Silverstone introducerar det ljuddämpade chassit KL07

Permalänk
Melding Plague

Silverstone introducerar det ljuddämpade chassit KL07

Silverstone tar en paus från RGB-trenden med sitt avskalade miditowerchassi KL07. Fokus ligger istället på låg ljudnivå med ljuddämpade paneler och riktade ventilationsöppningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske en värdig konkurrent till Define R5?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Vad är måtten på detta chassit?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk: Jag var lite vild och galen och provade att söka på duckduckgo.
"silverstone kl07"

TADA!

http://www.silverstonetek.com/product.php?area=en&pid=680

Varsågod.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Verkar förvånansvärt vettigt. Återstår att se hur man kommer åt fläktfiltren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill man ljudisolera en låda bygger man den av tjockt stål. Finns ingen nyare låda som har kommit i närheten av dom gamla tungviktarna vad gäller vibrationer och ljudnivå, så tråkigt

Permalänk
Medlem

Fråga: Vad är poängen med en fördelning av chassiet till två kammare? Jag trodde det bara fanns för syns skull (den ökade vridstyvheten är ju knappast A och O), men i ett chassi utan fönster är det ju inte riktigt en faktor. Så varför på detta viset?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Skrivet av g146:

Vill man ljudisolera en låda bygger man den av tjockt stål. Finns ingen nyare låda som har kommit i närheten av dom gamla tungviktarna vad gäller vibrationer och ljudnivå, så tråkigt

Tyvärr har du rätt, sitter själv på ett 12 år gammalt chassi som modifierats för att vara tyst och har inte sett någon värdig ersättare än.
Detta chassi såg dock rätt intressant ut om de har ordentliga sidoplåtar mm, vore intressant att få titta på det någonstans

Permalänk
Medlem

@zetruz:

Kabeldragning! Rent och snyggt blir det.

Permalänk
Skrivet av backspace:

@Swedish Berserk: Jag var lite vild och galen och provade att söka på duckduckgo.
"silverstone kl07"

TADA!

http://www.silverstonetek.com/product.php?area=en&pid=680

Varsågod.

Tack så mycket @backspace! Trodde inte dom lagt upp det på hemsidan än. Synd att det var så högt!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOB77:

@zetruz:

Kabeldragning! Rent och snyggt blir det.

Jo fair enough, kan tänka mig att det blir trevligare att pilla i chassiet när allt går "rätt väg". Men inte är det viktigt inte, när man icke har fönster.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk

Exakt det jag letade efter till en rimlig prislapp. Får bli ett sånt när det släpps.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli ett bra chassi. Nu har jag redan ett som är väldigt likt, nämligen h440, men detta ser ut att vara bättre. Om än inte lika snyggt med kontrasterande färger.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Såg helt okej ut, dock en sorglig trend att man får så få 3,5"-platser. Vill inte behöva skaffa en NAS eller ersätta alla diskar med större diton bara för att allt ska vara i "molnet" nu för tiden.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Såg helt okej ut, dock en sorglig trend att man får så få 3,5"-platser. Vill inte behöva skaffa en NAS eller ersätta alla diskar med större diton bara för att allt ska vara i "molnet" nu för tiden.

Då köper man ett annat chassi? Finns ju mängder som erbjuder massa hårddiskplatser, fractal r5 kan du ha 10st diskar och 2 ssd utan bekymmer..

2ssd bakom moderkort, 8 diskar i vanliga vaggor och 2st i 5.25 med en adapter.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Då köper man ett annat chassi? Finns ju mängder som erbjuder massa hårddiskplatser, fractal r5 kan du ha 10st diskar och 2 ssd utan bekymmer..

2ssd bakom moderkort, 8 diskar i vanliga vaggor och 2st i 5.25 med en adapter.

Hm, det kände jag inte till. Har byggt i ett antal R4:or, men där ingick i vart fall inte de extra vaggorna. Trodde jag hade ganska bra koll på chassiutbudet, men tydligen inte Dock krävs det mer än bara fler hårddiskplatser för att jag ska byta från mitt nuvarande chassi vilket jag är nöjd med.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Hm, det kände jag inte till. Har byggt i ett antal R4:or, men där ingick i vart fall inte de extra vaggorna. Trodde jag hade ganska bra koll på chassiutbudet, men tydligen inte Dock krävs det mer än bara fler hårddiskplatser för att jag ska byta från mitt nuvarande chassi vilket jag är nöjd med.

Ah nej dom ingår inte vad jag vet, menade mer att det är ett alternativ om man vill pressa in 2 extra utöver det som erbjuds standard. Finns för en 100ing på flera olika butiker

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

latråkig

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Autoplay

Riktigt irriterande att Sweclockers fallit till föga och börjat med att efterföljande klipp spelas automatiskt när man sett det man egentligen kom för att titta på!

Går att stänga av med tillägg i t.ex. Chrome, men trist att det ska behövas...

Permalänk
Medlem

Rätt schysst stilrent minimalistiskt och sannolikt rätt tyst chassi!
Lite konkurrent till Corsair 400 och 600, Fractal Define C, Phantek 400 och NZXT s340 antar jag... Lite samma interna stuk som dem, om än kanske lite större än vissa av dem. Hade jag varit ute efter låda i dagsläget så hade det varit svårt att välja mellan dem!
Looken ger lite Antec P180 vibbar också, vilket är mest bara positivt

Kan hålla med om att den där separatorn till nätagget inte ger så mycket i chassi utan fönster dock.
Det går inte att plocka bort hela den antar jag? Nåja, bra att man kan plocka bort i fronten för fläktar/raddar osv åtminstone

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Orelaterat, men jag gillar hur ni gör reklam för AOC med att göra en liten skärm runt videon.
Nice!

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Rätt schysst stilrent minimalistiskt och sannolikt rätt tyst chassi!
Lite konkurrent till Corsair 400 och 600, Fractal Define C, Phantek 400 och NZXT s340 antar jag... Lite samma interna stuk som dem, om än kanske lite större än vissa av dem. Hade jag varit ute efter låda i dagsläget så hade det varit svårt att välja mellan dem!
Looken ger lite Antec P180 vibbar också, vilket är mest bara positivt

Kan hålla med om att den där separatorn till nätagget inte ger så mycket i chassi utan fönster dock.
Det går inte att plocka bort hela den antar jag? Nåja, bra att man kan plocka bort i fronten för fläktar/raddar osv åtminstone

Du satte huvudet på spiken, det är sannerligen inte lätt att välja. Har ett P180 och nu när ryssen kommer känner jag att ett nytt chassie hade varit trevligt men vart hitta en värdig efterträdare..

Visa signatur

System: 2500K @4.1GHz, GTX 780, 8GB DDR3 @1866MHz