Sämsta spelköp 2016!!

Permalänk
Medlem

@griid: Där har vi definitivt delade meningar.
Själv älskade jag Witcher 3 medans jag fann Fallout 4 otroligt tråkigt. Det kändes som ett enformigt fps med dålig story och tråkiga fiender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@griid: Där har vi definitivt delade meningar.
Själv älskade jag Witcher 3 medans jag fann Fallout 4 otroligt tråkigt. Det kändes som ett enformigt fps med dålig story och tråkiga fiender.

Hehe, kul med olika uppfattningar.
Hade inte varken spelat något fallout eller witcherspel innan. Fallout 4 tyckte jag var riktig kul!
Vet inte om jag hade för höga förväntningar på witcher eftersom det blev game of the year. Trodde det skulle vara magiskt.
Har bara spelat 5-6h hittills. kanske ändra uppfattning.
Min mening är fallout 4 det bästa spela jag spelat sedan första KOTOR-spelet kom.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Lunar flight är nog sämsta men var med i någon humble bundle eller nån rea så var inga pengar att tala om men gick en hel dag och tänkte på det och inre bilden var kerbal fast man kunde bygga baser man sköter om och kändes som det kunde vara skoj ...nä det sög stenhårt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hehe, kul med olika uppfattningar.
Hade inte varken spelat något fallout eller witcherspel innan. Fallout 4 tyckte jag var riktig kul!
Vet inte om jag hade för höga förväntningar på witcher eftersom det blev game of the year. Trodde det skulle vara magiskt.
Har bara spelat 5-6h hittills. kanske ändra uppfattning.
Min mening är fallout 4 det bästa spela jag spelat sedan första KOTOR-spelet kom.

The witcher 3 är lite segt i början. Speciellt om man kör på högsta svårighetsgrad. Men efter själva "tutorial delen" (första kartan) så öppnar sig ett helt nytt spel. Sjukt bra story. Episka strider. ja, helt gudomligt i mitt tycke.

No man sky var en besvikelse.
Samma med Mafia 3. Kul story, hade potential. Men jag droppade det för att det var samma kaka hela tiden. Kakan smakade helt enkelt inte bra efter en burk av samma.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

The witcher 3 är lite segt i början. Speciellt om man kör på högsta svårighetsgrad. Men efter själva "tutorial delen" (första kartan) så öppnar sig ett helt nytt spel. Sjukt bra story. Episka strider. ja, helt gudomligt i mitt tycke.

No man sky var en besvikelse.
Samma med Mafia 3. Kul story, hade potential. Men jag droppade det för att det var samma kaka hela tiden. Kakan smakade helt enkelt inte bra efter en burk av samma.

Hade näst svåraste och var tvungen att sänka för dog konstant..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

Forza Horizon 3 till PC är det enda spelet jag köpt i år tror jag. Jag ångrar det inte men samtidigt synd att jag lade 600kr på något som var och fortfarande är så trasigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tom Clancy's The Division. Spelade betan och tänkte att det hade potiential. Så fel jag hade. Kanske spelat 2h. Att det sedan körs genom Uplay gör det inte bättre.

Permalänk
Medlem

Rise of the robots till Sega mega drive. 50 spänn på ett totalt värdelöst spel

Permalänk
Medlem

cod infinite warfare... slösade pengar på versionen med cod4 remastered... haha vilket skit gav upp efter 1 månad utan en enda patch , konsol ungarna hade f¨tt ett ex antal patchar .. var ospelbart

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd

Nåt spel som var under utveckling..spelutvecklaren verkar ha gått under jorden..som tur var handlade det bara om 20:-...

Nåt pansarvagn spel.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

No Man's Sky - Lyckats lägga 20h på det men orkar verkligen inte mer!
Sacred 3 - Trots massa negativa recensioner tänkte jag att det kunnat vara något skoj att lira med polare på förfesten. Icke sa nicke!

Forza 3 (som många redan nämnt) måste jag själv säga var, trots sina hutlösa 600kr, en bra investering. Visst, prestandan i Surfer's Paradise är under all kritik men resten av kartan fungerar fint. Tonvis med bilar, grafik i världsklass och massor att göra. Tips från coachen : det släpptes en patch igår som skall öka prestandan nämnvärt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

cod infinite warfare... slösade pengar på versionen med cod4 remastered... haha vilket skit gav upp efter 1 månad utan en enda patch , konsol ungarna hade f¨tt ett ex antal patchar .. var ospelbart

Jag håller med, absolut bajs spel

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vet inte om jag hade för höga förväntningar på witcher eftersom det blev game of the year. Trodde det skulle vara magiskt.
Har bara spelat 5-6h hittills. kanske ändra uppfattning.

5-6 timmar? Då är du inte ens klar med tutorialet än ju.
Witcher 3 är lite småsegt i början.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hehe, kul med olika uppfattningar.
Hade inte varken spelat något fallout eller witcherspel innan. Fallout 4 tyckte jag var riktig kul!
Vet inte om jag hade för höga förväntningar på witcher eftersom det blev game of the year. Trodde det skulle vara magiskt.
Har bara spelat 5-6h hittills. kanske ändra uppfattning.
Min mening är fallout 4 det bästa spela jag spelat sedan första KOTOR-spelet kom.

Kan säga att jag svor rätt mycket åt Witcher 3 första timmarna och tyckte vafan är det här för skit och gav upp några dagar. Gick sedan tillbaka och "tvingade" mig själv att spela.
Nu är det ett av mina favoritspel någonsin med 240+ (2st 100% rundor) timmar spelade

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

5-6 timmar? Då är du inte ens klar med tutorialet än ju.
Witcher 3 är lite småsegt i början.

Detta gäller för många spel. 5-10h är absolut minimum för att få en bra uppfattning av många större spel. Sen finns det förstås spel som brister direkt pga av olika personliga preferenser, men många gånger tror jag att folk (inklusive mig själv) avskriver vissa titlar lite för snabbt.

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Mafia 3, efter att jag verkligen gillat ettan och tvåan så hade jag höga förhoppningar på trean men har inte ens övervägt att starta det på ett bra tag nu pga hur repetivt det är.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1. Kampanjen var hæftig. Multiplayer var kul. Men efter x antal omgångar och ett par veckors spelande, så var det inte speciellt spænnande længre.

Planet Coaster fick jag refund på efter 2 spelade timmar.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

ARK Survival, det blev en refund.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Jag är ledsen men tycker man Terraria är dåligt till det priset som det säljs för då är man fan inte realistisk. Det är inte ett dåligt spel även om det skulle kosta 20$ men för 5$ är det fan GOTY.

men sicken tur att jag inte behöver tycka som dig då

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Än så länge får jag säga Cities: Skylines.
Har iofs bara spelat en vecka ca, så får väl se om det blir bättre.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Star Wars Battlefront helt klart, tröttnade efter 1 timme och glömde refunda... fruktansvärt tråkigt och monotont.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Fallout 4
Dying Light
Rise of the Tomb Raider

Skulle säkert uppskatta dom om jag gav mig själv tiden att sjunka in i spelen, för på papperet borde jag tokälska dom. Jag påstår alltså inte att det är dåliga spel utan att det var dåliga köp för mig.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

@Cassay: tycker det samma kan inte ens spela skiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Fallout 4
Dying Light
Rise of the Tomb Raider

Skulle säkert uppskatta dom om jag gav mig själv tiden att sjunka in i spelen, för på papperet borde jag tokälska dom. Jag påstår alltså inte att det är dåliga spel utan att det var dåliga köp för mig.

Så är det med många spel jag köpt. Många har jag hittills bara provat lite precis i början och många har jag inte ens startat. Men på pappret borde det vara bra spel som jag förmodligen skulle gilla om jag gav dem tid. Det enda spelet jag köpt i år som jag givit tillräckligt med tid (50h hittills) är Titanfall 2 och det gillar jag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Overwatch måste jag säga, var så sjukt hypad inför releasen, men den rent urusla nätkoden och faktumet att man var låst till 23 Hz i början eller vad det var, förstörde spelet helt för mig.
Har inte testat det sen de uppdaterade så den ligger på 63 Hz nu eller vad det är.
Gillar att kolla på esport av spelet dock.

Samt The Division, var kul till en början, men tog för lång tid med ny content.

Inget spel har direkt haft en chans sen man plockade upp wow igen efter några års paus, blev ju inte direkt sämre med Legion expansionen heller.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Deus Ex Mankind divided. Vilket skräp jämfört med orginalet.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tror spelet är dåligt, snarare tvärt om, men jag var tvungen köra refund på F1 2016.

Det går inte att skruva ner volymen på vissa effekter under en viss nivå, med motivationen: "that's a deliberate decision taken by our audio department and won't be changing".

Det blev en principsak efter jag såg det svaret. Bummer.

Permalänk
Medlem

mest värdelösa stora spelet?
civilization 6. släpps med så brutalt många buggar och enkla exploits. men det som fick det att rinna över för min skull var att dom inte hade ett fungerande multiplayer i ett multiplayerspel. otrolig roundlagg, spelet gav upp efter ett satt antal rounds, fanns ingen coop att prata om. tog dom även en hel månad att släppa en uppdatering från launchdatum. usch och fy.
älskar dock civilization så antar att jag kommer tillbaka om ett år eller så.

men sämsta jag skaffade måste varit coffin dodgers. var hyggligt kul och en spinoff på mario kart, men jag klarade storyn på svåraste på 45 minuter från att aldrig ha kört spelet. multiplayer är helt dött. med tanke på att det kostar 10€ så hade jag fått mer njutning av att äta en meny på mcdonalds

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Kompisen köpte Battleborn till mig för att vi två skulle kunna spela tillsammans, visar sig att de inte gjort någon som helst optimering alls för amd grafikkort...

(Minimum requirements på gpu är HD 6870 vilket är ungefär halva prestandan av mitt r9 280.)
och cpu phenom II 945 eller I5 750

Tycker ett R9 280 och AMD phenom II x6 1090t borde klara av spelet utan större problem på iallafall en blandning av medium/high i 1080p. kör ju max settings på t ex borderlands 2 och high view distance utan problem med low Phys X details (kasst optimerat för nvidia grafikkort med tydligen enligt vissa.)

(Blev auto inställt på normal / high så tyckte det verkade ok och starta spelet och testa singleplayer prologue. (Btw 10 minuter cutscene varje gång man försökte med ny config och starta spelet och man inte kan skippa denna cutscene...)

Nope fick fps drops under 20 i combat trots att man sänkte inställningarna så långt det gick och under 720p testade windowed mode och windowed borderless vilket hjälpte de flesta men inte här.

Testade configs för prestanda och stänga av grafikeffekter här och där och massa annat som de tipsade om och fortfarande inte mycket som hjälpte, uppdaterade physx, och avinstallerade för att installera spelets version de skickar med.
Testade även och tvinga spelet att använda mindre physx via config filer och det hjälpte knappt (1280x720 lägsta på allt nådde man 74 fps när man kollade på en vägg och så fort en fiende dök upp i bakgrunden så droppade man till 25 när man kollade i den riktningen.)

När jag sedan fixat en massa tweaks och fick upp prestanda i spelet så det var spelbart iallafall utan fps problem så fick man istället grafikbuggar när man kollade på en npc som man skulle följa och hjälpa i strid på banan.

(Finns inga saves utan man måste köra klart banan i stort sett för att det egentligen inte finns singleplayer (banorna är nog gott och väl 1 - 3 timmar + cutscenes och värdelösa tasks man måste göra för och komma vidare i banan.)
Utan man skickas in på en tom server dedikerad för att man ska kunna spela själv eller med en kompis!).

Efter 1 och en halv timmes spelande och krånglande med inställningar för att få spelbar fps (iallafall 30 - 40 fps i strid går spelbart för mig nästan oavsett spel.)

Så skickade jag in refund på det.
Till och med carmageddon reincarnation är mer spelbart för mig när jag körde 1080p och car details på high och lite annat medium eller off.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

The Division

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic