Behöver hjälp med reklamation, PostNord haft sönder varan under leverans.
Hejsan, ska hålla mig kort och så klar som möjligt här nu.
För ca. 2 veckor sedan köpte jag en TV från Webhallen, tyvärr visade det sig att det var en DOA-produkt.
Jag kontaktade då Philips som sedan slussade mig till Webhallen, och de (läs:webhallen) tyckte att jag skulle åberopa ångerrätt på TV'n, vilket jag då gjorde. Fick då en fraktsedel på mejl och skulle ringa PostNord för upphämtning.
I samma veva passade jag på att beställa en ny identisk TV då jag inte hade lust att vänta på att Webhallen skulle få tillbaka den gamla.
Samma dag som PostNord skulle hämta den gamla TV'n så kommer min nya TV, som funkar utan problem. Detta var i torsdags förra veckan(24/11-16).
Idag, Onsdag den 30/11-16 så får jag ett Mejl från Webhallen där de säger att jag inte kan få ångerrätt på den gamla TV'n och förmodligen kommer få stå för reparation då den blivit skadad i frakten för att jag paketerat den för dåligt..?!
Webhallen's Mail.
Hej,
Vi har nu mottagit er returnerade TV men dessvärre var den undermåligt packad vilket har gjort att den skadats under frakten.
Se bifogade bilder.
Dessvärre är denna typ av skada ingenting som täcks av garantin och vi kan därför inte häva köpet. Det kommer dessutom med stor sannolikhet bli en kostnad vid reparation hos verkstan.
Önskar ni att vi skickar in den till verkstan för reparation?
Tack på förhand.
Mitt svar
Undermåligt packad? Det var ju för tusan bättre packat än jag själv fick det hemskickat till mig!
Jag packade TVn både med original emballage plus extra klossar i toppen som skulle dämpa. Detta ligger helt på PostNord's hantering då jag gjort allt i min makt med dem medlen jag hade för att få fram paketet i ett stycke.
Jag hoppas vi kan lösa detta på något sätt, för det känns förjävligt att först få hem en "DOA" produkt och sedan behöva stå för reparation av den för att PostNord misskött hanteringen...
Mvh
André
Jag paketerade den med emballaget jag fick med OCH extra material för att detta INTE skulle hända, likt förbannat har PostNord lyckats få TV'n att se ut som att den blivit överkörd av en gaffeltruck på långsidan!

Emballaget ni ser på sidan av TV'n i andra bilden satt fasttejpad på själv botten av TV'n för att skydda mot stötar från alla sidor, inte liggandes som skräp på sidan i bilderna jag fick från Webhallen...
Jag vädjar nu om hjälp vad jag ska göra och vart jag ska vända mig.. Känner mig rätt så hjälplös faktiskt just nu
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >