Dator hittar inte trådlösa hörlurar

Permalänk
Medlem

Dator hittar inte trådlösa hörlurar

Precis som topic lyder så kan jag inte sammankopplade mina trådlösa hörlurar (sennheiser momentum wireless) med min stationära dator (Windows 10). Jag använder mig av en adapter i form av Asus BT-400 (drivrutinerna är de nyaste). Har testat att låta datorn söka efter mina hörlurar men den hittar inte dom. Någon som har något knep eller fix för hur jag ska få det att funka?

Permalänk
Medlem

Finns det exempelvis något program man kan införskaffa som hjälper datorn och hörlurarna att sammankoppla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Jompii: Har du satt lurarna i registreringsläge innan du låter datorn söka efter det?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat att ansluta lurarna till en telefon och har du provat ansluta telefonen till datorn, alltså vet du vad det är som strular ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag hade samma problem med mina. Fortfarande lite strul. Men högerklicka på volymkontrollen och ta uppspelning. Högerklicka hörlurarna och anslut. Det brukar lösa det. Annars starta om. Brukar alltid ansluta om lurarna är på innan datorn. Testa glömma dem och gör om annars.

Permalänk
Medlem

Jag har testat att sammankoppla hörlurarna med mobilen och det fungerar felfritt. Testade även att sammankoppla datorn med mobilen (blåtand) och det fungerade felfritt. Dvs datorn hittar min mobil men inte hörlurarna. Jättekonstigt.

Permalänk
Medlem

Nu hittar datorn hörlurarna som "Okänd", när jag dock klickar på "länka" så får jag upp ett felmeddelande där det står "Försök igen och kontrollera att det fortfarande går att identifiera din/ditt enhet". Hur löser jag detta?

Bild på felmeddelandet: http://i.imgur.com/o7wTi3Y.png

Permalänk
Skrivet av Jompii:

Nu hittar datorn hörlurarna som "Okänd", när jag dock klickar på "länka" så får jag upp ett felmeddelande där det står "Försök igen och kontrollera att det fortfarande går att identifiera din/ditt enhet". Hur löser jag detta?

Bild på felmeddelandet: http://i.imgur.com/o7wTi3Y.png

Jag är ledsen kommer inte exakt ihåg vad som löste mitt. Googla runt lite jag avinstallerade drivers. Petade på Windows-bt service och hade mig. Finns rätt många trådar om vilka bt sändare som funkar bättre också. Men jag har bara haft detta problem med win10. Men går att lösa för jag lyckades!

Permalänk
Medlem

Är det även senast Firware i lurarna?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: