Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Jo det stämmer att de är en vital del av spelet som jag har förstått det, inte intresserat mig mera än så för de spelen.
Jag gjorde bara jämförelsen för att de är figurer med en funktion till tv spel. amiibos är ju inget måste jämfört med t.ex skylanders.
Jo men så är det, men jag tycker att man iaf borde producera i flera vågor efter släppet av t.ex amiibo. De gjorde ju flera av de mera sällsynta amiibo figurerna sen som t.ex Zero Suit Samus och Fire Emblem figurerna.

Mitt intresse för samlandet började med just Zero Suit Samus, Toon link och Fire Emblem Lucina. Var spel och sånt kommer jag ihåg som annonserade ut att de nu hade fått tag i några extra av just de här figurerna. då slog jag till sen vad jag fast.. Nintendo är första konsolerna jag hade hemma och spela på så många karaktärer som är i amiibo form köper jag ju för att de blir lite nostalgi känsla. sen tycker jag överlag att de håller bra kvalitet. t.ex Wolf Link är ju väldigt detaljerad.

Tackar, är väl nästan det enda jag samlar på i spel väg, utom just Blizzard Colletor's Edition av deras spel, där är det dock snarare tvärt om att det var exklusivt med t.ex Vanilla och TBC collectors sen vart det mass produktion xD

Sant, var trots allt Skylanders som drog igång det hela.
Jo, rätt segt när det bara tycks ta slut emellanåt. Sedan upplever jag att priserna ökat något på senare tid, men det kanske är våra svenska butiker som höjt priset bara. De flesta av mina köptes billigt hos Electroworld när de fortfarande fanns kvar.

Jag har inte använt mina Amiibos nämnvärt, har de mest för prydnad. Yoshis Wooly World låste jag upp alla garn-"skinsen" i spelet med de Amiibos jag har.
Provade även de i Hyrule Warriors men tröttnade efter någon dag. Man fick slumpmässiga föremål men var mest jobbigt att plocka fram dom hehe.
Samma här, mycket nostalgifaktorn som gjort att jag köpt de jag har. Och kvaliteten är rätt bra sett till vad de kostat mig även om det varierar en del mellan de olika modellerna. Samus-Amiibon från första vågen hade jag gärna sett hålla högre kvalitet. Mario från samma med eldklotet var betydligt mer imponerande.

Hehe, såvida man inte räknar med antal spel (bara på Steam är jag uppe i 985 spel, Origin-kontot en bra bit över 50 har jag för mig, GOG-kontot över 200) så köper jag sällan samlarutgåvor längre. Min Limited Edition av nya Zelda hör väl till undantaget men där ville jag egentligen helst ha amerikanska Master-utgåvan som innehåller mer prylar. Hade egentligen nöjt mig med vanliga versionen av spelet då det är den jag mest vill ha och bara få börja spela.
Kul med samlarutgåvor, förutsatt att de just är exklusiva och i begränsat antal. En del spel kryllar det av samlarutgåvor månader (och år) efter att de lanserats. Kul för de som köper senare förstås.

Permalänk
Medlem

Mer till samlingen
Passade på när Webhallen har rea på dessa.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

I Skylanders är väl dessa figurer en vital del av spelet då man måste köpa dessa för att kunna spela själva spelet? Jag är inte så insatt, inte fattat intresse för spelet riktigt.

I skylanders måste du ha figurerna, men man får ju med några med spelet, och dom räcker för att klara spelet.

Tycker de lyckats väldigt bra i balansen mellan att betala för extra utan att de känns snåla mot de som bara köper startpacket i de spelen jag spelat i serien (bara några få av de tidigare till 3DS och PS3).

Det känns som att man inte missar mycket av spelen på att bara spela med de medföljande, samtidigt som man mer variation och kan låsa upp några nya små områden om man köper fler.

De skylanders jag har i de tidiga spelen känns också tillräckligt olika från varandra i rörelseschema för att motivera att skaffa fler nya figurer. Att figurer kan användas i alla spel som släppts efter figuren är också en stor bonus.

Är sugen på att skaffa den senaste spelet i serien när jag väl skaffat Switch, men har redan tillräcklig backlogg bland tidigare spel i serien, några jag redan köpt och andra som vid det här laget nog är ganska billiga begagnat.

Permalänk
Medlem

Ser ut som det finns en hel del problem med konsollen relaterad till vänstra joycon för stunden, riktigt många som fått enheten nu har rapporterat detta.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/5vry0h/several_ninten...

Har funnits rapporter om detta redan från events som de trodde var på grund av många switch i närheten, hoppas de kan lösa detta med någon patch annars ser det inte precis ljust ut...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Portal knights till Switch?

Källa, Källa II, Källa III

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Mer till samlingen
Passade på när Webhallen har rea på dessa.

https://www.dropbox.com/s/1dwo9j395ggwlsu/IMG_4143.jpg?raw=1

Just ja, du hade en ganska komplett samling med?
Duck Hunt-Amiibon gillar jag skarpt. Köpte en sån förra året när WH hade rea på den.

Skrivet av mudde:

I skylanders måste du ha figurerna, men man får ju med några med spelet, och dom räcker för att klara spelet.

Tycker de lyckats väldigt bra i balansen mellan att betala för extra utan att de känns snåla mot de som bara köper startpacket i de spelen jag spelat i serien (bara några få av de tidigare till 3DS och PS3).

Det känns som att man inte missar mycket av spelen på att bara spela med de medföljande, samtidigt som man mer variation och kan låsa upp några nya små områden om man köper fler.

De skylanders jag har i de tidiga spelen känns också tillräckligt olika från varandra i rörelseschema för att motivera att skaffa fler nya figurer. Att figurer kan användas i alla spel som släppts efter figuren är också en stor bonus.

Är sugen på att skaffa den senaste spelet i serien när jag väl skaffat Switch, men har redan tillräcklig backlogg bland tidigare spel i serien, några jag redan köpt och andra som vid det här laget nog är ganska billiga begagnat.

Ah, låter ju rätt bra ändå.
Intrycket jag fått är att man måste köpa på sig en massa figurer för att ens spela igenom spelet men riktigt så illa är det alltså inte.
Jag hade för mig att Skylanders var nerlagt men måste ha varit Disneys klon.

Permalänk
Medlem

Slängde iväg ett mail till Webhallen för att se om man kan få reda på vart man står i kön, för det borde de väll i all fall ha koll på?

Är ju en ganska bra fingervisning om man är nummer 11 eller 957 i kön.
Återkommer när jag fåt svar av dem med bokningsdatum och om möjligt könummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

Slängde iväg ett mail till Webhallen för att se om man kan få reda på vart man står i kön, för det borde de väll i all fall ha koll på?

Är ju en ganska bra fingervisning om man är nummer 11 eller 957 i kön.
Återkommer när jag fåt svar av dem med bokningsdatum och om möjligt könummer.

Om du syftar på Switch förhandsbokningskön hos Webhallen så är det svårt att få ett exakt svar, de vill inte ge folk hopp eftersom de inte finns några exakta nummer från deras leverantör (bergsala antar jag det är) När jag frågade sa de att det ser bra ut för dig, men eftersom vi inte vet exakta nummer så finns chansen att du inte får den till release, jag bokade 17/1-2017. Bokade versionen med gråa joy-cons.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Om du syftar på Switch förhandsbokningskön hos Webhallen så är det svårt att få ett exakt svar, de vill inte ge folk hopp eftersom de inte finns några exakta nummer från deras leverantör (bergsala antar jag det är) När jag frågade sa de att det ser bra ut för dig, men eftersom vi inte vet exakta nummer så finns chansen att du inte får den till release, jag bokade 17/1-2017. Bokade versionen med gråa joy-cons.

Enligt dem själva så säger de ju att de har stenkoll på vart man är i kön, så de borde väll inte vara några konstigheter för dem att svara på vart i kön man är?

De lovar ju ingenting om de bara säger vart i kön man står t.ex plats 98, då är de bara transparenta med vad de vet.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

En vecka kvar tiden går fort nu. Efter att ha sett den stulna unboxning-filmen så var jag inte så jätte intresserad av att kolla på de andra.
Förutom den här då vilket intro alltså

Lycka till mer era bokningar ska själv hämta en konsol på retro spelbutiken i Varberg. Pallar inte att va på plats i GBG på natten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

En vecka kvar tiden går fort nu. Efter att ha sett den stulna unboxning-filmen så var jag inte så jätte intresserad av att kolla på de andra.
Förutom den här då vilket intro alltså

https://www.youtube.com/watch?v=8cczHfb59Vw

Lycka till mer era bokningar ska själv hämta en konsol på retro spelbutiken i Varberg. Pallar inte att va på plats i GBG på natten.

Om en vecka sitter man förhoppningsvis och F5ar postnord istället för ordersidorna hos de olika butikerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

Om en vecka är man på Arlanda ska man springa förbi Webhallen kanske och hämta ut sitt exemplar innan och köra handeld mode haha!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Tja ser ut som bluetooth hårdvaran inte precis är top notch / eller är alldeles för känslig för störningar, ser ut att vara större problem för vänstra joycon än den högra. Tja värt att veta om i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ah, låter ju rätt bra ändå.
Intrycket jag fått är att man måste köpa på sig en massa figurer för att ens spela igenom spelet men riktigt så illa är det alltså inte.
Jag hade för mig att Skylanders var nerlagt men måste ha varit Disneys klon.

Jag tror Disneys klon hade fler låsningar där man måste ha gubbar från "rätt värld" för att kunna spela i dom banorna.
Har dock bara spelat 3DS-versionen av Disney-spelen och det är ett riktigt uselt party-spel.

3DS-versionerna av Skylanders är också helt annorlunda mot de stationära, men det jag spelat (Spyros Adventure) var i.a.f. ett riktigt välgjort plattformsspel.

Skylanders kom med sitt senaste årliga nya spel i höstas (som ska komma snart till Switch) så de finns kvar. Disneys klon tror jag lagts ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja ser ut som bluetooth hårdvaran inte precis är top notch / eller är alldeles för känslig för störningar, ser ut att vara större problem för vänstra joycon än den högra. Tja värt att veta om i alla fall.

Helt klart bra att veta. Verkar vara känslig för saker i vägen.
Nu behövs bara lite mer tester på om problemet är stort i verkligheten vid vanligt spelande. Det verkar ju inte vara ett stort problem, men hoppas ändå Nintendo förbättrar det.
Där är ytterligare en anledning till att jag sällan har något emot att vänta lite innan jag köper nya konsoler. Barndomsfel brukar ha åtgärdats efter ett tag och det finns lite fler intressanta spel att spela. Sen att jag redan har för lite speltid nu och för stor backlogg bland redan inköpta spel påverkar också en hel del.

Hur är det med den saken för de andra konsolerna? Någon som testat om dom tappar sync när man t.ex. spelar med kontrollen bakom ryggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Hur är det med den saken för de andra konsolerna? Någon som testat om dom tappar sync när man t.ex. spelar med kontrollen bakom ryggen?

Både Xbox one och PS4 hanterar runt 10 meter eller så innan det sker hemma hos mig, och då bor jag i en lägenhet med runt 30 trådlösa nätverk som stör också. Wii U var lite mer känsligare, men smärtgränsen går runt 5 meter där.

Videon i fråga sa han 10 feets ( dvs ~3 meter ) och runt där man kan tydligt see att med sina egna händer orsaka problemet, frågan är dock hur mycket annan utrusning på 2.4Ghz de har som också stör.

Visa signatur

Permalänk

Ryktas ju även om en day 1 patch som ska lösa problemet, jag är inte allt för orolig. Speciellt inte då jag räknar med att spela med en Pro så länge jag inte kör handheld.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

De dodgade frågan helt och hållet och svarade på något helt annat som jag inte ens frågade om...
Och jag som tidigare varit nöjd med deras support, de tycks vara livrädda att ge någon somhelst info angående Switchen även om de har infon jag efterfrågar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

De dodgade frågan helt och hållet och svarade på något helt annat som jag inte ens frågade om...
Och jag som tidigare varit nöjd med deras support, de tycks vara livrädda att ge någon somhelst info angående Switchen även om de har infon jag efterfrågar...

Underligt. Jag frågade igår och fick det här svaret:

Citat:

Med tanke på när du beställde [Oktober] så ligger du bra till i listan men kan inte garantera något just nu, vi håller på att sammanställa och kommer att meddela samtliga som har beställt hurvida man får en konsol till release eller ej inom ett par dagar här.

Men, men, det är inte världens undergång för min del. Blir det inte att jag får på releasedagen skaffar jag nog Horizon: Zero Dawn istället och switchen senare.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

Jag tror Disneys klon hade fler låsningar där man måste ha gubbar från "rätt värld" för att kunna spela i dom banorna.
Har dock bara spelat 3DS-versionen av Disney-spelen och det är ett riktigt uselt party-spel.

3DS-versionerna av Skylanders är också helt annorlunda mot de stationära, men det jag spelat (Spyros Adventure) var i.a.f. ett riktigt välgjort plattformsspel.

Skylanders kom med sitt senaste årliga nya spel i höstas (som ska komma snart till Switch) så de finns kvar. Disneys klon tror jag lagts ner.

Ah, jag måste ha blandat ihop Skylanders med Disneys klon. Disney är nog stor nog för att kunna kräva sådant, barn är ju Disney-missbrukare.

Där ser man.

Skrivet av in a bodybag:

Ryktas ju även om en day 1 patch som ska lösa problemet, jag är inte allt för orolig. Speciellt inte då jag räknar med att spela med en Pro så länge jag inte kör handheld.

Om problemet verkligen finns så bör det förhoppningsvis gå att lösa med en mjukvaruuppdatering eller i värsta fall ett garantiärende. PS4 hade stora problem med kvaliten på kontrollerna vid lanseringen och runt ett år framåt. De nya(re) Xbox One-kontrollerna med Bluetooth hade problem med anslutningen i början men har för mig det löste sig med ny firmware för kontrollen.

Inte oroad personligen, vill mest bara få börja spela Zelda någon gång.

Permalänk
Medlem

Mailade under gårdagen webhallen för att se hur min förhandsbokning låg till, skall tilläggas att jag bokade den 11/12, och fick svaret:

"Hej! Du kommer troligtvis behöva vänta på leveransomgång två eller tre innan du får din. Kön är så pass lång tyvärr. Det bör bli slutet på mars/början på april!"

Det var ju ganska ledsamt att höra. Men efter att ha kollat runt på olika forum och läser om deras vaga och luddiga svar valde jag att idag maila dem en gång till för att dubbelkolla. Och på i stort sett samma fråga fick jag svaret:

"Det stämmer att en viss s.k. "luddighet" har förekommit och det beror på att våra möjligheter att lämna besked med 100% träffsäkerhet har varit begränsade.
Dessvärre har jag inte mycket möjlighet att skingra något ljus över ärendet mer än att jag ser att beställningen gjordes innan årsskiftet. Det gör att det finns en relativt god chans att beställningen i fråga kommer kunna levereras men det är återigen inget som kan garanteras.

Vi kommer under senast nästa vecka gå ut med information om hurvida man får exemplar eller ej. Det är först då vi kan veta med så stor träffsäkerhet."

Så vad sysslar de med? Att gå från "troligtvis får vänta tills april" till "relativt god chans att få den på release" är ju lite märkligt. Fick ju lite smått panik efter första svaret så var tvungen att boka konsolen på annat håll också. Så är ju förhoppningsvis safe så sett. Men ändå.

Blev lite wall of text på ett ställe.
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av antinho:

Mailade under gårdagen webhallen för att se hur min förhandsbokning låg till, skall tilläggas att jag bokade den 11/12, och fick svaret:

"Hej! Du kommer troligtvis behöva vänta på leveransomgång två eller tre innan du får din. Kön är så pass lång tyvärr. Det bör bli slutet på mars/början på april!"

Det var ju ganska ledsamt att höra. Men efter att ha kollat runt på olika forum och läser om deras vaga och luddiga svar valde jag att idag maila dem en gång till för att dubbelkolla. Och på i stort sett samma fråga fick jag svaret:

"Det stämmer att en viss s.k. "luddighet" har förekommit och det beror på att våra möjligheter att lämna besked med 100% träffsäkerhet har varit begränsade.
Dessvärre har jag inte mycket möjlighet att skingra något ljus över ärendet mer än att jag ser att beställningen gjordes innan årsskiftet. Det gör att det finns en relativt god chans att beställningen i fråga kommer kunna levereras men det är återigen inget som kan garanteras.

Vi kommer under senast nästa vecka gå ut med information om hurvida man får exemplar eller ej. Det är först då vi kan veta med så stor träffsäkerhet."

Så vad sysslar de med? Att gå från "troligtvis får vänta tills april" till "relativt god chans att få den på release" är ju lite märkligt. Fick ju lite smått panik efter första svaret så var tvungen att boka konsolen på annat håll också. Så är ju förhoppningsvis safe så sett. Men ändå.

De verkar ju inte ha någon koll alls tyvärr. Extra udda när de som bokat tidigare blir utan när senare bokare får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ah, jag måste ha blandat ihop Skylanders med Disneys klon. Disney är nog stor nog för att kunna kräva sådant, barn är ju Disney-missbrukare.

Det finns väl en Lego-kopia av Skylanders också? Lego Dimensions?
Man köper extra figurer, bygger ihop dom och "scannar" in dom till spelet. Jag har ingen aning om det är ett måste att köpa flera legogubbar eller om man klarar sig med med startpaketet. Men tycker nog ändå att det är lite ruttet att göra barn till samlarjunkies... även om det inte är något nytt, även när man själv var ung fanns det ju hockey-kort, Pokemon-kort osv..

Permalänk
Medlem

Talade precis med kundtjänsten på Discshop.se: Bägge färgvarianter av Switch är fortfarande möjliga att boka hos dem - första leveransen är alltså inte slut - och de garanterar att de skickar ut konsolen i tid till samtliga som har förbokat (om den faktiskt kommer fram till 3/3 hänger på Postnord, tyvärr).

Ett litet tips till den som går och våndas över sin Webhallen-bokning...

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Det finns väl en Lego-kopia av Skylanders också? Lego Dimensions?
Man köper extra figurer, bygger ihop dom och "scannar" in dom till spelet. Jag har ingen aning om det är ett måste att köpa flera legogubbar eller om man klarar sig med med startpaketet. Men tycker nog ändå att det är lite ruttet att göra barn till samlarjunkies... även om det inte är något nytt, även när man själv var ung fanns det ju hockey-kort, Pokemon-kort osv..

Det har du helt rätt i. Och nog ville man själv ha dessa prylar med.

Jag finner det vara rätt tveksamt då det inte är några billiga saker men ett par enstaka, visst.
Tur det inte är som med kinderägg och liknande bara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arditi:

Talade precis med kundtjänsten på Discshop.se: Bägge färgvarianter av Switch är fortfarande möjliga att boka hos dem - första leveransen är alltså inte slut - och de garanterar att de skickar ut konsolen i tid till samtliga som har förbokat (om den faktiskt kommer fram till 3/3 hänger på Postnord, tyvärr).

Ett litet tips till den som går och våndas över sin Webhallen-bokning...

Tack för tipset, nu har jag bokat från CDON men vill ha en backupbeställning utifall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

Enligt dem själva så säger de ju att de har stenkoll på vart man är i kön, så de borde väll inte vara några konstigheter för dem att svara på vart i kön man är?

De lovar ju ingenting om de bara säger vart i kön man står t.ex plats 98, då är de bara transparenta med vad de vet.

Du får se vad dom säger, jag fick inte veta nån kö plats iaf. Du kanske har mera tur!

Visa signatur

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Permalänk

Gamestop ringde mig precis och sa att min Switch neon med Zelda ligger och väntar på mig så bara hämta den 3e!!

Han skulle även lägga undan seasonpass. Bokade tidigt i februari så gött att få en.

Kändes smart att hämta den så slipper man lita på postnord.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Om nu folk börjar avboka hos Webhallen så ökar det ju chansen för att man själv får sin från Webhallen på release dagen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas man får svar i början av nästa vecka om man inte får sin beställning den 3e. Dom sa på CDON att dom skulle meddela det i så fall så slipper man gå och få upp förhoppningarna inför release dagen...kommer förmodligen spamma uppdateringsknappen på deras sida för att se om det hänt nått med ordern under hela nästa vecka haha ^^;

Visa signatur

Dator: Gtx 1060 6gb, intel i5 6600k, ssd samsung evo 750 250gb, corsair DDR4 2666mhz 2x8gb, windows 7
Headset steelseries siberia v2, Tangentbord steelseries apex 350, Mus Logitech G600, BenQ 22" led 60hz
Konsoler: 3ds, new 3ds, nintendo switch