Dishonored 2 får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Dishonored 2 får systemkrav

Utvecklaren Arkane Studios har nu tillkännagett systemkrav för kommande Dishonored 2. De passar samtidigt på att meddela att spelet också får flera PC-specifika funktioner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lustigt..HD7970 är en aning bättre än 660..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Inaktiv

HBAO+, TXAA och HD7970 som presterar som ett GTX 660. Är kort sagt inga goda tecken för AMD användare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

HBAO+, TXAA och HD7970 som presterar som ett GTX 660 är kort sagt inga goda tecken för AMD användare.

Eller hur...och det klassiska..

FX8350 eller I7 4770..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

Åter igen vad betyder Rekommenderade? är det 1080p 60fps på ultra eller är det 1080p i 24fps på high eller något helt annat?

Visa signatur

Chassi: Dark Pro 900| RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: NZXT 700W | CPU: i7-6700 4.2GHz | SSD 1000GB | MB: ASUS Z170 Pro Gaming | Grafik: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | OS: Windows 10 pro| Skärm: 4k | Mobil: Nexus 5x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyslektikern:

Åter igen vad betyder Rekommenderade? är det 1080p 60fps på ultra eller är det 1080p i 24fps på high eller något helt annat?

Man tycker ju att det borde finnas en officiell standard för detta, så man slipper gissa.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Världens luddigaste begrepp men eftersom att de inte finns någon standard så tycker jag att vi här på sweclockers bestämmer den här och nu och låter företagen anpassa sig efter oss. Alltså de blir en "stamp of approval" ifrån våran sida att de rekommenderade systemkraven ligger i nivå som alla förstår. Alla vet vad "rekommenderat innebär i ett spel när man pratar om det.

Man kan ju säga att recommended är medium på allt men mja...

För mig är iaf recommended absolut bästa möjliga grafik utan att de blir en "diminishing return".

Ni vet att dra något ifrån medium till high gör ganska stor skillnad hur det ser ut, sedan finns de kanske "ultra" och något steg efter de som brukar göra minimala förändringar i hur spelet ser ut och oftast kräver ytterligare 50% av burken.

Tycker också att recommended bör med dagens standard vara 60fps.

30fps är för mig minimum för att man kan fan inte spela med så mycket lägre fps än 30.

Bara börja bestämma hur vi vill ha de sweclockers, har varit i tankarna ett tag nu. Tycker dem dragit upp recommended nå fruktansvärt senaste åren. Recommended har väl mycket fåtal gånger faktiskt inkluderat senaste generationens GPUer och nu tycker jag mig se de här på varje ny titel som kommer. Är som en penismätar tävling mellan företag vems spel som kräver mest.

Brainstorma ~

Permalänk
Medlem

Höga krav. Så ett GTX970 är inte ens tillräckligt för rekommenderade kraven. Tycker inte det är så gammalt kort. Var inte länge sedan du kunde maxa alla spel med ett 970. Hoppas inte mitt 1070 blir omodernt så fort, räknat med att ha det några år...16GB börjar bli vanligt att de rekommenderar så tur man uppgraderade från 8GB för ett år sedan. Kändes meningslöst då egentligen men visar sig behövas nu.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Testpilot

Recommended för mig har alltid varit minst High och stabila 60FPS i 1080p.
Medan minimum har varit low med 30fps i 1080p.

Med det sagt så tycker jag systemkraven är i linje med en "2016 titel", inte för högt så att dem flesta kan spela, men heller förhoppningsvis inte avsaknad av extra lull för dem som sitter på lite kraftigare burkar.

Jag hoppas fler utgivare/utvecklare hoppar på någon form av standard, eller i alla fall skriver ut vad dem menar med min/rec specs!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Recommended för mig har alltid varit minst High och stabila 60FPS i 1080p.
Medan minimum har varit low med 30fps i 1080p.

Med det sagt så tycker jag systemkraven är i linje med en "2016 titel", inte för högt så att dem flesta kan spela, men heller förhoppningsvis inte avsaknad av extra lull för dem som sitter på lite kraftigare burkar.

Jag hoppas fler utgivare/utvecklare hoppar på någon form av standard, eller i alla fall skriver ut vad dem menar med min/rec specs!

yea! bara fortsätt rulla in med idéer så kan man köra röstning här på forumet vilket begrepp som borde användas och forma de efter idéer!

Men de här lät rätt så vettigt IMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

...Så ett GTX970 är inte ens tillräckligt för rekommenderade kraven...

En överklockad GTX 970 och en GTX 1060 presterar ungefär samma.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att varva Dishonored 2 med BF1.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk

Roligt att 4770k + 980GTX fortfarande hänger med bra efter mer än 2 år :D. Jag kan nog vänta till nästa generation om 2 år eller så innan det blir uppgraderingsdags igen.

Det här är andra gången jag har köpt toppgrejerna direkt och det ser ut att bli andra gången jag behåller datorn i 4 år eller mer.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Det är många spel som får rekommenderat 16 GB internminne nuförtiden... kanske dags att uppgradera.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Saken är den att det inte betyder något kolla bara på maffia 3 rekommended inte prata man om 60 fps där inte och sweclocker skriver inget om vad det betyder heller. Utan alla spel har sin egna definition av vad rekommended betyder och det stör mig något otroligt. för då skulle de lika gärna skippa den kategorin och bara kör minimum. För många gånger betyder rekommended att du kan köra i typ 40 fps och det för mig är lika med minimum.

Visa signatur

Chassi: Dark Pro 900| RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: NZXT 700W | CPU: i7-6700 4.2GHz | SSD 1000GB | MB: ASUS Z170 Pro Gaming | Grafik: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | OS: Windows 10 pro| Skärm: 4k | Mobil: Nexus 5x

Permalänk

Förbokat och klart - längtar svårt då DH(1) är en av mina absoluta favvisar.......

Permalänk
Medlem

Systemkrav blir bara konstigare och konstigare. Jag tror när Zen har lanserat man kommer ställa processorer från AMD och Intel närmare varann än någonsin.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tja,, Recommended för mig innebär Default settings, i vad dom nu tycker är acceptabel FPS.
Mao, betyder ingenting egentligen för kunden.

Det skulle definitivt behövas någon slags standard för vad som uppfattas som OK att spela på. Då kan devs använda dessa som riktlinjer för systemkrav.

Jag skulle föreslå en löpande skala som hela tiden kan utökas utan att det blir jobbigt i framtiden. Typ något i stil med 80 plus cert för PSU'er , fast utan att använda termer som gold, silver etc. då detta skulle bli jobbigt i framtiden. (typ vad kommer efter 80 plus titanium? diamond? men vad kommer efter det isåfall?)
Så mitt förslag är att man använder speltitlar som standard, sen kan man typ ta första bokstaven och hitta på ett namn. exempel Crysis, något med C. (gör det lättare att associera vilket spel det handlar om , utan ev strul med ™) , Så om man använder Crysis som bas, vad krävs för att uppnå 60FPS, 1080p, med allting på medium. Ok, Crysis är ganska gammalt nu, men en gång i tiden så var det ju den standarden vi mätte allt efter,, "Men kan den maxa Crysis?"

Sen får man ju bestämma vad som räknas som 60 FPS, hur mycket får det dippa?
Jag tror vi kan vara ganska överens om att 60 FPS ska vara standarden att sträva efter. Är det någon som sitter med en monitor som inte klarar 60hz i dag? (ok, vissa 4K skärmar, men det är lite överkurs om vi siktar på 1080p.)
Jag tror också att 1080p är standardupplösning att sikta på, 1440p etc får bli en högre standard.
Sen blir det lite klurigare, vad tycker "vi" ska vara för standard settings när det gäller AA, shadows, etc. Jag skulle föreslå att kollar vad ett lite äldre spel har för default settings.

Sen finns det ju lite andra spel att ta hänsyn till. Exempelvis strategiska spel typ Civilization som egentligen inte kräver 60 fps. Att använda en "sämre" klass för dem spelen skulle ju bara få dom att se "fula" ut. så där skulle jag föreslå att man accepterar exempelvis "Citron klass (30)" (C som i Crysis, se ovan) med en 30fps note, eller vad man nu tycker är acceptabelt för strategispel. Vi vill ju fortfarande att det ska se bra ut med allt lull lull påslaget, men 60fps är inte ett måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Tja,, Recommended för mig innebär Default settings, i vad dom nu tycker är acceptabel FPS.
Mao, betyder ingenting egentligen för kunden.

Det skulle definitivt behövas någon slags standard för vad som uppfattas som OK att spela på. Då kan devs använda dessa som riktlinjer för systemkrav.

Jag skulle föreslå en löpande skala som hela tiden kan utökas utan att det blir jobbigt i framtiden. Typ något i stil med 80 plus cert för PSU'er , fast utan att använda termer som gold, silver etc. då detta skulle bli jobbigt i framtiden. (typ vad kommer efter 80 plus titanium? diamond? men vad kommer efter det isåfall?)
Så mitt förslag är att man använder speltitlar som standard, sen kan man typ ta första bokstaven och hitta på ett namn. exempel Crysis, något med C. (gör det lättare att associera vilket spel det handlar om , utan ev strul med ™) , Så om man använder Crysis som bas, vad krävs för att uppnå 60FPS, 1080p, med allting på medium. Ok, Crysis är ganska gammalt nu, men en gång i tiden så var det ju den standarden vi mätte allt efter,, "Men kan den maxa Crysis?"

Sen får man ju bestämma vad som räknas som 60 FPS, hur mycket får det dippa?
Jag tror vi kan vara ganska överens om att 60 FPS ska vara standarden att sträva efter. Är det någon som sitter med en monitor som inte klarar 60hz i dag? (ok, vissa 4K skärmar, men det är lite överkurs om vi siktar på 1080p.)
Jag tror också att 1080p är standardupplösning att sikta på, 1440p etc får bli en högre standard.
Sen blir det lite klurigare, vad tycker "vi" ska vara för standard settings när det gäller AA, shadows, etc. Jag skulle föreslå att kollar vad ett lite äldre spel har för default settings.

Sen finns det ju lite andra spel att ta hänsyn till. Exempelvis strategiska spel typ Civilization som egentligen inte kräver 60 fps. Att använda en "sämre" klass för dem spelen skulle ju bara få dom att se "fula" ut. så där skulle jag föreslå att man accepterar exempelvis "Citron klass (30)" (C som i Crysis, se ovan) med en 30fps note, eller vad man nu tycker är acceptabelt för strategispel. Vi vill ju fortfarande att det ska se bra ut med allt lull lull påslaget, men 60fps är inte ett måste.

Grejen med grafikinställningar är ju att låga inställningar i ett spel kan se lika bra ut som högsta inställningarna i ett annat. Det är faktiskt ett rätt intressant ämne om hur man uppfattar rekommenderade/minimum-kraven. Är du duktig på att formulera dig så tycker jag du ska göra en tråd, det skulle vara väldigt roligt att se hur folk uppfattar de olika kraven och hur man tycker dom ska vara utformade.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fan vad lagringskravet sticker iväg idag. Visst är 60GB inget för en modern hårddisk men ändå.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Förbokat och klart - längtar svårt då DH(1) är en av mina absoluta favvisar.......

Jag är bra sugen att förboka också, men efter fiaskot med Mafia 3 väntar jag på recension tror jag.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Lustigt..HD7970 är en aning bättre än 660..

HD 7970 är betydligt bättre såvida det inte är ett spel där Nvidia är starkare, vilket detta mycket väl kan vara.

Skrivet av anon185723:

HBAO+, TXAA och HD7970 som presterar som ett GTX 660. Är kort sagt inga goda tecken för AMD användare.

Du måste skoja?, HD 7970 är närmre gtx 660 i SLI (där SLI skalar bra) än vad ett 660 är nära ett 7970.

Skrivet av Fisken1986:

Eller hur...och det klassiska..

FX8350 eller I7 4770..

Om Intel-prollar under i7 4770 inte är att rekomendera så borde man inte ens rekomendera AMD-prollar; fast de kanske syftar på att om man köper en AMD-prolle + mobo så får man mer pengar över på grafikkortet och det jämnar ut sig iaf.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]