Permalänk
Medlem

Dator enbart för Csgo

Tjena har köpt 2 datorer nu den senaste månaden för att hitta nåt som klara av csgo silkes lent. Inget jag har köpt duger alls. Budget ligger runt 13k. Men har någon lust att reka ihop en dator på inet som klarar av csgo felfritt?

mvh

Permalänk
Medlem

750ti och skapligt snabb CPU..
Sedan har du 300fps.

Permalänk
Entusiast

Vad har du då köpt? Det är svårt att hitta datorer som inte duger för CSGO även för typ 5K
13K är en enorm overkill för en exklusiv CSGO-dator.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: Bygge först ihop en egen från komplett för 12. Den dög inte alls. Köpte sen en infinity gt 2:)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av killuuaa:

@Uzanar: Bygge först ihop en egen från komplett för 12. Den dög inte alls. Köpte sen en infinity gt 2:)

Så du sitter alltså med den här: http://greattech.se/product.html/infinity-gt-2 ?
För den duger absolut till CSGO och i så fall är något knas, hur mycket FPS får du eller vad är problemet? För den borde kunna spotta ut flera hundra FPS i CSGO.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: ja den spottar ut fps. men den sjunker liksom såfort lite action kommer in. Det förblir inte smooth liksom. Men det är smooth i gemenskaps servrar men inte i mm

Permalänk
Medlem

@killuuaa: det kan väll snarare ha att göra med att MM är 64? För om det inte är tillräckligt smooth med 6600k + gtx 1070 kommer det inte var smooth nog med någon hårdvara. Har du testat typ ESEA eller FaceIt och sett om det är mer smooth där med 128 tick?

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

@HallonsyltarN: har testat allt. Det kanske har o göra med att cs engine är skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killuuaa:

@HallonsyltarN: har testat allt. Det kanske har o göra med att cs engine är skit.

Om man påstår att source engine är skit, så är man skit.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk

Vilken skärm har du?

Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare i tråden så är den infinity gt 2 definitivt tillräcklig för cs, har du installerat drivrutiner till allt? Du har möjligtvis inte dvr på? Det kan nämligen göra att cs flyter riktigt dåligt.

Permalänk
Inaktiv

@killuuaa: jag kan sätta ihop en duglig gamingdator för 13k om det fortfarande är aktuellt.

Permalänk
Medlem

Som de andra säger är det inte nå fel på hårdvaran. Det måste var skärmen, inställningar eller SBS.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
99:e percentilen

Du har väl kopplat skärmen till grafikkortet och inte till moderkortet?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Du har väl kopplat skärmen till grafikkortet och inte till moderkortet?

Jag vet inte riktigt vad du lärt dig detta men det är då så fel så att du är ute o cyklar på Pluto.
Har du ett Dedikerat grafikkort inkopplat på moderkortet så ska man ha skärmen kopplat till grafikkortet och inte moderkortet, moderkortets portar är kopplade till moderkortets integrerade GPU som oftast är ganska dåliga.

Mvh

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Paddglutt:

Jag vet inte riktigt vad du lärt dig detta men det är då så fel så att du är ute o cyklar på Pluto.
Har du ett Dedikerat grafikkort inkopplat på moderkortet så ska man ha skärmen kopplat till grafikkortet och inte moderkortet, moderkortets portar är kopplade till moderkortets integrerade GPU som oftast är ganska dåliga.

Mvh

Ehm, du vet att Alling sa just det du precis skrev? Att TS borde koppla in kabeln i just grafikkortet.
Jag tror det är du som cyklar på Pluto

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Paddglutt:

Jag vet inte riktigt vad du lärt dig detta men det är då så fel så att du är ute o cyklar på Pluto.
Har du ett Dedikerat grafikkort inkopplat på moderkortet så ska man ha skärmen kopplat till grafikkortet och inte moderkortet, moderkortets portar är kopplade till moderkortets integrerade GPU som oftast är ganska dåliga.

Mvh

Analogt, hade du tolkat "Du har väl installerat drivrutiner?" som att jag menar att det är fel att installera drivrutiner?

Hade jag menat det du tolkat mitt inlägg som hade det inte varit ett frågetecken i slutet av det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Du har väl kopplat skärmen till grafikkortet och inte till moderkortet?

Skrivet av Sisyfos:

Ehm, du vet att Alling sa just det du precis skrev? Att TS borde koppla in kabeln i just grafikkortet.
Jag tror det är du som cyklar på Pluto

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Alling:

Analogt, hade du tolkat "Du har väl installerat drivrutiner?" som att jag menar att det är fel att installera drivrutiner?

Hade jag menat det du tolkat mitt inlägg som hade det inte varit ett frågetecken i slutet av det.

Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta, det var absolut inte meningen. Läste helt och hållet fel

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Det ska ju inte vara något fel på den datorn i cs:go.. kolla så att du ha på multi-core rendering och kör på lägre inställningar, jag prioriterar flyt över ögongodis i cs iaf..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kör du windows 10? Starta Xbox-appen och stäng av DVR under inställningar. Hjälpte för mig!

Visa signatur

7700K Delid 5.0Ghz @1.295V, GTX1080, 3333Mhz DDR4 16-18-18-36, Corsair 750RM, Corsair LE 480GB, Corsair H100i V2.

Permalänk

@alexsundin1:

gick inte att spela utan att göra det iprincip

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk

En sak till jag kom på! Upplever ditt problem när jag kör faceit, och startar spelet med hjälp av hemsidan faceit. Starta CS först och skriv sen in ip till servern!

Visa signatur

7700K Delid 5.0Ghz @1.295V, GTX1080, 3333Mhz DDR4 16-18-18-36, Corsair 750RM, Corsair LE 480GB, Corsair H100i V2.