Permalänk
Skrivet av Calby:

Har gjort en drös med beställningar under några veckor nu och ingen skickas samma dag. Så jag personligen anser att nu använder er av falska löften om att saker skickas samma dag.

Gjorde en beställning idag kl 0700 men dem har inte skickats än, och enligt er support va den t.o.m utskriven till lagret kl 11.00.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Calby!

Du får PMa ditt ordernummer eller kontakta vår orderavdelning om du har frågor om leveransen eftersom jag inte kan svara på enskilda ärenden.
Rent generellt så händer det givetvis att leveranser kan bli försenade av olika anledningar och de är oftast de som råkat ut för detta som hör av sig på olika sätt, men att det skulle röra sig om medvetna falska löften kan jag inte hålla med dig om. Vi kämpar för att få iväg alla tusentals leveranser och pallar varje dag och det allra mesta går iväg som det ska. Har du råkat ut för något annat så kan jag bara be om ursäkt för förseningarna.

God fortsättning!

Med vänlig hälsning/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Har gjort en drös med beställningar under några veckor nu och ingen skickas samma dag. Så jag personligen anser att nu använder er av falska löften om att saker skickas samma dag.

Gjorde en beställning idag kl 0700 men dem har inte skickats än, och enligt er support va den t.o.m utskriven till lagret kl 11.00.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ju otroligt, jag har också gjort en del beställningar och för mig har det alltid kommit dagen efter. Senaste var den 28e december, kom fram den 29e och den innan dess gjordes 22e december och kom fram 23e.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej Calby!

Du får PMa ditt ordernummer eller kontakta vår orderavdelning om du har frågor om leveransen eftersom jag inte kan svara på enskilda ärenden.
Rent generellt så händer det givetvis att leveranser kan bli försenade av olika anledningar och de är oftast de som råkat ut för detta som hör av sig på olika sätt, men att det skulle röra sig om medvetna falska löften kan jag inte hålla med dig om. Vi kämpar för att få iväg alla tusentals leveranser och pallar varje dag och det allra mesta går iväg som det ska. Har du råkat ut för något annat så kan jag bara be om ursäkt för förseningarna.

God fortsättning!

Med vänlig hälsning/Stefan

Jag har fått ordrarna nu men 2st av 3st ordrar skickades 2-3 dagar efter jag la beställningen, och det var inga helgdagar.
Därför känner jag som jag gör.

Absolut inge fel på er service för övrigt, handlar mycket av er pga. den bra servicen - endast frakten som jag har åsikter om - men kanske bara är jag som har otur då.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Låter ju otroligt, jag har också gjort en del beställningar och för mig har det alltid kommit dagen efter. Senaste var den 28e december, kom fram den 29e och den innan dess gjordes 22e december och kom fram 23e.

La ordern den 1:a Januari och den skickades den 3:de Januari och jag kommer förmodligen få paketet idag dvs den 4:de Januari.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Skrivet av Calby:

La ordern den 1:a Januari och den skickades den 3:de Januari och jag kommer förmodligen få paketet idag dvs den 4:de Januari.

http://i68.tinypic.com/311p7py.png

Hej Calby!

Otur eller inte så ser det ut som den är försenad förutsatt att varorna fanns på hyllan osv när du beställde. I dessa fall så brukar man i alla fall slippa att betala frakten om man hör av sig till vår kundservice som lite plåster-på-såret. Allternativt är du välkommen att kontakta vår kundombudsman eftersom du verkar ha råkat ut för flera förseningar så är jag säker på att han är intresserad och ordnar så du blir nöjd.

Under helgerna har det varit en del förseningar mest för att det skickas så otroligt mycket mer paket i hela landet och mer paket ger fler förseningar i antal. Det har dock varit mindre problem än förväntat.

Med vänlig hälsning/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

När kan man förvänta sig att det går att köpa z270 moderkort?
Jag hade tänkt mig att Asus z270 moderkort skulle finnas uppe för försäljning efter deras pressmeddelande på CES.

Kanske imorgon 5e jan när Kaby lake CPU släpps?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid ska man räkna med att de tar att får ett svar när man har lagt in om ett garanti ärende på er sida? Står fotfarande aktivt skapat

Permalänk
Skrivet av Airwolf:

När kan man förvänta sig att det går att köpa z270 moderkort?
Jag hade tänkt mig att Asus z270 moderkort skulle finnas uppe för försäljning efter deras pressmeddelande på CES.

Kanske imorgon 5e jan när Kaby lake CPU släpps?

Hej Airwolf, i morgon säger ryktet men jag har inte lyckats att få det bekräftat tyvärr..

Med vänlig hälsning/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Sper:

Hur lång tid ska man räkna med att de tar att får ett svar när man har lagt in om ett garanti ärende på er sida? Står fotfarande aktivt skapat

Hej Sper, normalt sätt så ska det gå rätt fort inom någon dag eller så. Om det är något som kundservice behöver kontrollera med service eller likannde innan de återkopplar till dig kan det ta lite längre tid. Men prova att slå dom en signal på 08-55344800 och hälsa från mig så hjälper dom dig nog på en gång

Med vänlig hälsning/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hämtar posten paket från Dustin under helgen? Enligt trackingnr så står mitt paket som "registrerat" dvs det har inte hämtas av posten än eller rättare sagt Dustin har inte lämnat paketet till postbilen och det har gjort det sedan 1400 idag.
Så hoppas jag har de tills måndag för de borde jag ju.
Enligt Dustin så ska alla paket skickas samma dag om beställningen är lagd före kl 16

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Skrivet av Calby:

Hämtar posten paket från Dustin under helgen? Enligt trackingnr så står mitt paket som "registrerat" dvs det har inte hämtas av posten än eller rättare sagt Dustin har inte lämnat paketet till postbilen och det har gjort det sedan 1400 idag.
Så hoppas jag har de tills måndag för de borde jag ju.
Enligt Dustin så ska alla paket skickas samma dag om beställningen är lagd före kl 16

Skickades från m.sweclockers.com

Troligen söndag om det inte gick med idag, men min gissning är att det gick idag men att Posten inte hunnit registrera det ännu.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Hämtar posten paket från Dustin under helgen? Enligt trackingnr så står mitt paket som "registrerat" dvs det har inte hämtas av posten än eller rättare sagt Dustin har inte lämnat paketet till postbilen och det har gjort det sedan 1400 idag.
Så hoppas jag har de tills måndag för de borde jag ju.
Enligt Dustin så ska alla paket skickas samma dag om beställningen är lagd före kl 16

Skickades från m.sweclockers.com

Inga paket skickas under helgen så om man t.ex. beställer något nu kommer det inte att gå iväg förrän på måndag till skillnad från många andra nätbutiker som skickar gods på söndagar så att man som kund har varan i handen på måndagen. Statusen brukar som sagt vara seg på att uppdateras ibland så kika igen imorgon och se om den inte har ändrats.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Inga paket skickas under helgen så om man t.ex. beställer något nu kommer det inte att gå iväg förrän på måndag till skillnad från många andra nätbutiker som skickar gods på söndagar så att man som kund har varan i handen på måndagen. Statusen brukar som sagt vara seg på att uppdateras ibland så kika igen imorgon och se om den inte har ändrats.

Okej, statusen är inte förändrad men postens terminal har iofs stängt på lördagar och öppet på söndagar kan ju hoppas på att den scannas imorgon kväll.

Annars har väll Dustin missat att fått med det på sin transport bara.

För som sagt det registrerades på fredag kl 14 och posten brukar hämta omkring 1800.
Så borde ha hunnit med, om det inte missades eller glömde scannas av posten.

Är de ingen uppdatering förens måndag får jag ringa Dustin bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med Dustinhome vid förbeställningar?
Skickas varan så jag har den på releasedagen? Gäller Nintendo Switch i detta fall.
Önskar svar från Dustinhome och egna erfarenheter.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Skrivet av Segge:

Hur funkar det med Dustinhome vid förbeställningar?
Skickas varan så jag har den på releasedagen? Gäller Nintendo Switch i detta fall.
Önskar svar från Dustinhome och egna erfarenheter.

Hej Segge!

Det kan vara lite olika men det brukar framgå information på hemsidan när det gäller "hypade" produkter med releasdatum.

Problemet är oftast att det är större efterfrågan än tillgång så även om vi släpper produkten så du kunnat ha den på releasdagen så kanske inte lagret räcker och du får vänta ändå. Många kunder lägger även ordrar på flera olika företag för att ta den som kommer först och sen avbokar ordrar på de andra butikerna, vilket gör det lite rörigt att ge besked på leveranstid osv.
Det bästa är att ringa våran orderavdelning när det gäller dessa produkter så kan de oftast se hur det ser ut och eventuella köer så du får bästa möjliga besked.

Med vänlig hälsning/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej Segge!

Det kan vara lite olika men det brukar framgå information på hemsidan när det gäller "hypade" produkter med releasdatum.

Problemet är oftast att det är större efterfrågan än tillgång så även om vi släpper produkten så du kunnat ha den på releasdagen så kanske inte lagret räcker och du får vänta ändå. Många kunder lägger även ordrar på flera olika företag för att ta den som kommer först och sen avbokar ordrar på de andra butikerna, vilket gör det lite rörigt att ge besked på leveranstid osv.
Det bästa är att ringa våran orderavdelning när det gäller dessa produkter så kan de oftast se hur det ser ut och eventuella köer så du får bästa möjliga besked.

Med vänlig hälsning/Stefan

Jag ringde er orderavdelning. Och de visste inget mer än att infon var att det skulle komma till ert lager 6/3. De visste inget om eventuella köer eller nånting.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Skrivet av nME:

Jag ringde er orderavdelning. Och de visste inget mer än att infon var att det skulle komma till ert lager 6/3. De visste inget om eventuella köer eller nånting.

Hej nME!
Då stämmer det säkert om de har sagt så. Kan eventuellt vara så att vi inte fått bekräftat hur många vi får tilldelat. En del tillverkare svarar inte på detta i samband med releasdatum, det kanske är så i detta fallet.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Över fyra arbetsdagar och inte så mycket som ett livstecken från kundtjänst avseende en reklamation (DOA). Ni påstår er, helt på eget bevåg, svara inom en till två arbetsdagar. Önskar Dustin Home att detta uppsträckta långfinger ska tolkas på något särskilt vis? Saken är inlagd via er eget system på webben och också bekräftat via autosvar, så ni kan inte skylla på att ni inte har fått in ärendet.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Över fyra arbetsdagar och inte så mycket som ett livstecken från kundtjänst avseende en reklamation (DOA). Ni påstår er, helt på eget bevåg, svara inom en till två arbetsdagar. Önskar Dustin Home att detta uppsträckta långfinger ska tolkas på något särskilt vis? Saken är inlagd via er eget system på webben och också bekräftat via autosvar, så ni kan inte skylla på att ni inte har fått in ärendet.

Hej ztenlund,
Har du något ärendenummer så kan jag be kundservice och titta på varför det dröjer med svaret och återkoppla till dig.
Det är bara att PMa så tar jag det vidare.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Ert ordersystem och/eller webhandläggare har uppenbarligen lyckats peta ur texten "Denna produkt har utgått och kan ej beställas" men att ta bort den ur sortimentet eller dess prislappen det går minsann inte...
Hur trött blir man inte på sådant när man sitter och tittar efter produkter och blir väldigt sugen för att sedan se att nej de har bara kvar priset för att locka in en på deras hemsida...
Skapar bara mer irritation och agg för framtiden än något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej ztenlund,
Har du något ärendenummer så kan jag be kundservice och titta på varför det dröjer med svaret och återkoppla till dig.
Det är bara att PMa så tar jag det vidare.

MVH/Stefan

Samma sak här; inne på min nionde dag sedan jag registrerade ett ärende på en Bootloopande LG G4

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Ert ordersystem och/eller webhandläggare har uppenbarligen lyckats peta ur texten "Denna produkt har utgått och kan ej beställas" men att ta bort den ur sortimentet eller dess prislappen det går minsann inte...
Hur trött blir man inte på sådant när man sitter och tittar efter produkter och blir väldigt sugen för att sedan se att nej de har bara kvar priset för att locka in en på deras hemsida...
Skapar bara mer irritation och agg för framtiden än något annat.

Hej, det kan vara så att det inte uppdaterats än på webben. Mailet du fick är snabbare än uppdateringen på webben i normala fall. Om den ligger kvar längre tid så är det i så fall något fel och behöver justeras manuellt.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej!

Finns det något datum på följande produkt som har status "beställningsvara":

https://www.dustinhome.se/product/5010995193/ps4-camera-v2

Står i produkttexten att förväntad leverans är Jan 2017.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Hej!

Varför kostar Synology DS3617XS ca 300kr mer på dustin.se jämfört med dustinhome.se ?

MVH

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Hedersmedlem

@Aje: Det har in princip alltid varit så och beror bl a på helt olika målgrupper. Dustin är för företagskunder och Dustin Home för privatpersoner. Lite olika sortiment, olika erbjudande, olika priser och annan servicenivå. Jag har varit kund hos båda länge och har inga problem med denna uppdelning. En del av det högre priset hos Dustin beror säkert på att företag normalt sett köper utrustning för inkomstens förvärvande och därför kan dra av momsen. Det utnyttjar Dustin delvis som en del i sitt koncept för företag.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej,

Hur ser det ut med NES Mini? Såg att nintendo inte slutat med produktionen men mailet från er säger att dom gjort det?

Mvh
Roger

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Inaktiv

Goddagens,

Är det någon mer som har hakat på Dustins kampanj där man får ett 3 års abonnemang för en fin slant?
https://www.dustinhome.se/product/5010999576/nod32-antivirus-...

Verkade jättebra så jag beställde, dock inte innan att ha tänkt efter. Utgick ifrån att idag så får man en licenskod på epost
och laddar ner Eset ifrån hemsidan. Nu ser jag dock att det är en Box. Ska man utgå ifrån att det är en USB, eller skiva, eller
papperslapp med licensnyckeln i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Goddagens,

Är det någon mer som har hakat på Dustins kampanj där man får ett 3 års abonnemang för en fin slant?
https://www.dustinhome.se/product/5010999576/nod32-antivirus-...

Verkade jättebra så jag beställde, dock inte innan att ha tänkt efter. Utgick ifrån att idag så får man en licenskod på epost
och laddar ner Eset ifrån hemsidan. Nu ser jag dock att det är en Box. Ska man utgå ifrån att det är en USB, eller skiva, eller
papperslapp med licensnyckeln i den?

Även om det är CD eller USB kan du ladda ner och installera med nyckeln som medföljer.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte nåt antivirus längre!
Alla säkerhets experter är ense om det och det beror på att antivirus/brandväggar i dom allra flesta fall inte är kodat på bästa sätt plus att "attackytan" ökar markant när dessa installeras.

Utöver detta så bryter i stort sett alla antivirus https, dvs browsern du har krypterar det den sänder antivirus får tag i det innan det har lämnat datorn krypterar upp det söker igenom det och sen krypterar det igen.
Problemet är att många antivirus krypterar med gammla och/heller libraries som har kända fel/svaga krypteringar vilket gör kryptering svag/lätt att utsätta för attack.

Det har publicerats en artikel om detta där trafiken dom tittade på (på riktiga servrar och trafik från runtom världen) tex 97% av all trafik som antivirus/etc hade tittat på till firefoxs update servrar var försvagad.
Och 24 av 26 prg försämrade säkerheten.
Se mer https://jhalderm.com/pub/papers/interception-ndss17.pdf

Heller kolla på senaste security now börjar vid 1:28:10 https://youtu.be/LUJTqGCwR8s?t=5168

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Gigabyte X370 Gaming K3

Hur kommer det sig att ni säljer ett moderkort som inte går att hitta på tillverkarens hemsida, och knappt ger någon träff på Google? Kommer det verkligen finnas tillgängligt på torsdag? Och hur ska jag hitta utförligare specifikationer än vad ni presenterar på produktsidan?

https://www.dustinhome.se/product/5011013935/x370-gaming-k3

http://www.gigabyte.se/Motherboard/AMD-X370-B350