Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Dagens invandring är ett jävla skämt där sju klövern inte törs ta i frågan då det kan leda till mindre med röster och en del vänder kappan efter vinden men en för stor mängd kommer in i ett land som inte har bostäder resurser att ta in så många där fega politiker inte törs ta i frågan ser jag det som en självklarhet att rösta på SD som inte är ett rasistiskt parti och är enda partiet som törs lägga fram sanningen ärligt

Det är bättre att hjälpa folk i närliggande länder när det är billigare än släpa dom runt halva jorden lära dom språk och kultur och barn slipper ta båten och drunkna så är bara fördelar där kostnaden av en person här kan hjälpa enormt många människor och har hört siffran att vad en person kostar här dom första åren skulle kunna hjälpa 127st i 6-12 månader men vet inte om det stämmer och variabler det är beräknat på

Sen får man privilegiet att komma till vårat land ska man sköta sig och döms man för grövre brott ska man sparkas ut och man ska inte ha fördelar över resten av befolkningen utan behandlas lika och SD är enda partiet som törs vara ärlig i sånna frågor för vi har en helt galen invandring där papperslösa släpps in utan koll och vårat land och p.g.a feghet blir ett safe haven för kriminella och terrorister

Varför ska man rösta på partier där fega människor ska företräda en som inte törs stå upp ärligt och säga här är problemen så här löser vi det och i stället för att stoppa huvudet i sanden som resterande ryggradslösa parti ledare gör och SD är det enda vettiga alternativet och enda jag skulle rösta på och dom andra är inte värd någon röst i mina ögon

När man läser dina inlägg blir man ju lite orolig.. Har du bara låtit dig attraheras av SD-propaganda de senaste året, eller har du bara levt under en sten?

I dagsläget är det endast V och MP som man ur ditt perspektiv skulle kunna kalla 'ryggradslösa'. Kom ned på jorden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Tyvärr så har det gått så långt att man måst stänga gränserna totalt för att kunna rensa upp och få allt i ordning på hemmaplan och för tillfället finns det bara ett (stort) parti för det och det är SD.

Allt håller ju på att braka ihop i det här landet men nuvarande politikerna låssas som att det regnar guld och allt är på topp.

Kriminaliteten ökar.
skolor går på knäna.
Sjukvården går på knäna.
Kommunerna håller på att knäckas en efter en.
Rättssäkerheten är i fara.

Man ska inte beskylla allt på invandring/flyktingar men många bäckar små så blir problemen stora.

Jag försöker hålla mig neutral i politik frågorna eftersom det är så fruktansvärt infekterat och säger man något fel så kommer det påhopp att man är allt rasist eller vänsterpack bara för att man är kritisk/realist.

Men jag håller hårt för att stoppa problem måst man börja dämma igen hålen ett efter ett annars är det totalt meninglöst att ens försöka om man inte angriper alla problem på bred front.

Oavsett vad man tycker så måste Sverige gå ur EU och förmodligen också FN för att kunna "stänga gränserna totalt", och även om SD fick 100% av rösterna så är det en process som skulle ta en lång tid, om det ens är praktiskt genomförbart.

Tittar vi på t. ex Storbritannien och deras EU omröstning så ser ju att det är en lång process att lämna EU, och det riskerar dessutom att splittra Storbritannien då en majoritet av skottarna inte alls vill ur EU.

Sen skulle ett FN och EU utträde oclså få andra konsekvenser. Det finns ingen möjlighet att äta kakan och ha den kvar. Jag tror varken EU eller FN skulle vara särskillt hjälpsamma i en sådan process.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Dethär med "rasist" .. Jag kommer inte från Sverige men har bott här större delen av mitt liv. När jag bodde utomlands hände en del saker man fortfarande mins. Min mormor är ganska givmild av sig och inte är det några problem att låta någon som knackar på dörren låna ens telefon och låta denna prata ifred, bara det att kvinnan stal allt hon kom över och drog fort därifrån. Det är första gången jag haft med "DEM" att göra. Vi hade flera boenden och mormor bestämde sig för att hyra ut ett, vad hände? Jo det befann sig till slut typ 20 pers i en tvåa som vägrade lämna. Det är andra gången. Hur fick vi tillbaka lägenheten? Låter det va osagt.. 3,4,5,6,7 gången? Har jobbat i butik, tappat räkningen. Kan ju säga att man inte vill ha med dessa mer att göra. Fördomar? nej, fakta..
Oj så sjukt många historier man har, gått på skolor med mycket invandrare, nu inte samma typ som ovan men, s*** som ***t.. Har blivit påhoppad, slagen, stucken, kallad för massa olika skit, polisen har varit hem till en.. vad får man höra nästan varige gång? "De har det svårt i sina hemländer".. ööh asså jag bryr mig inte alls, nada, : ), vad gör svenska poliser oftast i en sån situation? Nada. Så vill jag ha såna till grannar? Nej, jag vet vad de är kapabla till, även om de verkar vara världens sjystaste personer så har jag aldrig haft 5 svenskar som står runt mig och sparkar när jag ligger ner. Har man hamnat i bråk med en jäkel då kan man tro på fan att de alltid kommer ihåg det, tro mig, har varit i många sådana situationer. En Svensk är "forgive and forget" men dessa kan fan va helt bortom kontroll. Välte av misstag en kille från cykeln (jag var typ 10), de gangade upp hela kvarteret och kom till vår dörr. De mordhotade och anmälde morsan för "rasism" hon stod bra i dörrn som ett frågetecken. Somsagt ni svenskar får vara hur rädda ni vill för er rasiststämpel, jag vet vad olika folk är kapabla till, hur de generellt fungerar, jag har vänner från dessa krigsländer och de själva säger att svenskar är sjukt naiva som tror att de bara kan blanda in folk hur som helst.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu är ju i stort sett gränserna stängda, invandringen har avstannat.

På vilket vis tycker du att SD är rätt parti för Sverige nu när "jobbet är utfört"? Vad i deras politik förutom kritiken på invandringen tilltalar dig? Intressant att få reda på tycker jag.

Invandringen har inte avstannat. 94000 har fått uppehållstillstånd i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROBRUG:

Invandringen har inte avstannat. 94000 har fått uppehållstillstånd i år

Sedan ID-kontroller infördes, detta året, har den i stort sett avstannat.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sedan ID-kontroller infördes, detta året, har den i stort sett avstannat.

istället så har bifallen ökat från 38 procent i januari till 71 procent i juli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROBRUG:

istället så har bifallen ökat från 38 procent i januari till 71 procent i juli.

Du menar givetvis då att de besluten har något (konspiratoriskt) med varandra att göra?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du menar givetvis då att de besluten har något (konspiratoriskt) med varandra att göra?

summan är tydligen konstant. folkutbytet ska fortsätta i oförminskad styrka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROBRUG:

summan är tydligen konstant. folkutbytet ska fortsätta i oförminskad styrka.

Kan ju knappast göra det när människor inte längre kommer in i Sverige.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Politiker är bankmän/advokater, de kommer aldrig att lösa era problem oavsett om det är S/M/SD/V/MP/L/KD/C eller något annat politiskt parti

De är mästare på att vända och vrida på ord men har noll koll på hur man faktiskt löser problem.

Det enda jag kan garantera er är att de kommer fortsätta att göra er besvikna.

Permalänk

Rasister i partiet? Vilka då? Sen "rastistiska" ok, jämfört med vad/vem/vilka?

Jag får anta att du ej tänkt på att alla andra partier som existerar också har rasister och människor jag skulle vilja påstå to.m är psyiskt sjuka eller iaf instabila. Skillnaden är att de inte är utsatta för en häxjakt så folk missar det, knappast så att Aftonbladet skulle ta upp det.

Ett axplock (S och MP framförallt.. vad gäller Vänsterpartiet så kommer det ju dödshot och dumheter från deras Twitterkonton i stort sett varje månad, jag har tappat räkningen, jag ser dom som rena clowner, inte politiker.)

"1. "Jag ska skära av dig dina bröst och steka dem i smör. Du ska dö din hora"

- Socialdemokratiske val- och kampanjarbetaren Marcus Arnesson, dömd för flera fall av olaga hot och sexuellt ofredande 2012. Bland annat mot politiska motståndare.

2. "Judesvin!"

Den socialdemokratiske kommunfullmäktigeledamoten i Filipstad, Omar Omeriat, uttryckte sig 2014 såhär om israeler på facebook.

3. "En ihjälskjuten invandrare är bästa julklappen (...) Jag vill flytta ifrån Blattekrona"

- Den miljöpartistiske kommunpolitikern i Landskrona, Joakim Andersen, gav 2015 uttryck för sina innersta tankar på Flashback.

4. ”När Afrikaner säger att Svenska tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna, för att dom är så lättklädda. Är det ok att köra över en neger om det är mörkt ute?”.

-Fredrik Norén, socialdemokratisk kommunpolitiker i Nora i facebookinlägg 2013.

5. "Jävla blatte!"

- Den socialdemokratiske kommunpolitikern Hans-Erik Palmqvist åtalades 2013 för att skrikit dessa ord till en invandrad busschaufför.

6. "Ska fan döda SDU när de kommer till Växjö (...) Skjut en snut rakt i fejjjjan"

- Den socialdemokratiske kommunfullmäktigekandidaten i Alvesta, Jonatan Bengtsson, åtalades 2014 för sin tvivelaktiga syn på våld, demokrati , polispersonal och oliktänkande.

7. "funderar på om jag ska göra honom till valack först innan skottet kommer."

- Det socialdemokratiska landstingsrådet i Västmanland, Denise Nordström, hotade 2013 att kastrera och skjuta Fredrik Reinfeldt.

8."Ja, ett riktigt pack är vad det är (...) Skicka dem med bananbåt dit de kom ifrån"

- Den socialdemokratiske kommunpolitikern i Tingsryd, Rickard Almqvist, gav 2015 sin syn på EU-migranter på facebook

9. "Precis som Sovjetunionens kommunistiska parti stärktes under Josef Stalin, precis som Kinas kommunistiska parti stärktes under Mao Zedong, kommer vår rörelse att stärkas under den kampvilliga distriktsstyrelsen."

- SSU Södra Älvsborg lyfter 2013 fram två av världshistoriens värsta massmördare som positiva exempel att följa och låta sig inspireras av.

10. "Världsamfundet sväljer propagandan eftersom judarna är så inflytelserika inom storföretagen och den amerikanska administrationen"

- Birgitta Hansen, kommunpolitiker för Miljöpartiet i Stockholm lägger ut texten kring sina idéer om en judisk världskonspiration"

Vill du rösta på ett parti som inte har rasister eller idioter, så ptja, lycka till med det säger jag! Du kan ju tipsa oss andra om du hittar ett sådant parti

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

man blir lite mörkrädd när man läser en del kommentarer från båda hållen här, men bra diskussion och tack för tråden, skall följas.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd

Vill man ha fakta och siffror kan jag rekommendera Tino Sanandaji https://www.facebook.com/tino.sanandaji?fref=ts

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Jag är inte sarkastisk.

Malmö är en förebild, tänk dig själv vad många språk som talas där. Jag delar både Löfvens och Reinfeldts åsikt att Malmö är en förebild.

Att det pratas många språk i Sverige är mycket bra.

Södertälje är också en bra förebild på hur positivt ett område kan bli med många invandrare.
För tex. 25 år sedan var det inte så många som visste vad Södertälje låg.

Vad gör du i Västerås då?
Låt inte drömmen om malmö förbi en dröm, carpe diem och börja packa flyttlasset redan nu vettja.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bemushroomed:

Rasister i partiet? Vilka då? Sen "rastistiska" ok, jämfört med vad/vem/vilka?

Jag får anta att du ej tänkt på att alla andra partier som existerar också har rasister och människor jag skulle vilja påstå to.m är psyiskt sjuka eller iaf instabila. Skillnaden är att de inte är utsatta för en häxjakt så folk missar det, knappast så att Aftonbladet skulle ta upp det.

Ett axplock (S och MP framförallt.. vad gäller Vänsterpartiet så kommer det ju dödshot och dumheter från deras Twitterkonton i stort sett varje månad, jag har tappat räkningen, jag ser dom som rena clowner, inte politiker.)

"1. "Jag ska skära av dig dina bröst och steka dem i smör. Du ska dö din hora"

- Socialdemokratiske val- och kampanjarbetaren Marcus Arnesson, dömd för flera fall av olaga hot och sexuellt ofredande 2012. Bland annat mot politiska motståndare.

2. "Judesvin!"

Den socialdemokratiske kommunfullmäktigeledamoten i Filipstad, Omar Omeriat, uttryckte sig 2014 såhär om israeler på facebook.

3. "En ihjälskjuten invandrare är bästa julklappen (...) Jag vill flytta ifrån Blattekrona"

- Den miljöpartistiske kommunpolitikern i Landskrona, Joakim Andersen, gav 2015 uttryck för sina innersta tankar på Flashback.

4. ”När Afrikaner säger att Svenska tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna, för att dom är så lättklädda. Är det ok att köra över en neger om det är mörkt ute?”.

-Fredrik Norén, socialdemokratisk kommunpolitiker i Nora i facebookinlägg 2013.

5. "Jävla blatte!"

- Den socialdemokratiske kommunpolitikern Hans-Erik Palmqvist åtalades 2013 för att skrikit dessa ord till en invandrad busschaufför.

6. "Ska fan döda SDU när de kommer till Växjö (...) Skjut en snut rakt i fejjjjan"

- Den socialdemokratiske kommunfullmäktigekandidaten i Alvesta, Jonatan Bengtsson, åtalades 2014 för sin tvivelaktiga syn på våld, demokrati , polispersonal och oliktänkande.

7. "funderar på om jag ska göra honom till valack först innan skottet kommer."

- Det socialdemokratiska landstingsrådet i Västmanland, Denise Nordström, hotade 2013 att kastrera och skjuta Fredrik Reinfeldt.

8."Ja, ett riktigt pack är vad det är (...) Skicka dem med bananbåt dit de kom ifrån"

- Den socialdemokratiske kommunpolitikern i Tingsryd, Rickard Almqvist, gav 2015 sin syn på EU-migranter på facebook

9. "Precis som Sovjetunionens kommunistiska parti stärktes under Josef Stalin, precis som Kinas kommunistiska parti stärktes under Mao Zedong, kommer vår rörelse att stärkas under den kampvilliga distriktsstyrelsen."

- SSU Södra Älvsborg lyfter 2013 fram två av världshistoriens värsta massmördare som positiva exempel att följa och låta sig inspireras av.

10. "Världsamfundet sväljer propagandan eftersom judarna är så inflytelserika inom storföretagen och den amerikanska administrationen"

- Birgitta Hansen, kommunpolitiker för Miljöpartiet i Stockholm lägger ut texten kring sina idéer om en judisk världskonspiration"

Vill du rösta på ett parti som inte har rasister eller idioter, så ptja, lycka till med det säger jag! Du kan ju tipsa oss andra om du hittar ett sådant parti

Titta på dom andra partierna, dom har också rasister därför är SD inte rasister? Jag köper inte ditt argument. Det är SD och sina politiker som dagligen hetsar mot invandrare och liknande men SD fanboysen ignorerar det som vanligt. Se senast med Ekans uthängning av "skäggbarn", motionen om judar i media osv. Klart att det finns idioter i alla partier, men dina argument tryter. Är alla partier som MP för att varenda parti har människor som bryr sig om miljön?

Katastrofalt, att folk röstar på SD när vi vet så mycket om dom. Allt som görs förnekas eller vrids, även om det finns i klartext på deras egna twitterkonton, filmat och i ljudupptagningar.

"Vi visste inte" säger man efteråt, tro fan att ni gör!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_vasagos:

SD´s partimedlemmar som talar för partiet är dom ärligaste i sina uttalanden och jag sa även att "Frisering finns inom all politik men är enormt mycket bättre hos SD än hos alternativen" och SDs har varit ärliga med dess historia som har ändrats och en bild är inget som ändrar det och är väll uppenbart att det är personerna bakom partierna och partiernas politik och policy och SD är fortfarande ärligaste partiet med ärligaste partimedlemmarna och hade varit underbart med Åkesson som statsminister

Ärligast? Varför ljugs det då om vad som sagts o gjort när media knackar på dörren? Att Åke säger "det är olämpligt" gör det inte till hederligt. Kolla upp lite brottsmisstankar o annat på de folkvalda innan du snackar om hederligt. Infon finns där i klartext, om du vågar inse att du har fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ärligast? Varför ljugs det då om vad som sagts o gjort när media knackar på dörren? Att Åke säger "det är olämpligt" gör det inte till hederligt. Kolla upp lite brottsmisstankar o annat på de folkvalda innan du snackar om hederligt. Infon finns där i klartext, om du vågar inse att du har fel?

Varför känner du ett behov av att smutskasta politikerna för vad de har gjort privat. Det viktigaste är ju att de är ärliga vad gäller politiken.
Det kan man ju inte säga att regeringen har varit.
För att ta ett färskt exempel, när dom medvetet vilseleder folk genom att ta fram statistik över att arbetslraftinvandringen har varit positiv för Sverige och därför drar slutsatsen att asylinvandringen är positiv för Sverige.

Man kan väl åtminstone vara ärliga med att Sverige går fullständigt åt helvete just nu, när vi lånar pengar för att finansiera världens mest generösa asyöpolitik mitt under högkonjuktur.

Folk måste ju få veta vad detta innebär kommande lågkonjuktur så att de åtminstone kan ta ett informerat beslut. Som det är nu är ju inte svensson medveten om hur extremt asylinvandringen kommer slå mot välfärden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_vasagos:

är en sån petitess berör mig inte speciellt då det inte är så konstigt att den kopplingen görs när många är oärliga med sin ålder och är inte konstigt att nån blir oskyldigt drabbad vilket är olyckligt men inte så jag skulle sluta rösta på dom då jag ser att sittande regeringen har haft så slapphänt flykting poliitik som leder till människor dömda för folkmord och några hundra ärenden om terrorister i sverige är större problem som stör mig mer

Först var det inte sant eftersom det kom från interasistmen.se, därefter när du inser atr der var sant, och att tom Åke själv kallat det för olämpligt så blir det en petitess? Hur tänker du när toppolitiker hänger ut BARN som därefter självklart blir hotade?

Dom som stöder SD fortfarandr efter alla avslöjanden stödjer sånt här beteende och är medskyldiga.

Permalänk
Medlem

Ställ er frågan om alla människor är lika mycket värda oavsett hudfärg, religion eller ursprung.

Därefter så kan du själv välja om du har fördomar ellerr rasist eller tycker att alla har rätt till ett drägligt liv utan förföljelse och risk för sitt och sin familjs liv.

Det kommer alltid finnas några som utnyttjar och bedrar, ska man då straffa alla som behöver hjälp?

I Sverige så slutade politikerna för länge sen att föra en politik för folket och landets bästa.

Finns mycket att säga om många saker men..

SD driver en enkelriktad politik som antyder om invandrarna och flyktingar försvinner så alla problem borta och Sverige blir ett fantastiskt land. Ett parti som enligt svensk lag inte borde få existera.

Vad jag tycker? Ja alla som röstar på SD är rasister eller väldigt fördomsfulla.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Inaktiv

Spontan fråga till vilken som helst: Hur kommer det sig att SDs anhängare konsekvent förnekar allt som händer? Vi har bevis i mängder och även ursäkter och uteslutande från Åke mfl. Men det spelar ingen roll.

Ändå så fortsätter det? Någon som har en förklaring? Vi har debatterat i tio år snart och det blir bara värre o värre, fler o fler avslöjanden men ändå har det ingen effekt? Varför?

Är det värdelöst att ens diskutera? Du kan bevisa motsatsen men det spelar ingen roll för dom lyssnar inte ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Ställ er frågan om alla människor är lika mycket värda oavsett hudfärg, religion eller ursprung.

Därefter så kan du själv välja om du har fördomar ellerr rasist eller tycker att alla har rätt till ett drägligt liv utan förföljelse och risk för sitt och sin familjs liv.

Det kommer alltid finnas några som utnyttjar och bedrar, ska man då straffa alla som behöver hjälp?

I Sverige så slutade politikerna för länge sen att föra en politik för folket och landets bästa.

Finns mycket att säga om många saker men..

SD drver en enkelriktad politik som antyder om invandrarna och flyktingar försvinner så alla problem och Sverige blir ett fantastiskt land. Ett parti som enligt svensk lag inte borde få existera.

Vad jag tycker? Ja alla som röstar på SD är rasister eller väldigt fördomsfulla.

De som tycker den omvända särbehandlingen är fel då, o inte har nåt annat sätt att visa sitt missnöje?

Familjerna som blev uppsagda ur sina hyresrätter för att göra plats för asylboende. Eller pensionären som tycker det är fel att han får mindre i månaden än en asylsökande som beviljats put, o dessutom har gratis tandvård, som många pensionärer behöver men inte har råd med.

Du är bra jävla rasist om du inte tycker att detta är fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Varför känner du ett behov av att smutskasta politikerna för vad de har gjort privat. Det viktigaste är ju att de är ärliga vad gäller politiken.
Det kan man ju inte säga att regeringen har varit.
För att ta ett färskt exempel, när dom medvetet vilseleder folk genom att ta fram statistik över att arbetslraftinvandringen har varit positiv för Sverige och därför drar slutsatsen att asylinvandringen är positiv för Sverige.

Man kan väl åtminstone vara ärliga med att Sverige går fullständigt åt helvete just nu, när vi lånar pengar för att finansiera världens mest generösa asyöpolitik mitt under högkonjuktur.

Folk måste ju få veta vad detta innebär kommande lågkonjuktur så att de åtminstone kan ta ett informerat beslut. Som det är nu är ju inte svensson medveten om hur extremt asylinvandringen kommer slå mot välfärden.

Sverige är inte på väg åt helvete för att det går sämre inom vissa områden. Finns annat än migrationsverket och polisen i Sverige. Men det glöms bort
Ärliga? Påstår man något som inte stämmer är det inte ärligt, även om man tror det själv.

Men en kriminell privatperson är ok som politiker enligt dig. Känns obehagligt enligt migm

Ärlighet idag verkar vara lika med att spy ut sig fördomar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Spontan fråga till vilken som helst: Hur kommer det sig att SDs anhängare konsekvent förnekar allt som händer? Vi har bevis i mängder och även ursäkter och uteslutande från Åke mfl. Men det spelar ingen roll.

Ändå så fortsätter det? Någon som har en förklaring? Vi har debatterat i tio år snart och det blir bara värre o värre, fler o fler avslöjanden men ändå har det ingen effekt? Varför?

Är det värdelöst att ens diskutera? Du kan bevisa motsatsen men det spelar ingen roll för dom lyssnar inte ändå.

Vad är det man bevisat menar du? Man bemöter ALDRIG SDs argument utan använder sig av smutskastning på privat nivå istället. Det gör ju bara att SDanhängarna får bekräftat stt deras politik är för svår att debattera emot.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Vad är det man bevisat menar du? Man bemöter ALDRIG SDs argument utan använder sig av smutskastning på privat nivå istället. Det gör ju bara att SDanhängarna får bekräftat stt deras politik är för svår att debattera emot.

Efter allt som avslöjats och du frågar efter bevis?
Har du missat allt? Du är exemplet på min fråga så kan försöka: Varför förnekar du?

SD har både mötts med tystnad och argumenterats med. Du säger "svårt att argumentera emot. Hur lätt som helst men SD kör på känslor och fördomar och det är såklart omöjligt att vinna emot. Du säger "aldrig", stämmer inte det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Sverige är inte på väg åt helvete för att det går sämre inom vissa områden. Finns annat än migrationsverket och polisen i Sverige. Men det glöms bort
Ärliga? Påstår man något som inte stämmer är det inte ärligt, även om man tror det själv.

Men en kriminell privatperson är ok som politiker enligt dig. Känns obehagligt enligt migm

Ärlighet idag verkar vara lika med att spy ut sig fördomar.

Vi lånar pengar efter många år av högkonjuktur. För att finansiera asylpolitiken. En av Sveriges största utgiftsposter. Såklart bortser du från det och ljuger om att Sverige går bra. Ja, andra delar går bra, det är högkonjuktur precis som jag sa, men som helhet är det katastrof som kommer visa sig nästa lågkonjuktur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Efter allt som avslöjats och du frågar efter bevis?
Har du missat allt?

SD har både mötts med tystnad och argumenterats med. Du säger "svårt att argumentera emot. Hur lätt som helst men SD kör på känslor och fördomar och det är såklart omöjligt att vinna emot. Du säger "aldrig", stämmer inte det heller.

Vad är det som bevisats? Vill gärna ha svar istället för onödiga kommentarer som denna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Vi lånar pengar efter många år av högkonjuktur. För att finansiera asylpolitiken. En av Sveriges största utgiftsposter. Såklart bortser du från det och ljuger om att Sverige går bra. Ja, andra delar går bra, det är högkonjuktur precis som jag sa, men som helhet är det katastrof som kommer visa sig nästa lågkonjuktur.

Hur ljuger jag om att det går bra för Sverige?
Ökad sysselsättning och minskad arbetslöshet = bra. Att SD tror att allt går åt helvete pga invandrare vet vi. Hur har det stämt överens än så länge? Historiskt sätt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Vad är det som bevisats? Vill gärna ha svar istället för onödiga kommentarer som denna.

Du låtsas som att du inte vet om alla skandaler, förstår jag dig rätt? Tänker inte posta en massa länkar till uttalanden o annan skit som ändå bemöts med förnekelse från dig. Frågan var inte till dig som förnekar, utan till andra om varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Först var det inte sant eftersom det kom från interasistmen.se, därefter när du inser atr der var sant, och att tom Åke själv kallat det för olämpligt så blir det en petitess? Hur tänker du när toppolitiker hänger ut BARN som därefter självklart blir hotade?

Dom som stöder SD fortfarandr efter alla avslöjanden stödjer sånt här beteende och är medskyldiga.

Och alla som är för massinvandring och flyktingar och hej och hå är på samma sätt skyldiga till de brott som begås av dessa människor, eller?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag är inte insatt i politik tillräckligt för att kunna lägga mig i den diskussionen till 100% men från min egna erfarenhet är dagens samhälle och regering helt åt helvete.

Blev senast tidigare i veckan kallad rasist för att jag inte ville skjutsa 3 främlingar(invandrare alltså) från Horndal till Gävle när jag var på väg hem från jobbet i Avesta.. Säger man nej blir man automatiskt rasist.

De som kommer hit och verkligen vill göra sitt liv bättre tycker jag inget illa om, däremot de som kommer hit och ställer krav att de t.ex inte är nöjda vilket ställe de blev placerade på tycker jag kan dra åt helvete. Jag läste nån artikel för ett tag sedan där det var en familj som hade kommit hit och blivit placerade uppåt i landet men nu strejkade pga de inte ville bo där.

Det är så in åt helvete respektlöst.
Min morsa arbetade på en förskola ett tag och en dag hade de en sån där, "Vad vill du bli när du blir stor"-dag och alla ungarna satt och ritade förutom en grabb. Morsan gick dit och frågade vad han ville bli när han blir stor och varför han inte ritade och ungjäveln säger "Jag tänker inte jobba när jag blir stor. Jag ska gå på soc".

Liksom, detta beteende har han ju inte fått fram själv utan detta är ju från sina föräldrar. De är så medvetna om att vår regering bara böjer sig över bordet och låts bli knullade i röven.

Det är så jag känner i alla fall.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop