Jo det stämmer att de är en vital del av spelet som jag har förstått det, inte intresserat mig mera än så för de spelen.
Jag gjorde bara jämförelsen för att de är figurer med en funktion till tv spel. amiibos är ju inget måste jämfört med t.ex skylanders.
Jo men så är det, men jag tycker att man iaf borde producera i flera vågor efter släppet av t.ex amiibo. De gjorde ju flera av de mera sällsynta amiibo figurerna sen som t.ex Zero Suit Samus och Fire Emblem figurerna.
Mitt intresse för samlandet började med just Zero Suit Samus, Toon link och Fire Emblem Lucina. Var spel och sånt kommer jag ihåg som annonserade ut att de nu hade fått tag i några extra av just de här figurerna. då slog jag till sen vad jag fast.. Nintendo är första konsolerna jag hade hemma och spela på så många karaktärer som är i amiibo form köper jag ju för att de blir lite nostalgi känsla. sen tycker jag överlag att de håller bra kvalitet. t.ex Wolf Link är ju väldigt detaljerad.
Tackar, är väl nästan det enda jag samlar på i spel väg, utom just Blizzard Colletor's Edition av deras spel, där är det dock snarare tvärt om att det var exklusivt med t.ex Vanilla och TBC collectors sen vart det mass produktion xD
Sant, var trots allt Skylanders som drog igång det hela.
Jo, rätt segt när det bara tycks ta slut emellanåt. Sedan upplever jag att priserna ökat något på senare tid, men det kanske är våra svenska butiker som höjt priset bara. De flesta av mina köptes billigt hos Electroworld när de fortfarande fanns kvar.
Jag har inte använt mina Amiibos nämnvärt, har de mest för prydnad. Yoshis Wooly World låste jag upp alla garn-"skinsen" i spelet med de Amiibos jag har.
Provade även de i Hyrule Warriors men tröttnade efter någon dag. Man fick slumpmässiga föremål men var mest jobbigt att plocka fram dom hehe.
Samma här, mycket nostalgifaktorn som gjort att jag köpt de jag har. Och kvaliteten är rätt bra sett till vad de kostat mig även om det varierar en del mellan de olika modellerna. Samus-Amiibon från första vågen hade jag gärna sett hålla högre kvalitet. Mario från samma med eldklotet var betydligt mer imponerande.
Hehe, såvida man inte räknar med antal spel (bara på Steam är jag uppe i 985 spel, Origin-kontot en bra bit över 50 har jag för mig, GOG-kontot över 200) så köper jag sällan samlarutgåvor längre. Min Limited Edition av nya Zelda hör väl till undantaget men där ville jag egentligen helst ha amerikanska Master-utgåvan som innehåller mer prylar. Hade egentligen nöjt mig med vanliga versionen av spelet då det är den jag mest vill ha och bara få börja spela.
Kul med samlarutgåvor, förutsatt att de just är exklusiva och i begränsat antal. En del spel kryllar det av samlarutgåvor månader (och år) efter att de lanserats. Kul för de som köper senare förstås.