svaret från Niantics servrar och avkodar det för att få exakt IV osv på alla pokemon. Tyvärr är det inte tillåtet enligt ToS, men med tanke på hur användbart det är och att det egentligen inte skadar på något vis så får vi hoppas att Niantic inte börjar banna folk eller stänger ner sidan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Fick min första Lapras, lvl22. Den ser man inte mycket utav!

Jag såg en spawnas i närheten av jobbet för två dagar sedan, gav mig ut med kollegan men vi lyckades aldrig hitta den tyvärr Är lvl 15.

Edit: missat den där sajten, rätt ball Nu är jag ju bara lvl 15 men har tydligen en 100%-pokemon.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trickeh2k:

Jag såg en spawnas i närheten av jobbet för två dagar sedan, gav mig ut med kollegan men vi lyckades aldrig hitta den tyvärr Är lvl 15.

Edit: missat den där sajten, rätt ball Nu är jag ju bara lvl 15 men har tydligen en 100%-pokemon.

http://imgur.com/FLq67r4.png

Synd att det var en Oddish bara

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, du ger den ditt nuvarande konto. Den läser av svaret från Niantics servrar och avkodar det för att få exakt IV osv på alla pokemon. Tyvärr är det inte tillåtet enligt ToS, men med tanke på hur användbart det är och att det egentligen inte skadar på något vis så får vi hoppas att Niantic inte börjar banna folk eller stänger ner sidan.

Aha! Så om jag använder mitt Google-konto loggar jag in med det? Eller måste jag ha ett specifikt Pokémon GO-konto?

Det vore tråkigt att bannas för en sådan sak, ja, särskilt när man lagt ner så mycket tid på spelet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Synd att det var en Oddish bara

Man får vara glad för det lilla

Skrivet av Wifi:

Aha! Så om jag använder mitt Google-konto loggar jag in med det? Eller måste jag ha ett specifikt Pokémon GO-konto?

Det vore tråkigt att bannas för en sådan sak, ja, särskilt när man lagt ner så mycket tid på spelet!

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan välja mellan båda kontonen Du får en länk genererat om du har Google-konto så du behöver aldrig knappa in vare sig email eller lösenord.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Aha! Så om jag använder mitt Google-konto loggar jag in med det? Eller måste jag ha ett specifikt Pokémon GO-konto?

Det vore tråkigt att bannas för en sådan sak, ja, särskilt när man lagt ner så mycket tid på spelet!

Skickades från m.sweclockers.com

De som använder tjänsten mest är antagligen även de som lägger ner mest pengar på spelet, så risken att de som använder tjänsten skulle bannas är väldigt liten, skulle jag gissa. Det är mycket troligare att de ber sidan lägga ner, precis som de gjorde med Pokevision.

Använder du ett Google-konto så ger du bara hemsidan din Google-token som du får från Google, och på så vis kan hemsidan bevisa för Niantic att du gett dem din tillåtelse att kontakta servrarna i ditt namn.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@trickeh2k @Dunder Tack så mycket för hjälpen! Då får jag ge det ett försök.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det var lite deprimerad läsning... inga bra. Alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Lyckats få dessa

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Hedersmedlem

Niantic hävdar att tredjepartssidorna belastade servrarna ganska hårt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det var lite deprimerad läsning... inga bra. Alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara på grindingen med dig

Skrivet av Elgot:

Niantic hävdar att tredjepartssidorna belastade servrarna ganska hårt:

Frågan är hur många färre som orkar spela spelet utan de där sidorna.

Edit: någon som spelar med en LG G4? För min fps brukar vara så fruktansvärt dålig. Känns som att det är max 10 - 15 fps och kommer i stötar, oftast när man ska kasta bollarna (såklart) vilket gör det hela tio gånger svårare. Vilka mobiler kör ni och har ni samma fps-problem?

Permalänk
Medlem

Spelar inte själv men har hört att det finns omgående 100+ personer i en park i Helsingfors som letar efter Pokemon Go's där.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Bara på grindingen med dig

Frågan är hur många färre som orkar spela spelet utan de där sidorna.

Edit: någon som spelar med en LG G4? För min fps brukar vara så fruktansvärt dålig. Känns som att det är max 10 - 15 fps och kommer i stötar, oftast när man ska kasta bollarna (såklart) vilket gör det hela tio gånger svårare. Vilka mobiler kör ni och har ni samma fps-problem?

Känns som Android-relaterat. Har två kollegor som har S7 Edge, även där laggar det från och till. Känns mer optimerat till iOS.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Grattis! Cp?
Haft en på nearby under mina snart 20 levlar..

Var runt 1550, så inte fy skam! Bra moves också (Ice Shard / Blizzard).

Dock endast 62.2% IV.

Trevlig sida den där pokeadvisor. Har en Magikarp på 80% IV och 400 candys redo, köra eller vänta?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva ner lite nyttig info för dem som inte vet...

- Om du får ett ägg spara inte på det utan kläck det så fort du kan så du kan få nya från PokeStopsen! Om du sparar ett 10km ägg till level 20 så spelar det ingen roll då du kommer få en sådan bra cp Pokemon som på den leveln du var när du fick ägget! Så spara inte på några ägg utan kläck kläck kläck!

- Spara på ditt stardust!! Sett folk som postar bilder på ngt dem fångar och har bara ~4000 stardust... Jag har 183 000 stardust nu och är level 23. Slösa på sitt dust innan level 30 är bara onödigt, då du kommer hitta bättre Pokemons i det fria ju högre level du är, slösa därför inte dust på pokemons under typ cp1500 iallafall.

- Ta och stjärnmarkera dina evolves och skicka dina dåliga pokemons till Professorn så han kan mala ner dem till candy innan du drar igång ett lucky egg, så du har dina evolves redo. Se också till att ta PokeStopsen mellan några evolves för att få in saker i inventoryt!

- Du måste inte äga ett gym under 21h!! Sett flera som missuppfattat detta, det är bara en cooldown på 21h att collecta gym. Så när tiden har runnit ut och det står "Collect Now" så ska du gå runt och ta över/förstärka så många gym som du kan! Har 3 lätta som jag kan ta varje morgon och du får 500 stardust och 10 PokeCoins för varje gym du äger! Lätta 1500 dust och 30 PokeCoins varje dag får jag in på det!

- Om du vill fånga vatten pokemons gå ner och sätt ett Lure på ett Pokestop nära vattnet! Igår satte jag och en kompis upp 2st bredvid varandra 5 meter från vattnet, vi fick ihop nästan 100 magicarp candy och det spawnades Seal, Krabby, Dratini, Squirtle, Psyduck, Poliwag, Tentacool, Horsea, Goldeen och såklart Magikarps!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

- Om du får ett ägg spara inte på det utan kläck det så fort du kan så du kan få nya från PokeStopsen! Om du sparar ett 10km ägg till level 20 så spelar det ingen roll då du kommer få en sådan bra cp Pokemon som på den leveln du var när du fick ägget! Så spara inte på några ägg utan kläck kläck kläck!

Obekräftat

Permalänk

Ser mycket tjatande om att det är svårt att fånga låg levlade Pokemons. Det tycker jag är det sista man ska fokusera på. Ja, de har blivit svårare att fånga den senaste tiden, men de går ju iallfall.

Till skillnad ifrån att hitta rare Pokemons. Jag har haft, ett antal Snorlax, Lapras, Gengars, Dratinis och säkert 1000 scyhter på nearby listan. Men eftersom det är nästintill omöjligt att hitta de så har jag inte hittat något.

Man är tvungen att gå runt som en idiot, och sedan gå tillbaka till samma ställe. Utan Footsteps/tredjepartssidor och några som helst sätt att tracka Pokemons på är detta ganska värdelöst. Vad är det här? Går ju bara ut på tur genom att få 10k ägg eller att någon rare jävel hoppar fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Var runt 1550, så inte fy skam! Bra moves också (Ice Shard / Blizzard).

Dock endast 62.2% IV.

Trevlig sida den där pokeadvisor. Har en Magikarp på 80% IV och 400 candys redo, köra eller vänta?

Vänta på en 90+

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av drwlz:

Var runt 1550, så inte fy skam! Bra moves också (Ice Shard / Blizzard).

Dock endast 62.2% IV.

Trevlig sida den där pokeadvisor. Har en Magikarp på 80% IV och 400 candys redo, köra eller vänta?

Jag sitter på en 91% IV som jag inte riktigt vill evolve:a då den bara har ~150 CP... Så om du inte har jättebråttom är det nog bättre att vänta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag sitter på en 91% IV som jag inte riktigt vill evolve:a då den bara har ~150 CP... Så om du inte har jättebråttom är det nog bättre att vänta.

Känns dock riktigt segt då den högsta jag fångat är runt 140, verkar som om att man skall vara lvl30+ för att hitta en på 200+.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Lite lost

Nu har jag kommit in i det här med pokémon men förstår inte helt.
Men det här med Iv Score vad menar det. Jag googlade men fattade ingenting.
Jag har tex en magicarp med lvl 26 fast 95,6% Iv och en 60 med 60% Vad er grejen ?

Er som letar. Jag kommer från skåne. Men i malmö och lund tex var går ni ?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av drwlz:

Känns dock riktigt segt då den högsta jag fångat är runt 140, verkar som om att man skall vara lvl30+ för att hitta en på 200+.

Jo, lite segt är det ju... Och frågan är om man verkligen ska spela enbart för att försöka maximera så mycket som möjligt, eller om man ska försöka ha lite roligt också

Skrivet av saizz:

Nu har jag kommit in i det här med pokémon men förstår inte helt.
Men det här med Iv Score vad menar det. Jag googlade men fattade ingenting.
Jag har tex en magicarp med lvl 26 fast 95,6% Iv och en 60 med 60% Vad er grejen ?

I PoGo finns det tre stats för varje pokemon: attack, defence och stamina. Max för varje är 15. En pokemons IV avgör hur höga stats den har, och därmed hur stark den kommer vara när du utvecklat den så långt det går.
En fullt utvecklad med 100% IV kommer inte vara dubbelt så stark som en med 50% IV, men det ger en liten fördel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

I PoGo finns det tre stats för varje pokemon: attack, defence och stamina. Max för varje är 15. En pokemons IV avgör hur höga stats den har, och därmed hur stark den kommer vara när du utvecklat den så långt det går.
En fullt utvecklad med 100% IV kommer inte vara dubbelt så stark som en med 50% IV, men det ger en liten fördel.

Men samtidigt vill man också att sin Pokémon ska ha så hög CP och level som möjligt, väl?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Men samtidigt vill man också att sin Pokémon ska ha så hög CP och level som möjligt, väl?

iv är enbart intressant om du tänkt göra powerup. eller om du kanske vill ha alla 151 95%+ iv showoff

Permalänk
Medlem
Skrivet av saizz:

Er som letar. Jag kommer från skåne. Men i malmö och lund tex var går ni ?

I Malmö så är området vid centralen, västrahamnen, ribersborg och sibbarp bra.