Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Önskar att kunna se endast en lista över butiker som kör black friday-erbjudanden. Förra året var det någon här som administrerade en sådan?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Önskar att kunna se endast en lista över butiker som kör black friday-erbjudanden. Förra året var det någon här som administrerade en sådan?

prisjakt har en

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Elgiganten kommer sälja Logitech G502 Protheus Spectrum för 399 (ordinarie pris 749)
http://annons.elgiganten.se/black-friday/?referrer=http%3A%2F...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Önskar att kunna se endast en lista över butiker som kör black friday-erbjudanden. Förra året var det någon här som administrerade en sådan?

Alltså använd google, detta är första träffen: http://www.expressen.se/leva-och-bo/inredning/shopping/black-...

Permalänk
Skrivet av Bigfudge:

Tror inte folk klagar på priset, du ser ju själv vad du citerat att han tyckte det såg ut som ett rymdskepp? Sen att det är 2 månaders väntetid innan den finns i lager kanske inte känns jättespännande.

Hm inget fel på rymdskäpp. Nä orka vänta det är det inte värt själv betalar jag hellre 500kr extra om inte lite mer.
Beställde Define S chassit från Inet 300kr billigare innan det tar slut men sen såg jag någon posta denna affish och märkte att jag kanske ville köpa 144hz skärmen men då får jag betala dubbel frakt eller hur? Känns lite knepigt, man beställer snabbt innan varan tar slut bara för att beställa igen från samma butik och betala dubbel frakt för ''helt plötsligt kom det upp ett till lockande erbjudande''. Är det bara att beställa mer och betala dubbel frakt? Finns det en bättre väg kring detta? Kan ju hända att man under helgen beställer flera gånger från en och samma butik. känns lite osmidigt att betala en massa fraktkostnader från en och samma butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Hm inget fel på rymdskäpp. Nä orka vänta det är det inte värt själv betalar jag hellre 500kr extra om inte lite mer.
Beställde Define S chassit från Inet 300kr billigare innan det tar slut men sen såg jag någon posta denna affish och märkte att jag kanske ville köpa 144hz skärmen men då får jag betala dubbel frakt eller hur? Känns lite knepigt, man beställer snabbt innan varan tar slut bara för att beställa igen från samma butik och betala dubbel frakt för ''helt plötsligt kom det upp ett till lockande erbjudande''. Är det bara att beställa mer och betala dubbel frakt? Finns det en bättre väg kring detta? Kan ju hända att man under helgen beställer flera gånger från en och samma butik. känns lite osmidigt att betala en massa fraktkostnader från en och samma butik.
http://i.imgur.com/DxfT331.jpg

Fraktfritt på Inet: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Kommer det ytterligare erbjudanden hos Webhallen vid midnatt eller har de kört ut allt redan?
De verkar ha bytt grafikkort när ett har tagit slut.
Sedan syns inte längre 750 Evo 500gb för 1499 kr på deras BF-sida. enbart 850 för 1749kr .
Men 750 finns kvar om man söker på det direkt.

Permalänk

Satan! Seriöst jag fick betala 50kr måste man leta för och hitta den där länken/alternativet? Nu känns det lite drygt dock. Tycker dem skulle haft det på ''auto'' finns nog en del som mig som inte vet om det ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Satan! Seriöst jag fick betala 50kr måste man leta för och hitta den där länken/alternativet? Nu känns det lite drygt dock. Tycker dem skulle haft det på ''auto'' finns nog en del som mig som inte vet om det ens.

Har funnits i ett flertal år nu för Sweclockers medlemmar, brukar ofta nämnas på bl.a. Dagens Fynd tråden! Men ett samtal till Inet kanske löser detta?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Kommer det ytterligare erbjudanden hos Webhallen vid midnatt eller har de kört ut allt redan?
De verkar ha bytt grafikkort när ett har tagit slut.
Sedan syns inte längre 750 Evo 500gb för 1499 kr på deras BF-sida. enbart 850 för 1749kr .
Men 750 finns kvar om man söker på det direkt.

Dustin tar 1299kr för 750 EVO 500GB, 1499kr är ordinarie pris hos flera butiker.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

FUUU! La ungen i sängen och missade 1070 för 3,8k på Webbhallen Får se om man orkar vara uppe till midnatt för att köpa från inet...

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Satan! Seriöst jag fick betala 50kr måste man leta för och hitta den där länken/alternativet? Nu känns det lite drygt dock. Tycker dem skulle haft det på ''auto'' finns nog en del som mig som inte vet om det ens.

De väljer att bjuda på frakten för Sweclockers medlemmar som en bonus. Om de skulle erbjuda fri frakt till alla kunder skulle de nästan gå back, därför tycker jag samtidigt att det är väldigt fult av folk att använda rabatten när de handlar putsdukar för typ 9kr.

De erbjuder rabatten för att vara schyssta (och naturligtvis för att öka försäljningen, goodwill etc.) och då är det rätt lågt att utnyttja det på det viset många verkar göra...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Satan! Seriöst jag fick betala 50kr måste man leta för och hitta den där länken/alternativet? Nu känns det lite drygt dock. Tycker dem skulle haft det på ''auto'' finns nog en del som mig som inte vet om det ens.

https://lmgtfy.com/?q=fraktfritt+inet+sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Elgiganten kommer sälja Logitech G502 Protheus Spectrum för 399 (ordinarie pris 749)
http://annons.elgiganten.se/black-friday/?referrer=http%3A%2F...

Vill man inte vänta kan man använda "DREAMHACK" som kod, blir samma pris.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ifall butikerna redan har kört slut på erbjudanden, eller kommer det komma fler klockan 00.01?

Permalänk
Skrivet av Icte:

Har funnits i ett flertal år nu för Sweclockers medlemmar, brukar ofta nämnas på bl.a. Dagens Fynd tråden! Men ett samtal till Inet kanske löser detta?

Jag är sweclockers medlem hade ingen aning om detta :/. Tycker det borde finnas synligt när man kollar sin kassa kundvagn så man kan klicka i det eller auto punkt. Vet inte om jag orkar kanske mailar dem ingen jättesumma. Vet du om andra stora datorbutiker också har gratis frakt?

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50KU6075XXE/s...

Nåt att satsa på? Kommer ligga på 4990 kronor efter 00.00.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Jag är sweclockers medlem hade ingen aning om detta :/. Tycker det borde finnas synligt när man kollar sin kassa kundvagn så man kan klicka i det eller auto punkt. Vet inte om jag orkar kanske mailar dem ingen jättesumma. Vet du om andra stora datorbutiker också har gratis frakt?

Så alla ska få alternativet att kryssa i om de vill ha gratis frakt eller hur menar du att det skulle fungera?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnen:

Är det någon som vet ifall butikerna redan har kört slut på erbjudanden, eller kommer det komma fler klockan 00.01?

De flesta börjar inte ens förrän midnatt. Det som finns redan nu är mest ett smakprov, de bästa dealsen brukar läggas upp vid 00.00 och vara slut efter fem minuter...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Jag är sweclockers medlem hade ingen aning om detta :/. Tycker det borde finnas synligt när man kollar sin kassa kundvagn så man kan klicka i det eller auto punkt. Vet inte om jag orkar kanske mailar dem ingen jättesumma. Vet du om andra stora datorbutiker också har gratis frakt?

Hur ska dem ha auto ? Hur ska inet veta att du är medlem här ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Jag är sweclockers medlem hade ingen aning om detta :/. Tycker det borde finnas synligt när man kollar sin kassa kundvagn så man kan klicka i det eller auto punkt. Vet inte om jag orkar kanske mailar dem ingen jättesumma. Vet du om andra stora datorbutiker också har gratis frakt?

Visste alla om det så skulle de nog ha gått back!

Komplett har fri frakt för ordrar över 500 kr vet jag, Dustin Home likaså. CDON över 1000 kr (100 kr för CDON+ medlemmar). Webhallen över 1000 kr tror jag.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av lord_tito:

FUUU! La ungen i sängen och missade 1070 för 3,8k på Webbhallen Får se om man orkar vara uppe till midnatt för att köpa från inet...

Tror det kommer fler 1070 snart Komplett/Inet osv har inte börjat än!

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Visste alla om det så skulle de nog ha gått back!

Komplett har fri frakt för ordrar över 500 kr vet jag, Dustin Home likaså. CDON över 1000 kr (100 kr för CDON+ medlemmar). Webhallen över 1000 kr tror jag.

Det står på Dustin att man har fri frakt när man handlar för 2500kr men jag behövde inte betala någon fraktavgift när jag beställde en SSD för 579kr tidigare i veckan. Jag blev förvånad med tanke på bannern men de kanske bara inte har uppdaterat informationen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Ehm vad hände med webhallens 6600k?

Permalänk
Medlem

Ett tips är att Webhallen har gratis frakt om man betalar med paypal.

Permalänk
Medlem

Inga som sett några större hårddiskar på rean? Typ WD 4tb . . .

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Avstängd

Jag gjorde som så att jag la en beställning på Acer skärmen hos elgiganten, på faktura. Så man har säkrat den på bra pris om inget bättre dyker upp nu inatt eller i helgen. Kommer det upp någon bättre deal är det ju bara höra av sig och ångra sin beställning då ingenting skickas nu i år xD... Man hinner dra i handbromsen om man hittar en schysstare och man ligger inte ute med några pengar i onödan.

Skrivet av Derix:

Jag klurar också på Acer. Synd bara att den påminner mer om ett rymdskepp än om en monitor.

Skrivet av Netforce:

vissa erbjudanden finnes endast i ett begränsat antal... tror inte nåt företag kan ta emot 10.000 beställningar på 1 produkt... tänk dig hur mycket skulle gå MINUS i budgeten... 6000:- är nära inköpspriset.

Skrivet av Icte:

Äsch, rymdskepp är coolt

Jag har f.ö. läst att Acer's kvalitetskontroll på denna skärm är (till min stora förvåning) bättre än ASUS', d.v.s. det finns en högre risk för att få en sämre panel (bl.a. mer backlight bleed) på ASUS skärmen än på Acer's FASTÄN de använder exakt samma panelmodell. Värt att tänka på!

Skrivet av kau:

Kuriosa bara, på elgiganten står det "I webblager 2017-01-19" .. två månader bort

Skrivet av Figgeduni:

Någon som vet hur de funkar, står att de kommer i webblager den 19/1-17 men står samtidigt att de finns 8 stycken kvar i olika varuhus, om jag beställer kommer de ta och skicka från varuhuset eller måste jag vänta till 19/1?

Skrivet av SunQ:

När jag la den i kundkorgen så fanns det 25st på postlagret och mellan 1-5st i varje butik.
5minuter senare så ökade priset och lagersaldo var ändrat till beställningsvara överallt.

Detta är high end gamingprodukter, inget som man köper upp 1000st av och lagerhåller och hoppas att man säljer på BF.
Det här är säkert såna som inte blivit sålda under året och kanske några som är beställda för detta event.

Så man kan inte klaga direkt över att de "bara håller på i 15min".. Visst det är segt att inte få den lite billigare men så är det tyvärr.
Sen kommer ju även Inet att börja med sin rea efter midnatt och likaså Dustin och alla andra.

Kommer nog fler tillfällen

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Dustin tar 1299kr för 750 EVO 500GB, 1499kr är ordinarie pris hos flera butiker.

Hur är det då med Intel 256 varianten Inet gör reklam för?
Skulle inte den ha en del problem gällande hastigheter för vissa filstorlekar?

Permalänk
Medlem

@Mikeybikey: Inte så mycket recensioner om den 1070 varianten, det lilla jag sett är att den verkar leva om lite Hoppas på fler 1070varianter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Hur är det då med Intel 256 varianten Inet gör reklam för?
Skulle inte den ha en del problem gällande hastigheter för vissa filstorlekar?

Jo, det finns trådar om det här i forumet (sök på Intel 600p) men jag tror inte att man märker någon skillnad vid normal användning. m2-diskarna ska dessutom vara snabbare än 'vanliga' 2.5" SSD så det kanske jämnar ut sig ändå.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz