Permalänk

Stationär speldator

Hej har en budget på 5-6tusen till en spel dator skulle någon kunna bygga en dator åt mig. vet inte vilka delar osv som är bra.. ,
den ska klara, Overwatch - WoW - CS. d3...
då är jag nöjd!

'men även så jag kan senare köpa bättre grejer om jag skulle vilja updatera den senare år.
tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johansson1:

Hej har en budget på 5-6tusen till en spel dator skulle någon kunna bygga en dator åt mig. vet inte vilka delar osv som är bra.. ,
den ska klara, Overwatch - WoW - CS. d3...
då är jag nöjd!

'men även så jag kan senare köpa bättre grejer om jag skulle vilja updatera den senare år.
tack

Väldigt tight budget men jag skulle spanat på något sådant här, har du 450kr till att lägga hade jag köpt en i3 6300 ist för 6100

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10006866/

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Med din budget skulle jag råda dig att försöka hitta en begagnad speldator här på Sweclockers marknad. För 6,000kr kan du få en riktigt bra begagnad spelburk, ska du köpa allt nytt med din budget så blir det svårt att få ihop något annat än en okej kontorsdator.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av haggert:

Med din budget skulle jag råda dig att försöka hitta en begagnad speldator här på Sweclockers marknad. För 6,000kr kan du få en riktigt bra begagnad spelburk, ska du köpa allt nytt med din budget så blir det svårt att få ihop något annat än en okej kontorsdator.

skulle påstå att mitt förslag är mer än en okej kontorsdator men, absolut, för 6k kan man få något trevligt beg.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

skulle påstå att mitt förslag är mer än en okej kontorsdator men, absolut, för 6k kan man få något trevligt beg.

Se på F, ja du fick faktiskt ihop ett vettigt paket. Tvivlade starkt på att det skulle gå. Står nog dock fast vid att begagnat kan vara gynnsamt med den budgeten.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Skulle nog också försökt spana efter något begagnat; du kan få betydligt mycket mer prestanda för pengarna. Dubbelkolla dock gärna deals med någon som kan sina saker, finns många (särskilt på blocket) som övervärderar sina grejer. Kolla blocket-tråden för dåliga erbjudanden

I övrigt, med tanke på de spel du planerar att spela, skulle jag sikta på ett 1060 eller rx480 som gpu (eller motsvarande), och sedan lägga majoriteten av det som är kvar av budgeten på ett någorlunda framtidssäkert moderkort och en stark cpu.

Permalänk

Får tyvärr inget vettigt som kommer hålla länge med din budget, spara ihop mer eller kolla istället på SweC's marknad du kan få ett väldigt bra system.

Datorer du kan leta efter:
Någon äldre i5/i7
Grafik: GTX 970, R9 290/390

Om du behöver hjälp bara fråga eller skicka PM.

Permalänk
Inaktiv

@Johansson1:

Köp nvidia grafikkort om du ska spela wow.

Permalänk

Tack för alla svar... sparar nog till 2 tusen till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@Johansson1:

Köp nvidia grafikkort om du ska spela wow.

Varför? Vad är det Nvidia gör så mycket bättre för just WoW?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |