Permalänk

Funderar oxå på denna skärm
Verkar funka helt ok att spela på?

Permalänk
Inaktiv

Wohoo, den har blivit skickad idag

EDIT: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/253644-a...
Finns många i lager nu

Permalänk
Medlem

@anon42512:
Uppdatera oss när du fått hem och kan bekräfta vad för typ av panel som sitter i den

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv

@220volt: Will do. (Hur ser jag det förresten?!)

Permalänk
Medlem

@anon42512: Ja om det inte står på kartongen eller i manualen så borde du kunna se det.

Här står det vad som skiljer TN, IPS och VA
http://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-ti...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 220volt:

@Loxus: Ja om det inte står på kartongen eller i manualen så borde du kunna se det.

Här står det vad som skiljer TN, IPS och VA
http://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-ti...

Jajo, till viss del kan man väl se det.

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra med lite extra info. Blev intresserad.

Permalänk
Inaktiv

Hinner inte nu, men kan lägga upp bilder och sånt senare. Men på sidan av kartongen står det att det är IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hinner inte nu, men kan lägga upp bilder och sånt senare. Men på sidan av kartongen står det att det är IPS

Bra att vi fick de bekräftat

Hur upplever du skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 220volt:

Bra att vi fick de bekräftat

Hur upplever du skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

En hel del...vad heter det? LED bleeding? tyvärr...
Kommer lite bilder snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

En hel del...vad heter det? LED bleeding? tyvärr...
Kommer lite bilder snart.

Är det bleed eller IPS glow eller kanske både och?
Har du skruvat ner ljusstyrka något? För den brukar alltid vara väldigt hög från fabrik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv

Den här bilden gör att det ser 100 gånger värre ut än vad det är på riktigt, men:

Framför allt det längst upp i mitten.

Är man känslig mot sådant ska man INTE köpa den här skärmen.

Har inte skruvat ner ljusstyrkan ännu.

EDIT: Jag fattar det som att det i nedre vänstra hörnet är IPS glow iaf...?

EDIT2: Foten är i lägsta laget. Måste hitta nåt för att få upp den lite..

EDIT3: På Webhallens sida står det att skärmen har 10 bit färg. Det stämmer INTE.

Permalänk
Inaktiv

Stadig fot

Hörnan (ignorera kablarna )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Den här bilden gör att det ser 100 gånger värre ut än vad det är på riktigt, men:
http://i.imgur.com/KOc1Sbv.jpg

Framför allt det längst upp i mitten.

Är man känslig mot sådant ska man INTE köpa den här skärmen.

Har inte skruvat ner ljusstyrkan ännu.

EDIT: Jag fattar det som att det i nedre vänstra hörnet är IPS glow iaf...?

EDIT2: Foten är i lägsta laget. Måste hitta nåt för att få upp den lite..

EDIT3: På Webhallens sida står det att skärmen har 10 bit färg. Det stämmer INTE.

Det där såg inte roligt ut! Jag vet att kameran har en tendens att göra så att det ser värre ut, men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 220volt:

Det där såg inte roligt ut! Jag vet att kameran har en tendens att göra så att det ser värre ut, men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, precis. Som jag sa, är man känslig mot sådant ska man verkligen inte köpa den här skärmen.

Permalänk
Medlem

Hur är den att spela med?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molgorain:

Hur är den att spela med?

Funkar bra, tycker jag. Har typ bara testat Watch Dogs 2 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Funkar bra, tycker jag. Har typ bara testat Watch Dogs 2 dock.

Några mer åsikter att dela med dig av? Sneglar på denna, behöver en skärm som fungerar till spel? Vad är det för hz på den? 60?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joe Toye:

Några mer åsikter att dela med dig av? Sneglar på denna, behöver en skärm som fungerar till spel? Vad är det för hz på den? 60?

Färgmässigt tycker jag den är bra. Jag borde köra den på lägre ljusstyrka, men jag tycker att vit färg blir så grå då (och det har inte med den här skärmen att göra, utan i allmänhet).
Har spelat Watch Dogs 2 och Diablo 3 på den och tycker det fungerar bra.

60 Hz stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Färgmässigt tycker jag den är bra. Jag borde köra den på lägre ljusstyrka, men jag tycker att vit färg blir så grå då (och det har inte med den här skärmen att göra, utan i allmänhet).
Har spelat Watch Dogs 2 och Diablo 3 på den och tycker det fungerar bra.

60 Hz stämmer.

Vad är ditt betyg på skärmen? Du har inte lust att skriva ett liten kort recension nu når du haft den några dagar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fainted1:

Vad är ditt betyg på skärmen? Du har inte lust att skriva ett liten kort recension nu når du haft den några dagar?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du..sånt är jag inte så bra på ^^

Samtidigt som det är en helt okej skärm, så är det ju ändå lite vad man betalar för.
Jag är nöjd med den, men tror många skulle föredra skärmen min fru har:
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/244504-...
Enda egentliga fördelen med min är väl skärmstorleken. Är väl likvärdig i färgerna med AOC:n.

Har du några frågor så svarar jag gärna.

Permalänk
Medlem

Okej men rekommenderar du den? Vad ger du den för betyg på en 10 gradig skala?

Permalänk
Inaktiv

Tror jag skrivit i tråden vad jag tycker om skärmen

Jag tycker över lag det är en helt okej skärm.
Dock finns det några saker man kan klaga på, vilket jag tagit upp i tråden.

Fast, en sak jag tror att jag inte tagit upp är att den känns ganska plastig.

Vill inte sätta nåt sifferbetyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tror jag skrivit i tråden vad jag tycker om skärmen

Jag tycker över lag det är en helt okej skärm.
Dock finns det några saker man kan klaga på, vilket jag tagit upp i tråden.

Fast, en sak jag tror att jag inte tagit upp är att den känns ganska plastig.

Vill inte sätta nåt sifferbetyg

Dammar av denna tråd lite och frågar om du fortfarande är nöjd.
Eller har du hittat något som du "stör dig extra" på?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molgorain:

Dammar av denna tråd lite och frågar om du fortfarande är nöjd.
Eller har du hittat något som du "stör dig extra" på?

Nope. Är väl två saker som stör mest: IPS glow (eller vad det heter, jag är inte 100 på uttrycken) som syns på ett av fotona ovan, det som är i mitten längst upp. Tänker väl bara på det när det är svart i stort sett dock (även om det finns där om man tittar efter det i andra mörka partier).
Det andra är betraktningsvinklarna, hade förväntat mig lite mer av en IPS-skärm. Men det kanske har med storleken att göra? Har bara suttit på 24" som max tidigare.

Över lag är det en helt okej budgetskärm (det är ju trots allt en av dom billigaste skärmarna om man ser till storleken och upplösningen).

Permalänk
Vägledare
Skrivet av anon42512:

Nope. Är väl två saker som stör mest: IPS glow (eller vad det heter, jag är inte 100 på uttrycken) som syns på ett av fotona ovan, det som är i mitten längst upp. Tänker väl bara på det när det är svart i stort sett dock (även om det finns där om man tittar efter det i andra mörka partier).
Det andra är betraktningsvinklarna, hade förväntat mig lite mer av en IPS-skärm. Men det kanske har med storleken att göra? Har bara suttit på 24" som max tidigare.

Över lag är det en helt okej budgetskärm (det är ju trots allt en av dom billigaste skärmarna om man ser till storleken och upplösningen).

"Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13"
Va i helvete! Undanhåller du avancerad teleport-teknologi från staten? Detta bådar inte gott kan jag säga.

Nä, men tack för du delat med dig om vad du tycker om skärmen. Blev väldigt sugen på att beställa en med det du skrivit fick mig att låta bli.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miikks:

"Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13"
Va i helvete! Undanhåller du avancerad teleport-teknologi från staten? Detta bådar inte gott kan jag säga.

Nä, men tack för du delat med dig om vad du tycker om skärmen. Blev väldigt sugen på att beställa en med det du skrivit fick mig att låta bli.

Hehe!

Ja, är man känslig mot de problem jag har beskrivit så är skärmen min fru har bättre.
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/244504-...

Permalänk

Visningsvinklar och reflektioner

Skrivet av anon42512:

Det andra är betraktningsvinklarna, hade förväntat mig lite mer av en IPS-skärm. Men det kanske har med storleken att göra? Har bara suttit på 24" som max tidigare.

Du säger visningsvinklar är inte bra. Detta verkar vara ADS-variant av IPS. Kan du göra en video hur färgerna ändras när du flyttar kameran upp och ner eller tar bilder från olika vertikala vinklar?

Också vad jag undrar är hur reflekterande skärmen är. I lokalaffären hävdar de att den har en blank yta enligt specifikationerna.

Jag tror att detta är den panel som används.

Permalänk
Medlem

Hur står sig 1440p på 32" jämfört med 27"? Vad jag hört ska 27" 1440p vara mer optimalt då PPI på 32" 1440p blir lite lägre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Drakeryttare:

Du säger visningsvinklar är inte bra. Detta verkar vara ADS-variant av IPS. Kan du göra en video hur färgerna ändras när du flyttar kameran upp och ner eller tar bilder från olika vertikala vinklar?

Också vad jag undrar är hur reflekterande skärmen är. I lokalaffären hävdar de att den har en blank yta enligt specifikationerna.

Jag tror att detta är den panel som används.

Alltså...det blir lite mörkare bara, kan man väl säga. Kan inte säga att färgerna ändras nåt speciellt. Det är ju ingen TN-panel direkt

Skrivet av Wifi:

Hur står sig 1440p på 32" jämfört med 27"? Vad jag hört ska 27" 1440p vara mer optimalt då PPI på 32" 1440p blir lite lägre.

Skickades från m.sweclockers.com

1440p på 32" är samma PPI som 1080p på 24", vill jag minnas.