Permalänk
Inaktiv

Jag måste tyvärr säga att jag kommit av mig rejält med detta spel. Satt som klistrad när jag köpte det i november men kom av mig mot slutet av månaden. Jag gillar att spelet uppdateras någorlunda regelbundet, betydligt oftare än andra early access-titlar vad jag har sett.

Får nog försöka ta upp även detta spel på semestern, vid det laget har vi nog sett någon patch till dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag måste tyvärr säga att jag kommit av mig rejält med detta spel. Satt som klistrad när jag köpte det i november men kom av mig mot slutet av månaden. Jag gillar att spelet uppdateras någorlunda regelbundet, betydligt oftare än andra early access-titlar vad jag har sett.

Får nog försöka ta upp även detta spel på semestern, vid det laget har vi nog sett någon patch till dessutom.

Samma här, upptäckte dock spelet i mars men köpte det omedelbums och började på att bygga bilskrället. Har spelat 8-10 timmar, brukar dö ofta och kör alltid permadeath så har aldrig fått ihop bilen ens.

Trots det har jag jättekul varje gång jag startar spelet, men oftast kommer annat emellan och nu hade jag nästan glömt spelet helt. Tack sweclockers, jag vet vad jag ska hitta på i helgen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av klirre:

Samma här, upptäckte dock spelet i mars men köpte det omedelbums och började på att bygga bilskrället. Har spelat 8-10 timmar, brukar dö ofta och kör alltid permadeath så har aldrig fått ihop bilen ens.

Trots det har jag jättekul varje gång jag startar spelet, men oftast kommer annat emellan och nu hade jag nästan glömt spelet helt. Tack sweclockers, jag vet vad jag ska hitta på i helgen

Permadeath känns passande i denna typ av spel.
Dock har jag bara kört vanliga då det går åt så mycket tid och min speltid är alltför begränsad. Men efter spelet (förhoppningsvis) når release så blir det att prova. Förutsatt att allt fungerar mer tillförlitligt då.

Permalänk
Avstängd

Har kollat hemsidan, killen är kung på hemsidor om man gillar 90-talet. 😀
Ser lite småtrevligt ut så kan nog bli att man slår till och hoppas på vidare uppdateringar.

En fråga, vad betyder permadeth, är det att man måste börja om från start igen om man dör eller? Går det att spara och hur ofta kan man spara annars?
Tycks vara rätt lätt att dö i detta spel dessutom.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vad gör man i denna bonnraggarsimulator?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Har bara kollat på hemsida och videosnutt men det tycks gå ut på att bygga ihop en bil, trimma, styla och dricka öl.
Man ska lyckas få bilen genom besiktningen också.

Som sagt så äger jag inte spelet än men med tanke på vädret närmaste veckan så kan det nog bli ett köp. Ser lite kul ut och inte så farligt dyrt nu på steam rean.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Det finns div. småsaker att göra som att utföra slamsugningsjobb och liknande men till största del går det ut på att bygga en bil från grunden och man bör vara medveten om att det är oerhört svårt och tidskrävande. Det är en slags bilmeckarsimulator som inte ger dig några som helst ledtrådar så om man inte har koll på hur bilar fungerar lär man googla konstant.

Jag är själv totalt okunnig när det kommer till bilar men ser det som en rolig möjlighet att lära mig mer. Spelet har dessutom ett rätt roligt besiktningssystem där man t.ex. kan få nedslag p.g.a. avsaknad av varningstriangel och liknande.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Det finns div. småsaker att göra som att utföra slamsugningsjobb och liknande men till största del går det ut på att bygga en bil från grunden och man bör vara medveten om att det är oerhört svårt och tidskrävande. Det är en slags bilmeckarsimulator som inte ger dig några som helst ledtrådar så om man inte har koll på hur bilar fungerar lär man googla konstant.

Jag är själv totalt okunnig när det kommer till bilar men ser det som en rolig möjlighet att lära mig mer. Spelet har dessutom ett rätt roligt besiktningssystem där man t.ex. kan få nedslag p.g.a. avsaknad av varningstriangel och liknande.

Underbart spel faktiskt, är man det minsta bilintresserad och specifikt hur den mekaniskt fungerar och optimering och liknande bör man verkligen titta närmare. Nu har jag själv kommit av mig, spelade rätt intensivt i slutet av förra året men kommit av mig men spelet får någorlunda regelbundet uppdateringar och en hel del har hänt sedan jag spelade senast.

Det är alltid spännande att ta första provturen när man fått bilen rullande och se hur bra den fungerar eller om man ens överlever färden hehe.

Jag har länkat min dokumentation av spelet i bildtråden tidigare men tycker ändå de visar upp vad spelet faktiskt erbjuder, det är något väldigt speciellt med spelet som inte är helt lätt att sätta fingret på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har kollat hemsidan, killen är kung på hemsidor om man gillar 90-talet. 😀
Ser lite småtrevligt ut så kan nog bli att man slår till och hoppas på vidare uppdateringar.

En fråga, vad betyder permadeth, är det att man måste börja om från start igen om man dör eller? Går det att spara och hur ofta kan man spara annars?
Tycks vara rätt lätt att dö i detta spel dessutom.

Du får spara så ofta du vill och har tillgång till en toalett (savepoint). Med permadeath på så raderas sparfilen om du dör, dvs. det är bara att börja om.

Gör du som jag och försöker spela utan att googla så kommer du troligtvis köra ihjäl dig ute på en grusväg i tassemarkerna några gånger innan du ens hittar till affären. Skoj men tidskrävande.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag följde en guide som beskriver steg för steg hur man sätter ihop bilskrället. Tog 5-6 timmar inklusive sidosysslor som att handla mat och öl, leverera ved, skjutsa hem en full kille från krogen o.s.v. Det är inte jättesvårt men lite pilligt med alla olika delar som man måste passa in precis för att få upp rätt ikon och kunna sätta fast dem. Sedan är det en massa olika storlekar på bultarna som man antingen får kolla upp eller lära sig utantill...

Tycker spelet är riktigt kul trots allt. Även om allt är överdrivet för att vara komiskt så stämmer det ganska bra med hur livet som tonåring på landet kunde vara. Källa: Är från Norrland.

Helst bör man ha ratt och pedaler, men det går bra att spela med tangentbord+mus eller handkontroll också.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Efter att ha gjort typ allt i spelet så såg jag att jag bara har två achivements kvar. Dö av blixt... och 17 sec drag race med satsuma. Problemet är att min satsuma är...toast. Går inte att starta längre, cylinder 3 spränger ett hål i sidan av motorn och lagar man det så händer det direkt igen. Annars är allt rätt inställt. Väldigt irriterande men jag lyckades bara med 19 sekunder innan så jag får se hur jag gör nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Jag följde en guide som beskriver steg för steg hur man sätter ihop bilskrället. Tog 5-6 timmar inklusive sidosysslor som att handla mat och öl, leverera ved, skjutsa hem en full kille från krogen o.s.v. Det är inte jättesvårt

Jag tror att nyckelordet här är 'guide'.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tror att nyckelordet här är 'guide'.

Ja visst är det lite "fusk" på ett sätt, men att försöka göra allt på egen hand vore på gränsen till masochism. Även om man är expert på bilar vore det ändå ett helsike att gissa sig till vilken skiftnyckel som ska användas o.s.v.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Pepsin:

Ja visst är det lite "fusk" på ett sätt, men att försöka göra allt på egen hand vore på gränsen till masochism. Även om man är expert på bilar vore det ändå ett helsike att gissa sig till vilken skiftnyckel som ska användas o.s.v.

Fast det är ju det som är halva spelet - att ta fel nyckel, konstatera att den är fel, prova alla tio andra, sedan tänka "nu jävlar är det här den sista", för att ändå inte få det att funka. Sedan gå igenom alla nycklar en för en, mer metodiskt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Fast det är ju det som är halva spelet - att ta fel nyckel, konstatera att den är fel, prova alla tio andra, sedan tänka "nu jävlar är det här den sista", för att ändå inte få det att funka. Sedan gå igenom alla nycklar en för en, mer metodiskt.

Samtidigt som man mellan varje nyckel trycker på svordomsknappen, att svära på finska (eller andra språk man knappt förstår i övrigt) är alltid lika löjligt skoj av nån anledning

Visa signatur