Permalänk
Medlem

Kan man bli hackad över csgo?

Tjena

Ja precis som rubriken lyder så undrar jag det. Satt och körde lite mm i csgo och helt plötsligt började någon snubbe i mitt lag börja bråka med mig. Efter det droppade min fps ner från 300 fps ner till 9 fps och allt laggade sönder.

Har inte fått detta innan så därför undrar jag, tack på förhand

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Tjena

Ja precis som rubriken lyder så undrar jag det. Satt och körde lite mm i csgo och helt plötsligt började någon snubbe i mitt lag börja bråka med mig. Efter det droppade min fps ner från 300 fps ner till 9 fps och allt laggade sönder.

Har inte fått detta innan så därför undrar jag, tack på förhand

Det låter mer som att din anslutning är överbelastad, testa att starta om router/modem och se om problemet kvarstår.

Permalänk

@lenero: Fast då borde det bli server lagg, och inte fps dropp?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.

Permalänk
Medlem

@MegaAlalil: fps:en kan variera av olika anledningar beroende på anslutningen hos klienten eller servern. Hade det varit servern så hade samtliga aktiva klienter fått dålig fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenero:

Det låter mer som att din anslutning är överbelastad, testa att starta om router/modem och se om problemet kvarstår.

Skrivet av MegaAlalil:

@lenero: Fast då borde det bli server lagg, och inte fps dropp?

Skrivet av lenero:

@MegaAlalil: fps:en kan variera av olika anledningar beroende på anslutningen hos klienten eller servern. Hade det varit servern så hade samtliga aktiva klienter fått dålig fps.

Mjo, pingen låg ju ganska stilla på 16 ms. De andra spelarna verkade inte lagga eftersom de hoppade runt och spelade normalt.

Åter till rubriken, är det möjligt?

Visa signatur

Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Sötast
Skrivet av lenero:

Kan garantera dig att din fps inte droppar till 9 i något spel, beroende på hur bra eller dålig anslutningen är mot spelservern.

Vad grafikkortet ritar på skärmen har väldigt lite att göra med vad nätverkskortet skickar och tar emot ^^ (Ja, galet förenklat)

Skrivet av GraffeT:

Mjo, pingen låg ju ganska stilla på 16 ms. De andra spelarna verkade inte lagga eftersom de hoppade runt och spelade normalt.

Åter till rubriken, är det möjligt?

"Hacka genom cs" Nej, inte möjligt.

Få reda på din IP genom cs och sedan ställa till med skit för dig? Absolut möjligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/48/53/ce/4853ce63d34e23c6b8da6c4d6c6eeadc.jpg

Kan garantera dig att din fps inte droppar till 9 i något spel, beroende på hur bra eller dålig anslutningen är mot spelservern.

Vad grafikkortet ritar på skärmen har väldigt lite att göra med vad nätverkskortet skickar och tar emot ^^ (Ja, galet förenklat)

"Hacka genom cs" Nej, inte möjligt.

Få reda på din IP genom cs och sedan ställa till med skit för dig? Absolut möjligt...

Föutom ddos, vad finns det man kan göra med IP:n.

Visa signatur

Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av lenero:

Fast @MegaAlalil menade (rimligen) med "serverlagg" att TS skulle ha laggat (i den traditionella betydelsen), dvs fått hög ping och blivit rubberbandad, varit oförmögen att skjuta osv (men bibehållit hög framerate).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

alltså... ^^ ja allt är ju öjligt.

Permalänk
Medlem

Tror på ddos.. fast borde inte bli fps drop för det...