Barnprogrammen vi minns från förr - Inspelat någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tittade mycket mer på TV när jag var liten/ung än jag gör numera.

Fem myror är fler än fyra elefanter
Baltazar
I fablernas värld
Doktor Snuggles
Vilse i pannkakan
Tårtan
Från A till Ö
Den vita stenen
Drutten och Krokodilen
Kroppen
Kroppen och Maten
Fragglarna
Solstollarna
Hajk
Pojken med guldbyxorna
Emil i Lönneberga
Farbror Frippes skafferi
Jalle, Julle och Hjulius
Katitzi
Lilla Sportspegeln
Lillstrumpa och Syster Yster
Pippi Långstrump
På kurs med Kurt
Skrotnisse och hans vänner
Svenska Sesam
The Pling & Plong Show
Trazan & Banarne
Ville, Valle och Viktor

Inte Anita och Televinken?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

The Family Ness:

Jem and the Holograms:

Jayce and the Wheeled Warriors:

Heathcliff:

Pirates of Dark Water:

Permalänk
Inaktiv

Solstollarna - hade denna serie sett dagens ljus idag?
Himmel och pannkaka
Sjukt, sa kroppen
Hajk

Bästa serien var någon kufisk fransk serie, gick en om att alla figurerna levde i en kropp, sedan kom en scifi version oxå.

Vet ej svaret på frågan i bumpen..

Permalänk
Medlem

Skurt, björnes magasin, Dj cat show!

Transformers, inspector gadget, all disney, robotech, heman.... Kul när man ser det idag och ser hur animation har utvecklats. Då måste det tagit dem 100 mannaår att göra en timme.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Gör en request i hopp om att någon kan svara på vilket program det är jag söker.
Jag minns ett program från början av 90-talet, åtminstone under början där man i början av programmet såg en gammal gubbe sittandes i en gungstol på vinden eller liknande, i en mörk omgivning. Det var inte tecknat utan mer dockliknande figurer i en riktig miljö...i vilket fall satt han där och gungade och sa nånting och sen visades andra klipp i avsnittet.

Det är just början jag kommer ihåg så väl men inte resten, jag är med 95% säkerhet säker på att det gick på SVT. I annat fall säger nånting mig att också skulle kunna vart på 3:an
Nån som känner igen? Har legat i bakhuvudet i säkert 10 år utan framgång...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem

Från A till Ö, det var inte bara Pinocchio som hade lång näsa.

https://www.oppetarkiv.se/video/1146224/fran-a-till-o-en-resa...

Ingen verkar ännu ha nämnt det bästa som någonsin gjorts för att lära sig läsa >
Fem myror är fler än fyra elefanter.

https://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/Fem%20myror%20%C3%A4r...
Evas funkarprogram är också värt att nämnas
Solstollarna är ju i en klass för sig och det är ett program som nog aldrig kommer att få göras igen, det hade knappt fått göras för vuxna, så härligt politiskt inkorrekt idag, det var bättre förr.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Bästa serien var någon kufisk fransk serie, gick en om att alla figurerna levde i en kropp, sedan kom en scifi version oxå.

Är det inte "Livet" du tänker på?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Detta är en riktig kultklassiker. Minns att vi såg den under biologin i skolan, så glad man vart när man fick tag på den i vuxen ålder och kan återuppliva minnena

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Tittade rätt mycket på M.A.S.K

Det gick på Childrens Channel om jag inte minns fel, vi tog in det med parabol (det var innan TV3 fanns) - Programmet var inte textat så bra sätt att lära sig engelska tidigt - Programmet gick på morgonen och jag en klasskamrat brukade titta på det tillsammans och käka frukost hos oss (han cyklade 2 km) innan det var dags att cykla till skolan.

Har alla 75 avsnitt på NAS:en just in case.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Detta är en riktig kultklassiker. Minns att vi såg den under biologin i skolan, så glad man vart när man fick tag på den i vuxen ålder och kan återuppliva minnena

Hehe jo den är lite rolig faktiskt. Satt och kikade igenom ett avsnitt nu på tuben. Sperma med lasrar o grejer!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Ingen som såg De vilda djurens flykt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Hehe jo den är lite rolig faktiskt. Satt och kikade igenom ett avsnitt nu på tuben. Sperma med lasrar o grejer!

Exakt. För hela nostalgi trippen fullbordad så tycker jag man ska kolla in det var en gång - tidernas äventyr

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Är det wateship down? Ser oneligen ut så, otroligt trevlig film...lite hemsk dock emellanåt när man såg den som liten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: Nej det känner jag inte till det du nämner. Detta är en serie.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Animals_of_Farthing_Wood_(T...

Permalänk
Medlem

En annan serie som jag tror många har sett är Den Vita Stenen. Finns på SVT Play faktiskt.

Permalänk
Medlem

Ture Sventon

Räddningspatrullen

Darkwing Duck

James Bond Jr.

Permalänk
Medlem

Mycket är nämnt här redan, vi hade bara bond-tv (1:an och 2:an) så utbudet av tecknat i etern var ju något begränsat.

Dock kom jag på ett program som inte nämnts ännu och det var Nisse & Klara. Det sågs flitigt när man var liten.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Bumbibjörnarna
vintergatan 5A
disneydags med Alladin.

Många bra minnen.

Permalänk
Medlem

Minns en tecknad serie som jag kollade på förr, när jag var var yngre.
De var typ en transport firma eller något liknande i rymden, de älskar att vara på disco. Typ allt jag minns från serien, någon som vet vilken jag syftar på?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi

Tom and Jerry

Garfield and Friends

Stoppa Duvan!

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Önskar alla dessa program fanns nånstans att se på

Permalänk

Vilka härliga minnen man får!!!

Själv tittade man på:
Turtles
Ducktales
M.A.S.K
Dino Riders
Bravestarr
He-Man
Bumbibjörnarna
Transformers.
Defenders of the earth
Räddningspatrullen.

Tror det var dem man så på mest. Men säkert något man glömt.
Som en föregående skrev. Synd man inte har kvar eller kan skaffa dom nu för tiden. Lite nostalgi och något att visa sina egna barn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)

Permalänk
Medlem

Kan omöjligt komma ihåg alla fina barnprogram, men man nostalgitrippar rätt hårt när man kollar igenom tråden .

Hittade ju Cartoon Network på tyska när jag var liten. Minns att jag satt och bläddrade igenom alla hundratals kanaler man hade fått in och så hittar jag världens guldgruva, BARA tecknat hela tiden. Att det var på ett helt stört språk gjorde inget.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Bruce Wayne: Nej det känner jag inte till det du nämner. Detta är en serie.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Animals_of_Farthing_Wood_(T...

Ah ok, får ta och kolla upp den då den såg intressant ut. Men likheterna var många, framförallt stilen.... Dvs hur den är gjord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av imp_matte:

Vilka härliga minnen man får!!!

Själv tittade man på:
Turtles
Ducktales
M.A.S.K
Dino Riders
Bravestarr
He-Man
Bumbibjörnarna
Transformers.
Defenders of the earth
Räddningspatrullen.

Tror det var dem man så på mest. Men säkert något man glömt.
Som en föregående skrev. Synd man inte har kvar eller kan skaffa dom nu för tiden. Lite nostalgi och något att visa sina egna barn.

Bumbibjörnarna finns att få tag på iaf på ... hmm mindre politiskt korrekta vis...

Permalänk
Skrivet av Spixel:

Bumbibjörnarna finns att få tag på iaf på ... hmm mindre politiskt korrekta vis...

Jo det är väl sant men inte så roligt. Man vill ju helst ha dom på korrekt vis.
Vet att också 1 säsong av Ducktales finns på Netflix...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)

Permalänk
Medlem

Mumintrollen !

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Nån som kommer ihåg Bob the genie? Gick på tv3 i början på 90-talet, minns inte svenska titeln.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ghostbusters, TMNT och Duck Tales var favoriterna, men kan inte säga att jag kommer ihåg en enda scen från någon av dom.

Permalänk
Medlem

Rai grottpojken
He man
Mask
Danger Mouse
inspector Gadget
Tom och Jerry
Gråben och hjulben
Smurfarna

Men absoluta top favoriten var Ulysses 31

Dessa Sändes om jag mins rätt på Dj Cat show och Fun factory.

Ulysses 31 intro song lyssnar fortfarande på den ibland

Visa signatur

blärg..