Permalänk

Söker 7970 eller liknande

Hejsan!

Tänkte göra en koll om någon har ett 7970 till salu? Dags att byta upp sig ett snäpp i prestandan.
Kan även köra en bit ifrån Göteborg om det verkligen lockar mig.

Sett att 7970 brukar gå för 700-800kr men är beredd att gå upp lite om kortet kan vara värt det.

Mvh Aksel

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett 7970 du kan få för 500kr, gigabyte me 3 fläktar...
De låter vid nått visst varvtal, kan va nått kullager som håller på att pajja men de funkar bra.

Permalänk
Skrivet av aqwedcxz:

Har ett 7970 du kan få för 500kr, gigabyte me 3 fläktar...
De låter vid nått visst varvtal, kan va nått kullager som håller på att pajja men de funkar bra.

När är det de börjar låta? Är det under spelande? Tror du att det kommer vara relativt tyst i ett r5?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@FarfarBrum:
ja ändrade fläktkurvan i amd overdrive så att den hade fast varvtal bara så lät den inte mer en vanligt.
Säg att den började låta vid 45%, då satte jag den på 42% och lät den stå så hela tiden.

Permalänk
Skrivet av aqwedcxz:

@FarfarBrum:
ja ändrade fläktkurvan i amd overdrive så att den hade fast varvtal bara så lät den inte mer en vanligt.
Säg att den började låta vid 45%, då satte jag den på 42% och lät den stå så hela tiden.

Vart bor du? Tänkte om man kunde hämta det?

I värsta fall kan man ju stänga av en av fläktarna eller leta fram ett par nya

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ifall du ångrar dig ang @aqwedcxz 's kort så kan jag sälja ett felfritt "Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5". Kortet kör tyst och bra. Jag vill ha 800 kr för det och kan sälja på plats i Göteborg centrum nu imorn (lördag).

felstavning
Visa signatur

Ryzen 7 2700x 4.0Ghz | Corsair Vengeance LPX DDR4 C15 3000MHz 32GB | Asus Prime x470-pro | Corsair RMI 750 | Sapphire RX 6800 XT Nitro+ | Samsung M.2 SSD 970 EVO Plus

Permalänk
Skrivet av Samhed89:

Ifall du ångrar dig ang @aqwedcxz 's kort så kan jag sälja ett felfritt "Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5". Kortet kör tyst och bra. Jag vill ha 800 kr för det och kan sälja på plats i Göteborg centrum nu imorn (lördag).

Jag reser hem ifrån semestern idag och kommer hem ikväll så bestämmer mig ikväll runt 8. Låter lockande att bara hämta upp en felfritt i Göteborg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fått förhinder. Kan inte vara i Västergötland i helgen. Blir lästa helg istället.

Visa signatur

Ryzen 7 2700x 4.0Ghz | Corsair Vengeance LPX DDR4 C15 3000MHz 32GB | Asus Prime x470-pro | Corsair RMI 750 | Sapphire RX 6800 XT Nitro+ | Samsung M.2 SSD 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem

Jag har ett 280x vapor x i originalkartong med kvitto till salu. Skicka ett pm om det är intressant.
/Micke

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt vad du letade efter men nära: Jag har två likadana st. Asus Radeon HD 7950. Fungerar väldigt bra ihop i Crossfire-konfiguration. Du får båda för 1200, eller 600 för ett. Finns i Göteborg, på Hisingen nära Wieselgrensplatsen, 7 min. med spårvagn från Nordstan/Centralstationen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB