Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem

Vem vet? I slutet av Andromeda trilogin så kanske vi ser The Witcher 3 nivåer på grafik och facial animations? Håller tummarna, och väntar till 2020 då Bioware kanske hunnit ifatt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Alltså det är några saker som stör upplevelsen, men på något sätt vill man fortsätta att spela och utforska.

Tycker att videon nedan summerar läget ganska bra, förutom kamerapanoreringarna man inte kan avbryta när man utforskar olika solsystem
eNkl6V-mMDM

Åh, jag hatar hur han börjar med att säga "why does it feel a lot of people want to hate Mass Effect Andromeda?". Är han så pass trög i skallen att han inte kan förstå vad kritiken är och att kritiken är befogad? Den här grejen med att undervärdera andra människors kritik mot ett spel genom att säga "wow so many ppl wunna hate on the game lul, bandwagon haters"... så otroligt frustrerande. Ser det lite överallt nu, just angående Mass Effect Andromeda.

Tycker i övrigt om videon. Bra att han tog med "kontroverser", saker som är lite mer subjektiva och inte nödvändigtvis en fördel/nackdel.

Kommer däremot ha så svårt för de dåliga dialogerna, dåliga animationerna, dåliga röstskådespeleriet... känns inte som Mass Effect.

Permalänk
Avstängd

Lite offtopic men verkar som att Manveer Heir en av personerna bakom spelet verkar hata människor utav vit hudfärg.

https://www.facebook.com/myiannopoulos/photos/a.5947794873266...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Lite offtopic men verkar som att Manveer Heir en av personerna bakom spelet verkar hata människor utav vit hudfärg.

https://www.facebook.com/myiannopoulos/photos/a.5947794873266...

Bioware dumpade honom flera månader sedan.

Edit: att folk (med en specifik agenda) tar upp det där nu är bara löjligt. Antagligen kunde de inte bry sig mindre om spelet utan vill bara vinna enkla politiska poäng.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Bioware dumpade honom flera månader sedan.

Okej, var väldigt skönt att höra!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lothbrok:

Läsförmåga 10/10

Fast det var ju precis så. Du började med att skriva en sak, men när du fick mothugg så ändrade du till något annat. Alla kan ha fel, men att häva ur sig såna saker när man har fel är bara fjantigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Lirat sju timmar och har också blandade känslor. Gillar grafiken överlag, men animationer, läpp-synk och röstskådespeleri är verkligen inget att hurra över.

Tycker även det känns lite rörigt med femtioelva olika valutor/poäng som ska spenderas på diverse saker, och det är verkligen under all kritik att man ska behöva hamra Esc femtioelva gånger för att komma tillbaka till spelet efter att man kollat i nån meny (kanske jag som missat något?). Har heller inte hittat något sätt att byta ut besättningens vapen.

Allt som allt tycker jag dock det är roligt och längtar till att börja lira på allvar imorgon (yay Sydostasien!).

Ja, det är underligt vad man får kontrollera gällande besättningen, man får ju välja deras färdigheter men verkar inte ha någon kontroll över deras utrustning.

Vad gäller menyerna tror jag tyvärr inte du missat något, det finns genvägar in till olika delar av menysystemet men vägen tillbaka verkar hela tiden vara ett antal steg av Esc.

Skrivet av evil penguin:

Har spelat Trial-versionen i 5-6 timmar, har blandade känslor.

Animationerna? Håller med om att de sticker ut negativt, dock har jag inte något jätteproblem med detta, bara resten av spelet är bra.

Det som egentligen oroar mig är känslan efter att man släppts lös på en planet. Det känns som alldeles för mycket ointressanta transportsträckor mellan olika uppdrag samt oinspirerade sidouppdrag.

Det känns ju som att godbitarna finns och kommer att fortsätta att dyka upp, men att det är alldeles onödigt mycket utfyllnad som i slutänden mest känns som att det slösar ens tid.

Jag hoppas att jag har fel men detta är vad som får mig att tveka, inte ansiktsanimationerna.

Vill utveckla detta lite:
Jag tror att spelets tydliga lånande från Dragon Age: Inquisition kan vara en del i att jag så snabbt fick denna känsla.
Det återstår förstås att bekräftas hur det upplevs längre in i spelet och jag hoppas förstås att de åtminstone dragit vissa lärdomar från problemen DA:I hade.

Jag är hursomhelst rätt säker på att jag kommer spela spelet, om inte förr så åtminstone senare. Efter att ha kört trial-versionen är jag dock förberedd på att det kan kräva DA:I-liknande spelstil; hoppa över mycket för att hålla fokus på det intressanta innehållet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

för övrigt har det kommit fram att Mass Effect: Andromedas Lead Animator inte hade någon erfarenhet av animation och anställdes endast pga hon var cosplayer...

Nej, det är fake. Det är gamergate-idioterna som är ute för att lufta sitt hat mot kvinnor igen. Hon är inte lead animator och jobbade inte ens på Andromeda.

Permalänk
Medlem

Hm, angående grafiken, så upphottades det ju till orimliga förväntningar när spelet användes som DEMO för att visa hur bra PS4 Proo klarar visa 4K HDR.

Gillar själv inte Mass Effect men för de som uppskattar dess story och gameplay njuter ju ändå av ett för dem bra spel.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av Awakeruad:

Nej, det är fake. Det är gamergate-idioterna som är ute för att lufta sitt hat mot kvinnor igen. Hon är inte lead animator och jobbade inte ens på Andromeda.

Så det är Allie Rose-Marie Leost som är fake?
12 mars 2016
"Sorry I've been so inactive guys! I'm currently working on Mass Effect: Andromeda and believe me..." och en ickefungerande länk till instagram.
https://twitter.com/allierosemarie/status/708739686928293889

Jag vet inte vad problemet är, det kunde lika gärna vara en 10 åring som animerare men det är väl för fasiken ledningen(bioware/EA) av spelet som ansvarar för slutprodukten, att kasta skit på en anställd är ju bara löjligt oavsett hur illa det ser ut.
Men av någon anledning så anser de att spelet är perfekt:

“We’re willing to make moves in launch dates if we feel that it’s necessary to deliver the right player experience. Our guidance assumes that Mass Effect continues to be in this [fiscal] year, but it gives us some flexibility that we might choose to move it either a week or three, or four, or five months if we have to based on what we want to make sure in terms of delivering the right experience to the players,” he said(chief financial officer Blake Jorgensen).
https://www.vg247.com/2016/11/02/ea-will-merrily-delay-mass-e...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Så det är Allie Rose-Marie Leost som är fake?
12 mars 2016
"Sorry I've been so inactive guys! I'm currently working on Mass Effect: Andromeda and believe me..." och en ickefungerande länk till instagram.
https://twitter.com/allierosemarie/status/708739686928293889

Nu har jag ingen länk men tidigare i tråden så har det länkats till ett uttalande från Bioware att hon inte var någon "lead animator", tror inte ens hon arbetade med Andromeda. Så om det uttalandet stämmer ljuger antingen hon eller Bioware, jag litar i alla fall mer på bioware.

Men men, mass effect spelar jag för storyns skull (och lite för rymdpangandets) så för min del spelar det ingen större roll hur animationerna ser ut, även om det såklart skulle vara väldigt trevligt om de var snygga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Nej, det är fake. Det är gamergate-idioterna som är ute för att lufta sitt hat mot kvinnor igen. Hon är inte lead animator och jobbade inte ens på Andromeda.

Permalänk
Avstängd

@Rasmus117: Bioware håller inte med.

https://twitter.com/bioware/status/843190432033005568

Men det kan ju vara lite damage control också.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Nu ångrar jag nästan 40Kr för 10 timmar då spelet hängde sig när jag avslutade det och låg kvar i bakgrunden och åt upp mina 10 timmar. Nom nom nom! Tack Bioware...

Skrivet av Don_Tool:

Starta om datorn var inte aktuellt eller?!

Skrivet av roxkz:

Det låg kvar i bakgrunden, inte förgrunden. Märktes inte ens att det var igång förrens jag fick en notisskylt om att jag hade mindre än en minut kvar från Origin.

Det är väl standard att kolla om processen fortfarande körs när man testar en tidsbegränsad demo?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Det är väl standard att kolla om processen fortfarande körs när man testar en tidsbegränsad demo?

Nej.
Det är ju inte fel att göra men jag tycker det faller långt utanför vad man rimligen kan förvänta sig att en användare ska göra.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jaha, du menar så. Ja, det brukar väl ändras automatiskt till custom om man sätter en preset och sen gör ändringar.

Ja, det är iofs lite konstigt kanske, men inget större problem direkt

Sen så brukar alla inställningar vara öppna vid menys, inte dolda med någon "scroll" funktion som helt klart är designad med en kontroll i åtanke. Synd att se PC spel som växer och blir bättre hela tiden, ändå lida av sånt här.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Lothbrok:

Mass Effect Hype-Eliten förstår inte det. De har förbokat spelet, redan betalat, så de inbillar sig att allt kommer fixas.

Detta spelet är ju dock inte skapat av "Best Bioware" utan ett annat underföretag, Montreal och inte Edmonton som gjorde trilogin.
Rätt intressant att man inte kan skapa en Vithyad karaktär heller, bara Mediteranean-Tan, fast det är rätt lätt att förstå när deras Designer säger såhär på twitter:
https://archive.is/wmmxs
http://archive.is/pXuYb

Och att Female Ryder ser helt förjävlig ut, inte alls lik modellen.

Bioware har inte gjort bra spel sedan hela Kotor, Dragon Age och Mass effect drog igång, ME2 va de sista bra spelet de gjorde, ME3 var bara cookie cutter från ME2 och DA2 och Inq va riktiga "meh" upplevelser. Tycker ärligt talat att DA2 var bättre än inquisition. Men jag vet inte varför Bioware har den här "legendariska" statusen de hade efter Kotor och Dragon age var släppt, de har visat att de inte längre gör episka spel med extremt intressanta världar, intriger och karaktärer. Andromeda verkar vara ett halvdant sci-fi action spel. Känns som att Halo: Combat Evolved skulle vara ett mer intressant spel att gå tillbaka till...

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bloodstainer:

Bioware har inte gjort bra spel sedan hela Kotor, Dragon Age och Mass effect drog igång, ME2 va de sista bra spelet de gjorde, ME3 var bara cookie cutter från ME2 och DA2 och Inq va riktiga "meh" upplevelser. Tycker ärligt talat att DA2 var bättre än inquisition. Men jag vet inte varför Bioware har den här "legendariska" statusen de hade efter Kotor och Dragon age var släppt, de har visat att de inte längre gör episka spel med extremt intressanta världar, intriger och karaktärer. Andromeda verkar vara ett halvdant sci-fi action spel. Känns som att Halo: Combat Evolved skulle vara ett mer intressant spel att gå tillbaka till...

Måste bara inflika att ME3 var grymt bra, SW:ToR är riktigt bra om man inte spelar som ett vanligt MMO och DA:I var också väldigt bra om man spelar det som det mer actionorienterade rollspelsstrategi som det är, och inte som ett hardcore rollspel.

Kan absolut inte hålla med om att de inte skulle göra intressanta världar och karaktärer, de gör fortfarande ett väldigt bra jobb där, men allt är självklart subjektivt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Nej.
Det är ju inte fel att göra men jag tycker det faller långt utanför vad man rimligen kan förvänta sig att en användare ska göra.

Alltså, man ser ju fortfarande om spelet är "igång" i Origin, och försöker du starta ett annat spel där säger den ju till. Och kraschar spelet så tycker jag definitivt att det är standard protokoll. Jag gjorde i alla fall det.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Måste bara inflika att ME3 var grymt bra, SW:ToR är riktigt bra om man inte spelar som ett vanligt MMO och DA:I var också väldigt bra om man spelar det som det mer actionorienterade rollspelsstrategi som det är, och inte som ett hardcore rollspel.

Kan absolut inte hålla med om att de inte skulle göra intressanta världar och karaktärer, de gör fortfarande ett väldigt bra jobb där, men allt är självklart subjektivt.

Jag säger att ME3 var bra, men det var absolut ingenting nytt, typ ME2.1. Och jag måste tyvärr säga att jag köpte collector's edition av SWTOR, sjukt missnöjd, spelade igenom 2 karaktärer till max level, missnöjd med prestandan och hur side missions kändes, jag kom ifrån Wow och hade förväntat mig något nytt och det var precis samma gamla skit MMORPG bullshit som alla hade börjat tröttnat på då. Storyn i SWTOR är BRA, men storyn är typ, mindre än 10%, crafting var dåligt, de flesta dungeons var dåliga och spelet kändes bara som tappar potential, "tänk vad bra det hade kunnat vara" om det inte var ett MMORPG, jämfört med Dragon Age: Origin och Kotor var det en dålig upplevelse, Inquisition tröttnade jag på efter 8h, nej tack. Dragon Age 2 var dåligt, men jag lyckades i alla fall klara ut spelet innan jag tröttnade, kan ej säga desamma om DA:I.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt exakt vad det är, men någonting skaver med spelet. Tänker vänta på recensioner för att bilda mig en uppfattning om storyn är värd att spela igenom, annars blir det nog att vänta tills någon rea infinner sig.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Awakeruad:

Nej, det är fake. Det är gamergate-idioterna som är ute för att lufta sitt hat mot kvinnor igen. Hon är inte lead animator och jobbade inte ens på Andromeda.

Skrivet av SeF.Typh00n:

@Rasmus117: Bioware håller inte med.

https://twitter.com/bioware/status/843190432033005568

Men det kan ju vara lite damage control också.

Hon jobbade åtminstone för EA, bara för att de säger att hon inte gör det längre betyder det inte att hon inte har gjort det tidigare.
Vi får väl se om hennes namn nämns i eftertexterna. I övrigt är det ingen som "luftar hat" mot kvinnor, det är helt enkelt kritik mot ett dåligt utfört arbete, men jag antar att vissa grupper bör skyddas mot legitim kritik, eller?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

I övrigt är det ingen som "luftar hat" mot kvinnor, det är helt enkelt kritik mot ett dåligt utfört arbete, men jag antar att vissa grupper bör skyddas mot legitim kritik, eller?

Lyssna på dig själv, vem fan är du eller någon av de andra i detta att kritisera denna persons arbete? Du har ju absolut ingen insikt i förutsättningarna för detta projekt, i övrigt kan du/ni inte ens säkert fastställa att personen ens var inblandad specifikt i detta projektet. Ta upp dina problem med ansiktet utåt för denna produktion(EA) så får det vara upp till dem att föra kritiken vidare i företaget.

Det skrämmer mig när människor beter sig såhär, att man faktiskt börjar jaga individer för att man tycker något är dåligt i en spelproduktion. Denna typen av resonemang visar på en oförmåga att se de nyanser och den komplexitet som som världen faktiskt består av.

Om du är ledsen över att en aspekt i ett spel inte mötte dina förväntningar så har jag ett tips: Lev med det och väx upp.

Sen går man alltid på lite extra när det är en kvinna, såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon6893:

Lyssna på dig själv, vem fan är du eller någon av de andra i detta att kritisera denna persons arbete? Du har ju absolut ingen insikt i förutsättningarna för detta projekt, i övrigt kan du/ni inte ens säkert fastställa att personen ens var inblandad specifikt i detta projektet. Ta upp dina problem med ansiktet utåt för denna produktion(EA) så får det vara upp till dem att föra kritiken vidare i företaget.

Det skrämmer mig när människor beter sig såhär, att man faktiskt börjar jaga individer för att man tycker något är dåligt i en spelproduktion. Denna typen av resonemang visar på en oförmåga att se de nyanser och den komplexitet som som världen faktiskt består av.

Om du är ledsen över att en aspekt i ett spel inte mötte dina förväntningar så har jag ett tips: Lev med det och väx upp.

Sen går man alltid på lite extra när det är en kvinna, såklart.

Bland det mest vettiga jag läst från den diskussion som pågått här och på många andra platser också.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad... delvis ***

Jag har raderat en lång rad inlägg med beklämmande låg nivå. Sluta omedelbart med att tramsa, slaska ner och bedriva vettlöst hat i tråden!

/KimTjik

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon6893:

Lyssna på dig själv, vem fan är du eller någon av de andra i detta att kritisera denna persons arbete? Du har ju absolut ingen insikt i förutsättningarna för detta projekt, i övrigt kan du/ni inte ens säkert fastställa att personen ens var inblandad specifikt i detta projektet. Ta upp dina problem med ansiktet utåt för denna produktion(EA) så får det vara upp till dem att föra kritiken vidare i företaget.

Det skrämmer mig när människor beter sig såhär, att man faktiskt börjar jaga individer för att man tycker något är dåligt i en spelproduktion. Denna typen av resonemang visar på en oförmåga att se de nyanser och den komplexitet som som världen faktiskt består av.

Om du är ledsen över att en aspekt i ett spel inte mötte dina förväntningar så har jag ett tips: Lev med det och väx upp.

Sen går man alltid på lite extra när det är en kvinna, såklart.

Jag kritiserar ett dåligt utfört arbete, varken mer eller mindre. Men du blev rätt kreativ där med att läsa in sexism, häxjakt, simpel världsbild, bristande mognad etc och smeta det på mig så fort jag kritiserade ditt favoritspels urusla animationer. Jag behöver inte ha insyn i världsalltets komplexitet för att dra slutsatsen att animationerna är under all kritik. Kan väl påpeka att jag självfallet inte stöder hot eller dylikt mot någon, men det tänkte jag nästan var underförstått. Att hålla människor ansvariga för sitt arbete har jag däremot inga problem med, men det är en markant skillnad mellan hot och kritik.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag kritiserar ett dåligt utfört arbete, varken mer eller mindre. Men du blev rätt kreativ där med att läsa in sexism, häxjakt, simpel världsbild, bristande mognad etc och smeta det på mig så fort jag kritiserade ditt favoritspels urusla animationer. Jag behöver inte ha insyn i världsalltets komplexitet för att dra slutsatsen att animationerna är under all kritik. Kan väl påpeka att jag självfallet inte stöder hot eller dylikt mot någon, men det tänkte jag nästan var underförstått. Att hålla människor ansvariga för sitt arbete har jag däremot inga problem med, men det är en markant skillnad mellan hot och kritik.

Jag tycker iaf att det är vanskligt att peka ut och kritisera en enskild person i detta jätteprojekt för att spelet har dåliga animationer, allra mest om man inte har någon särskild insikt i projektet.
Klart mindre problematiskt att bara kritisera EA/Bioware för det spel de släppt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Blev sugen på Andromeda, men har inte råd så installerade ME3 igen, tänkte ge det en chans. Men jäklar vad fullt det är, går ju inte spela det! Witcher 3 har förstört allt, går inte att spela något annat längre.

Skrivet av evil penguin:

Jag tycker iaf att det är vanskligt att peka ut och kritisera en enskild person i detta jätteprojekt för att spelet har dåliga animationer, allra mest om man inte har någon särskild insikt i projektet.
Klart mindre problematiskt att bara kritisera EA/Bioware för det spel de släppt.

Det är enklare att ha en syndabock.

Har ju bara gått uför för Bioware sedan Dragon Age 2.

Skrivet av Lothbrok:

Att göra om alla animationer kostar pengar och ska de göra om ansiktena så behöver de rigga om allt.

Ser knappt ut som de använt motion capture ens, bara animerat det "för hand".

Skrivet av Trunk:

Visst är det synd med tråkiga animationer men animationer har enligt mig bara en väldigt liten inverkan på hur bra ett spel är. Så jag förstår inte varför 95% av allt som skrivs om ME just nu är om detta, känns bara onödigt och krystat.

Vi alla tycker olika. Jag tycker animationen är väldigt viktig, är den som ger liv till spelet, speciellt i ett RPG och ännu mer speciellt i ett RPG som tidigare varit hyllat för det, då har man en del att leva upp till.

Permalänk
Medlem

Det känns om inget annat som att Bioware Montreal, som stått för den största delen av utvecklingen, inte riktigt haft kapacitet eller kunskap att utveckla ett sådant här spel... särskilt inte när det är en del av en spelserie som så oerhört många håller kärt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Det känns om inget annat som att Bioware Montreal, som stått för den största delen av utvecklingen, inte riktigt haft kapacitet eller kunskap att utveckla ett sådant här spel... särskilt inte när det är en del av en spelserie som så oerhört många håller kärt.

TotalBiscuit beskrev det nyss ganska bra, ville dock inte kolla hans stream pga spoilers:
http://www.twitlonger.com/show/n_1spng4a

Synd att det skulle läggas över på "fel" studio.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.