Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Inaktiv

*** raderat ***

Jag njuter lite extra av mitt morgonkaffe bara. Har inget emot de som röstat/hoppats på Hillary som president, men den tysta majoriteten har talat och vill ha en förändring som jag stöttar till 100%! Hillary och media var övertygade om att segern var hennes redan från början, men nu har det visat sig att det var långt ifrån sanningen! Fantastiskt att få uppleva!

Citat raderat i tråden
Permalänk
Inaktiv

Tycker det är så tramsigt av aftonbladet att sitta och försvara Clinton efter förlusten, det gör mig så irriterad av hur vinklat det är. Dessutom ställer hon in sitt tal, vad är de för liten barnrumpa som ställt upp haha

Permalänk

haha fy fan vad bra. Nu kan jag sova gott.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trump har inte bara segrat mot Hillary, han har vunnit trotts republikanska partiets motsättningar under hela primärvalet, mot de korrupta demokratiska partiet, mot vänster dominerande median, mot globala världsmakten och hela finanssektorn. Inte tala om kändiskvärlden och hollywoods hat retorik och alla humor satir program i USA och i sociala medier.

Vanligt folk har verkligen fått nog där borta.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quadan:

Trump leder, rip folket

Ja så tragiskt att den de vill ha som president leder?

Permalänk
Medlem

Är ju inte sant.... Hur många årtionden tillbaka i tiden hoppar USA nu.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Kan inte ens föreställa mig rubrikerna under dagen/morgondagen... Hahahah SVT, N24, Aftonbladet, Expressen mfl. har säkert gnagt naglarna av sig och sliter förvirrat i det lilla hår de har kvar på skallen. Som en fastbunden tortyr med vilda myror över hela kroppen.

"Sexistisk kvinnohatande rasistiskt monster till Vita Huset"

Permalänk
Medlem

Grattis till er som bettat pengar på Trump.

Jag tror dock att detta kommer komma tillbaka och bita dem i framtiden. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Det känns lite kul allt då var man än gott har man fått nedtryckt i halsen att Trump är ond och Hillary än en ängel osv. Det som mest oroar mig utan att vara så mycket mer insatt än det man hört i nyheter (inte svenska då) är klimatavtalen och NATO. För att seriöst tro att klimatuppvärmning är ett kinesiskt påhitt krävs nog någon skruv lös.

Permalänk
Administrativ avgift

@eucalyptus: TRUMP TRUMP TRUMP <3

Jag har gått runt o sagt till alla att Trump vinner från början , folk har inte trott på mig. Fyfan att min arbetskollega som sagt att hillary vinner 100% är sjuk

Vem vet Hillary gör comeback nu?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

Hade varit glad för Trump-seger om han inte hade varit så emot klimatavtalet. Hoppas inte detta var dagen då jordens öde avgjordes :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276229:

Tycker det är så tramsigt av aftonbladet att sitta och försvara Clinton efter förlusten, det gör mig så irriterad av hur vinklat det är. Dessutom ställer hon in sitt tal, vad är de för liten barnrumpa som ställt upp haha

Du går in på Aftonbladet och klagar på att det är vinklat? Herregud, du kan inte ha levt länge.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

AP har utropat Trump som USAs nästa president.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Vad jag är rädd för är om det skapas en konflikt mellan trump och putin eller kim jong un. Med sitt stora ego kommer han visa sig stark och då är det kört för oss alla. Rip hela världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Vad jag är rädd för är om det skapas en konflikt mellan trump och putin eller kim jong un. Med sitt stora ego kommer han visa sig stark och då är det kört för oss alla. Rip hela världen.

Var väl snarare Clinton som ville be Putin att dra åt helvete? Inte på tal om de urlöjliga svenska politikerna som "tar avstånd" och inte bjuder in ryssen på diverse möten...

Man skapar ovänner genom att inte ta i hand vid första ögonblick. Trump och Putin kan nog komma överens, båda är extremt välrespekterade och riktiga Alfahanar. Kan inte säga att jag gillar allt dem gör. Men är det något så är jag otroligt imponerad och fascinerad av dem som personer. De är duktiga på det dem gör, kolla bara på Trumps egna business, framgångsrik som få. I Putins fall så är han ju klipsk nog för få sitta lite extra länge på tronen än vad som är tänkt.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Hemmabra:

Trump är en säljare och affärsman, han går inte in i krig utan att veta att han kan gräva guld. Trump vill hellre öppna handel o tjäna pengar den vägen. Han är väl medveten om att krig är det sämsta för USA som land, sen att han spelar mycket under valet är en sak. Den där muren kan nog hända men inte mer.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eucalyptus:

Var väl snarare Clinton som ville be Putin att dra åt helvete? Inte på tal om de urlöjliga svenska politikerna som "tar avstånd" och inte bjuder in ryssen på diverse möten...

Man skapar ovänner genom att inte ta i hand vid första ögonblick. Trump och Putin kan nog komma överens, båda är extremt välrespekterade och riktiga Alfahanar. Kan inte säga att jag gillar allt dem gör. Men är det något så är jag otroligt imponerad och fascinerad av dem som personer. De är duktiga på det dem gör, kolla bara på Trumps egna business, framgångsrik som få. I Putins fall så är han ju klipsk nog för få sitta lite extra länge på tronen än vad som är tänkt.

Folk här tror att Trump är en fattig rasist som misslyckats med sina företag.

Permalänk
Medlem

Där var det officiellt! Trump passerade 270 gränsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Då har de missat ett och annat... Trump Tower? Han betalade väl sin egen presidentkampanj på 100+ miljoner dollar också, medan Clinton levde på donations och andra pengar.?

Permalänk
Medlem

herre jävlar trump som president......... nu kan vi bara hoppas att han inte startar 3e världskriget över en tweet eller någonting....... 4år till ay caramba.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hemmabra:

Antingen startar han krig med någon av dessa, startar ett inbördeskrig för att rensa ut oliktänkande eller kanske rent av börjar ge bort delar av USA till sin kompis Putin. Alaska ligger rätt nära exempelvis.

Trump är en vekling som inte tål kritik. Sämsta möjliga utgång av valet. Mycket har republikanerna sig själva att skylla på då de själva inte kunnat plocka fram några seriösa kandidater och dessutom stöttat Trump. Inte alla förstås, finns faktiskt Republikaner som haft någorlunda fungerande hjärnor som sett problemet med honom som kandidat och inte stöttat honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Läs på om kandidaterna, bör vara rätt uppenbart.

Du kan mao inte nämna en enda grej hon fixat. Tänkte väl det.

Seså, skynda dig att googla fram någonting nu.

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

Trump har inte bara segrat mot Hillary, han har vunnit trotts republikanska partiets motsättningar under hela primärvalet, mot de korrupta demokratiska partiet, mot vänster dominerande median, mot globala världsmakten och hela finanssektorn. Inte tala om kändiskvärlden och hollywoods hat retorik och alla humor satir program i USA och i sociala medier.

Vanligt folk har verkligen fått nog där borta.

Vanligt folk? Lågutbildade vita amerikaner som lever på den gamla tiden om att dem har en vitmanspriviligier?

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Mjo, svensk media har ju fått ett perfekt ansikte på högerpopulisten, och har förstås inte försuttit en chans att skriva om Trumps senaste utspel. Budskapet man velat projicera är förstås "så'n här är sverigedemokraten". Förmodligen har det gett oss en helt annan bild av honom än amerikanerna själva har.

Trodde och hoppades dock aldrig i helvetet att han skulle vinna, utgående från den bild av honom svenska medier gett mig. Hellre korrupta än oberäknerliga ledare i supermakterna. Den förstnämnda sorten må vara den mer föraktliga, men den senare känns fan så mycket obehagligare för omvärlden.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ice Frontier:

Du kan mao inte nämna en enda grej hon fixat. Tänkte väl det.

Seså, skynda dig att googla fram någonting nu.

Lägg ner tramset. Har varit tydligt vilka kompetenser hon faktiskt har. Då det lär kvitta vilka bevis som läggs fram så tänker jag inte ödsla tid på att leta information du ändå inte tänker läsa eller kan ta till dig av.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Hehe folk blir upprörda och ledsna, och vissa är troligen jävligt rädda i USA. Och det du gör för att ens försöka visa respekt för andra är att skratta åt dom? Låt mig gissa, du är en Trumpsupporter?

Bara ditt lilla inlägg förklarar så mycket vad som är fel här i världen.

Jag har ingen som helst respekt för globalister och PK-elitister, dessutom kan de gott ha det för de är inte det minsta främmande för att håna, och gapa okvädningsord till de som inte håller med. Men de tårar jag sörplar i mig av just nu är framförallt från svenska journalister och elitister med folk som Schyffert och Anders Lindeberg i spetsen.. Det bottenlösa hat de har spytt ur sig mot oss som är emot Islamism och Globalism skulle ta år av trollningar och spydigheter för att komma i kapp.

Det här är ju precis som med Brexit. Hela media och kändiseliten står enade och försöker läxa upp folket med hur de ska rösta. Folket håller inte med - eliten grinar, jag skrattar

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Hoppas några här i Sverige öppnar sina ögon lite när dom tittar och tycker att USAs idioter som röstat på trump, och ser lite till sitt eget och kanske väljer bort sin röst dom har på SD här.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Vaknar.av en extrem rysning, går in på dn.se och vips så läser man att Trump vann. Är inte direkt förvånad (var väldigt söker på att han skulle vinna) men nu är man lite ängslig på vad som kommer att hända.. 3:e världskriget kanske?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Så jävla glad att Trump vann, älskar detta kaos och fjantiga totalpanik som råder.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Och i Baltikum greppar nu befolkningen efter vapnen och sneglar på sin nyckfulle granne.

Visa signatur