Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk

Sitter på en förhandsbokning på Switch på Webhallen i Malmö, kommer kunna köpa den dag 1, men tror inte jag kommer använda den pga avsaknad av spel som jag vill ha (eftersom de flesta släpps först senare i år).

Är det någon annan som är intresserad? Skicka PM!

Visa signatur

sqrt(1787569)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon som hört något dagsfärskt om/från CDON?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jeba:

Skrev till dom på chatten och fick bekräftat att dom skickar min till release. Beställde den gråa 15/1 under eventet.

Samma här beställde den gråa den 15/1 och fick svar att jag skulle få en till release.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Pikmin World kommer till Nintendo Switch.
Listat den 24 Mars på en holländsk sida?

Källa Källa II

Permalänk
Medlem

Fick svar från CDON innan på deras chatt att jag kommer få min switch, dom skickar den på torsdag så får hoppas att posten gör sitt jobb nu då....brukar få grejer från cdon och liknande dagen efter så.
Beställde min switch 13/1 i år

Visa signatur

Dator: Gtx 1060 6gb, intel i5 6600k, ssd samsung evo 750 250gb, corsair DDR4 2666mhz 2x8gb, windows 7
Headset steelseries siberia v2, Tangentbord steelseries apex 350, Mus Logitech G600, BenQ 22" led 60hz
Konsoler: 3ds, new 3ds, nintendo switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jeba:

Skrev till dom på chatten och fick bekräftat att dom skickar min till release. Beställde den gråa 15/1 under eventet. Edit: beställde den 13/1 från CDON och den 15/1 från webhallen, fick ingen från webhallen till release.

Skrivet av ig0r:

Samma här beställde den gråa den 15/1 och fick svar att jag skulle få en till release.

Tack för svar! Jag hade helt missat att de hade en chatt. Fick precis själv svar, bör ha min levererad till fredag. Tydligen inte fått så pass mycket förbokningar att det blivit fullt. Borde vara lugnt för de flesta/alla CDON-beställare då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gire:

Ica hemma har fortfarande exemplar kvar av såväl basenheter som tillbehör.
http://www.icahemma.se/ShowSearchResult.aspx?pagesize=20&sear...

La själv en beställning efter att jag fick det tråkiga beskedet från webhallen att jag inte fick en konsol av första leveransen.

Gjorde likadan och beställde det jag ska ha från dem, Switch Grey, Pro Controller och Zelda. Smidigt måste jag säga att få levererat till en ICA butik. finns ju gott om dem iaf..

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

En vän har kontaktat teknik magasinet idag och fick nyligen svar och enligt dem har de "god tillgång" till konsolen.

Skrivet av Tiamat:

Källa Källa II

http://thisgengaming.com/wp-content/uploads/2017/01/Pikmin-4-Reveal-700x389.jpg

Hoppas detta stämmer... De sa för nästan 1,5 år sedan att Pikmin 4 vart klar.... sedan har inte ett enda ord uttalat sig om det, var nästan förvånad att de inte ens nämnde något sedan dess.

Pikmin är en av mina favorit Nintendo spel så, samt det spel jag spenderat mest på Wii U.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Inaktiv

Frågan är om Zelda hinner fram i tid bara, lika bra att försöka kontakta Ginza med då hehe.

Skrivet av Tiamat:

Källa Källa II

http://thisgengaming.com/wp-content/uploads/2017/01/Pikmin-4-Reveal-700x389.jpg

Nice, får hoppas det går att använda touch för att underlätta styrandet av Pikmins, fungerade riktigt fint med Wii-mote + Nunchuck i 3an, rena gamepadkontroller blir inte så smidigt i mitt tycke.

Skrivet av Jojjo90:

Fick svar från CDON innan på deras chatt att jag kommer få min switch, dom skickar den på torsdag så får hoppas att posten gör sitt jobb nu då....brukar få grejer från cdon och liknande dagen efter så.
Beställde min switch 13/1 i år

Bra det!
Alla som beställt innan mig (16 januari) bör vara säkra att få sina från CDON, jag var ganska sen. Samt att det verkade lugnt med leveranser till skillnad från exempelvis Webhallen som inte verkar ha tillräckligt med konsoller. Dessa bör nog överväga Elgiganten och deras Zelda-bundling eller ICA Hemma som ligger bäst till nu, om de inte vill vänta på Webhallen får in nya produkter.

Edit: Fick precis detta svar på mitt mail också:

"Hej,

Englit prognos så skall vi kunna leverera samtliga förbokningar vi mottagit hittills, produkten skickas ut så att ni skall ha den på releasedagen, enligt Nintendos direktiv.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
xxxxxx"

Permalänk
Medlem

Någon som hört något dagsfärskt om Netonnets bokningar?

Permalänk

Webhallen gbg

Gjorde som många andra då man fick luddigt svar ifrån webbis, bokade hos annan leverantör.

Så nu sitter jag med
Switch (grå) + zelda (ett bokningsnummer)
Pro controller (ett separat bokningsnummer)
Och en zelda limited ed. (separat bokningsnummer)

Som kommer rinna ut i sanden, ligger hos Nordstan i Göteborg om någon vill ha nummer. Skicka PM.

Permalänk
Medlem

@AKA_Rappen @joeldanielsson: Har precis chattat med elgiganten, enligt deras medarbetare så kommer det inte finnas konsoler i butik, samt att om man beställer därifrån nu så får man leverans "3-5 dar från att den släpps (kommer in till huvudlagret)". Jag följer nog Rappens exempel och bokar på ICA istället.

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem

Det är ju lite tragikomiskt att de som beställt från elgiganten så sent som igår (gäller neon) lyckas få konsolen på release, jämfört med vissa som bokat långt innan, från webhallen, blir utan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sime:

@AKA_Rappen @kjbd: Har precis chattat med elgiganten, enligt deras medarbetare så kommer det inte finnas konsoler i butik, samt att om man beställer därifrån nu så får man leverans "3-5 dar från att den släpps (kommer in till huvudlagret)". Jag följer nog Rappens exempel och bokar på ICA istället.

Detta låter märkligt. Jag skrev till Elgigantens chatt imorse och hörde hur många enheter butiken här skulle få. Fick då till svars att det kunde inte sägas, och de enheter som kom gällde först till kvarn.

Har dock en polare som jobbar på Elgiganten som skulle titta på hur många de får in imorgon!

EDIT: Den personen jag pratade med på chatten sa alltså att enheter skulle komma, men kunde inte säga om det var 1 eller 100

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

@1Z3C0LD: Intressant att olika medarbetare säger olika saker... Du får gärna skriva vad din polare säger, köper hellre zelda-bundlen där och sparar 250:-

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem

"Leverans på väg till dig från Webhallen Sverige AB."

Yes!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@sime Det jag också reagerade på. Som alltid verkar det ju ha att göra med vem man pratar med, vilket suger och ger inkonsekventa svar :/

Det ska jag absolut göra! Han är ledig idag men kollar som sagt imorgon och då återkommer jag med svar!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av Fringles:

Någon som hört något dagsfärskt om Netonnets bokningar?

Så här lät det när jag frågade kundtjänsten via chatten för 30 minuter sedan.

Antar att man får ta det med en nypa salt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calamity Jane:

Så här lät det när jag frågade kundtjänsten via chatten för 30 minuter sedan.

http://i.imgur.com/whhRw8m.png

Antar att man får ta det med en nypa salt?

Förmodar det, de vill nog inte säga nej rakt ut för att förlora eventuella köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av sime:

@AKA_Rappen @kjbd: Har precis chattat med elgiganten, enligt deras medarbetare så kommer det inte finnas konsoler i butik, samt att om man beställer därifrån nu så får man leverans "3-5 dar från att den släpps (kommer in till huvudlagret)". Jag följer nog Rappens exempel och bokar på ICA istället.

Pratade med ICA Hemma igår. Enligt dem får deras centrallager också in konsolen den 3/3. Sedan ut till butikerna/ombuden veckan efter.

Permalänk
Skrivet av antinho:

Pratade med ICA Hemma igår. Enligt dem får deras centrallager också in konsolen den 3/3. Sedan ut till butikerna/ombuden veckan efter.

Jag fick mail från dem nu där dem sa:

"Vi kommer skicka ut förbeställda Nintendo Switch så leverans sker den 3 mars.
Postgången för sändningen kan vi dock inte påverka, men enligt postnord kan de hålla leveranstiden."

D.v.s de kommer skicka ut paketen med mål att de ska nå fram till kund tills 3e.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Jag fick mail från dem nu där dem sa:

"Vi kommer skicka ut förbeställda Nintendo Switch så leverans sker den 3 mars.
Postgången för sändningen kan vi dock inte påverka, men enligt postnord kan de hålla leveranstiden."

D.v.s de kommer skicka ut paketen med mål att de ska nå fram till kund tills 3e.

Haha, jaha ok. De är väl lika luddiga som resten med andra ord

Permalänk
Skrivet av sime:

Skrivet av 1Z3C0LD:

Detta låter märkligt. Jag skrev till Elgigantens chatt imorse och hörde hur många enheter butiken här skulle få. Fick då till svars att det kunde inte sägas, och de enheter som kom gällde först till kvarn.

Har dock en polare som jobbar på Elgiganten som skulle titta på hur många de får in imorgon!

EDIT: Den personen jag pratade med på chatten sa alltså att enheter skulle komma, men kunde inte säga om det var 1 eller 100

Frågade dem exakt samma sak igår, och då sa dem att bara vissa butiker skulle ha dem. Och dem skulle man inte kunna reservera utan först i kvarn, så det gäller att höra med sin butik och vara där när det öppnar

Permalänk
Medlem

Verkar som att Nintendo har tillverkat tillräckligt med konsoler denna gången. Tror inte ni behöver vara oroliga. Lita inte på PostNord dock, har jobbat på sorteringen och det är inte alla som jobbar om jag säger så..

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har hämtat mina amiibo figurer från BOTW edition.

Förhandsboka nu och få din order levererad vid releasedatum. Tänk på att hela din order levereras först när samtliga produkter i den är släppta, och att releasedatumet kan komma att ändras.

Ica:s citat ovan tolkar jag som att den skickas ut så den förhoppningsvis kommer den 3:e. Men den andra meningen i deras citat motsäger det en aning d v s att de levereras från den 3:e.

Hursomhelst olika svar från deras support hoppas att ni får den vid release.

Update: pratat med Ica en fjärde gång. Påpekade att deras citat var motsägelsefullt fick svar att de försöker skicka allt på torsdag. Men posten kan som sagt strula till det.

Permalänk
Skrivet av antinho:

Haha, jaha ok. De är väl lika luddiga som resten med andra ord

Haha ja precis. De verkar ha sagt olika till olika.

Skrivet av joeldanielsson:

Verkar som att Nintendo har tillverkat tillräckligt med konsoler denna gången. Tror inte ni behöver vara oroliga. Lita inte på PostNord dock, har jobbat på sorteringen och det är inte alla som jobbar om jag säger så..

Ja mycket handlar nog om just posten. Personligen har jag haft otroligt bra upplevelser med PostNord men det verkar va 50/50 där.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Beställde att hämta i butik 17e januari i Liljeholme, jag kommer inte få mitt på fredag. Jag såg verkligen fram emot att spela Breathe of the wild den här veckan nu vart jag skit deppig haha.

Permalänk
Medlem

Jag fick beskedet idag att jag kommer få min på release. Åhh vad glad jag är!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Vi var flera på jobbet som förbokat på Webhallen i samband med eventet i januari och vi fick alla besked idag att vi inte kommer kunna få leverans till release.

Vi ringde istället till den lokala Elgiganten-butiken, de skulle få ett antal konsoler levererade den här veckan och de kunde direkt reservera varsitt exemplar åt oss som vi kan åka förbi och hämta ut på fredag (det verkar dock som det är upp till enskilda butiker huruvida de erbjuder möjlighet till reservation).

Så tipset är att kolla med fysiska butiker om man inte har förbokat från Internethandlare väldigt långt i förväg.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Precis det är långt ifrån slutsålt. Bara Webhallen som har för många bokningar jämfört med sin tilldelning.