Permalänk

Nytt bygge BF1 fungerar inte

Byggde en ny dator vid nyår som innehåller

CPU: I7 6700K
Moderbord: MSI Krait Gaming 3X
Minnen: 2 x 8Gb 2400mhz DDR4 Crusial
SSD samsung 840 200Gig
Grafikkort: Asus strix 1060 OC 6Gb

OP: Windows 10 Home

Första 2 dagarna kunde jag köra BF1 helt utan några som helst problem genom origin. Sen helt plötsligt ville det inte någe mera. Jag har formaterat datorn några ggr nu och har installerat BF och origin men den kraschar hela tiden varken singel eller multiplayer går att spela. Kan man se vad det är som sätter käppar i hjulet?

Jag har uppdaterat till senaste drivisarna från nividia men det löser inget. Hur kan man felsöka för att se om det är Grafikort CPU eller mm. det kan vara fel på?

Permalänk
Medlem

Kan det vara så du har slut på utrymme på din disk..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Kan det vara så du har slut på utrymme på din disk..

Jag har 38Gig ledigt efter att allt är installerat.

Permalänk
Medlem

Låter som det är drivrutinerna... testa med äldre versioner

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Som StegeSWE sa, börja med att prova en gammal Nvidia drivrutin.

Permalänk

Har nu testat med flera olika revisioner av drivrutiner utan resultat. En sak jag har märkt är att det inte alltid går att installera drivisarna smärtfritt. installationen felar då och då och man får göra om det flera ggr innan det går igenom. Vad orsakar detta, datorn är ny formaterad och inga virusprogram används, kan det vara grafikkortet som strular och inte tar emot drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Kör du någon "driver cleaner" som tar bort gamla drivers före installation?

Permalänk
Skrivet av Vorlon:

Kör du någon "driver cleaner" som tar bort gamla drivers före installation?

Ja det har jag gjort, och alltid i safe mode

Permalänk
Hedersmedlem

Testa minnet med memtest86 i några timmar för att utesluta minnesfel. Bränn på sticka och boota från.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro