Permalänk
Snusfri

My Summer Car

Citat:

- You'll have a tractor to pull the car out of ditches
- You can order spray paint and other parts from a mail order catalog
- You'll have a van to transport bigger parts
- You'll are supposed the build the entire car from scratch, which takes two hours
- You can even install bad ass subwoofers to your car
- The radio plays only shit music, because the game is meant to be realistic

'

Steam Greenlight: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=6519393...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

"- The radio plays only shit music, because the game is meant to be realistic"
Fantastiskt

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Underbart trashigt spel. Önskar att det fanns fler galna finnar i världen!

Permalänk

Fan va grymt! xD

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Inaktiv

Då spelet fått en del spelmediafokus de närmaste dagarna är jag farligt nära att köpa spelet.

Ni som köpt det, vad tycker ni hitills?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Då spelet fått en del spelmediafokus de närmaste dagarna är jag farligt nära att köpa spelet.

Ni som köpt det, vad tycker ni hitills?

Jag har bara spelat en timme, som till största del gick ut på att försöka hitta till affären så jag kunde köpa mer öl och annat, samt att dricka öl och försöka hålla sig på vägen och inte dö/flippa skåpbilen. Tycker det är rätt ok än så länge, i princip vad jag förväntade mig (har följt utvecklaren på twitter ett par år nu). Ser fram emot framtida uppdateringar.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kode:

Jag har bara spelat en timme, som till största del gick ut på att försöka hitta till affären så jag kunde köpa mer öl och annat, samt att dricka öl och försöka hålla sig på vägen och inte dö/flippa skåpbilen. Tycker det är rätt ok än så länge, i princip vad jag förväntade mig (har följt utvecklaren på twitter ett par år nu). Ser fram emot framtida uppdateringar.

Härligt!

Jag kunde inte låta bli så blev ett köp. Garvade som fan typ första timmen. Sådanna små detaljer som att rycka ur telefonen när åskoväder drar in...

Redan dött en gång med. Hur hände det? Joo.....

Jag har nästan skruvat klart min bil, ska in till byhålans lilla matbutik för att käka korv då jag är dödligt hungrig. stoppas av polisen på vägen dit, kör förbi, blir stoppad. betalar mina böter, börjar fortsätta åka och polisfan kör på mig så jag åker av vägen och in i ett träd och.... dör

Inte lyckats få ihop hela bilen ännu. Motorn får jag inte i samt lite svårt att montera allt under bilen, trots att jag lyckats knuffa in bilen i garaget. Men rätt nära nu men det har tagit ett par timmar.
Inte lyckats klura ut hur jag fräschar upp karaktären, verkar inte vilja duscha.

Underbart spel, snudd på perfektion på sitt vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte lyckats klura ut hur jag fräschar upp karaktären, verkar inte vilja duscha.

Om nu någon inte vill veta hur man blir ren så sätter jag spoiler på det svaret

I "ren" finsk stil BARA BASTA!!

Dold text
Permalänk
Medlem

Sugen på att testa detta, men är det någon ide att köra detta på bärbara? I3 2,4ghz, 6gb ddr4, Intel iris 550?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag har "dokumenterat" mitt redneckande i bildtråden, lite "inspiration" typ.
#16459228 och #16460753

Skrivet av krrjon:

Om nu någon inte vill veta hur man blir ren så sätter jag spoiler på det svaret

I "ren" finsk stil BARA BASTA!!

Dold text

Haha, försökte länge och väl med både badrum, duschrum, kökskran men var visst just det som var vad som fungerade.

Hoppas utvecklingen av spelet fortsätter lång tid framöver. Hade gärna byggt SAAB, eller vad utvecklaren nu valt att kalla tillverkaren i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Sugen på att testa detta, men är det någon ide att köra detta på bärbara? I3 2,4ghz, 6gb ddr4, Intel iris 550?

Det bör ju vara bättre än Intel HD 4600(stationär), kör på 800x600 sämsta grafikinställningen men det är spelbart

Kan pm'a ett kort videoklipp om du vill se

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hade gärna byggt SAAB, eller vad utvecklaren nu valt att kalla tillverkaren i spelet.

Pölsa?

Visa signatur

"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kode:

Så var det, exakt.

Permalänk
Inaktiv

Sådär, fick ihop bilen och efter att ha dragit åt drivrem och fyllt på bensin så blev det en liten åktur. Som tyvärr blev ganska kort, förstörde kylningen rätt fort så bilen överhettade och tillslut gav upp. Perkele!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det bör ju vara bättre än Intel HD 4600(stationär), kör på 800x600 sämsta grafikinställningen men det är spelbart

Kan pm'a ett kort videoklipp om du vill se

Kan uppdatera med att det funkade bra. körde i 1920x1080, ligger då på 40-50 fps. alternativt 1300x någonting? typ 50-65fps.

Vore väl konstigt annars då det inte är världens mest krävande spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Kan uppdatera med att det funkade bra. körde i 1920x1080, ligger då på 40-50 fps. alternativt 1300x någonting? typ 50-65fps.

Inte illa Iris är dock bra mycket bättre än HD4600 men att den klarar 1080p är riktigt imponerande

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saigon:

Jag tycker resultatet låter riktigt bra faktiskt med tanke på vad du ändå spelar spelet på.

Permalänk
Medlem

Fick bilen genom besiktningen till slut.

Men sen rammar technovikingen ihjäl mig när jag pressade kärran på motorvägen hem. Untz untz krasch

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kode:

Men sen rammar technovikingen ihjäl mig när jag pressade kärran på motorvägen hem. Untz untz krasch

Grattis!

Själv har jag inte kommit så långt, diverse buggar har gjort att jag tappat suget på att försöka göra klart det sista på bilen så har tagit en paus. Startar dock upp spelet ibland för att köra runt som en galning tills jag kraschar eller tröttnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

"technovikingen" är lite oberäknelig "Untz untz...."

Permalänk

Kan ju inte mer än att älska spelets hemsida

http://www.amistech.com/msc/

Blir nog definitivt ett köp så man kan pröva!

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Inaktiv

Ny uppdaterings släpptes igår: http://store.steampowered.com/news/externalpost/steam_communi...

UPDATE 24.11.2016
24 NOVEMBER - TOPLESSGUN
-Radio OGG song import is now done in Main Menu for hopefully to help game loading issues
-House light states are now saved
-Sewage job darts/orders are now saved
-Fixed Air Filter bolts
-Added two odd jobs to do for Fleetari Repair Shop, vandalism and transporting of junk cars
-Any items that drop into sewage well should re-spawn at the Landfill site
-Portable Car Jack can be used only when it is placed on ground
-Physics optimization; some car part collisions are now disabled after they are bolted tight
-Fixed issue where telephone breaks down if mr. Fleetari tries to call from repair shop
-Fixed gear indicator for boat
-Fixed issue with front spoiler assemblies
-Fixed issue with Satsuma loosing its tire grip when loading the game on top of asphalt surface
-Made fur dices as optional accessory
-Fixed spawning of third halfshaft
-Police spawning is now randomized
-Local radio station updated; more songs, more programs, more random
-Fixed issue where post order sheet is not always available after getting a call and then save/loading the game

// There might be issue where Air Filter gets stuck when trying to remove it... My suggestion is to buy Racing Carbs and throw the whole stock thing into a lake.

Skrivet av Patrickpolly:

Kan ju inte mer än att älska spelets hemsida

http://www.amistech.com/msc/

Blir nog definitivt ett köp så man kan pröva!

Spelet och dess utvecklare är verkligen speciella.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett äkta finskt spel!
Rallyengelska, en hemsida som dryper av 90-tal och ett spel som är fullt av allt stereotypiskt finskt

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv

My Summer Car har uppdaterats igen: http://store.steampowered.com/news/externalpost/steam_communi...

Citat:

-Fan belt can be now purchased also when it is lost
-Store items are now re-stocked only at game load
-Decreased power of truck engine
-Made truck parking brake fail when strong force is applied
-Player can now sleep in the truck and on the junk sofa found in landfill
-Sleep is now activated with Use button (default F)
-Added driver and voice over for the yellow car
-Added map features, railroad (no trains YET) and sports ground
-Added bus player can travel with
-Added cottage with wooden Sauna
-Fixed issue with controller deadzone settings not saving
-Slower generation of fatigue when running
-Drunk driver of the small green car can now die
-Ability to buy coffee from the Pub, decreases fatigue
-Fixed issue with Christmas lights draining the battery even when shut off
-Fleetari wants his Ferndale car back now (I advice you to return it)
-Fixed bug where detached Starter motor did not enable trigger for assembly
-Fixed materials for all the bolts, let us know if there are pink bolts
-Random graphics work
-Random adjustments and fixes

Inga jätteförändringar men ändå bra att det händer lite utvecklingsmässigt.

Permalänk
Medlem

Detta spel e ju helt fantastiskt, man kan till och med pissa i bastun!

Visa signatur

Stationär: i5-10400F丨ASUS B460M-PLUS丨16GB RAM丨ASUS GeForce GTX 1060丨nVME 1TB

Laptop : Crapple MacBook Pro 13" 2019

Permalänk
Medlem

Hade det varit multiplayer hade det varit instant köp.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Faktiskt ja, och fler svordomar!!

Visa signatur

Stationär: i5-10400F丨ASUS B460M-PLUS丨16GB RAM丨ASUS GeForce GTX 1060丨nVME 1TB

Laptop : Crapple MacBook Pro 13" 2019

Permalänk
Föredetting

Såg att det finns en achievement för att dö från att svara i telefon när åskan slår ner. Så underbart sadistiskt spel med permadeath på.

Själv installerade jag det förra helgen och har spenderat drygt 10h på det, klantade mig och dog ett par gånger i början av diverse skitanledningar. Tänkte "ska vara en kärring och stänga av permadeath och börja om"... Glömde stänga av permadeath vid omstarten, och nu har jag plockat ihop hela bilen. Livrädd hela tiden när jag är ute och kör.

Spenderade mina somrar som liten i Finland, kan verkligen säga att jag känner mig som hemma i spelet. Sedan lägger textningen till en helt ny nivå av humor när man förstår språket - när folk ringer med en lång utläggning om att avloppstanken är full och att de vill att man kommer och tömmer den och textningen är "our tank is full - you should come here and suck it". Eller när ungen ringer med samma uppdrag och förklarar att farsan är upptagen med supande och inte har tid att ringa själv.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Backups på alla save files är ett måste med permadeath, orkar inte göra om allt jämnt, byggt boken en gång så är det nog liksom..

Riktigt bisarrt att spela, leker runt ibland och dom mest konstiga saker sker som gör att man bara garvar. Rekommenderas! Ratt funkar fint till detta, rekommenderar det med eller handkontroll åtminstone.

Finns även en bra editor för att modifiera din save file, kan teleportera objekt och liknande, behändigt ibland även om det är fusk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem

Det här är inget spel! Det är en finsktassemarksraggarsimulator.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3