Permalänk
Medlem

Köpte en ok powerbank från tillverkaren från aliexpress på 15000mah, kan ha hetar Xoimai eller ngt. Ligger väll kanske runt 10000 egentligen men räckte väldigt bra (en hel kväll ~6h) med laddning. Denna köptes dock förra året i början av sommaren och har använts flitigt utan kapacitetbortfall.

När jag spelade poke go massa i sommras så behövde jag en till tog då en One+ Powerbank på 10 000mah (från deras hemsida) och den va typ lika bra som den från kina, dock mkt bättre kvalite och mindre än kina powerbanken.
________________________________________________________________________

Slutat spela helt nu, fått alla pokemons och fick en ditto förra veckan, efter ditton så dog spelet ut helt.

De nya bäbisarna och gen 2 skiter jag totalt i. Hade varit betydligt roligare med bara gen 1 pokemons fast med fler features etc, då hade jag nog spelat nästa sommar också.

Gym har jag ingen chans att ta längre då jag tycker dem fuckat upp systemet för mkt, sitta och gymma en 3min och bara få 350xp till gymmet suger. Va otroligt mycket bättre som det va i början innan de fuckade upp allt med gym och boostade cp på pokemons, då kunde jag få 500xp på 1min med 1 pokemon.

Tycker bara dem gör spelet sämre och sämre tyvärr...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Vad har ni för powerbanks?

Jag köpte mig en 6000Mah på Aliexpress- den räcker ju knappt till att ladda batteriet till hälften på min S5:a... Antar att jag behöver någonting kraftigare, men vad?

Skrivet av svolter:

Rådet är nog att köp aldrig powerbanks, usb minnen, laddare etc från Kina. Traditionellt så används fantasiberäkningar för att specificera styrkan, överföringshastighet etc. Din powerbank är förmodligen betydligt mindre än 6000Mah om man räknar korrekt.

Du borde få ut runt 1,5 ~ 2 gånger med 6000Mha.

De flesta stora märkens powerbanks brukar också tillverkas i kina med batterier ofta från korea och kanske någon krets från annat land.
Xiaomi gör utmärkta powerbanks. De säljs dock både som original (lite dyrare) och "licenstillverkade", där de senare ofta är mycket billigare och har batterier av varierande kvalitet (kan vara lika bra om batterierna råkar vara bra). Båda ser likadana ut så det är svårt att se skillnaden. Man måste helt enkelt försöka bedöma säljaren och hoppas på lite tur.

Alla powerbanks av bra kvalitet klarar att ladda upp enheter till ca 70% av powerbankens kapacitet efter förluster i bl.a. överföringen.
Det betyder att en med 10000 mAh i teorin ska kunna ladda t.ex. en modern kvalitetstelefon (~3000 mAh) ca 2,5 ggr. Det gör också min Xiaomi.
En på 6000 mAh klarar alltså max 1,5 ggr fullt batteri. Mer än så ska man inte förvänta sig.

Edit: Och batterierna i powerbanks fungerar som de flesta andra batterier. Blir det kallt minskar kapaciteten avsevärt.

Permalänk
Medlem

Julevent live visst dock får man en gratis inkubator från och med imorgon den 25:e.

For a a time you'll get a one use incubator from poke stops to hatch eggs that you pick up in order to help you hatch more of the johto babies. These babies have a higher hatch rate than normal for this event.

Kanto starters and their evolutions will be showing up more often.

Lures last 60 mins during this event

Santa Chu will be around as well.

incubator and baby Pokémon is starting from Dec.25 to Jan.3

Kanto starters is from Dec.30-Jan.8

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se! Vad tror ni är den bästa strategin? Ska man använda sina hårt förtjänade incubators, eller ska man spara dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Riktigt kul att se! Vad tror ni är den bästa strategin? Ska man använda sina hårt förtjänade incubators, eller ska man spara dem?

Då baby Pokemons blir mer vanliga under eventet så är det kanske värt att använda incubators så mycket man kan så att man får tag i de nya Pokemons som finns. Men är man inte lika ivrig att få dem så kan man spara incubators till ett senare tillfälle. Jag lär dock använda mina.

God Jul

Permalänk
Avstängd

Ingen vidare event. Allhelgona var bättre.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

jag fick ingen inkubator idag varför?

Permalänk
Medlem

@HazZarD: Samma här :/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Testade nu ikväll också men ingen Inkubator. Det skulle gälla vid första pokestopet för dagen och aktiveras på "morgonen pst tid" så frågan är om det misslyckades idag för jag redan tagit ett stopp idag innan eventet drog igång?
Jaja får se hur det går imorgon.

Permalänk
Medlem

Jag fick inkubator både igår kväll och idag, så nog är eventet igång alltid!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

nu fick jag ett idag, snurrade inte igår efter kl 12 och först nu imorse då fick man så det funkar ja.

Permalänk
Medlem

Var ute en sväng med dottern och spelade, vi fick varsin incubator på första snurren och tomte-pikachu var överallt. Även om han e lite jävlig med att vilja rymma.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Fått en incubator jag också. Riktigt meh event. Skulle gärna ha sett mer candies eller nåt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Själv har jag problem med låsningar när jag startar spelet på min Nexus 6P men efter en googling så hittade jag att det är en bugg i senaste versionen av spelet och att den drabbar fler telefoner ni kan läsa mer om problemet här och diverse temporära lösningar här:
http://heavy.com/games/2016/12/pokemon-go-game-freeze-freezin...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

@Cyberhof

Kanske det jag fått då? De senaste 2 veckorna tycker jag spelet har skitit ner sig totalt.

Jag kan inte snabbstarta spelet längre och ta ett pokestop från bilen. Då det nu tar en evighet för spelet att ladda in, minst 5+ min.

Kommer in i själva spelet, men det är helt naket. Inga nearby/sightings, inga bilder i pokestoppen och inga pokemons, går jag in i mina "listor" (glömt vad de heter), så laddas mina pokemons in en och en typ, tar kanske 5min så har halva mina pokemons laddats in. Spelet är för mig helt sjukt segt just nu, vad har dem gjort?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Ja, spelet laddar segare nu @Extremaz men har inga problem förutom det på min mobil.

Störande att det stänger av sig i tid och otid bara för att man surfar lite eller nåt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Själv har jag problem med låsningar när jag startar spelet på min Nexus 6P men efter en googling så hittade jag att det är en bugg i senaste versionen av spelet och att den drabbar fler telefoner ni kan läsa mer om problemet här och diverse temporära lösningar här:
http://heavy.com/games/2016/12/pokemon-go-game-freeze-freezin...

Får det på min shield platta sjukt störigt är det, känns som spelet blir bara segare och segare hela tiden...

Permalänk
Medlem

Tyvärr har de stängt ute alla som använder iPhone med iOS lägre än 10 med senaste uppdateringen. Inte alla som har senaste mobilen som tillåter uppdatering till iOS 10. Konstigt att de väljer att inte ha kvar de som användare.

Någon som vet ifall det är tillåtet att hjälpa andra. Min brorson gillar spelet men det finns inga Pokéstop där han bor. Vilket gör att han nästan aldrig har några bollar. Får jag logga in med hans konto på min telefon och samla in åt honom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Tyvärr har de stängt ute alla som använder iPhone med iOS lägre än 10 med senaste uppdateringen. Inte alla som har senaste mobilen som tillåter uppdatering till iOS 10. Konstigt att de väljer att inte ha kvar de som användare.

Någon som vet ifall det är tillåtet att hjälpa andra. Min brorson gillar spelet men det finns inga Pokéstop där han bor. Vilket gör att han nästan aldrig har några bollar. Får jag logga in med hans konto på min telefon och samla in åt honom?

Jag har inte läst spelets riktlinjer eller något sådant, men ur min egen synvinkel borde det inte vara några problem alls. Jag har själv spelat på olika telefoner med samma konto, så vet inte hur Niantic skulle kunna avgöra att det pga något sådant är olika personer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Tyvärr har de stängt ute alla som använder iPhone med iOS lägre än 10 med senaste uppdateringen. Inte alla som har senaste mobilen som tillåter uppdatering till iOS 10. Konstigt att de väljer att inte ha kvar de som användare.

Det fungerar ju ändå inte på 4S och 5'an kan ha iOS 10 så ser inte att det spelar någon roll.
Den är över 4 år, så knappast att det krävs senaste mobilen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Såg precis posten som sweclockers la upp på FB ang den här tråden. Öppnade spelet och det fanns 2 charmanders och en jävla Charizard där jag bor. Lagomt nöjd!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Såg precis posten som sweclockers la upp på FB ang den här tråden. Öppnade spelet och det fanns 2 charmanders och en jävla Charizard där jag bor. Lagomt nöjd!

Nog har det alltid börjat spawna fler Kanto starter Pokémon även där jag bor, men hittills bara första steget i evolutionskedjan. Dessutom är de ju förbaskat dryga att fånga... CP <100 och de har röd cirkel oavsett boll.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Spelar folk fortfarande eller var det bara en fluga?

Visa signatur

Laptop: HP z-book studio g3. i7-6830HQ.-32GB DDR4.-2x512GB nvme SSD RAID 0. thunderbolt 3

PC projekt : i5 4series, 32GB ram, 2x intel 500gbSSD, 4TB storage, 2x TITAN BLACK SLI, still building with a budget on 4000 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekzter:

Spelar folk fortfarande eller var det bara en fluga?

Många spelar fortfarande, men självklart har antalet sjunkit sen starten i somras. Jämfört med andra spel så verkar dock PoGo stå sig rätt bra, speciellt med tanke på att det är ett spel som kräver att spelaren måste gå ut och vandra, såvida han/hon inte fuskar eller bor/jobbar på ett ställe där det är fullt med Pokestops, gym och Pokemon.

Permalänk
Avstängd

Jag spelar fortfarande men började sent med spelet.

Har sex pokestop och två gym alldeles i närheten men det blir ju bra med motion i alla fall. Är tack vare Pokemon GO som jag hållit vikten och till och med tappat nåt kilo hittills i vinter.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller spawnar Charmander betydligt mycket mer än de andra? Har fångat kanske 10st Charmander, men endast en Bulbasaur och Squirtle har jag inte sett röken av.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av vrmlnd:

Är det bara jag, eller spawnar Charmander betydligt mycket mer än de andra? Har fångat kanske 10st Charmander, men endast en Bulbasaur och Squirtle har jag inte sett röken av.

Har inte sett en endaste

Bara massa kassa pikachu:s överallt...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Är det bara jag, eller spawnar Charmander betydligt mycket mer än de andra? Har fångat kanske 10st Charmander, men endast en Bulbasaur och Squirtle har jag inte sett röken av.

Jag måste nog hålla med, även om det för mig snarare varit 5/3/3, kanske. Så lite mer Charmanders, men inte alls extremt många fler!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ser fler Charmanders eller Squirtles. Saken är den att det brukar finnas en hel del Squirtles här i vanliga fall, så nu tänker jag inte så mycket på dem. Har redan tre Blastoise och 281 Squirtle candies, så dem prioriterar jag knappast.

Många Charmanders dock, vilket är trevligt då jag aldrig ser dem annars. Tror att jag fångat högst 2 och sen har jag fått någon enstaka från ägg.
Ser dessutom sällan Bulbasaur, så det är rätt skönt att det finns en del sådana och Charmanders just nu, även om de inte är de lättaste att fånga.

Har förresten en fråga.
Jag har en Gyarados och en Charizard, men har candies att skaffa ytterligare en av vardera. Funderar dock på om jag ska göra det eller power up de jag har istället.

Så här ser de ut:

Charizard CP1870, 80%IV, Wing Attack / Fire Blast
Gyarados CP1852, 89%IV, Bite / Dragon Pulse

Permalänk
Medlem

Dags att passa på att jaga starters nu, ganska sällsynt annars där jag bor(haninge, stockholm)

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4