Battlefield 1 Beta, Problem vid uppstart

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 Beta, Problem vid uppstart

Hejsan.

Jag har problem när jag ska start mitt Bf1...

När jag startar spelet hamnar det i window mode, av någon konstig anledning.
Sedan minimeras spelet och lägger sig som en aktivitet på min taskbar, när jag klickar på det så öppnas det och minimeras på samma sekund...

jag hör ljud när jag startar det första gången, Innan allt minimeras. skulle kunna vara att det har blivit någon konstig inställning med resolution inställningarna, men bara en gissning.

Behöver hjälp!!!!

Ha en forsatt trevlig kväll/helg.

Skulle upskatta snabba svar.

EDIT: kör på 2 skärmar.

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Filipzed:

Hejsan.

Jag har problem när jag ska start mitt Bf1...

När jag startar spelet hamnar det i window mode, av någon konstig anledning.
Sedan minimeras spelet och lägger sig som en aktivitet på min taskbar, när jag klickar på det så öppnas det och minimeras på samma sekund...

jag hör ljud när jag startar det första gången, Innan allt minimeras. skulle kunna vara att det har blivit någon konstig inställning med resolution inställningarna, men bara en gissning.

Behöver hjälp!!!!

Ha en forsatt trevlig kväll/helg.

Skulle upskatta snabba svar.

EDIT: kör på 2 skärmar.

Kör du borderless mode så kan det vara det som spökar, hade det problemet själv under windows 10.

Det jag gjorde för att få igång det var att ta bort configen och köra en update på spelet i origin så funkade det bra efter.

Filerna är loceradei mina dokument som default.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Kör du borderless mode så kan det vara det som spökar, hade det problemet själv under windows 10.

Det jag gjorde för att få igång det var att ta bort configen och köra en update på spelet i origin så funkade det bra efter.

Filerna är loceradei mina dokument som default.

skulle du kunna förklara vilka filer jag skulle ta bort???

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

@Filipzed: Sparfilen för inställningarna ligger i: C:\Users\DITTNAMN\Documents\Battlefield 1 Open Beta\settings lägg filen: PROFSAVE_profile på t.ex. skrivbordet utifall det inte skulle vara problemet. Du borde nu kunna starta upp spelet och en ny fil genereras.

Annars så kan jag bara komma på att Teamviewer kan orsaka liknande problem, ifall du har det körandes i bakgrunden kan du stänga av det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

@davvarn: okej, tack så mycket. skall testa det här nu. hoppas det funkar.

ha en fortsatt trevlig kväll

Visa signatur