Permalänk
Medlem

Powerbank till Zenbook?

Hej!

Ska iväg och resa under två veckor och har flygtider på 15-17h, skulle behöva utnyttja den tiden så effektivt som möjligt då jag studerar och vill läsa in det jag missar under tiden jag är borta.

Har googlat lite men hittar mest till ebay/amazon, eller bara powerbanks till mobiltelefoner.

Har ni några tips på powerbanks eller liknande "bärbara" laddare som inte kräver en strömkälla? Gärna fysiska butiker då jag är ute i lite sista minuten, men kan lägga ut några extra kronor på expressleverans om det skulle krävas.

Tack
/ Ecual

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Vilken Zenbook har du ?
En med vanlig DC kontakt för laddning kräver oftast 19-20V, och det är inte många powerbank som ger ut. Men har den USB C som laddning är det nog större chans att hitta någon powerbank som du kan ladda med.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrice:

Vilken Zenbook har du ?
En med vanlig DC kontakt för laddning kräver oftast 19-20V, och det är inte många powerbank som ger ut. Men har den USB C som laddning är det nog större chans att hitta någon powerbank som du kan ladda med.

Kanske för laddning, men inte för drift. Har drivit laptopar fint ner under 12v via DC-kontakten.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrice:

Vilken Zenbook har du ?
En med vanlig DC kontakt för laddning kräver oftast 19-20V, och det är inte många powerbank som ger ut. Men har den USB C som laddning är det nog större chans att hitta någon powerbank som du kan ladda med.

Har en UX303UB. Så det är nog vanlig DC laddning.

Tack så mycket, ska kolla igenom!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Har du kollat att planet inte har strömuttag vid sätena?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Har du kollat att planet inte har strömuttag vid sätena?

Skickades från m.sweclockers.com

Se detta. Många moderna plan har USB- eller strömuttag vid ditt säte. Då behövs inga powerbanks.
Flygplatserna har garanterat eluttag, så din dator bör vara fulladdad innan du stiger på planet, även om du använder den innan start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecual:

Har en UX303UB. Så det är nog vanlig DC laddning.

Tack så mycket, ska kolla igenom!

Denna såg bra ut!

http://www.batteri24.se/Batteri-Info/1.35.LAP.1.3,Batteri-Ext...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Har du kollat att planet inte har strömuttag vid sätena?

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, får kolla det direkt! Tack!!

Visa signatur

-