Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Voltage går ner när jag klockat upp gpun = hachar i spel

Permalänk
Medlem

Voltage går ner när jag klockat upp gpun = hachar i spel

Jag har en Asus gtx 750 och klockat upp det med 120mhz på gpu boost clock. Använder Gpu tweak. Men ibland när jag spelar så går gpu voltage ner till 925mv. Vilket gör så att gpu frekvensen går ner sen upp igen. Det ger fps drop med typ 10 fps i en sekund, det är irriterande. Varför är det så?. Gpu voltage höjs inte häller när jag ökar det i Gpu tweak. Samma sak händer i MSI afterburner när jag använde det.

Permalänk
Medlem

Testa att höj powerlimit, kanske det som håller dig tillbaka.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Testa att höj powerlimit, kanske det som håller dig tillbaka.

Powerlimit går bara till 100 och den är redan satt på det. Templimit är på 95 och jag kommer max upp i 80

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gpu voltage går ner vilket ger hackningar i spel

Läs här http://www.sweclockers.com/forum/trad/1442983-voltage-gar-ner....
Där skrev jag att gpu voltage går ner när jag har klockat gpun. Men har nu märk att det är så på standard inställningar också. Vilket gör så att frekvensen går ner i en sekund och då blir det eett rejält hack i spelet innan frekvensen går upp igen.
Varför?
En bild här https://drive.google.com/file/d/0BzVkEUoHTTQDVk1vVVV3NTdseHM/...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av albeld:

Jag har en Asus gtx 750 och klockat upp det med 120mhz på gpu boost clock. Använder Gpu tweak. Men ibland när jag spelar så går gpu voltage ner till 925mv. Vilket gör så att gpu frekvensen går ner sen upp igen. Det ger fps drop med typ 10 fps i en sekund, det är irriterande. Varför är det så?. Gpu voltage höjs inte häller när jag ökar det i Gpu tweak. Samma sak händer i MSI afterburner när jag använde det.

Nu var det iofs på en bärbar, men jag har sett liknande beteende på en dator när den inte fick tillräckligt med ström. Vad har du för nätagg och hur gammalt är det?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet: Jag har en färdig byggd dator från Asus med ett 300 eller 350 watt nätagg. Och snart ett år gammalt

Permalänk
Medlem

Använder du GPUz så kan du se orsak till flaskhals.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

@Jekean: Vart kollar jag det

Permalänk
Moderator
Forumledare

@albeld:

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.
Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Okej ska tänka på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av albeld:

@Jekean: Vart kollar jag det

Längst ner i monitor fliken.

Perf cap eller liknande

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Hedersmedlem

Funderade lite till på detta. GTX 750 klarar väl sig utan separat strömmatning i de flesta fall, dvs de flesta kort har ingen 6-pin kontakt. Är det så med ditt kort? Om ja så bör det ju vara ett ganska svårklockat läge rent generellt eftersom möjligheten att dra mer ström är begränsad via moderkortet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

I gpu z så stog det VOp under perfcap när gpun arbetar. Jag märkte också att innan så kunde jag bara ställa in på 100% powertarget i gpu tweak men jag tog bort det och testade överklocks funktionen i camwebapp.com cam programet och där kunde jag ställa powertarget på 110% och då blev voltage som högst 1.1250 istället som det var innan 1.1250 eller nåt sånt. Men det blir små hack ibland, kolla på bilden.
https://drive.google.com/file/d/0BzVkEUoHTTQDVkpBVlg3a1J2LTg/...
Förstår inte

Och juste jag tror att mitt kort inte hat någon extra 6-pin strömförsörjning