Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

För att vara en person som inte är intresserad av ett spel så skriver du rätt mycket i dess tråd. (det gäller för övrigt flera personer i denna tråd)
Jag har inget intresse av t.ex The Witcher 3 så därför har jag följaktligen inga inlägg i några forumtrådar om det spelet, det verkar vara ett kolossalt slöseri med tid.

Kanske dags att lära sig vitsen med ett diskussionsforum efter ha suttit här i över tio år? Jag må inte vara intresserad av att köpa spelet men att prata om spelet är en helt annan sak. Eller du kanske föredrar att snacka med typer som tycker precis som du?

Att du kallar två (nu tre!) inlägg i en tråd om Biowares senaste skrattframkallande produkt för "kolossalt slöseri med tid" blir rätt komiskt när jag tänker efter, särskilt med din swec historik i åtanke.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Kanske dags att lära sig vitsen med ett diskussionsforum efter ha suttit här i över tio år? Jag må inte vara intresserad av att köpa spelet men att prata om spelet är en helt annan sak. Eller du kanske föredrar att snacka med typer som tycker precis som du?

Att du kallar två (nu tre!) inlägg i en tråd om Biowares senaste skrattframkallande produkt för "kolossalt slöseri med tid" blir rätt komiskt när jag tänker efter, särskilt med din swec historik i åtanke.

Så inget intresse av att spela spelet eller ens kolla upp flera recensioner, men låta folk veta att du inte gillar det trots att du inte spelat det är av vikt för dig?
Check! Då vet jag och känner att därmed är gränsen nådd för vad du och jag kan få ut av att skriva till varandra så kommer inte kommentera dina dina kommande inlägg i denna tråd.
Ha det bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Så inget intresse av att spela spelet eller ens kolla upp flera recensioner, men låta folk veta att du inte gillar det trots att du inte spelat det är av vikt för dig?
Check! Då vet jag och kommer inte kommentera dina dina kommande inlägg i denna tråd.
Ha det bra.

Jag kan säga vad jag hade velat se i ME:A. Jag hade hellre sett ett spel som hade varit rätt öppet för hur du bygger upp kolonierna, kommer du i fred eller kommer du med direkt fientliga avsikter som när vi blekansikten kom till Amerika och började ta oss för från indianstammar. Större fokus på utforskning hade också varit intressant ala Elite Dangerous.

För min del så är storyn den stora syndabocken och jag hade kunnat förlåta en hel del brister i ME:A om de hade ansträngt sig lite mer än generisk rymd-skurk som lovar att utplåna oss alla.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag kan säga vad jag hade velat se i ME:A. Jag hade hellre sett ett spel som hade varit rätt öppet för hur du bygger upp kolonierna, kommer du i fred eller kommer du med direkt fientliga avsikter som när vi blekansikten kom till Amerika och började ta oss för från indianstammar. Större fokus på utforskning hade också varit intressant ala Elite Dangerous.

Fasiken nu får jag ta tillbaka det jag skrev om att inte kommentera dina inlägg, för här håller jag med dig, detta skulle vara intressant.
Samtidigt har jag upplevt för lite av den nuvarande storyn för att kunna avgöra om den är bättre eller sämre än ditt scenario.

Skrivet av Solaris:

För min del så är storyn den stora syndabocken och jag hade kunnat förlåta en hel del brister i ME:A om de hade ansträngt sig lite mer än generisk rymd-skurk som lovar att utplåna oss alla.

Jag har inte sett tillräckligt mycket av storyn för att kunna avgöra om han är så generisk och tråkig som folk påstår. Har inga insikter i hans planer för galaxen heller får återkomma senare.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

I vanliga fall nej, men nu testade du en tidsbegränsad gratisdemo av en produkt, och spelet kraschade desstom så jag skulle absolut säga att man kan anta att spelprogrammet "Origin" är plattformen som används för att mäta speltiden, och då är det iallafall upp till slutanvändarens eget ansvar att kolla ifall man själv har ett spel startat. Då Origin omöjligt kan veta ifall ditt spel är igång eller bara en process som körs i bakgrunden så kan du lätt kolla detta själv genom att ta en titt på din profil då det skulle stå "Spelar Mass Effect: Andromeda" ifall plattformen tror att du gör det.

Jag har använt Steam och Origin i flera år så ja, jag tycker detta är en självklarhet.

Spelet kraschade ej, det stod inte att jag spelade något på min profil och ingen indikation på att spelet 'hängde kvar' så jag gick och gjorde vettigare saker. Däremot hängde sig tydligen spelet vid någon punkt i avslutningen och någon process låg tydligen kvar som varken syntes eller märktes utan att plocka fram processlistan. Självklart används Origin för att mäta speltiden, konstigt vore det annars. Men gör man en tjänst så som denna bör man se till att den fungerar korrekt, det anser jag vara deras ansvar, men det är snarare bara ännu ett bevis för Biowares och EAs inkompetens när det kommer till dessa saker.

Tror de flesta här har använt Origin eller Steam i flertalet år om man inte är född igår, det är inte direkt någon merit förutom att man möjligen blivit alltför van vid många utvecklares alltmer framstående inkompetens.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Mass Effect Andromedas companion app "Apex" är nu släppt pa appstore och Google play.

https://apexhq.masseffectarchives.com/en/

Håll koll på din multiplayer statistik, ändra vapen och skicka ut dina strike teams på uppdrag som ger dig kosing och material till single player.

Nice, gick att logga in och fortsätta skicka ut strike teams utan att ha köpt spelet.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Bara för att alla har förmågan att skriva på ett diskussionsforum så innebär inte det att man behöver skriva, speciellt när man inte har något genomtänkt att skriva.

Permalänk

Mus tangentbord/ handkontroll

Hur kommer ni spela spelet, tangentbord och mus eller handkontroll.
Personligen lutar jag mot att använda handkontroll tycker det funkar hyfsat i 3:e persons spel.

Visa signatur

Main: NZXT H440 | Asus ROG Hero VI | Intel i7 4790K | MSI 1080 Ti | EVGA Supernova 850w |
HTPC: Fractal Design: Node 605| Corsair CX500 | MSI A85 | i5 4440 | MSI GTX760 | Corsair Vengeance LP 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennis_81:

Personligen lutar jag mot att använda handkontroll tycker det funkar hyfsat i 3:e persons spel.

Hade faktiskt inte kommit på tanken att köra med handkontroll trots att jag har en till Forza.
Det känns som att Nomaden och liknande skulle bli smidigare, men mitt sikte i strid skulle bli lidande.

Tror ändå jag kommer vara konservativ och stannar vid mus och t-bord.

Kör någon annan som biotic och har problem med slempuckar som har armor eller sköld? Jobbigt när inga krafter fungerar på dylika skurkar.
Det var lättare i ettan när folk flög som löv i en storm.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Tycker mitt grafikkort gick lite varmare än det brukar göra när jag kör spelet. Någon som vart med om samma sak?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennis_81:

Lirar med mus och tangentbord. Alltför svårt att göra headshots med kontroll.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dennis_81:

I min senaste genomspelning av trilogin så körde jag med handkontroll i ettan, men det blev på tok för svårt i tvåan och trean som var mer actionorienterade. ME:A lär inte bli mindre actionorienterat direkt, så det blir nog naturligt att jag kör med mus+tangentbord.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Finns förövrigt en prequelbok till spelet som behandlar vad som hände på Nexus innan pathfindern kommer in i bilden.

Plockade upp min som ljudbok via audibleprenumeration

http://www.audible.com/pd/Sci-Fi-Fantasy/Mass-Effect-Andromed...

Finns annars som pocket på t.ex Sci-fibokhandeln

https://www.sfbok.se/produkt/mass-effect-andromeda-nexus-upri...

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tycker mitt grafikkort gick lite varmare än det brukar göra när jag kör spelet. Någon som vart med om samma sak?

märkte också att mina 970s låter rätt mycket jämfört med andra spel, har en GPU usage på 99 % på båda korten det är ju iaf nice . Vad får du för temps?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SID 6.7:

Finns förövrigt en prequelbok till spelet som behandlar vad som hände på Nexus innan pathfindern kommer in i bilden.

Plockade upp min som ljudbok via audibleprenumeration

http://www.audible.com/pd/Sci-Fi-Fantasy/Mass-Effect-Andromed...

Finns annars som pocket på t.ex Sci-fibokhandeln

https://www.sfbok.se/produkt/mass-effect-andromeda-nexus-upri...

Trevligt, men hur ska man hinna läsa den innan spelet släpps om den släpps samtidigt? Vilken kass timing

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Trevligt, men hur ska man hinna läsa den innan spelet släpps om den släpps samtidigt? Vilken kass timing

Medhåll, hade varit bättre om den släppts för någon vecka sedan.
Nu blir det snabbläsning (eller lyssning i mitt fall) tills på Torsdag.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Spelet kraschade ej, det stod inte att jag spelade något på min profil och ingen indikation på att spelet 'hängde kvar' så jag gick och gjorde vettigare saker. Däremot hängde sig tydligen spelet vid någon punkt i avslutningen och någon process låg tydligen kvar som varken syntes eller märktes utan att plocka fram processlistan. Självklart används Origin för att mäta speltiden, konstigt vore det annars. Men gör man en tjänst så som denna bör man se till att den fungerar korrekt, det anser jag vara deras ansvar, men det är snarare bara ännu ett bevis för Biowares och EAs inkompetens när det kommer till dessa saker.

Tror de flesta här har använt Origin eller Steam i flertalet år om man inte är född igår, det är inte direkt någon merit förutom att man möjligen blivit alltför van vid många utvecklares alltmer framstående inkompetens.

Tydligen kraschade de, om .exe processen inte stängdes av. Och ifall de inte stod något på din profil, hur kunde då Origin läsa av tiden du spelade? De är inte spelet som håller koll på de, det är origin. Alla gör misstag, det var bara en gratisdemo, bättre att bara släppa de

Edit: tjänsten fungerar utmärkt, de är inte Origin som inte fungerar, de är BioWare som du ska vara arga på som gjorde ett skit spel som kraschade.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 5600X @4.3 Motherboard: B550-P PLUS GPU: EVGA 3080
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ok, cool då misstänker jag att det kommer gå riktigt sakta för mig. varje planet och solsystem MÅSTE scannas och undersökas till 100% annars ser ocd till att jag inte kan sova gott om nätterna.

Bra att det är upp till spelaren i varje fall och inget påtvingat.

Skönt med fler spelare av mitt kaliber,
Jag är av den gamla skolan som verkligen utforskar allt! Dom spelen jag spelar tar en evighet för mig att spela klar då varje liten del av kartan ska utförskas

Jag upptäckte Mass Effect av "Misstag" när jag fick med ME2 via ett grafikkortköp. Känslan jag fick redan från början att det var spelet som jag väntat på hela livet utan att jag visste att den fanns.

Oavsett vad alla rececenter och insatta och inte insatta personer skriver, så ttycker jag det är värt att lägga pengarna på ett spel som i tidigare utförande gett så mycket glädje och speltimmar.

Haka inte upp er på allt och alla.

Köp den spela den i 10 timmar sen kann ni uttala er om den,
eller köp den inte testa inte den, men håll då dina åsikter om spelet för dig själv.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Då var det snart pre-loadat. Någon som vet om vpn funkar? Otålig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Då var det snart pre-loadat. Någon som vet om vpn funkar? Otålig!

Jag aktiverade igår kväll redan. VPN i Singapore använde jag med tunnelbear.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag aktiverade igår kväll redan. VPN i Singapore använde jag med tunnelbear.

Men kan du spela, är vad jag undrar?
VPN i usa, då det är ute där tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

märkte också att mina 970s låter rätt mycket jämfört med andra spel, har en GPU usage på 99 % på båda korten det är ju iaf nice . Vad får du för temps?

Jo jag har också 99% GPU usage men det har jag i flera andra spel som inte går lika varmt (tex Watch Dogs 2). Vanligtvis ligger jag på 68-69 grader och kanske 1750-1800RPM men nu sprang det upp till 72-73 grader och 2000RPM.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Se där ja. Funkar bra med vpn. Torsdag, pffft...

Permalänk
Medlem

Holy shit... såg detta clippet precis.. snacka om extrem grafisk nergradering.... Kan även se ansikts animationerna blev notbart negraderade från läckta videon..

https://i.4cdn.org/v/1490103639525.webm

Seriöst alltså... Bioware har gått totalt down hill ända sen grundarna Ray Muzyka och Greg Zeschuk lämnade. Många av talangen som gjorde Bioware så bra som dom var, lämnade kort efter grundarna.

Bioware lär väl snart hoppa in i massgraven tillsammans med EAs andra offer, Maxis, Westwood, Bullfrog och Pandemic..

EDIT: Här är ett längre clip av den läckta videon.

Dag och natt jämfört med slut produkten.. Nått gick väldigt fel under ME:As utveckling...

EDIT2: En till video i bättre kvalitet som visar dem sida vid sida.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vet inte om de går varmare än normalt, tycker fläktarna låter som ett jävla ånglok ändå, däremot märkte jag att spelet gärna hänger sig när jag spelar på ultra. Jag ligger 60+ fps men helt plötsligt hänger sig spelet och jag får något felmeddelande om att directx inte fungerar vilket kan bero på att en drivrutin uppdaterar sig eller att minnet tagit slut. Googlade lite och såg att andra haft samma problem, deras tips var att sänka ett par inställningar från ultra till high (texture och terrain *tror* jag det var). Efter jag sänkte det har det flutit på bra.

980 Ti (med senaste drivrutinen), 6700K

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Holy shit... såg detta clippet precis.. snacka om extrem grafisk nergradering.... Kan även se ansikts animationerna blev notbart negraderade från läckta videon..

Seriöst alltså... Bioware har gått totalt down hill ända sen grundarna Ray Muzyka och Greg Zeschuk lämnade. Många av talangen som gjorde Bioware så bra som dom var, lämnade kort efter grundarna.

Bioware lär väl snart hoppa in i massgraven tillsammans med EAs andra offer, Maxis, Westwood, Bullfrog och Pandemic..

EDIT: Här är ett längre clip av den läckta videon.
https://www.youtube.com/watch?v=opOdFKObpeM

Dag och natt jämfört med slut produkten.. Nått gick väldigt fel under ME:As utveckling...

EDIT2: En till video i bättre kvalitet som visar dem sida vid sida.
https://www.youtube.com/watch?v=WWp720-lLv8

Vad fan hände där, kan man fråga sig. Resursbrist? Tidsbrist?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Vet inte om de går varmare än normalt, tycker fläktarna låter som ett jävla ånglok ändå, däremot märkte jag att spelet gärna hänger sig när jag spelar på ultra. Jag ligger 60+ fps men helt plötsligt hänger sig spelet och jag får något felmeddelande om att directx inte fungerar vilket kan bero på att en drivrutin uppdaterar sig eller att minnet tagit slut. Googlade lite och såg att andra haft samma problem, deras tips var att sänka ett par inställningar från ultra till high (texture och terrain *tror* jag det var). Efter jag sänkte det har det flutit på bra.

980 Ti (med senaste drivrutinen), 6700K

De nyaste drivrutinerna nämner ju detta:
[GeForce GTX 1080 Ti][Mass Effect: Andromeda]: Random memory errors occur when playing the game. [1887520]
Dock har du ett 980Ti men det kanske gäller dem också?

Testat att backa en drivrutinsversion? Jag har inte haft de problem du nämner och jag kör också på Ultra, testat både förra och nyaste drivisen.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ParasiteX:

Håll i hästarna nu, det var Ray som sålde företaget till EA vilket är den största anledningen till att det ser ut som det gör idag. För det andra så tror jag man fortfarande blandar ihop vilka som faktiskt gjort spelet, det är inte "vanliga", eller "riktiga", Bioware.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Men kan du spela, är vad jag undrar?
VPN i usa, då det är ute där tänker jag.

Jodå. Spelade hela kvällen igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)