Permalänk
Medlem

Lösenkod till ipad

Den eländiga ipaddan kräver lösenord för att användas efter senaste uppdateringen. På något vis lurade den mig att ändra inställningarna så att den nu måste ha en lösenkod. Någon som vet hur man återställer/tar bort detta?

Permalänk

Antar du har koden och bara vill ta bort så du slipper använda kod?
Ska du bara ta bort det så finns det i inställningarna. Antar under säkerhet eller liknande.

Detta kommer får Google andra svaret jag fick där.
https://support.apple.com/sv-se/HT204060

Permalänk
Medlem

@malmlinus: Nej tyvärr har jag inte koden. Antog att man kunde få en ny kod om man glömde den gamla genom att mejla någonstans eller ange svaren på två kontrollfrågor. De enda resultaten jag får när jag googlar är att återställa genom iTunes som verkar vara ett MacOs-program jag inte har eller om man säkerhetskopierat genom Icloud. Tycker det är ganska uselt av Apple att inte ha någon lättillgänglig info om detta.

Permalänk
Medlem

iTunes finns till Windows också..

http://www.apple.com/se/itunes/download/

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oxxyyd:

@malmlinus: Nej tyvärr har jag inte koden. Antog att man kunde få en ny kod om man glömde den gamla genom att mejla någonstans eller ange svaren på två kontrollfrågor. De enda resultaten jag får när jag googlar är att återställa genom iTunes som verkar vara ett MacOs-program jag inte har eller om man säkerhetskopierat genom Icloud. Tycker det är ganska uselt av Apple att inte ha någon lättillgänglig info om detta.

Well, du hävdar att du är som alla andra som inte lagt in en lösenkod osv.. Fett vanligt Issue.

Lösningen är att sätta tfn i recovery mode via iTunes eller radera iPhone via icloud.com - - > Fynd my - - > alla enheter - - > klicka på berörd enhet (radera iPhone.)

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Och vad är de här kontrollfrågorna till för som jag behövde ange i samband med den senaste uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

Och vad är de här kontrollfrågorna till för som jag behövde ange i samband med den senaste uppdateringen?

Torde väl vara om du skulle glömma bort ditt Apple-ID..

Att du glömmer bort din kod är ju iofs ditt problem, men likväl kunde telefonen vara stulen och någon annan försöker komma in i den.
Därför är det för din säkerhet inte möjligt att komma in i telefonen, utan att först radera den...
Det är därför viktigt att du gör en säkerhetskopia av den i iTunes med jämna mellanrum eller som jag, att den synkar via WiFi när jag är hemma och datorn är på.

https://support.apple.com/sv-se/HT204306

Edit: iPad skulle det vara och inte telefon.. :/ Var Genx031´s inlägg som villade bort mig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Och va tusan är Apple_ID!? Hur många lösen behövs för en padda?! Apple borde ju varna typ "Låser du din ipad med lösenkod kan du vara tvungen att radera den om du glömmer koden". Blir att lägga paddfan på hyllan tills man har tid att börja meckla med itunes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

Men då borde ju Apple varna typ "Låser du din ipad med lösenkod kan du vara tvungen att radera den om du glömmer koden". Blir att lägga paddfan på hyllan tills man har tid att börja meckla med itunes...

Rätt säker på att det står i terms of use papprena, men ingen läser dom, hursomhelst så är det nog inte möjligt att komma in i den och få all data som ligger på den utan koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

Och va tusan är Apple_ID!? Hur många lösen behövs för en padda?! Apple borde ju varna typ "Låser du din ipad med lösenkod kan du vara tvungen att radera den om du glömmer koden". Blir att lägga paddfan på hyllan tills man har tid att börja meckla med itunes...

Eftersom du inte ens verkar orka ge den någon minut av din tid, så får du bara en länk av mig där du kan läsa dig fram...

https://support.apple.com/sv-se/apple-id

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@DaBone: Ge vad en minut av min tid? Menar du paddan så tycker jag att jag gett den tillräckligt många minuter. Har även lagt ner tid på att ringa Apple-supporten för tips. Som tur är har jag min windows-platta tillsvidare. Tack och lov verkar den inte kräva att man raderar hårddisken om man glömt lösenordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

@DaBone: Ge vad en minut av min tid? Menar du paddan så tycker jag att jag gett den tillräckligt många minuter. Har även lagt ner tid på att ringa Apple-supporten för tips. Som tur är har jag min windows-platta tillsvidare. Tack och lov verkar den inte kräva att man raderar hårddisken om man glömt lösenordet.

Det är för att Microsoft alltid tänker på ditt bästa och gör det så lätt för andra att komma åt dina filer och uppgifter..
Men hur det än är, så verkar du inte ha den minsta lust att lära dig ett väldigt bra och enkelt OS, bara för att du fått en liten motgång. Men det är din förlust och inget jag bryr mig om..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD