Vissa knappar fungerar men windows gör inget tecken!?

Permalänk

Vissa knappar fungerar men windows gör inget tecken!?

Hej! För några dagar sedan började - på numpad att totalt sluta ge ett tecken. Jag blev orolig då det är ett nytt tangentbord men knappen funkar fortfarande om jag sätter den som en hotkey i ett spel, men i windows (som chrome, skype osv.) så blir det inget tecken alls. Jag har för ungefär en månad sedan köpt ett nytt tangentbord (Corsair Gaming Strafe MX red) som funkat utmärkt än så länge. Den ändrar även helt plötsligt språk till engelska av någon anledning men knappen fungerar inte i någon av språken. Vad kan vara felet?

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Medlem

@Daniel.Lil: Med risk för att låta dum. Men har du aktiverat/avaktiverat Numlock?

Permalänk
Skrivet av Daniel.Lil:

Hej! För några dagar sedan började - på numpad att totalt sluta ge ett tecken. Jag blev orolig då det är ett nytt tangentbord men knappen funkar fortfarande om jag sätter den som en hotkey i ett spel, men i windows (som chrome, skype osv.) så blir det inget tecken alls. Jag har för ungefär en månad sedan köpt ett nytt tangentbord (Corsair Gaming Strafe MX red) som funkat utmärkt än så länge. Den ändrar även helt plötsligt språk till engelska av någon anledning men knappen fungerar inte i någon av språken. Vad kan vara felet?

Att den ändrar språk till engelska helt plötsligt kan vara att du kommer åt alt + shift. Då ändras nämligen språket från svenska till engelska (beroende på hur du har konfigurerat språk i Windows). Bara att trycka samma kombination igen för att växla tillbaka till svenska.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Jobbar man mycket med photoshop, ae etc så är det lätt hänt att man kommer åt alt shift. Jag bytte därför till så att även eng aktiverat kör svenskt tangentbord