Microsoft tvingar Intel och AMD att endast stödja Windows 10

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Alpha77:

Hur fan bromsar någon som sitter med sin Win98/ME/Vista/7 dator utvecklingen.

Användare ska väl få köra med vad dom vill på sin dator.

Okej vi säger ingen köper nytt os efter XP hur stannar det inte utvecklingen?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Gött, det här gör det mycket lättare att inte vänta på Kaby Lake.

Vore kul om de nån gång faktiskt fokuserade på att göra bättre produkter istället, som att ge faktiska konkreta argument till varför normalanvändare skulle vilja uppdatera.

Skrivet av tvelander:

Okej vi säger ingen köper nytt os efter XP hur stannar det inte utvecklingen?

I de fall utvecklingen går åt helt fel håll, ser jag inga problem med att bromsa den. En av de få sätt som finns att faktiskt justera riktningen är ju just att inte adoptera vad som helst som är nyare utan att faktiskt jämföra och välja det bättre valet. Även om "Survival of the newest" skapar snabbare utveckling är det långt ifrån optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Hur fan bromsar någon som sitter med sin Win98/ME/Vista/7 dator utvecklingen.

Användare ska väl få köra med vad dom vill på sin dator.

Visst, men de ska inte förvänta sig att det stöds av ny hårdvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta är BS, Windows 7 är fortfarande vida populärt och Win 8 är ju från 2012 för tusan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns ju hur mycket som helst som är nytt, sen att inte alla använder det är en annan sak.

jag använder väldigt mycket i 10an som inte finns i 7an.

Kan hålla med till stor del, men jag gillar verkligen inte utvecklingen av Windows numera. Varför ska jag behöva köpa en "Enterprise" version för att ens kunna ändra små inställningar i ett OS?

Fram till AU kunde jag se fördelar, men tycker det är alldeles för många här som bara böjer sig fram och låter MS göra vf de än vill med era maskiner, bara för "det är så smidigt".

Efter att ha stött på en del av komplikationer med både drivrutiner och mjukvara i Windows 10, så har jag gillat detta OS mindre och mindre, då man inser hur extremt hjälplös man faktiskt är när något går fel i detta OS.

Men vi får se. Tittar hellre på ett hackat sätt att lägga in Win 7/8 i nyare maskiner än att lägga in Win 10 som det är nu. Får låta framtiden avgöra det dock, för en bra 4790k håller länge än idag, och Skylake skulle ju inte ens stöda Win 7... lol

Skrivet av tvelander:

Okej vi säger ingen köper nytt os efter XP hur stannar det inte utvecklingen?

Om du ser en tegelvägg framför sig... fortsätter du springa rakt i den, eller tänker du dig för... är det rätt väg?
Håller med att utveckling bör ske, men sluta ffs att anta att den alltid sker i rätt riktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Visst, men de ska inte förvänta sig att det stöds av ny hårdvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Inget jag förväntar mig heller, kommer troligtvis bli ny dator 2017 om Intel släpper någon ny enthusiast plattform.
Då blir det säkert senaste windows. Men tycker Win10 fortfarande känns buggigt, försökte installera antivirusprogram från USB minne på Win10 burk.. totalvägrade, laddade ner samma fil från internet och det fungerade.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av tvelander:

Redan windows 7 är gammalt nu...

Varför stödja gamla OS ingen vill utvecka drivers för gamla OS

För ett renodlat desktop-OS är det garanterat rätt strategi. Det lite trista är att många laptops som lanserades med tidigare versioner av Windows aldrig riktigt fungerar lika bra med senare versioner då få tillverkare ser något värde i att lägga tid och pengar på en produkt man redan fått betalt för. De vill ju att man köper nytt.

Här får man ge en eloge till Apple, senaste macOS versionen stödjer datorer som lanserades 2009 (och så i ordets rätta bemärkelse, min MBP från 2009 fungerar verkligen klockrent på senaste macOS)! Nästa sätter cut-of vid 2009-2010 lite beroende på typ av enhet.

Men finns också en anledning varför man blir mötets komiker om man föreslår Windows i kritiska system, t.ex. de som kräver "carrier grade" nivå, d.v.s. en tillgänglighet på minst 99,999 %.

För de flesta embedded OS så är tio år full support något form av minimikrav, finns ju sådana system som är 30 år och fortfarande gör sitt jobb.

Så ingen kanske vill utveckla drivers för ett sju år gammalt desktop OS, men det är absolut inte sant för OS rent generellt.

Windows 10 ska ju vara "den slutgiltiga Windows-versionen". Vad gör vi då om sex år, ska alla byta till macOS?

Skrivet av Christley:

yes, silikonen behöver ett speciellt system för att fungera optimalt.
hoppas innerligt att något företag gör ett användarvänligt system som har samma djup som windows inom kort. nej, linux och mac har inte allt det

Som desktop OS har Windows absolut en del kvalitéer som Linux saknar, främst en rad applikationer som endast finns för Windows. Ser dock inte riktigt vad macOS skulle sakna bortsett från spelstöd, men det definierar rimligen inte "djupet" för ett OS.

Som arbetsstations-OS och än mer som server-OS finns det väldigt mycket som Linux har och Windows/macOS saknar. Windows killer app för skrivbordet är och förblir MS Office, det finns dock för macOS.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av aqwedcxz:

Synd, tyckte zen såg lovande ut.
Får se om amd backar, annars är det väll inte sån panik heller, sitter fortfarande på 2500k och då kan jag ju uppgradera till nån 2011 cpu när jag känner att det behövs.

Fast det är fortfarande upp till utvecklarna av mjukvaran som kommer lägga ribban hurvidare ett program kommer använda instruction sets som inte finns i AMDs "gamla" drivrutiner till Windows 7.

Så bara för att AMD kommer lägga till nya instruktions set till nya CPUer som bara nya drivrutiner till Windows 10 kommer använda så slutar inte nya CPUer fungera på gamla drivrutiner.

Största anledningen till att x86 som standard är så stor är den enorma bakåtkompabiliteten som finns även på nya CPUer.

En CPU med gamla drivrutiner håller många år frammåt och långt efter att all annan hårdvara i din dator kommer sluta med drivurtiner.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Redan windows 7 är gammalt nu...

Varför stödja gamla OS ingen vill utvecka drivers för gamla OS

Även om jag gillar Windows 10, och kör det på de flesta av hemmets datorer, så är det ett stort problem när man som jag har en del gammal hårdvara som det inte finns drivrutiner för Windows 10 till.
Det blir lite moment 22 när den gamla hårdvaran inte stödjer windows 10 och de nya processorerna inte stödjer äldre OS.
Det känns lite onödig att behöva investera i ny hårdvara när den äldre fungerar felfritt och var skitdyr i inköp.
Man kan ju faktiskt vilja utnyttja den bättre prestandan i ett nytt system även om viss annan hårdvara är gammal.

Permalänk

Jag skulle gärna köra Linux men fastnar alltid. Bara trycka in Ubuntu känns ju inte roligt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om nästa windows är gratis att uppgradera till som W10 var, då ser jag inga problem med det här. Bara positivt. Men om vi ska tvingas punga ut 2000SEK varje gång? Njae, då får jag ta mig en funderare på hur jag vill göra.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Detta är BS, Windows 7 är fortfarande vida populärt och Win 8 är ju från 2012 för tusan!

Som sagt, inget i artikel hänvisar till att din nästa CPU inte kommer starta datorn som har Windows 7......

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

Kan hålla med till stor del, men jag gillar verkligen inte utvecklingen av Windows numera. Varför ska jag behöva köpa en "Enterprise" version för att ens kunna ändra små inställningar i ett OS?

Fram till AU kunde jag se fördelar, men tycker det är alldeles för många här som bara böjer sig fram och låter MS göra vf de än vill med era maskiner, bara för "det är så smidigt".

Efter att ha stött på en del av komplikationer med både drivrutiner och mjukvara i Windows 10, så har jag gillat detta OS mindre och mindre, då man inser hur extremt hjälplös man faktiskt är när något går fel i detta OS.

Men vi får se. Tittar hellre på ett hackat sätt att lägga in Win 7/8 i nyare maskiner än att lägga in Win 10 som det är nu. Får låta framtiden avgöra det dock, för en bra 4790k håller länge än idag, och Skylake skulle ju inte ens stöda Win 7... lol

Om du ser en tegelvägg framför sig... fortsätter du springa rakt i den, eller tänker du dig för... är det rätt väg?
Håller med att utveckling bör ske, men sluta ffs att anta att den alltid sker i rätt riktning.

Nä men skulle jag sluta utveckla och stödja det OS som finns så skulle jag va utan jobb.

Windows 10 slår windows 7 med hästlängder.

Jag går på fakta inte åhh "windows 10 suger blablba från alla okunnikga folk"

Jag ser fördelarna med att använda windows 10, gör dom andra inte det kör linux då eller något annat.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalmiNio:

Som sagt, inget i artikel hänvisar till att din nästa CPU inte kommer starta datorn som har Windows 7......

Jo jag läste det, men att inte ens släppa drivrutiner till ett 4 år gammalt OS är fan i mig dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Som desktop OS har Windows absolut en del kvalitéer som Linux saknar, främst en rad applikationer som endast finns för Windows. Ser dock inte riktigt vad macOS skulle sakna bortsett från spelstöd, men det definierar rimligen inte "djupet" för ett OS.

Well Mac saknar det djupa hårdvarustödet, thats for sure. Detta är absolut the main issue för att jag aldrig akn helt gå över till Mac.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Yoshman:

För ett renodlat desktop-OS är det garanterat rätt strategi. Det lite trista är att många laptops som lanserades med tidigare versioner av Windows aldrig riktigt fungerar lika bra med senare versioner då få tillverkare ser något värde i att lägga tid och pengar på en produkt man redan fått betalt för. De vill ju att man köper nytt.

Här får man ge en eloge till Apple, senaste macOS versionen stödjer datorer som lanserades 2009 (och så i ordets rätta bemärkelse, min MBP från 2009 fungerar verkligen klockrent på senaste macOS)! Nästa sätter cut-of vid 2009-2010 lite beroende på typ av enhet.

Men finns också en anledning varför man blir mötets komiker om man föreslår Windows i kritiska system, t.ex. de som kräver "carrier grade" nivå, d.v.s. en tillgänglighet på minst 99,999 %.

För de flesta embedded OS så är tio år full support något form av minimikrav, finns ju sådana system som är 30 år och fortfarande gör sitt jobb.

Så ingen kanske vill utveckla drivers för ett sju år gammalt desktop OS, men det är absolut inte sant för OS rent generellt.

Windows 10 ska ju vara "den slutgiltiga Windows-versionen". Vad gör vi då om sex år, ska alla byta till macOS?

Som desktop OS har Windows absolut en del kvalitéer som Linux saknar, främst en rad applikationer som endast finns för Windows. Ser dock inte riktigt vad macOS skulle sakna bortsett från spelstöd, men det definierar rimligen inte "djupet" för ett OS.

Som arbetsstations-OS och än mer som server-OS finns det väldigt mycket som Linux har och Windows/macOS saknar. Windows killer app för skrivbordet är och förblir MS Office, det finns dock för macOS.

Nä men jag förstår om man inte vill ge windows 10 drivers till en 2009 laptop.

Apple har ju fördelen dom har så lite hårdvara hålla reda på, det har inte windows, för att dom gör ju inte alla drivers till alla datorer.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@PalmiNio:
Åh fan de tänkte ja inte på...

Jaja nån annan får testa detta när väl zen släpps så får man ta ett beslut då.
Va helt inställd på bästa zen cpu'n när den väl släpps, så lite ledsen blev ja allt när ja läste artikeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Om du kollar ditt konto och det står att din nyckel är länkad till ditt konto så ska det vara så ja.

https://i.imgur.com/A7LgXXY.png

Tack, nu är det fixat!:)

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Visserligen har jag inget direkt emot Windows 10, det funkar efter att ha tagit bort en del och inaktiverat feedback och "spioneri" rätt bra, men sånt här gillas inte.

Ända som hindrar att man kör enbart Linux native är en del Adobeprogram, går förstås att köra virtuellt Windows eller kanske via Wine eller liknade, men blir inte lika bra....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jo jag läste det, men att inte ens släppa drivrutiner till ett 4 år gammalt OS är fan i mig dåligt.

Well Apple har haft den policyn ända sen de gick över till x86 och jag hör sällan någon gnäller

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hugaligen, snacka om hybris ifrån MS.

Hur vore det om Intel och Amd svarade med att inte stödja Windows i kommande processorer etc?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Ja, Microsoft ligger ju på topp vad gäller att integrera mjukvara med hårdvara. Se bara vilken flopp det blev med DirectX 12. Vad är det som är så bra med Windows 10? Varför den masshysterin att alla ska ha det? Jag tror inte en sekund på att Microsoft bara vill ha ett operativsystem att fokusera på, det är garanterat ett tryck från annat håll.

Är så otroligt nöjd att jag lämnat Microsofts skräp och sitter här med min uppsättning Apple-produkter och inget behöver någonsin uppdateras dagarna i ända - det bara fungerar...dag efter dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå ''uppdatera i dagarna i ända''

Källa på att Windows uppdateras i dagarna i ''ända''? Eller är det bara strunt du pratar?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Hoppas att både AMD och Intel får nämnvärt mindre sålda processorer på grund av detta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalmiNio:

Well Apple har haft den policyn ända sen de gick över till x86 och jag hör sällan någon gnäller

De flesta mac användaren vet väl inte vad en drivrutin är + att de har en väldigt liten del av marknaden vad gäller datorer, samt att detta är inget Apple forum, snarare det motsatta.

Själv kör jag främst Linux nu förtiden, tycker det fungerar mycket bättre när man jobbar med utveckling, särskilt bash är ju underbart.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:

De får nog dollars av microsoft som kompensation skulle ja tro, varför skulle de annars tacka nej till att sälja mer cpu'er?

Permalänk
Avstängd

Jag kör bara med Windows 7 och tycker att den är det bästa os som har gjort blir ledsen att höra att dom gör allt dom kan för att tvinga mig att gå över till Windows 10 tycker detta är helt fel väg att gå.

Microsoft förtjäna inte min respekt då dom inte visa något respekt tillbaka.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Redan windows 7 är gammalt nu...

Varför stödja gamla OS ingen vill utvecka drivers för gamla OS

Det borde väl dom som utvecklar drivrutiner få bestämma? Varför ska MS gå in och tvinga dom?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Uppenbarligen såg Intel/AMD ett värde (Goodwill/Entereprise/whatever) i att erbjuda drivrutiner till Win7, därav behovet av "påtryckningar" från MS. Detta ser jag inte som något positivt ur ett konsumentperspektiv. Att det kostar Intel/AMD/MS är för mig mindre intressant.

vilket kommer leta till att de behöver öka priserna på sina produkter för att ha de marginalerna aktieägarna kräver av företagen. En ökad kostnad för företaget kommer direkt speglas i slutpriset som du i slutändan får betala.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kaya:

Det borde väl dom som utvecklar drivrutiner få bestämma? Varför ska MS gå in och tvinga dom?

Varför får dom inte göra det på nya saker?

Skit i att köpa det.

Windows 10 får nästa generations processorer inte stöd för äldre versioner av operativsystemet, detta efter påtryckningar från Microsoft.

Vem vill ha windows 7 på en 2017 CPU?
Det vill jag veta!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det är ganska tydligt att du inte kör äldre spel. Önskade det fanns en downvote för ditt dumma inlägg.

Ännu ett dumt inlägg. Windows 10 fungerar nog bra för ditt Battlefield spelande. Fortsätt med det du!

Problemet med Windows 10 är att man ej kan spela gamla spel och speciellt inte DirectDraw spel vilket man kan med Windows 7. Windows 10 gränssnitt är också en salig blandning av Metro och det klassiska gränssnittet, det är som om MS inte kan bestämma sig för vilket som de ska köra med. Alla dumma Windows Store program som ligger bland alla andra program i programlistan och klottar ner och alla går inte att avinstallera.

Finns mer men orkar inte rabbla upp dem alla här. Är dock väldigt nöjd med Windows 10 som helthet förutom sakerna jag nämnt ovanför.

Jag spelar inte Battlefield. Förvänta dig inte att jag eller någon annan skall ta dina inlägg seriöst när du bara sitter och gissar saker.

Vilka direct-draw spel (exempel på faktiska titlar) fungerar inte i Windows 10 menar du?

Skrivet av Alpha77:

Hur fan bromsar någon som sitter med sin Win98/ME/Vista/7 dator utvecklingen.

Användare ska väl få köra med vad dom vill på sin dator.
Har maskiner på jobbet med XP integrated eller vad det nu heter..
så länge skiten fungerar så påverkar det inte dig iaf ^^

Eeeeuuuuuhhhh???? Ursäkta men.... tänkte du nu? För det första har Windows XP-POS edition eller vad det heter fortfarande support från MS, så det är klart att det stödjs... Vore jääääävla märkligt annars.

Om du inte tror att gammal mjukvara bromsar utvecklingen... Jaha, ok.

Vad tror du går fortast av nedanstående?

1: Utveckla drvrutiner till Windows 10.
2: Utveckla drivrutiner till Windows 10 + 8.1 + 8.0 + 7 + Vista +... Ja hur lång lista vill du göra? Ska det finnas en gräns? Klart det går snabbare att bara ha ett system i åtanke när man utvecklar begriper du väl??

Jag tycker inte man kan avkräva spelutvecklare och hårdvarutillverkare stöd för gammal skit. Visst, folk får köra vad de vill för det har de väl betalat för, men att med en dåres envishet kräva att deras ålderdomliga system ska passa med de senaste processorerna, spelen osv osv är ju bara dumt, och tidskrävande.

Edit: Fel av mig. Såg nu att XP-POS har gått ut. Det är ingen support på och man är oansvarig om man som företag har det installerat eftersom det inte uppdateras längre. Det ska ut och bort, helt enkelt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.