Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

YOUTUBE-KLIPP!!!!!
Massor med YOUTUBE-KLIPP!!!!

https://www.washingtonpost.com/politics/role-of-hillary-clint...
http://www.bbc.com/news/election-us-2016-37826098

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Se hela:
https://www.youtube.com/watch?v=h1Lfd1aB9YI

Det är Trump som är (mest) suspekt, inte Clinton.

Tack för det klippet, det var väldigt informativt!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktig fakta som inte ljugs ihop av konspirationsteoretiker och alt-right alltså.

"konspirations teori" är det vanliga försvaret för att avleda diskussion.

Om du vill ha fakta, läs Clinton Cash, eller se dokumentär filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=rmMe-2qaSss

Boken och dokumentären kommer iofs genom BreitBart, men det är fortfarande baserat på fakta och inte några teorier. Finns även lite om Sverige, eller snarare Ericsson. Där Bill Clinton fick $750.000 för ett tal, en vecka senare gick Hillary ut med ett tal att USA inte kommer investera i telecom utan istället överlåter det till Ericsson. Dagen efter denna dokumentär släpptes så avgick Hans Vestberg från Ericsson.

"Direkt efter mutanklagelser mot Ericsson i Clinton Cash på YT sparkas Vd:n Hans Vestberg."

"Dokumentären Clinton Cash hade premiär på YouTube lördagen den 23 juli 2016, alltså förra helgen. Där anklagas bl.a. LM Ericsson för bestickning av Hillary Clinton när hon var USA:s utrikesminister 2011, genom att Ericsson betalade rekordsumman av 750 000 USD till ett tal för Bill Clinton, hennes make. Ericsson hade aldrig tidigare anlitat Bill Clinton för ett tal. Enbart sju dagar senare ändrade Hillary Clinton sin utrikespolitik och hotet att Ericsson skulle hamna på svarta listan för handel med fienden, i det här fallet försäljning av telefonutrustning till Iran och Vitryssland, verkställdes inte."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gropenator:

YOUTUBE-KLIPP!!!!!
Massor med YOUTUBE-KLIPP!!!!

Youtube är inte en samling med 100% falsk information.

Det är inget argument att säga att någonting är ett youtube-klipp, man ser innehållet och gör lite efterforskningar sedan avgör man om det stämmer eller inte.

Det hade även inte varit ett argument att kritisera dig för att du bara använder medieinformation ifrån etablissemanget tex Washington Post för dina argument innan man kollat igenom vad det är du egentligen har skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jojo dom röstar inte direkt på kandidaterna. Och ja det stämmer att dom inte alltid måste rösta på det folket röstat vilket är anledningen till att man kan rigga allting så enkelt och att det är riggat är knappast någon konspiration, dock kan man inte rigga allting helt och hållet för då hade inte andra kandidater än den som är "utvald" att vinna ha någon chans.

Dom som kom på hur systemet skulle fungera hade säkert en baktanke, så dum är man väl ändå inte att göra systemet så knepigt.

1. Valsystemet härstammar från 1700-talet, långa avstånd, inga telefoner, telegrafer, osv. Alltså bättre att skicka ett fåtal personer till huvudstaden med delstatens resultat.

2. Delstaterna är viktiga, USA är en union av delstater. Därför så röstar varje stat för sig.

3. Valystemet har aldrig riggats på elektorsnivå, det finns enskilda elektorer som inte rösta som de skulle, men det har aldrig ändrat ett presidentval.

Permalänk
Medlem

Kanske borde har läst igenom dem först? Finns inget i dem som stödjer vad du hävdade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Youtube är inte en samling med 100% falsk information.

Det är inget argument att säga att någonting är ett youtube-klipp, man ser innehållet och gör lite efterforskningar sedan avgör man om det stämmer eller inte.

Det hade även inte varit ett argument att kritisera dig för att du bara använder medieinformation ifrån etablissemanget tex Washington Post för dina argument innan man kollat igenom vad det är du egentligen har skickat.

Jag kan skumma igenom långa textmassor på ingen tid för att kontrollera om det finns något av värde i dem. Kan inte skumma igenom videoklipp och har inga som helst planer på att slösa bort min tid med dem.

Washington Post är en respekterad tidning med historik, ansvarig utgivare, osv.
Youtube-klipp är oftast...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Är du säker på att det folket du talat med eller sett uttalande ifrån talar för hela Irak?
Har dessa personer som själv bott i Irak och utsatts för tortyr och fått sina familjemedlemmar dödade medans de var tvungna att applådera?
Eller menar du de som är i säkerhet nu så kan deras landsmän och kvinnor få leva kvar i mardrömmen under Saddam för att de själva inte effekteras utav det mer?

Frågan du istället borde fråga är om de förtryckta i Irak var för eller emot att Saddam togs bort.

Mardrömmen som innebar att barn plockades ur sina kuvöser? Var det också sant?
https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_(testimony)

Ingen talar för "hela Irak". Det är klart att människor levde under förtryck under Saddam. Varje stat bygger på förtryck och våld. Skillnaden är vem som förtrycks och varför. Under Saddam var Irak ett självständigt land, där flertalet levde i fred och hade en framtid, och där samhället på sikt hade potential att utvecklas till något annat utan Saddam men med bibehållen suveränitet.

Skrivet av Hurtigbullen:

Att FN anser att Irakkriget var olagligt är inte detsamma som att det Amerikanska folket är av den åsikten. Merparten av det Amerikanska folket anser nog att kriget var rättfärdigat, alldeles oavsett vad du, jag eller FN har för åsikt.

Och för att vara precis så sa Kofi Annan, enligt din källa, följande: "I have indicated it was not in conformity with the UN charter. From our point of view and from the charter point of view it was illegal.", återigen en åsikt eller synvinkel.

FNs institutioner utgör den yttersta juridiska auktoriteten här, oavsett vad någon har för åsikt. Det är klart att man kan hänfalla åt den banala idén om att allt är en åsikt, eftersom allt upplevs subjektivt, men det gör diskussionen fullständigt meningslös. Det skulle för övrigt förvåna mig om människor idag anser att kriget var rättfärdigat, men det spelar ingen roll. Kriget var en brottslig handling, precis som alla andra anfallskrig som inte är FN-sanktionerade. Det är lika mycket en åsikt som åsikten att Wilkes Booth sköt Lincoln.

Fall har prövats i domstol, tex Nicaragua vs USA, där USA befunnits skyldiga till bland annat terrorism men vägrat acceptera utfallet. USA är enda landet i världen, efter Nazityskland, som dömts för detta. Men, grejen är att, internationell rätt bevisligen inte spelar någon roll i praktiken så länge du kan köra över den. Det är inte för inte som tex internationella brottmålsdomstolen i praktiken är de nuvarande och fd kolonialmakternas domstol där t ex USA gärna är pådrivande men själva står utanför jurisdiktionen. Därför lär mål som berör imperialiststater sällan heller prövas, då de inte leder till något. Det blir bara en exercis i naivitet. Det rättsliga systemet är på många sätt byggt för att serva imperialiststaterna på ett internationellt plan, precis som det återspeglar klassjustisen nationellt, men med det halvdana undantag FN utgör som finns tack vare den sovjetiska segern. Vi minns t ex hanteringen av fallet Milosevic (som nu postumt frikänts).

Citat:

Du har mao inga konkreta bevis på att Khan skulle vara en krigsförbrytare. Att han var soldat och befann sig i Irak vid tidpunkten är inte detsamma som att han begick krigsförbrytelser, lika lite som att alla Irakier som deltog i angreppet mot Kuwait skulle vara krigsförbrytare.

Khan var en brottsling då han ingick i den kriminella och folkrättsvidriga operationen mot och i Irak. Det spelar ingen roll vad han gjort eller inte gjort i övrigt. Att bekämpa en ockupant är däremot ingen brottslig handling, utan lika hedervärt som godis är gott (även det "åsikter"). Självklart var angreppet mot Kuwait brottsligt även det, och alla inblandade på angreppssidan brottslingar.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

"konspirations teori" är det vanliga försvaret för att avleda diskussion.

Om du vill ha fakta, läs Clinton Cash, eller se dokumentär filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=rmMe-2qaSss

Boken och dokumentären kommer iofs genom BreitBart, men det är fortfarande baserat på fakta och inte några teorier. Finns även lite om Sverige, eller snarare Ericsson. Där Bill Clinton fick $750.000 för ett tal, en vecka senare gick Hillary ut med ett tal att USA inte kommer investera i telecom utan istället överlåter det till Ericsson. Dagen efter denna dokumentär släpptes så avgick Hans Vestberg från Ericsson.

"Direkt efter mutanklagelser mot Ericsson i Clinton Cash på YT sparkas Vd:n Hans Vestberg."

"Dokumentären Clinton Cash hade premiär på YouTube lördagen den 23 juli 2016, alltså förra helgen. Där anklagas bl.a. LM Ericsson för bestickning av Hillary Clinton när hon var USA:s utrikesminister 2011, genom att Ericsson betalade rekordsumman av 750 000 USD till ett tal för Bill Clinton, hennes make. Ericsson hade aldrig tidigare anlitat Bill Clinton för ett tal. Enbart sju dagar senare ändrade Hillary Clinton sin utrikespolitik och hotet att Ericsson skulle hamna på svarta listan för handel med fienden, i det här fallet försäljning av telefonutrustning till Iran och Vitryssland, verkställdes inte."

Man kan ju välja att tro vad du skriver, att Ericssonchefen avgick pga att ha betalat $750,000 till Bill Clinton eller deras stiftelse.

Eller så kan man ju tro det här:

Citat:

I somras fick Ericssons vd, Hans Vestberg, gå. Ägarna hade blivit blev mer och mer missnöjda med hans insats. Sedan han började som vd för Ericsson hade börsen gått upp 65 procent som helhet. Men det gällde inte Ericssons aktieägare, de fick se sina aktier sjunka i värde i stället, ner 2 procent. Men när vi granskar vd:s bonus ser vi en helt annan utveckling.

$750,000 är kaffepengar för Ericsson jämfört med det ovanstående.

Och en länk till en artikel från Fortune om det hela.

Breitbart och fakta i samma mening? Roligt.

Permalänk
Medlem

Men alltså, ursäkta mig, hur jävla dumt är inte deras system med elektorsröster? Jag förstår verkligen inte hur de inte bara kan ha procentandelar av elektorsröster i varje stat och sedan en sammanräkning i slutet... suck.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gropenator:

Jag kan skumma igenom långa textmassor på ingen tid för att kontrollera om det finns något av värde i dem. Kan inte skumma igenom videoklipp och har inga som helst planer på att slösa bort min tid med dem.

Washington Post är en respekterad tidning med historik, ansvarig utgivare, osv.
Youtube-klipp är oftast...

Om någon ger mig en adress eller youtube-klipp kan jag ju inte kritisera dom ifall jag inte tar mig tid att se vad det är de har skickat.

Videoklipp är lättare att skumma igenom, långa texter kan du ju fråga vart i texten han påstår att det stödjer hans argument.
Det är oftast ingenting som tar lång tid att göra.

Spelar ingen roll om Washington Post är en respekterad tidning, går man bara efter vilka som är respekterade hit och dit och aldrig är kritisk så är risken att du blir lurad.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Om någon ger mig en adress eller youtube-klipp kan jag ju inte kritisera dom ifall jag inte tar mig tid att se vad det är de har skickat.

Videoklipp är lättare att skumma igenom, långa texter kan du ju fråga vart i texten han påstår att det stödjer hans argument.
Det är oftast ingenting som tar lång tid att göra.

Spelar ingen roll om Washington Post är en respekterad tidning, går man bara efter vilka som är respekterade hit och dit och aldrig är kritisk så är risken att du blir lurad.

Ödsla inte din tid, snubben använder förmodligen Aftonbladet som sin personliga bibel...

För att återgå till topic. Tycker det är så sjukt äckligt med allt valfusk hittills. Lustigt att det vid alla tillfällen har gynnat Clinton.. Man blir ju inte förvånad....

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Man kan ju välja att tro vad du skriver, att Ericssonchefen avgick pga att ha betalat $750,000 till Bill Clinton eller deras stiftelse.

Frågan blir, hur kan ett tal vara värt så mycket pengar för ett företag, och varför fick Bill Clinton i snitt $200.000 per tal innan Hillary var utrikesminister, kanske världens mäktigaste diplomat, där Bill Clinton plötsligt fick i snitt $600.000 per tal. Varför ändrade USA sin politik och tillät Ericsson, eller rent av gav Ericsson sin support.

Sedan så får du även överväga om Ericssons press meddelande är sant, skulle ett företag helt logiskt medge att en chef fick gå pga anklagelser om mutning.

Visst, man kan kalla det teorier eller sammanträffande, men problemet med Clintons är att det finns för mycket sammanträffanden. Man skulle t.ex kunna ta upp Bill Clintons benådning av Marc Rich sista dagen han var president, det är heller inte hemligt att Marc Rich's ex-fru gav donationer till Clintons och stod dem nära. Det är även det ett stort sammanträffande, om du undersöker det så kommer du även förstå varför Rudy Giuliani ger Donald Trump support, förutom att de kommer från samma stad.

Permalänk
Medlem

Åh herregud, varför har jag inte läst storheten att för första gången ha en kvinnlig president, nånstans? .... Inget prat om det

Permalänk
Skrivet av Lafa:

Åh herregud, varför har jag inte läst storheten att för första gången ha en kvinnlig president, nånstans? .... Inget prat om det

Jo, med tanke på hur dumt argument det är för att välja en president är jag förvånad att man inte hört det mer.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Tycker det är så sjukt äckligt med allt valfusk hittills. Lustigt att det vid alla tillfällen har gynnat Clinton.. Man blir ju inte förvånad....

Några exempel på det? Valfusk alltså?

Här är ett exempel.

Aj då. Det är från Washington Post. Och det var ett försök att gynna Trump.

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som undrar hur fan herrTrump får till sin helt osannolika frilla?
Det känns ju i mina ögon som minst 80% hämtehår.
Kommentera gärna.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Åh herregud, varför har jag inte läst storheten att för första gången ha en kvinnlig president, nånstans? .... Inget prat om det

Kanske för att det inte är den första gången?
Jag är långt från expert i frågan, men jag visste ju att det funnits kvinnliga presidenter tidigare. Argentina fick en kvinnlig president (Isabel Martínez de Perón) innan jag föddes, 1974. Väljer man att inte räkna just titeln, utan istället funktionen, statsöverhuvud, så är möjligen Tuvan People's Republic, (Självständig nation, / satelitstat till sovjet, lite beroende på hur man väljer att tolka historien... Det var en erkänd nation, men med täta band till sovjet.) först, med Khertek Anchimaa-Toka, 1940. Och det är bara så långt wikipedias lista sträcker sig, med tanke på hur samhället sett ut historiskt på olika platser, vore det föga sannolikt att någon kvinna inte var statsöverhuvud långt tidigare än så. Så enda gången det skulle ses som unikt, är om man väljer att hävda att det skulle vara något speciellt att USA kan få sin första kvinnliga president... Och, det vore inte riktigt sant. Edith Wilson tog över sin makes roll som president när han fick en stroke, 1920. (Vilket placerar USA före alla andra på wiki'ns lista.) Dels för att det inte fanns något regelverk för hur vice-presidenten skulle ta över rollen, och dels för att vicen helt enkelt inte ville ha jobbet. Han var livrädd för lönnmördare. Man måste med andra ord bli rätt specifik för att Hillary ska få rampljus i form av första kvinna, för ämbetet.
Första folkvalda, och insvurna, presidenten. Och det är om hon vinner. Vilket jag iofs håller troligt. Jag tycker det är synd, vi hade haft större fördel av Trump, i form av en svagare dollar, men det är vad det är... Datorelektronik är inte dyrt nog, så de kan få hållas lite till där borta...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Är det bara jag som undrar hur fan herrTrump får till sin helt osannolika frilla?
Det känns ju i mina ögon som minst 80% hämtehår.
Kommentera gärna.

Det är avancerade saker.

Permalänk
Medlem

Kan man följa röstningen just nu, t.ex hur de första delstaterna röstat?? Eller slår resultatet ned som ett bombnedslag när allt är klart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Kan man följa röstningen just nu, t.ex hur de första delstaterna röstat?? Eller slår resultatet ned som ett bombnedslag när allt är klart?

De första vallokalsundersökningar bör komma när de första delstaterna stänger vallokalerna, kl 1:00, svensk tid.Sen börjar det räknas och resultat från olika distrikt i delstaterna kommer in med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

De första vallokalsundersökningar bör komma när de första delstaterna stänger vallokalerna, kl 1:00, svensk tid.Sen börjar det räknas och resultat från olika distrikt i delstaterna kommer in med jämna mellanrum.

oki Enligt Telegraph eller om det var Mirror eller nåt sade att nye presidenten är redo att annonseras någon gång runt 4-5 tiden imorgon bitti, kan det va typ sant? ish

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

oki Enligt Telegraph eller om det var Mirror eller nåt sade att nye presidenten är redo att annonseras någon gång runt 4-5 tiden imorgon bitti, kan det va typ sant? ish

För att citera ett tidigare inlägg:

Citat:

Beror på om det blir en nagelbitare eller inte.
I Florida, South Carolina, och Georgia stänger vallokalerna kl 01:00 svensk tid (EST + 6 timmar).
I North Carolina och Ohio, 01:30.
I Pennsylvania, 02:00.

Vet inte om det görs vallokalsundersökningar i alla delstater, för fyra år sedan så valde man att bara göra det i vissa.

Hur länge det dröjer beror på resultatet från dessa och hur lång tid det tar att räkna röster.

Förlorar Trump för honom viktiga stater som Florida, North Carolina, och Ohio, eller tom South Carolina och Georgia, så är det över tidigt.

Man väljer dock ändå att vänta och inte utropa en segrare i förskott (så att man slipper nesan att ta saker tillbaka om något skulle inträffa), och runt 5-tiden för oss (4-tiden för Storbritannien) har varit när segraren har utropats 2008 och 2012.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

FNs institutioner utgör den yttersta juridiska auktoriteten här, oavsett vad någon har för åsikt. Det är klart att man kan hänfalla åt den banala idén om att allt är en åsikt, eftersom allt upplevs subjektivt, men det gör diskussionen fullständigt meningslös. Det skulle för övrigt förvåna mig om människor idag anser att kriget var rättfärdigat, men det spelar ingen roll. Kriget var en brottslig handling, precis som alla andra anfallskrig som inte är FN-sanktionerade.

Allt är inte en åsikt, men du har framfört åsikter och försöker få det att låta som om det är obestridliga fakta och det är det inte. Du (och en hel del med dig) hävdar att det var ett angreppskrig från USAs (och koalitionens) sida, USA hävdar att Irak angrep först och därmed försvarade dom sig.

FNs säkerhetsråd, som är den del av organisationen som faktiskt kan komma med ett avgörande, har inte tagit upp detta och fram tills att det finns någon form av avgörande i säkerhetsrådet så är detta inte så glasklart som du vill låta påskina. Det lär inte heller komma något avgörande från säkerhetsrådet. De medlemsstater som anser att kriget var lagligt har inget intresse av att driva frågan till säkerhetsrådet och de som anser att kriget var olagligt inser också att USA med sin vetorätt med största sannolikhet skulle blockera alla avgöranden som är till USAs nackdel.

Skrivet av IlyaZ:

Men, grejen är att, internationell rätt bevisligen inte spelar någon roll i praktiken så länge du kan köra över den.

Givetvis är det så. Att ha rätt och att kunna hävda sin rätt är två vitt skilda saker både i smått och stort och så länge som USA, Ryssland, mfl har vetorätt i säkerhetsrådet och FN dessutom förlitar sig på stormakternas militär så är FN ganska tandlöst. "Might makes right" brukar det väl heta.

Skrivet av IlyaZ:

Khan var en brottsling då han ingick i den kriminella och folkrättsvidriga operationen mot och i Irak. Det spelar ingen roll vad han gjort eller inte gjort i övrigt. Att bekämpa en ockupant är däremot ingen brottslig handling, utan lika hedervärt som godis är gott (även det "åsikter"). Självklart var angreppet mot Kuwait brottsligt även det, och alla inblandade på angreppssidan brottslingar.

Att enskilda soldater skulle anses vara brottslingar är då en nyhet för mig och inget jag hittat något belägg för. Det är inte heller något som jag anser är rimligt.

Nåja, jag tror att vidare diskussion nog bara kommer att driva mer off-topic. Vi kanske kan enas om att vara oense.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Man måste ha en ganska bitter landssyn om man på riktigt tror att Hillary Clinton har så pass stort inflytande att hon skulle kunna rigga hela valet...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Wifi: Japp. Dessutom känns det ju mer som att det är Trumps grej. Han har väl mer eller mindre indiskret försökt uppmana sina supportrar att rigga valet till hans fördel

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: 3770k @ 4.2GHz GPU: MSI 7870 Twin Frozr Crossfire Moderkort: MSI Z77a GD65 PSU: Corsair AX 760W RAM: Corsair Vengance LP 8GB 1600Mhz CL7 CPU Kylare: Noctua NH-U12P Se2 Systemdisk: Samsung 830 128GB Lagringsdisk: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, 2x 1TB Samsung Spinpoint F3 Ljudkort: Creative Sound Blaster Z Chassi: Corsair 600T Tangentbord: Ducky Shine Brown Skärm: Asus VG248QE

Permalänk
Medlem

Ohh, så det har börjat trilla ut lite siffror? Trump tog New Hampshire?

Blir nog mest spännande natten på länge. Är inte 110% insatt, bor inte i USA eller nåt, men tycker fortfarande det är lika roligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gropenator:

Spännande, clinton-emailen innehåller en diskussion om en pedofili-cirkel? Vad får du egentligen din information från? Youtube-klipp?

Och Löfven är Tomten?

Googla lite så hittar du.

Du kan börja med Dutroux Affair.

Sedan läsa på lite om Podesta och hans relation till Clinton..
Sedan Terasol.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M