Står att jag har Zowie XL LCD när jag har BenQ xl2411z + allmänt lagg

Permalänk
Medlem

Står att jag har Zowie XL LCD när jag har BenQ xl2411z + allmänt lagg

Hej. Under bildskärm så står det att jag använder en Zowie XL LCD, vilket jag inte gör. Använder en benq xl2411z. Jag har haft lite problem med datorn de senaste dagarna, fick omformatera helt, blev problem med drivrutiner, blev problem med windows update (vilket tog typ 3 timmar att fixa), men nu är allt på plats, har även blåst processorfläkten så den är inte dammig, tog bort gamla kylpastan och har applicerat på ny. Men ändå så laggar det smått ingame, jag får FPS dropp och det känns allmänt konstigt. Kan det ha någonting med att göra att jag använder en Zowie XL LCD även fast jag inte gör det? All hjälp uppskattas. Windows 7

Permalänk
Moderator
Forumledare

@zorre1: zowie XL är väl i grunden en benq xl2411 om jag inte misstar mig så det är helt ok

Edit: mjo https://m.prisjakt.nu/product/3860193

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@zorre1: benq och zowie som tillverkar "gaming" kringutrustning har ett samarbete, https://www.inet.se/produkt/2200634/benq-zowie-xl2411-24-144h...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

@b3h4ppyn0w:
@NordhNet: Ok det förklarar lite. Men vad kan vara felet varför allting laggar? CPU ligger på ungefär 40~ idle, runt 60 när jag är ingame.. vad kan vara trasigt i datorn eller påväg att bli trasigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre1:

@b3h4ppyn0w:
@NordhNet: Ok det förklarar lite. Men vad kan vara felet varför allting laggar? CPU ligger på ungefär 40~ idle, runt 60 när jag är ingame.. vad kan vara trasigt i datorn eller påväg att bli trasigt?

I din andra tråd som ligger uppe säger du att du är uppe vid 100 grader, vilket är det som stämmer?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Vad för anslutning använder du?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@dwittenx: Förstår inte hur man tar bort inlägg... det är fixat nu eftersom jag fixade fläkten som glappade. I skrivandets stund ligger den mellan 40-50 idle

Permalänk
Medlem

@Wifi: vanlig internetsladd från ett modem, 100/100, skickar 92~ och tar emot 42~ mb/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre1:

@Wifi: vanlig internetsladd från ett modem, 100/100, skickar 92~ och tar emot 42~ mb/s

Okej. Och vad för bildanslutning använder du på grafikkortet samt skärmen?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Om man läser tidigare trådar låter det smått som du installerat ett windows som är korrupt har du laddat ner en ny .iso?
Vilka delar är det du har i datorn? nätagg?
Vad har du provat att göra hittills är extremt svårt att få någon klarhet i det när du skapat 5st trådar.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem

@Wifi: Ingen aning...

Permalänk
Medlem

@PeNMaX: Lånade skivan från en polare.. vad är iso?? och jag vet inte hur man tittar sånt.. sorry är dålig på datorer. har ett sapphire radeon 7800 grafikkort och något MSI moderkort. ger gärna en liten slant om du är väldigt kunnig på att hitta vad som är felet och vad som behöver uppdateras osv inför black friday..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre1:

@PeNMaX: sapphire radeon 7800 och vad som behöver uppdateras osv inför black friday..

Gissa datum på denna nyhet
Ren å skär gissning, de mesta :/

Ok kanske lite för rak... Full spec på din maskin, vet du inte hur, testa google "hur kollar jag upp min dators hårdvara" ex.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre1:

***bort/mod***

Ladda ner Speccy (http://www.piriform.com/speccy/) och posta sen det den visar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre1:

@Wifi: Ingen aning...

Ta bild på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur