Köpråd, "Surroundhögtalare & stativhögtalare"

Permalänk
Medlem

Köpråd, "Surroundhögtalare & stativhögtalare"

Hej, mitt 10 år gamla Logitech-högtalarsystem har börjat skorra och det är dags att köpa nytt.

Jag är ingen audiofil, men vill ändå ha något hyfsat bra. Kollade in de högst rankade på prisjakt inom kategorin "Surroundhögtalare & stativhögtalare" och de såg bra ut och hade bra pris.

Men så undrar jag om dessa kan leverera bra ljud på egen hand, eller om de bara är satellit-enheter för större system och behöver kompletteras med en baslåda. Räcker det med ett par av följande? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1415005

Tacksam för svar!

/hest

Visa signatur

hehu

Permalänk

@hest: Halloj! Jag är inte heller någon audiofil men köpte ett helt hemmabiosysten med projektor och surroundljud i januari. Jag blev rekommenderad detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2497944.

Kan bara säga att det pumpar ut föga förvånat väldigt tungt ljud. Tung bas trots den slimmade baslåda. Enkelt att skruva upp på vägg och smidigt med en trådlös sändare till högtalarna där bak (gör så att jag inte behövde dra kablar från väggen där framme vid spelaren ända bak till högtalarna. Inget krångel trots att den funktionen är trådlös.) Dubbla HDMI ingångar på mediaspelare. Jag saknar iallafall ingenting vad jag kan komma på. Helt nöjd med det! Har även bluerayspelare, dock aldrig använt denna men men. Har även olika modes beroende på vad man glor på. Som till exempel när jag har förkrök och vi ska dunka musik sätter jag på "music hall" typ, då blir det mycket tyngre bas än vid till exempel filmtittande.

Jag köpte det på elgiganten för 5900:- ungefär tror jag.

bara fråga om du har mer frågor

EDIT: Vill du punga ut mer pengar har du ju samma system fast kraftfullare i form av BDV-N7200W samt BDV-N9200W

Permalänk
Medlem

@DoraTheExplorer: Tackar för svar, ser ut att vara ett väldigt bra system du köpt! Tyvärr har jag lite begränsat med utrymme, så två mindre högtalare vore optimalt.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

Skulle ej ha köpt något färdigt hembiopaket.

Har du någon förstärkare?

Och vad har du för budget på högtalare?