Steam Store uppdateras – får nytt utseende

Permalänk
Melding Plague

Steam Store uppdateras – får nytt utseende

Den tidigare planerade Steam Store-uppdateringen har nu rullats ut. Tanken är att det ska vara lättare att navigera och hitta nya speltitlar på plattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och nu är "Top Sellers" inte Global Top Sellers default, utan en mix av skitspel som är helt ointressanta och inte ens i närheten av "Top Sellers". En trevlig sak är att man kan lägga till globala filter för taggar som tas bort helt från Steam store, så som VR och Indie och Early Access.

Permalänk
Medlem

När man kollar "recommended for you" och det dyker upp en titel med åldersgräns, så måste man varje gång klicka i "next in queue". Födelsedatum och så hänger på så man behöver bara trycka next men lite störande.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

och Indie

Men då tar man bort de bästa spelen som finns i storen.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Kan kännas välbehövligt att dom gör om, hoppas bara till det bättre. Jag tycker personligen deras sökfunktion är ruggigt dålig i förhållande till företagets storlek och antalet speltitlar m.m. För lite filter på egna spel också. När sitt egna bibliotek börjar växa blir det snabbt helt oöverskådligt.

Permalänk
Medlem

Behövligt och vid en första anblick även bättre än förut.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Kan kännas välbehövligt att dom gör om, hoppas bara till det bättre. Jag tycker personligen deras sökfunktion är ruggigt dålig i förhållande till företagets storlek och antalet speltitlar m.m. För lite filter på egna spel också. När sitt egna bibliotek börjar växa blir det snabbt helt oöverskådligt.

depressurizer är guld värd att hantera sina egna spel och automatisera kategoriskapande o.s.v, finns massvis av sätt att sätta upp och konfigurera vad för data man tycker är intressant.

Speciellt ett måste när man når lite för många steam spel som jag...., skrivande stund 4842.

Notera att det inte är en ny steam klient, utan ett program som automatiserar och skapa Kategorier som du redan manuellt kan göra i Steam, dock med detta program kan du använda steams egna meta data för att automatisera en hel del av det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

...
Speciellt ett måste när man når lite för många steam spel som jag...., skrivande stund 4842.
...

Wow, jag trodde jag hade många med 120st!

Hur hittar du tid att lira igenom alla dom?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Någon som testat filter än? Går det att filtrera bort 99% av all (skit)..?

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Inaktiv

Välbehövlig uppdatering men det är mycket kvar att jobba på.
Om jag exempelvis tar bort något ur min önskelista så hoppar den längst upp igen. Dvs ska jag ta bort nr 45 så får jag ta bort den, därefter autoscrollar den till plats 1. Jag får scrolla ner igen och ta bort nr 44.

Lite sånt gränssnittsskräp som känns internet a la 2000 stör jag mig på, och där är steam sämst.

Anser att Uplay och Origin får bättre o bättre butiker men Steam segar på eftersom dom är störst.
Synd, för jag är en Valvefanboy utan dess like

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

depressurizer är guld värd att hantera sina egna spel och automatisera kategoriskapande o.s.v, finns massvis av sätt att sätta upp och konfigurera vad för data man tycker är intressant.

Speciellt ett måste när man når lite för många steam spel som jag...., skrivande stund 4842.

Notera att det inte är en ny steam klient, utan ett program som automatiserar och skapa Kategorier som du redan manuellt kan göra i Steam, dock med detta program kan du använda steams egna meta data för att automatisera en hel del av det.

Jag är ikapp dig snart, är uppe i 1685 nu
Tack för tipset på depressurizer, ska genast kolla på det.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Inte en dag för tidigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Kan inte bli sämre och grötigare än vad det är idag iaf 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Jag var inne och testade det. Det sög lika stenhårt som tidigare. Steam behöver ett helt nytt gränssnitt...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

@TheSlicker:
Vilket är underbart, att dölja allt skräp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

depressurizer är guld värd att hantera sina egna spel och automatisera kategoriskapande o.s.v, finns massvis av sätt att sätta upp och konfigurera vad för data man tycker är intressant.

Speciellt ett måste när man når lite för många steam spel som jag...., skrivande stund 4842.

Notera att det inte är en ny steam klient, utan ett program som automatiserar och skapa Kategorier som du redan manuellt kan göra i Steam, dock med detta program kan du använda steams egna meta data för att automatisera en hel del av det.

99% skräpspel eller?

Har slutat köpa spel på Steam och köper allt på GOG idag.

Permalänk
Medlem

Rent spontant gillar jag det.

Men... Jag måste scrolla rätt långt för att komma förbi massa lullul för att komma till "New Releases" och "Top Sellers". Det går visserligen att trycka sig dit i menyn på sidan, men gillar tabellen som är "förstasidan".

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Mycket bättre översikt sen att det passar in med Windows 10 miljön bättre är inte dåligt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Men då tar man bort de bästa spelen som finns i storen.

Slipper gärna skräp som detta t.ex. http://store.steampowered.com/app/527450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Slipper gärna skräp som detta t.ex. http://store.steampowered.com/app/527450

VF kommer härnäst?

"Forum-kommentar simulatorn"