Plantronics Backbeat Pro - Frågor kring kvalitet
Hej!
Jag är på jakt efter ett trådlöst headset som kan användas både till PC och till mobil.
Backbeat pro återkommer på många sidor som ett par kvalitetslurar vad gäller trådlöst. Efter intensivt googlande så är det dock några saker som jag fortfarande funderar över, och skulle gärna vilja få svar på.
- Kvalitet på micken.
Hur är det med telefonsamtal i stadsmiljö? Hör den andre parten mycket av vad som händer i bakgrunden?
Hur är det med gaming? Jag spelar inte överdrivet mycket, men det blir någon timma i veckan med vännerna. Kommer de att klaga på att jag flåsar i micken?
- Specialfunktioner
Hur fungerar deras ''autopause'' funktion med Spotify och liknande? Hörde någonstans att den får för sig att spela upp random MP3-fil på datorn i händelse av att man tar av/på sig lurarna.
Noise cancelling, är det bara ''tystare'' eller hör man det där jobbiga bruset som uppkommer med vissa lurar?
- Komfort
Gör det ont i öronen efter ett par timmars användande? Eller är de bekväma? Har hört lite olika bud här.
Sitter de stadigt på huvudet när man går runt? Säg att jag vill ha lite skön musik på när jag dammsuger. Kommer de att sitta kvar på skallen?
- Bluetooth
Ingår dongel till datorn, eller får man köpa det separat? Ifall man köper det separat, vad kan ni rekommendera?
Säg att jag lyssnar på musik på datorn eller spelar och får ett inkommande telefonsamtal. Hur smidig är övergången till telefonen? Hur funkar det? Blir det någon form av konflikt?
- Övrigt
Hur är kvaliteten på läder och liknande? Spricker sömmarna? Hur länge har du använt ditt par utan att det börjar falla ihop?