Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Avstängd

Clinton eller Trump, vem vinner?

Inom kort avgörs det, blir det Clinton eller Trump tror ni?

Själv tror jag på en jordskredsseger för Clinton.

Läste precis i tidningen där 7st personer hade intervjuvats, 6 av 7st skulle rösta på Clinton!

Vem tror DU vinner?

Permalänk
Medlem

tror Clinton vinner men det finns många knäppskallar i USA så Trump kommer nog vara ganska nära ändå.

sen tycker jag det var väldigt trist att det blir en till vanlig politiker och inte någon som Bernie Sanders som verkligen stod ut från mängden där borta.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

Kvittar vem som vinner kommer gå åt helvete oavsett. Bernie var den enda vettiga.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trump är en jävla idiot på många sätt, som miljövän vill jag inte att han ska vinna MEN...
Clinton är ett värre väl, både kort och långsiktigt. Den skada Clinton orsakat och hur mycket hon har destabiliserat världen redan, fruktar jag vad som kommer hända med henne som president.

Permalänk
Medlem

Jag tror på Clinton men tror samtidigt att det kommer bli ruggig jämnt. Jag förväntar mig en "Brexit-effekt", där förorättade och arga personer går man ur huse för att proteströsta samtidigt som de pga stigmat ej har varit öppna utåt med sina åsikter innan. Bland demokraterna är risken att ett stort antal resonerar snarlikt som Sarandon:

Nedanstående videoupptagning är sevärd:

http://www.svtplay.se/video/10844421/jag-alskar-donald-trump-...

Permalänk
Medlem

Tror Clinton vinner, men båda är skit.

Permalänk
Medlem

Trump vinner 100%. Ingen vill ha en till Clinton som president.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

No one stumps the Trump! Allvarligt talat, blir förvånad om mr Trump inte tar hem det här.

Permalänk
Medlem

Synd att Deez Nutz inte gick vidare. Hur det än blir så kommer det påverka resten av världen, negativt.

Permalänk
Medlem

Snacka om att behöva välja mellan pest eller kolera Korrupt eller rasist.

Man får ju hoppas på att det blir omval med bättre kandidater.

Permalänk
Medlem

Efter allt som uppdagats omkring Clinton så hoppas jag inte hon vinner men vette fasen om Trump är ett så mycket bättre val. Varför inte Schwarzenegger istället?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Finns en anledning till varför Hillary inte vann mot obama, och var tvungen att rycka i varenda tråd hon hade för att vinna mot Sanders, för att folk tycker inte om henne.

Sen ser man på skillnaden i publikmassorna mellan Trump och Hillary.

Så därför tror jag att Trump vinner.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Asså, Trump är ju ett riksmongo, men han säger det han tycker.

Clinton är däremot två olika personer, en mot folket och en mot eliten.

Jag tror Clinton är farligare för USA(folket), men tror tyvärr att hon kommer att vinna. Hon har ju haft allt med sig sen dag 1.

Att Trump ens har en chans att vinna är för att Demokraterna tvingade fram en så pass svag kandidat. Demokraterna hade haft en rätt säker vinst med nästan vem som helst förutom Clinton.

Permalänk
Medlem

Samma skit vem som än vinner,
Obama är den ända vettiga president USA haft i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Även om Hillary Clinton kan anses vara tveksam så är hon den enda kandidaten som har den kompetens som krävs för jobbet. Trump hör hemma i ett dårhus. Obama förtjänar en tredje runda i vita huset men deras valsystem tillåter inte detta dessvärre.

Får hoppas att amerikanska valsystemet grundligt utreds och moderniseras, det finns så mycket brister i upplägget. Och i hela deras samhälle. Men detta är ett bra område att börja i.

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Håller med. Mr O kunde köra en runda till när han ändå är igång. Tyvärr dock okonstitutionellt som du säger.

Permalänk
Avstängd

Vad tror ni det innebär om,

Hillary vinner?

Trump vinner?

Permalänk
Medlem

Ser man bortom kandidaterna är det ju även en fråga om demokraterna vs republikanerna och där föredrar iaf jag lätt demokraterna. Dock tråkigt att amerikansk demokrati är galet odemokratisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Asså, Trump är ju ett riksmongo, men han säger det han tycker.

Clinton är däremot två olika personer, en mot folket och en mot eliten.

Jag tror Clinton är farligare för USA(folket), men tror tyvärr att hon kommer att vinna. Hon har ju haft allt med sig sen dag 1.

Att Trump ens har en chans att vinna är för att Demokraterna tvingade fram en så pass svag kandidat. Demokraterna hade haft en rätt säker vinst med nästan vem som helst förutom Clinton.

När Trump har ändrat sig flera gånger undrar man ju verkligen om han säger det han tycker? http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/full-list-donal...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Även om Hillary Clinton kan anses vara tveksam så är hon den enda kandidaten som har den kompetens som krävs för jobbet. Trump hör hemma i ett dårhus. Obama förtjänar en tredje runda i vita huset men deras valsystem tillåter inte detta dessvärre.

Får hoppas att amerikanska valsystemet grundligt utreds och moderniseras, det finns så mycket brister i upplägget. Och i hela deras samhälle. Men detta är ett bra område att börja i.

Hur värdefullt är kompetens när man ser till allt som Clinton har gjort? Korrupta politiker är inte ovanligt, hon är dock mer än bara en vanlig korrupt politiker. Tycker det är sorgligt att det alltid ska väljas mellan skit och skit, och nu har nog USA slagit världshistoriskt rekord. Vem som än vinner så hoppas jag att det kommer visa sig vara den som inte startar fler konflikter i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Vad tror ni det innebär om,

Hillary vinner?

Trump vinner?

Hillary: Demokratiska rådgivare styr USA
Trump: Republikanska rådgivare (tea party) styr USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Efter allt som uppdagats omkring Clinton så hoppas jag inte hon vinner men vette fasen om Trump är ett så mycket bättre val. Varför inte Schwarzenegger istället?

Man måste vara född i USA för att kunna bli president.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Vad tror ni det innebär om,

Hillary vinner?

Trump vinner?

Hillary: Dåligt för världen, dvs mer krig och oreda i Mellanöstern.

Trump: Dåligt för USA då dollarn troligtvis kommer störta, vilket kommer påverka världsekonomin.

Så summa summarum, Skit åt båda håll, men Trump kommer troligen isolera skiten mer i USA, och det är därför jag hoppas han vinner.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Vi får såklart hoppas på att Trump vinner denna gången. En kapitalist, sure men vad spelar det egentligen för roll?
Clinton är rent av LIVSFARLIG!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Magkänslan säger att Clinton vinner, och att de kommer använda ALLA kort i rockärmen för att se till att hon vinner.

När det gäller Trump så kan man bara titta tillbaks på Churchill..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Tänk om medborgarna tänker till och röstar på Liberalerna?

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Vi får såklart hoppas på att Trump vinner denna gången. En kapitalist, sure men vad spelar det egentligen för roll?
Clinton är rent av LIVSFARLIG!

Är hon farligare än George W Bush som deklarerade krig mot Irak? Trump i jämförelse verkar vara sugen på krig http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/trump-varfor-kan-inte-usa-...