Permalänk

Datorn crashar?

Tja!
Köpte ett par ram stickor för kanske 3 dagar sen och nu ''crashar'' (vet inte om det är rätt ord) min dator nästan konstant. Hela skärmen blir blå och sedan står det '' :(. Ett problem har uppstått på datorn. Den måste startas om. först kommer felinformationen att samlas in och sedan utförs en omstart automatiskt. Om du vill ha mer information kan du söka efter det här felet online senare: PAGE
_FAULT_IN_NONPAGED_AREA''.

Detta händer alltså konstant. Jag har fått 3 olika felkoder. Dessa är:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
MEMORY_MANAGEMENT
SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Jag har googlat de och jag drog slutsatsen att det var fel på RAM minnena. Gjorde sedan memtest86+ på alla ram stickor men alla var okej. Jag har uppdaterat BIOS. Jag har även gjort windows egna minnesdiagnostik men det visar inte heller något fel.

Nu vänder jag mig till er för att försöka få svar

Minnena jag köpte var av exakt samma märke, storlek och hastighet som de förra som redan satt i (jag har alltså 16gb med ram, 4x4gb, 2 av dessa var de nya) Minnena är av märket Corsair

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer när du plockar ut de nya stickorna igen?

Att blanda minnen ur olika batcher kan ge konstiga symtom, här ser du ett. Hur länge körde du Memtest?

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Vad händer när du plockar ut de nya stickorna igen?

Att blanda minnen ur olika batcher kan ge konstiga symtom, här ser du ett. Hur länge körde du Memtest?

Körde memtest 8 passes på varje minne

Problemen fortsätter även fast jag tar ut det nya stickorna vilket jag tycker är sjukt skumt :/

Permalänk
Medlem

kolla med whocrashed

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb