Windows 10 nyckel från kinguin, frågor

Permalänk
Medlem

Windows 10 nyckel från kinguin, frågor

Hej!

Vet att det finns många trådar om just det här men hittar inget tydligt svar på det jag undrar.

Ska bygga ihop min första dator och är inte så sugen på att lägga ner 1200kr på OS. Vad är det värsta som kan hända om jag köper Windows 10 nyckel via kinguin eller liknande sidor?
Kan Microsoft upphäva produktregistreringen? Har läst att det hänt folk men aldrig fått det bekräftat. Någon som har erfarenhet?

Och om nu detta skulle ske. Måste man ominstallera hela Windows, eller skulle man bara kunna köpa en riktig nyckel och aktivera på det redan befintliga Windows systemet man har?

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Som du säkert räknat ut är inte Kinguin någon legitim verksamhet.
Hur ska du få det bekräftat annat än genom att människor vittnar om det?
Jag tror inte att du behöver installera om för att du byter nyckel. Men det kan jag tycka att man borde vara beredd på oavsett.

Permalänk
Medlem

i fall MS skulle nånsins avaktivera produktnyckeln så skulle du bara behöva skriva i en ny nyckel.

och som tips så skulle jag ge att släng in de få extra kronor för deras skydd. skulle inte nyckeln fungera så få du i så fall en ny utan fritt.

tycker desutom att det är rätt roligt att folk altid dra igång dessa "de är skaffat genom stulna kredit kort av kinguin själva" när kinguin är också bara en mellanhand där olika kan sälja nycklar.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk

Du kan vara rätt så lugn när det gäller köp på kinguin. Som sagt betala gärna dom där 30-50kr för att ha säkerhet ifall nyckeln du får inte fungerar.
Om nu MS skulle avaktivera i framtiden så gör de inte så mycket de heller då det enda som händer på Windows 10 är att du får en liten vattenstämpel i nedre högra hörnet och att du inte kan byta bakgrundsbild, (har för mig det inte var något mer). Har själv 4st datorer hemma och endast min huvuddator har ett aktiverat Windows (köpt från kinguin) resterande datorer körs oaktiverade och har inte ett enda problem med det hela, och vill du ha en bakgrundsbild jo då e de så enkelt som att högerklicka på bilden och välja "set as background"

Om jag har fel om något eller missat något om oaktiverade Windows 10 så rätta mig gärna då det är för allas välbefinnande

Men de jag vill framföra är att köp från kinguin med ro de är som sagt billigt och ta dom med bäst recensioner och inte alltid den billigaste några futtiga kronor spelar inte så stor roll när du redan sparat in så mycket på priset.

Permalänk
Medlem

Ta av er foliehattarna nu era gamla troll:
https://www.youtube.com/watch?v=Hg0oIzco97w&t=5m1s

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...