Herre jösses vilket strul det är gång på gång med Dell
Eftersom Dell varit så sega med att återbetala pengarna för min returnerade AW15 så fungerade det inte när Dell väl skulle dra pengar från kortet. Alla andra företag försöker göra det direkt så man får besked och kan göra något åt det, men Dell behöver av oförklarliga skäl ett par dag på sig för att lyckas med samma sak. Vilket då inte gick.
Varpå jag fick ett mail från någon indier (att döma av namnet) om problemet. Jag bad honom (tror jag) ta bort ordern helt och hållet och så la jag in en ny order, vilket han sa sig ha gjort och bekräftade att den var avbeställd. Men det var tydligen allt för komplicerat för så här mer än en vecka senare så verkar ligger den gamla ordern fortfarande kvar liksom min nya order. Dessutom verkar det fortfarande vara helt omöjligt för Dell att hantera en beställning på en extra laddare och förstå att kunden kanske inte har så stor nytta av den INNAN datorn har levererat.
Så nu har jag 2 laddare på väg, en från ordern som skulle varit avbeställd och en som jag beställde iom den nya ordern, som var och en ska levereras i separata leveranser olika dagar av Schenker. Och som båda kräver att jag är hemma eftersom det tydligen är helt omöjligt att lämna av dom hos någon av de många ombud som finns i min närhet. Datorn/datorerna som påstogs ha 4-6 dagars leveranstid lyser fortfarande med sin frånvaro, senaste beskedet är att den i bästa fall ska dyka upp 23/12. Å andra sidan står det fortfarande 16/12 på den dator som skulle varit avbeställd.