Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem

Suttit o lirat lite nu, men hur faen byter man left or right för vapnet? nu är hon helt plöttsligt vänsterhänt och har vapnet åt fel håll när man lutar sig mot en vägg mot höger sida... Kan man byta vilken hand gubben håller vapnet?
hittade, ALT...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag fastnade totalt i 7 timmar (Nåja, jag tvättade och åt mat under den tiden också).. Jag tycker att spelet är riktigt bra hittills! Finns några "funky" animationer men också några som vart överraskande med tanke på hur mycket hat just dom fått.

Själva combaten är mycket bättre än tidigare ME spel och riktigt kul!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Köpte just spelet efter att ha suttit och sett på när Totalbiscuit spelade.
Var jävligt skeptisk efter allt negativt man läst men jag tycker det verkar vara mycket överdrivet.

Permalänk
Medlem

Det är löjligt mycket flack på nätet om detta spel.
Stämmer 0,00000001 av det så är det helt värdelöst.

Ni som provat, är animationerna och röstskådisarna så dåliga som det framhävs?

En liten recension av MÅNGA.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Grattis Bioware! Detta är deras sämst recenserade spel någonsin. Under 80 medel på alla platformar i Metacritic.
Inte ens Dragon Age 2 recenserades så här dåligt....

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Recensionerna vällar in. Verkar blivit en stor Flopp. :/

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

Recensionerna vällar in. Verkar blivit en stor Flopp. :/

Ingen fara. EA investerade största delen av budgeten som skulle gått till animationerna, på marknadsföring istället. Så det lär sälja som smör oavsett hur dåliga recensionerna blir.......
Bara kolla No Mans Sky som exempel..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hur kan folk tycka att 75/100 i betyg (genomsnitt) är en flopp?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Synd att det fått så dålig kritik överlag. men jag ska blida mig min egen uppfattning.
är ett stort fan av trilogin (tycker 2:an är ett av de bästa spel som gjorts).
Ska ägna helgen åt att spela och hoppas att jag inte blir besviken, det jag har sett av animationerna så verkar de lämna mycket att önska av ett spel 2017 men jag hoppas på ett bra narrativ som i tidigare spel!

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Lirade EA Access i åtta timmar och ytterligare fyra timmar av det färdiga spelet igår. Tycker att det är riktigt roligt och striderna är de bästa i serien. Grafiken håller hög kvalitet, även om animationerna som sagt är under all kritik. Skön Mass Effect-känsla och definitivt ett spel jag kan rekommendera. 8/10 som definitivt kan bli 9/10 senare i spelet.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ronz:

Särskilt när det är utvecklat av en ganska oerfaren spelstudio, men som sagt tidigare så är det lättare att hata, vilket ofta också genererar fler likes.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Särskilt när det är utvecklat av en ganska oerfaren spelstudio, men som sagt tidigare så är det lättare att hata, vilket ofta också genererar fler likes.

Hata = tycka något är dåligt? Ok!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Storage Jar:

Hata = tycka något är dåligt? Ok!

Att bara klanka ner på något, ja.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Recensionerna har varit hyfsade, men spelet har definitivt fastnat i en massiv negativ spiral på nätet där majoriteten av tyckarna inte har spelat spelet och kunnat bilda sig en egen uppfattning.

Tråkigt, men då jag haft mycket roligt med mina 10 timmar (lade bort Breath of the Wild då jag tyckte Andromeda var roligare.) så blev det förbokning direkt och på Torsdag så kommer jag spela och ha kul.

Kör ni på PC så kanske vi hörs i Multiplayer och röjer lite Kett.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@Dunder:

Jag har inte spelat Mass Effect Andromeda, tänker inte heller spela Mass Effect Andromeda för jag förväntar mig 2,5 miljoner ljusår bättre av Bioware än det här för jag vet vad de är kapabla till. Så jag tycker ME:A är inte bara dåligt, det är skandalöst dåligt och jag behöver jobba särskilt hårt för att komma till den åsikten när kritiken mot spelet är legimtim.

Att din inre fanboy tolkar all kritik om spelet detsamma som att hata spelet får som sagt stå för dig. Mass Effect är en av EAs större franchises och att ge det till en "oerfaren" studio i montreal som har problem med neoptism och allmänt flummig politik får en att undra lite och det jag hade velat fråga EA och Bioware Montreal är; "how did you fuck that up?".

Jag hoppas bara att ME:A är inte det enda stora västerländska RPG till CD Projekt Reds Cyberpunk 2077 kommer ut...

Skrivet av SID 6.7:

Recensionerna har varit hyfsade, men spelet har definitivt fastnat i en massiv negativ spiral på nätet där majoriteten av tyckarna inte har spelat spelet och kunnat bilda sig en egen uppfattning.

Jag har inte spelat spelet men jag har bildat mig en uppfattning då inget av det jag har sett får mig att vilja skiljas från ett antal hundralappar som jag kan tänka mig spendera någon annanstans.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Solaris:

@DunderKlumpen:

Jag har inte spelat Mass Effect Andromeda, tänker inte heller spela Mass Effect Andromeda för jag förväntar mig 2,5 miljoner ljusår bättre av Bioware än det här för jag vet vad de är kapabla till. Så jag tycker ME:A är inte bara dåligt, det är skandalöst dåligt och jag behöver jobba särskilt hårt för att komma till den åsikten när kritiken mot spelet är legimtim.

Att din inre fanboy tolkar all kritik om spelet detsamma som att hata spelet får som sagt stå för dig. Mass Effect är en av EAs större franchises och att ge det till en "oerfaren" studio i montreal som har problem med neoptism och allmänt flummig politik får en att undra lite och det jag hade velat fråga EA och Bioware Montreal är; "how did you fuck that up?".

Jag hoppas bara att ME:A är inte det enda stora västerländska RPG till CD Projekt Reds Cyberpunk 2077 kommer ut...

Nej, nu drar du i för stora växlar, jag tolkar inte all kritik om spelet på något vis. Självklart ska ett spel ha kritik när något görs objektivt dåligt. Jag är ett fanboy av "riktiga" Bioware och den ursprungliga trilogin. Jag har ingen som helst koppling till denna nya studio och detta nya spel. Däremot märker man snabbt vilka som enbart skriver för att jaga likes, istället för att skriva genomtänkt, konstruktiv kritik.

Däremot har jag inte sett något som fått mig att avboka spelet än, eller minska hype:n inför torsdag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

@DunderKlumpen:

Jag har inte spelat spelet men jag har bildat mig en uppfattning då inget av det jag har sett får mig att vilja skiljas från ett antal hundralappar som jag kan tänka mig spendera någon annanstans.

Skandalöst dåligt? Kom igen nu va. Det har strax under 80 på metacritic. Det är inte i samma nivå som resten av serien men att kalla det skandalöst dåligt är faktiskt riktigt dåligt. (Pun intended)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, nu drar du i för stora växlar, jag tolkar inte all kritik om spelet på något vis. Självklart ska ett spel ha kritik när något görs objektivt dåligt. Jag är ett fanboy av "riktiga" Bioware och den ursprungliga trilogin. Jag har ingen som helst koppling till denna nya studio och detta nya spel. Däremot märker man snabbt vilka som enbart skriver för att jaga likes, istället för att skriva genomtänkt, konstruktiv kritik.

Däremot har jag inte sett något som fått mig att avboka spelet än, eller minska hype:n inför torsdag.

Exempel på en bra recension och en som är dålig? Det ska erkännas att jag har inte läst någon eftersom spelet intresserar mig typ inte alls.

Skrivet av foxzox7:

Skandalöst dåligt? Kom igen nu va. Det har strax under 80 på metacritic. Det är inte i samma nivå som resten av serien men att kalla det skandalöst dåligt är faktiskt riktigt dåligt. (Pun intended)

Tja, jag har helt högare krav än den allmäne pöbeln som tittar på metacritic och sedan har jag tre spel som jag är faktiskt inte klar med, Torment: Tides of Numerera, Tyranny och tro det eller ej, Witcher 3: Blood and Wine för Nier Automata fångande upp mitt intresse (alla har högre än ME:A på metacritic). Och jag gillar inte ens japanska spel, framförallt inte jrpgs....

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Vad i helvete... ett sudoku med skumma tecken? Vem fan kläckte den idén?

Vet inte varför de tror att Mass Effect behöver filler som inte har någon annan uppgift än att slösa bort tid, men de har haft massor av filler i alla spelen hitintills.
Det sparar väl in nån månads utvecklingstid, och sen fixar de värsta olägenheterna med en patch, och fyller väl på med content via DLC.

Jag älskar Mass Effect serien, men jag tror jag följer min vanliga rutin och köper spelet när det kommer på rea.

Permalänk

Jag kommer köpa spelet snart, väntar in några patchar.
Men visst är det jobbigt att min favoritserie inte håller den standard som den gjort.
Men, det är fortfarande Mass Effect och den världen vill jag inte missa något av.
Jag uppskattade nästan alla sidouppdrag och dlc som inte hade något med huvudstoryn att göra i trilologin så jag kommer spela spelet som det var ett stort sk sidouppdrag.
Innan spelet recenserats hade jag inställningen att det inte kommer vara lika bra som de tidigare spelen.
Karaktärerna kommer inte vara i närheten av Shepard, Garrus, Legion, Nordin, Liara, Kasumi, Javik, EDI mfl.
Men det kommer vara ett äventyr som kommer ge mig mycket nöje och framförallt få mig att uppleva en amtmosfär av färgspektra och musik som bara Mass Effect kan ge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Klokt av dig. Man skall lita på sig själv när det verkligen gäller, inte andras åsikter. Ha det så kul med vad du än väljer att spendera dina slantar på.

Skrivet av Solaris:

Exempel på en bra recension och en som är dålig? Det ska erkännas att jag har inte läst någon eftersom spelet intresserar mig typ inte alls.

För att vara en person som inte är intresserad av ett spel så skriver du rätt mycket i dess tråd. (det gäller för övrigt flera personer i denna tråd)
Jag har inget intresse av t.ex The Witcher 3 så därför har jag följaktligen inga inlägg i några forumtrådar om det spelet, det verkar vara ett kolossalt slöseri med tid.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är bra. Om man inte stör sig på de dåliga animationerna som har fått alldeles för mycket fokus. Låste upp det via Singapore igår så kör fulla versionen och inte Trial. Det ökade i hastighet så fort man kom förbi trialområdet.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Peterrrrr:

Jag kommer köpa spelet snart, väntar in några patchar.
Men visst är det jobbigt att min favoritserie inte håller den standard som den gjort.
Men, det är fortfarande Mass Effect och den världen vill jag inte missa något av.
Jag uppskattade nästan alla sidouppdrag och dlc som inte hade något med huvudstoryn att göra i trilologin så jag kommer spela spelet som det var ett stort sk sidouppdrag.
Innan spelet recenserats hade jag inställningen att det inte kommer vara lika bra som de tidigare spelen.
Karaktärerna kommer inte vara i närheten av Shepard, Garrus, Legion, Nordin, Liara, Kasumi, Javik, EDI mfl.
Men det kommer vara ett äventyr som kommer ge mig mycket nöje och framförallt få mig att uppleva en amtmosfär av färgspektra och musik som bara Mass Effect kan ge.

Skickades från m.sweclockers.com

Nästan precis så jag känner med, de ursprungliga spelen är något av det bästa jag spelat genom tiderna och att komma upp till samma nivå känns väldigt svårt och man visste det ju nästan inom sig hela tiden att Andromeda alltid kommer vara sämre. Nästan sorgligt att se tillbaka på spelen och inte få uppleva mer av just de karaktärerna och världen, springa runt på Normandy och snacka med sin crew och allt.

Oavsett betyg på Andromeda kommer jag också köpa det så småningom, har bara väldigt mycket mindre tid nu för tiden att spela så min backlog är ganska full
Det positiva är väl att spelet hinner gå ner lite i pris innan jag får tid för det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag tycker spelet är bra. Om man inte stör sig på de dåliga animationerna som har fått alldeles för mycket fokus. Låste upp det via Singapore igår så kör fulla versionen och inte Trial. Det ökade i hastighet så fort man kom förbi trialområdet.

Kul att höra.
Fråga: Med "ökade i hastighet" menar du att det blir mindre prat och mera pang pang? Det är åtminstone i min bok en dålig sak då jag vill ha mycket dialoger i Mass Effect. Eller tolkar jag dig fel nu?

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd

RPS slutliga recension var inte nådig. Andra verkar vara mer positiva dock. Jag väntar nog tills det kostar typ en hundring...

Permalänk
Medlem

Mass Effect Andromedas companion app "Apex" är nu släppt pa appstore och Google play.

https://apexhq.masseffectarchives.com/en/

Håll koll på din multiplayer statistik, ändra vapen och skicka ut dina strike teams på uppdrag som ger dig kosing och material till single player.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Därför att bara toppen av skalan används numera. Ett spel som får 50 av 100 är inte mediokert, utan det värsta skit som någonsin har skapats (vilket 0 av 100 borde vara).

Animationerna ser verkligen ut som nån praktikant på företaget har gjort dom. Hur kan saker som felvända vapen och ansiktsuttryck liknande en drogad skyltdocka slinka igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Kul att höra.
Fråga: Med "ökade i hastighet" menar du att det blir mindre prat och mera pang pang? Det är åtminstone i min bok en dålig sak då jag vill ha mycket dialoger i Mass Effect. Eller tolkar jag dig fel nu?

Nja, mer att möjligheten att föra fram storyn snabbare finns om man vill. Tempot hamnar mer i dina händer. Vill du göra färdigt en planet så kan du göra det eller bara dra vidare.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Skiter helt i vad alla andra tycker om spelet. Kommer inte kunna låta bli att köpa det ändå.

Är dock beredd på att få skratta åt de omtalade animationerna och förväntar mig inte GOTY-creamed-my-pants-nivå på spelet.

Det är 400 kr som jag garanterat skulle slösa på helt värdelösa saker annars (godis, random skit från Kina osv) och som säkerligen ger mig mer nöje.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Nja, mer att möjligheten att föra fram storyn snabbare finns om man vill. Tempot hamnar mer i dina händer. Vill du göra färdigt en planet så kan du göra det eller bara dra vidare.

Ok, cool då misstänker jag att det kommer gå riktigt sakta för mig. varje planet och solsystem MÅSTE scannas och undersökas till 100% annars ser ocd till att jag inte kan sova gott om nätterna.

Bra att det är upp till spelaren i varje fall och inget påtvingat.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006