Hejsan!
Har hållit på länge nu med att försöka få igång lite överföring mellan en ip kamera och ftp server på min raspberry pi 2, men misslyckas och behöver lite hjälp.
Jag har en kat6 trådad ip kamera monterat på fastigheten som vid rörelse ska kunna skicka bilder och videor till min raspberry pi 2 via ftp.
Jag har installerat en ftp server på min raspberry pi 2 med hjälp av lite youtube videos. Ni får gärna länka till någon ftp installation som ni tycker är bra.
Problemet är att ip kameran inte kan skicka till raspberry pi:n via ftp på grund av rättigheter antar jag, eller möjligtvis att jag inte angivet någon målmapp när jag installerat ftp:n. Det sparas alltså inte på min enkortsdator.
Förtydligande: Ftp:n fungerar ju egentligen som den ska, jag kan föra över filer till och från med min mobil eller ett ftp program på windows.
Via ip-kamerans webbgränssnitt så ställer jag in ftp:n till "ftp://192.168.1.92/home/pi/IP-Kamera".
Det finns även en testknapp på webbgränssnittet om man säger som testar om man har kommunikation med den angivna målmappen på raspberry pi:n, det visar då "Success" om man testar.
Jag har kört med Proftpd, har alltså följt denna ftp youtube guide: Raspberry pi - Ftp server
Det enda som jag egentligen skrivit in för att installera ftp:n är kommandot: "sudo apt-get install proftpd"
Är det möjligen något mer som behöver installeras?
Tanken har varit att spara materialet på ett usb minne 64GB.
Tack för eventuell hjälp!
Med vänliga Hälsningar
Fredrik