Högtalare med bra och kraftig basåtergivning, budget 300-400tkr

Permalänk

Högtalare med bra och kraftig basåtergivning, budget 300-400tkr

Hejsan alla Sweclockare!

Funderar nu på att uppgradera mitt ljudpaket.

Jag är nöjd med min effektförstärkare: SIGMA AMP2 effektförstärkare
Lika så med min förstärkare: TDAI 2170 digital förstärkare
Där emot är jag inte riktigt nöjd med mina högtalare: EPICON 6 golvhögtalare

Så, alla tips på bättre golvhögtalare är välkomna, det skall användas till min takvåning där fest och en ordentlig bas är ändamålet med ljudet. Dessa i dagens läge levererar inte tillräckligt då grannarna inte har klagat än.

Musik som spelas är hip-hop, house, pop och lite country då vi har lite besökare från Alabama och andra stater.
Tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Du vill ha "ordentlig bas", men väljer då att uppgradera högtalare, trots att du inte ens har en subwoofer?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Du vill ha "ordentlig bas", men väljer då att uppgradera högtalare, trots att du inte ens har en subwoofer?

Sorry, I forgot to mention, I've got 2 subwoofers: MartinLogan Dynamo 700W 10"

Permalänk
Medlem

Ino Audio i68es + Profoundus Y-4

Edit: Skämt åsido, sikta på lite maffigare PA-grejer.

Permalänk

Kanske Paradigm Persona 9H, under din budget men vad gör det

http://persona.paradigm.com/persona/specs.php?model=persona-9...

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Det härföratår jag nada. Du menar art du har en budget på nästan 400k och äger högtalare som är till för helt annat än att spela bas. Skall du spela högt på fester varför inte ordentliga partyhögralare. Något i stil med live högtalare, toppar och några monster sub så att man blir döv på kuppen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

för dom pengarna är det riktigt värt att skaffa stabila väggar och fönster så du inte får distorsion och fult eko. Hyr in nån som kan mäta efter-klang-tid i ditt rum och andra bra mått, och som kan komma med tips på förbättringar

Permalänk
Hedersmedlem

@AnteBerrA *Rubrik förtydligad i enlighet med §3.1, tagit bort "skrik" (caps lock)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Känns som att du är helt ute och cyklar eller trollar, högtalarna i de prisklasserna är för extrema audiofiler och absolut inget man drar med på en hemmafest. Om du nu hade haft 400 tkr att lägga på högtalare är det bättre att du anlitar en konsult/fackman istället för att fråga här på swec.

Surfa in på http://supersonic.se och köp dig lite PA element istället.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Det är ju uppenbarligen en trolltråd.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Trolololool-

Permalänk
Medlem

Som @alatan sade, satsa på PA istället med ett par feta basar + toppar.
Sen använder du ditt nuvarande system till finlyssnande.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Om du hade tänkt att lägga den summan på högtalare så borde du nog läsa en massa omdömen på högtalare och bilda dig en egen uppfattning. Som de ovanför mig säger så känns det överdrivet med pengar för fest högtalare om inte ni alla är Audiophiles vilket inte är så troligt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H