Handla för första gången på Amazon.com . Någon som kan har gjort det förr?

Permalänk
Medlem

Betala med kort?

Hej!
Jag har nyss beställt fram Amazon.com valde att betala med mitt Visa kort.
Det gick igenom, men när dras pengarna? Man behövde varken skriva en sin säkerhetskod eller cvc koden...?

Permalänk
Medlem

Har handlat på Amazon.uk flera gånger och det funkar utmärkt. Köpt flera böcker och en Kindle + sleeve för en månad sen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Pengarna dras när dom börjar packa ordern.

Permalänk

Tänkte söka upp en gammal tråd istället för att skapa en ny!
Jag har kollat på hörlurar länge, och hittade ett par som är billiga på amazon.co.uk.

Hur blir det med frakten egentligen? Stod i tråden att vi får gratis frakt när vi handlar för över £25 men på sidan atår det "in the UK" vilket jag inte bor i. Så hur är det? Eftersom jag bara skulle spara typ 20kr så kanske det är bättre att köpa från danska Proshop.

Permalänk
Medlem

En bra fråga... Skulle inte föredra Proshop. Amazon är väldigt bra och om jag minns rätt så har de väl fri frakt till utlandet, men att det tar längre tid att få?

EDIT: "We also offer Free Super Saver Delivery as an option for UK and eligible European customers. To take advantage of FREE Super Saver Delivery follow these steps:

Place eligible items (listed in the table above) in your Shopping Basket (over £25 of items if the order is for delivery outside the UK). If your order qualifies for FREE Super Saver Delivery, you'll still be charged a delivery fee for any ineligible items in the order.
Proceed to checkout
Select Super Saver Delivery as your delivery method
Select "Group my items into as few deliveries as possible" as your delivery preference
Place your order
Changing your delivery address, speed, or preference might affect your order's eligibility for FREE Super Saver Delivery.
"

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

suck,jag försökte beställa 3 playstation 2spel från amerika nu,men när jag skulle betala så
"there is a problem,we cant ship it to your destination".....

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

suck,jag försökte beställa 3 playstation 2spel från amerika nu,men när jag skulle betala så
"there is a problem,we cant ship it to your destination".....

Ett tips. Handla från amazon.co.uk

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

En bra fråga... Skulle inte föredra Proshop. Amazon är väldigt bra och om jag minns rätt så har de väl fri frakt till utlandet, men att det tar längre tid att få?

Super saver delivery är samma frakttyp som deras billigaste alternativ (postnord, alltså svenska/danska posten), dvs det tar 3-5 dagar att få.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Hej förlåt för bump
men beställt en grej från amazon.uk i dag men upptäckte precis på orderstatusen att sista siffran i mitt postnummer trillat bort 365 8X (X saknas) hur viktigt är det? kommer posten fattar var jag bor ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Hej förlåt för bump
men beställt en grej från amazon.uk i dag men upptäckte precis på orderstatusen att sista siffran i mitt postnummer trillat bort 365 8X (X saknas) hur viktigt är det? kommer posten fattar var jag bor ändå?

Så länge adressen stämmer så fixar det sig.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Så länge adressen stämmer så fixar det sig.

Ja adressen är rätt, Tack

Permalänk

När du betalar med PayPal ska du välja att använda din egen banks valutakurser, default är att låta PayPal ta hand om det med sina ockerkurser.

http://lifehacker.com/5957808/avoid-paypals-high-internationa...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Brukar betala med svenska kr hos amazon med mitt MasterCharge kort, bara att välja i kassan. Kund hos dem sedan åtskilliga år.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Avstängd

Hej!
Har försökt skapa ett konto på Amazon.de , men den vill inte acceptera mitt mobilnummer, har försökt med( 0046) mitt numret och (+46)mitt numret men det funkar inte ,kan man inte ha ett mobilnummer ,eller vad kan vara felet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Dator skärm Amazon

@Morpiha: Hej jag undrar om man ni har köpt en dator skärm i från amazon? Alltså om man kan använda den i sverige?

Permalänk
Skrivet av SwedzHD:

@Morpiha: Hej jag undrar om man ni har köpt en dator skärm i från amazon? Alltså om man kan använda den i sverige?

Ett problem som uppstår är att vi här i Sverige har annan spänning i våra nätuttag än vad de har i USA, 230volt vs 110 volt.

Men det kan fixas med en transformator.

tex
http://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjning...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SwedzHD:

@Morpiha: Hej jag undrar om man ni har köpt en dator skärm i från amazon? Alltså om man kan använda den i sverige?

Du ska kolla vad nätdelen klarar innan du köper nått, många men inte alla datorprylar går att driva med 100-240V 60-60Hz men läs märkningen först innan du kopplar in nått till elnätet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bumpar lite för att slippa skapa en ny tråd.
Tänkte beställa en liten pryl från amazon.com. Jag har hört att moms och eventuell tull debiteras automatiskt så man slipper tänka på det (man undgår också postens avgift såvitt jag förstår).

När jag kommer fram till betalningen står det dock 0 USD på dessa avgifter. Betyder det att jag kan drabbas av oväntade kostnader? Risken Är ju att priset nästan dubblas med tanke på moms plus extra avgift.
Någon som beställt, fått samma beräkning och sedan sluppit att betala extra?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

@anon127007: För mig gick det ej att beställa med mitt bank kort visa. Stpd mitt kort var tvungen att va utfärdat i usa!!! Så måste jag ha american express eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eowyn:

@Larssen: För mig gick det ej att beställa med mitt bank kort visa. Stpd mitt kort var tvungen att va utfärdat i usa!!! Så måste jag ha american express eller?

Funkar med mitt Mastercard.
Du kan ju annars betala med Paypal om du har den möjligheten
Sen finns det ju amazon.com och amazon.co.uk som är den brittiska versionen

Permalänk
Medlem

Kolla alltid .Co.uk och .De först så slipper du/ni tull och avgifter.
Tyskland är att föredra om man köper elektronik, så får man rätt standard direkt.

Står oftast om dom skickar varan till Sverige på produktsidan.
(.de kan man ställa om till att visa det mesta i engelska,)

Visa/MasterCard/amex spelar ingen roll, men vissa handlare på Amazon kan kräva att det ska vara utfärdat i landet.

Permalänk

Köpte en centerhögtalare (Canton GLE 455) på amazon.de och där gick det bra med visa, har för mig att jag har aktiverat verified by visa även om det inte krävdes mer än kortnummer och namn för köpet.

Så fort jag såg att högtalaren blev skickad stängde jag av internetköp på internetbanken. Jag aktiverar internetköp bara när jag köper annars får det vara inaktiverat.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Använder sig amazon.de av postens utlämningsställen eller kör de ut sakerna till dörren med något annat fraktbolag? Jag hittar inte den informationen på hemsidan och skulle vilja kunna meddela fraktbolaget att de kan lämna mitt paket utanför dörren ifall de kör hit det då jag kanske inte är hemma och bor lite avsides. Valde det långsamma gratis-alternativet när jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chloe:

Använder sig amazon.de av postens utlämningsställen eller kör de ut sakerna till dörren med något annat fraktbolag? Jag hittar inte den informationen på hemsidan och skulle vilja kunna meddela fraktbolaget att de kan lämna mitt paket utanför dörren ifall de kör hit det då jag kanske inte är hemma och bor lite avsides. Valde det långsamma gratis-alternativet när jag beställde.

Troligtvis postens utlämningsställe om det är för stort för brevlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chloe:

Använder sig amazon.de av postens utlämningsställen eller kör de ut sakerna till dörren med något annat fraktbolag? Jag hittar inte den informationen på hemsidan och skulle vilja kunna meddela fraktbolaget att de kan lämna mitt paket utanför dörren ifall de kör hit det då jag kanske inte är hemma och bor lite avsides. Valde det långsamma gratis-alternativet när jag beställde.

Levereras av PostNord.

Är det stort och tungt kan det komma med DHL.

Permalänk
Medlem

Handla från amazon uk

Jag ville beställa ett par bt-hörlurar och multivitamin. Skrev in min adress och allt o så står det att man inte kan beställa varorna vad gör man?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AHaziri:

Jag ville beställa ett par bt-hörlurar och multivitamin. Skrev in min adress och allt o så står det att man inte kan beställa varorna vad gör man?

Skickades från m.sweclockers.com

dubbel kolla så att försäljaren du valt levererar utanför UK alla gör inte de.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Båda säljarna i länkarna skickar inte till Sverige verkar det som. Jag får upp detta: "This item does not ship to XXXXX, Sweden. Please check other sellers who may ship internationally."

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson: vad synd för jag gillade verkligen de. I teknikmagasinet kostar ett par "likadana" hörlurar ca 700 kr, och inte är dem bättre för de