Permalänk

Köp av chassie ....

Hej!

Vill bara meddela att man inte ska lita "blint" på era beskrivningar av chassin.
Skulle köpa ett för ett bygge av en HTPC, och letade efter ett liggande, kompakt chassie med möjlighet att montera en optisk drive.
Node 605 var ett snyggt och lämpligt alternativ. Men er beskrivning nämner INTE att det finns plats för en optisk drive.

Nu löste det sig ändå för när jag tittade på Kompletts site så ser jag att Node 605 HAR en plats för en slimdrive i fronten.
Det var sent, jag hade ingen brådska med bygget och jag tyckte att ni gott kunde förlora affären så jag la hela beställningen hos Komplett TROTS att dom hade väntetid på chassiet.

Varför jag skriver det här?

Tja, ni kan ju till exempel rätta till era beskrivningar, jag garanterar att ni annars kommer förlora fler affärer ....

Saknat blanksteg
Permalänk
Medlem

Oavsett butik kollar jag alltid tillverkarens sida för information.

Är det Lassies chassie?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Jo, jag insåg att jag nog måste vara noggannare än att läsa butikens beskivningar.

Man ska nog också helst undvika att leta prylar när man är trött i huvudet ...

Hur som helst, om min olycka kan medföra att nån annan undviker samma miss så är jag nöjd!

Permalänk
Medlem

@RetroNerd:

Det ger bästa fall ett hum att läsa butikens specifikationer. Särskilt när det gäller dyra grejer måste man göra sin research. Men det var ju bra att det gick att trycka in en liten optisk läsare i det...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Inet
Skrivet av RetroNerd:

Hej!

Vill bara meddela att man inte ska lita "blint" på era beskrivningar av chassin.
Skulle köpa ett för ett bygge av en HTPC, och letade efter ett liggande, kompakt chassie med möjlighet att montera en optisk drive.
Node 605 var ett snyggt och lämpligt alternativ. Men er beskrivning nämner INTE att det finns plats för en optisk drive.

Nu löste det sig ändå för när jag tittade på Kompletts site så ser jag att Node 605 HAR en plats för en slimdrive i fronten.
Det var sent, jag hade ingen brådska med bygget och jag tyckte att ni gott kunde förlora affären så jag la hela beställningen hos Komplett TROTS att dom hade väntetid på chassiet.

Varför jag skriver det här?

Tja, ni kan ju till exempel rätta till era beskrivningar, jag garanterar att ni annars kommer förlora fler affärer ....

Tack för feedback!Har bett inköp kolla över specifikationerna.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram