Permalänk
Medlem

Komma i BIOS

Hur kommer jag in i BIOS med en HP 255 G2.
Behöver starta från ett USB minne för att installera om Windows 10

Permalänk
Avstängd

tryck F2 eller F12 eller Del

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGD:

Hur kommer jag in i BIOS med en HP 255 G2.
Behöver starta från ett USB minne för att installera om Windows 10

Tror det är ESC på de burkarna så får du upp en meny med val.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

F9 för att boota ifrån USB och sedan kan du börja dra i snabeln

Permalänk
Medlem

Om du redan har windows 10 i och fast boot är aktiverat (vilket den troligen har) så håll in skift när du trycker stäng av i windows. Då har du inte fast boot när du startar nästa gång och på så sätt kan du komma in i bios. Spamma f1, f2, esc och del så bör du komma in i bios eller i någon meny innan (eller så står det i biosloggan vad för knapp du ska trycka)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Det var F10 som skulle tryckas ner vid start.
Den som hade försökt uppdatera datorn till Windows 10 hade gjort något fel. Det gick bland annat inte att installera Office. Dessutom visade det sig att det var Windows 8.1 på datorn. Jag har nu installerat den senaste Windows 10 och allt tycks fungera som det ska. Men ett problem jag fick var hårddisken. Den innehöll ju flera olika partitioner. Jag har aldrig installerat Windows på en bärbar dator utan enbart på mina egna hemma byggda datorer. Kan jag ta bort alla partitioner på hårddisken? Återställningspartitionerna behövs ju knappast eftersom de återställer datorn till Windows 7. Men nu har jag inte datorn här men jag tyckte det fanns en partition som hette MBR reserverad. Men jag är inte helt säker på att namnet stämmer.