Nintendo upphör med produktionen av NES Classic Edition

Permalänk
Melding Plague

Nintendo upphör med produktionen av NES Classic Edition

Efter många turer är det officiellt – Nintendo slutar tillverka eftertraktade NES Classic Edition. Enligt företaget är stoppet i produktionen helt enligt planerna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Asså, Nintendo och deras affärsbeslut. Man undrar vad de röker på marknadsavdelningen egentligen, måste vara bra skit.

Varför upphör man med produktionen av något som det uppenbart finns en rent galen efterfrågan på, och som inte direkt konkurrerar med deras övriga produktutbud?!

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv

It's all about the money!

Nes Classic sålde som smör, intäckterna per konsol var dock inte så höga och de vill få ut mer pengar för sina spel. På Wii U kunde man köpa spel för 50kr/st om jag ej minns fel, samma sak tänker de garanterat göra till Switch.
Prissättningen på Nes Classic var också fel, de kunde ha dubblat priset och den hade säkert sålt lika bra, d.v.s mer än vad de kunde producera.

Permalänk
Medlem

Anledningen: Nintendo Switch Virtual Console.

Permalänk
Skrivet av kaput:

Asså, Nintendo och deras affärsbeslut. Man undrar vad de röker på marknadsavdelningen egentligen, måste vara bra skit.

Varför upphör man med produktionen av något som det uppenbart finns en rent galen efterfrågan på, och som inte direkt konkurrerar med deras övriga produktutbud?!

kanske nåt hipster beslut om att allt ska vara så förbannat originellt & limited edition,
japaner kan vara märkliga ibland, Feng shui, Yin och yang, eller spå i teblad som fått dom att inte sälja fler.

kommer det en mini SNES så lär den vara ännu färre ex.
skulle inte förvåna mig om dom gör 2st ex varav ett går till nån youtubekanal som kör den i en mixer, och den andra kommer vara inlåst i 40år.

försäljning & vinst tror jag dom struntar i dom har ju Miljarder med dollar/yen..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Suck! Nu lär priserna på blocket dubbleras och enheten få typ samlarstatus. Idioti av Nintendo.

Dags att beställa hem en Raspberry och installera Retropie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kanske nåt hipster beslut om att allt ska vara så förbannat originellt & limited edition,
japaner kan vara märkliga ibland, Feng shui, Yin och yang, eller spå i teblad som fått dom att inte sälja fler.

Alla tre av dina exempel kommer från Kina...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Permalänk

Man kan undra hur Nintendo tänker egentligen? Lyssnar de ens på sina kunder? Där är fortsatt hög efterfrågan på produkten varför slutar man då att tillverka den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Asså att folk fortfarande köper produkter av nintendo efter all skit dem hittar på är väldigt underligt tycker jag.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

It's all about the money!

Nes Classic sålde som smör, intäckterna per konsol var dock inte så höga och de vill få ut mer pengar för sina spel. På Wii U kunde man köpa spel för 50kr/st om jag ej minns fel, samma sak tänker de garanterat göra till Switch.
Prissättningen på Nes Classic var också fel, de kunde ha dubblat priset och den hade säkert sålt lika bra, d.v.s mer än vad de kunde producera.

Skrivet av CFSsss:

Anledningen: Nintendo Switch Virtual Console.

Fast man når ju helt olika målgrupper. Tror få 70-talister som vill återuppleva sina gamla barndomsspel slantar 3500 spänn för en Switch, som dessutom är mycket längre från originalhårdvaran än NES Classic när det kommer till känslan. En R-Pi med Retropie för en femtedel av det priset, eller varför inte en beggad Wii för några hundringar, ter sig mycket rimligare i sådana fall.

Den som skiter i det där med originalkänsla, och inte har några problem med att klabba runt på E-shop och mecka sig runt i menyer innan de får spela, har väl i sådana fall sedan länge redan skaffat en Wii till ändamålet, eller kör i emulator på datorn.

Kort och gott finns det massor av alternativ som både är bättre och billigare än Switch/VC om man bara vill lira gamla NES-spel. Det finns ingen intern konkurrens att tala om. Classic och Switch är i så gott som samtliga relevanta hänseenden helt olika produkter.

Grejen med NES Classic är att det är en plug & play-lösning som kommer jäkligt nära originalet, till ett rimligt pris. Skulle man prissatt den högre börjar det plötsligt röra sig om sådana pengar att det börjar bli värt besväret att kolla på alternativen, och spontanköparna skulle dessutom försvunnit.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

It's all about the money!

Nes Classic sålde som smör, intäckterna per konsol var dock inte så höga och de vill få ut mer pengar för sina spel. På Wii U kunde man köpa spel för 50kr/st om jag ej minns fel, samma sak tänker de garanterat göra till Switch.
Prissättningen på Nes Classic var också fel, de kunde ha dubblat priset och den hade säkert sålt lika bra, d.v.s mer än vad de kunde producera.

Den här förklaringen ligger förmodligen väldigt nära sanningen. Dock så tror jag inte dom hade kunnat själva mini nes för dubbla priset. Den enda målgruppen som jag ser det är sådana som egentligen inte har eller gillar TV-spel längre men som tycker det är kul att få återuppleva gamla minnen, ja eller nåt i den stilen.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaput:

Fast man når ju helt olika målgrupper. Tror få 70-talister som vill återuppleva sina gamla barndomsspel slantar 3500 spänn för en Switch, som dessutom är mycket längre från originalhårdvaran än NES Classic när det kommer till känslan. En R-Pi med Retropie för en femtedel av det priset, eller varför inte en beggad Wii för några hundringar, ter sig mycket rimligare i sådana fall.

Den som skiter i det där med originalkänsla, och inte har några problem med att klabba runt på E-shop och mecka sig runt i menyer innan de får spela, har väl i sådana fall sedan länge redan skaffat en Wii till ändamålet, eller kör i emulator på datorn.

Kort och gott finns det massor av alternativ som både är bättre och billigare än Switch/VC om man bara vill lira gamla NES-spel. Det finns ingen intern konkurrens att tala om. Classic och Switch är i så gott som samtliga relevanta hänseenden helt olika produkter.

Grejen med NES Classic är att det är en plug & play-lösning som kommer jäkligt nära originalet, till ett rimligt pris. Skulle man prissatt den högre börjar det plötsligt röra sig om sådana pengar att det börjar bli värt besväret att kolla på alternativen, och spontanköparna skulle dessutom försvunnit.

Man kan argumentera varför Nes Classic är en bra produkt för kunder, men i företagsperspektivet handlar det om pengar. Och av olika anledningar ansåg inte Nintendo att Nes Classic inte bidrog med mer pengar än vad den kostade.
Där den enda rimliga förklaring jag ser är att de ser produkten som ett hot emot deras andra produkter.

Vinstmarginalen på Nes Classic måste också ha varit dålig, 799kr tog butiker vilket typ är ett spel, drar man bort hårdvarukostnaden så blir det ett väldigt billigt spel. Nej Nintendo måste anse att de kan få mer pengar på annat sätt.

Att lika många ej köper Switchen är för nintendo ett ickeproblem, de tror säkerligen att utan Nes Classic blir det fler som köper den andra konsolen, där det bidrar till att den blir mer populär och de får sålt mer annat.
En annan tanke är att sälja spelen dyrt till mobilerna.

Man kan spekulera mycket i varför Nintendo gjorde som de gjorde, men som jag tidigare skrev så är den rimliga förklaringen "It's all about the money!"

Skrivet av elajt_1:

Den här förklaringen ligger förmodligen väldigt nära sanningen. Dock så tror jag inte dom hade kunnat själva mini nes för dubbla priset. Den enda målgruppen som jag ser det är sådana som egentligen inte har eller gillar TV-spel längre men som tycker det är kul att få återuppleva gamla minnen, ja eller nåt i den stilen.

Visst men säljer de för dubbla priset kanske 1/4 av försäljningsantalet skapar lika mycket vinst. All kostnad blir i princip densamma (lite skatter, mellanhänder och dylikt) och resten är rena vinstpengar.
Men jag tror ej de kommer komma med en bättre dyrare variant, utan de vill allt sälja spelen till Sitchen och eventuellt mobilerna.

Permalänk
Medlem

WTF varför slutar man tillverka en produkt som är så efterfrågad att den inte går att få tag på? Jag väntade på att den skulle bli allmänt tillgänglig men antar man får skippa den helt istället. Tänker inte leta fram nån till överpris.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Man kan argumentera varför Nes Classic är en bra produkt för kunder, men i företagsperspektivet handlar det om pengar. Och av olika anledningar ansåg inte Nintendo att Nes Classic inte bidrog med mer pengar än vad den kostade.
Där den enda rimliga förklaring jag ser är att de ser produkten som ett hot emot deras andra produkter.

Vinstmarginalen på Nes Classic måste också ha varit dålig, 799kr tog butiker vilket typ är ett spel, drar man bort hårdvarukostnaden så blir det ett väldigt billigt spel. Nej Nintendo måste anse att de kan få mer pengar på annat sätt.

Att lika många ej köper Switchen är för nintendo ett ickeproblem, de tror säkerligen att utan Nes Classic blir det fler som köper den andra konsolen, där det bidrar till att den blir mer populär och de får sålt mer annat.
En annan tanke är att sälja spelen dyrt till mobilerna.

Man kan spekulera mycket i varför Nintendo gjorde som de gjorde, men som jag tidigare skrev så är den rimliga förklaringen "It's all about the money!"

Att det är all about the money bestrider jag inte, och det är inte heller vad jag försöker göra. Givetvis står det egna ekonomiska intresset alltid i första rummet. Nintendo är väl dock inte precis känt för sin genialitet på det planet. Om något har de blivit en måttstock i kategorin dåliga affärsbeslut.

Frågar du mig, så har man överlevt på en handfull odödliga franchises och gamla meriter efter att man konkurrensutsattes av Playstation och Xbox, och förlorade vad som närmast kunde kallas en monopolställning. Edit: Ja, och så var väl Wii något av ett genidrag, den var innovativ, och tilltalade casualspelarna på bred front. Det är inte nödvändigtvis så att det här beslutet alls avspeglar verkliga förhållanden, och är det ekonomiskt bästa beslutet.

Vad jag är ute efter är att Nintendo regelmässigt jönsar till det, och av allt att döma ser de ut att göra det nu igen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Måste vara det enda företaget på jorden som slutar producera något som säljer som smör

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Två månader tidigare: "Produktionen av NES Classic fortsätter, ni vill ha dem och vi vill ha era pengar!"
http://www.sweclockers.com/nyhet/23393-nintendo-produktion-av...

Idag: "Hmm, NES säljer ju riktigt bra än idag. Vi slutar producera dessa, har fått nog med pengar. Tack o hej leverpastej!"

>.<

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

Va folk gnäller, nes mini är ju en special utgåva och de säljes inte hur många som hellst av.

Jag har ett oöppnat och ett jag spelar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

It's all about the money!

Nes Classic sålde som smör, intäckterna per konsol var dock inte så höga och de vill få ut mer pengar för sina spel. På Wii U kunde man köpa spel för 50kr/st om jag ej minns fel, samma sak tänker de garanterat göra till Switch.
Prissättningen på Nes Classic var också fel, de kunde ha dubblat priset och den hade säkert sålt lika bra, d.v.s mer än vad de kunde producera.

Enligt uppskattningar så är det troligt att komponenterna i NES Mini inte kostar mer än de billigaste budgettelefonerna på marknaden, dvs. runt 200-300 kr. Tror att Nintendo ändå haft grymt bra procentuella marginaler på produkten.

Kan dock köpa argumentet att de kanske inte vill konkurrera med den eventuella försäljning av klassiska spel till en framtida NES-emulator i Switchen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ja fick min enhet häromdagen.
Familjen älskar den och MASSOR med timmar har redan gått åt.
För min fru handlar det det om att spela de spel hon spelade i barndomen och och alla minnen det ger. Även att spelen ofta har ganska snabb inlärningstid på hur man styr spelet och sedan helt enkelt kan koncentrera sig på att spela.
För ungarna handlar det om lite samma sak. Super enkelt att starta upp och bara köra. Grafiken bryr man sig inte i om underhållningsvärdet är högt.
Jag som inte är gamal konsollnörd men ändå har spelat flera av spelen hos mina kompisar som liten. Jag älskar det faktum att konsolen är igång o klar när ja trycker på start. Spelen är färdiga när jag släppt knappen och det är bara att panga.
Perfekt om man har 20 minuter över helt enkelt och inte vill tappa sugen för något skall ladda eller uppdateras först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vinstmarginalen på Nes Classic måste också ha varit dålig, 799kr tog butiker vilket typ är ett spel, drar man bort hårdvarukostnaden så blir det ett väldigt billigt spel. Nej Nintendo måste anse att de kan få mer pengar på annat sätt.

Om de hade ökat priset med 100kr så borde det öka vinstmarginalen per såld konsol. Samtidigt som ökning är tillräckligt liten för att de flesta som var intresserade av att köpa den för 799 troligtvis är fortfarande är intresserade för 899kr.
Skulle de höja upp den till dubbla priset eller mer så skulle nog intresset avta ganska kraftigt för en stor del av de potentiella köparna.
Jag tror det hade varit bättre att ge den en mindre höjning och pumpa ut några miljoner till av den.

Hade de dubblat priset på Switchen hade de också fått högre marginal per såld konsol. Men jag tror inte den sålt så bra då.
Möjligtvis en del early adopters som vill ha den nästan oavsett pris.
Men att mjölka kunderna för mycket i början för att ett halvår senare dumpa priserna är nog ingen bra strategi för att få goodwill.

Finns det några NES skal för Raspberri Pi 2 / Pi 3 i bra kvalitet att köpa om man skulle vilja bygga något motsvarande?

Permalänk
Medlem

Har med ett NES Mini till norska fjällen som vi under "after ski" spelade på alla häromdagen till allas förtjusning. Dottern och hennes kusiner, men även mamma som brukade spela Super Mario, etc, i ungdomen blev alldeles vilda till sig, och vill att jag skulle ordna en NES Mini åt henne att ha hemma.

Grymt kul och enkel produkt att ta med. Bara att packa ner NES Minin och två kontrollers (HDMI-kabel finns i vår fjällstuga, strömförsörjning via vanlig micro-USB-laddare).

Hoppas fortfarande på leverans ifrån Dustin. Tror den beställningen jag la i slutet på sommaren är på gång att skickas (väntar på extrakontroller som kommer in i slutet på månaden).

Det jag mest vänder mig mot är den dåliga informationen och bristen på klarspråk från Nintendo. Hade de från början talat om att det var en begränsad upplaga med dålig tillgång och liten produktionstakt, så hade jag köpt det (deras val). Tror också att det då hade varit lättare för alla ÅF att planera för det och kunna kommunicera ut det till sina kunder.

Som det är nu så tycker jag att det är en fantastiskt kul produkt som Nintendo Europe skapat och tagit fram, men just att de skött både kommunikation och logistik på ett extremt dåligt och kundovänligt sätt. Har klart bränt lite av mitt förtroende för Nintendos moderna varumärke, och dagens "management" av företaget.

Älskar dock produkten, och är ändå trots allt väldigt glad att den togs fram.

Detta trots att jag lagt löjligt mycket tid på att försöka att få en möjlighet att få tag i den till normalt butikspris (dvs. ej scalpers/svartabörsförsäljare), inklusive flera länder jag rest i sedan den släpptes i mitten på November (förutom flera länder i Europa så även en hel del tid under resor till USA, Kina, Hong Kong och Taiwan).

Vill inte ens räkna på "internkostnaden" i mitt letande efter den (men är helt klart uppe i femsiffriga belopp).

Nu väntar jag bara på samma "äventyr" när de släpper en SNES Mini...

(men kommer att vara bättre förberedd då)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Det enda logiska är om det har en dyrare produkt som gör samma sak som de vill pusha. Men hoppas de förstår att det är retrovärdet man vill ha och inte en modern produkt - då kan man lika gärna låta en Pi eller liknande emulera.

NES Classic Edition 2.0 har min vote dock. Fixa problemen med första

Ännu bättre med SNES Classic Edition där titlarna från NES ingår och problemen som kort kabel, externt rom-stöd (SD-kort), trådlösa/laddningsbara handkontroller.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Blev just väldigt glad över ett mail som löd att min nes är packad och påväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det enda logiska är om det har en dyrare produkt som gör samma sak som de vill pusha. Men hoppas de förstår att det är retrovärdet man vill ha och inte en modern produkt - då kan man lika gärna låta en Pi eller liknande emulera.

NES Classic Edition 2.0 har min vote dock. Fixa problemen med första

Ännu bättre med SNES Classic Edition där titlarna från NES ingår och problemen som kort kabel, externt rom-stöd (SD-kort), trådlösa/laddningsbara handkontroller.

Håller med att det vore grymt, men tror dessvärre inte alls på att det kommer hända.

Det positiva är dock att det går att lösa ganska enkelt med hjälp av hakchi2 och 8Bitdo.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Blev just väldigt glad över ett mail som löd att min nes är packad och påväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Gott! Grattis!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Hoppas på N64 Classic Edition istället!

Permalänk
Medlem

Har så svårt att se att de skulle ha dålig marginal på den. R&D:n måste ju vara obefintlig och den är väl byggd på standardkomponenter? Jag tror att de handlar om någon slags politik. De vill att fokus ska ligga på switch och dlc till den istället. Kanske tror de att det är en nackdel för märket i längden om de alltför hårt förknippas med retro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Det jag mest vänder mig mot är den dåliga informationen och bristen på klarspråk från Nintendo. Hade de från början talat om att det var en begränsad upplaga med dålig tillgång och liten produktionstakt, så hade jag köpt det (deras val). Tror också att det då hade varit lättare för alla ÅF att planera för det och kunna kommunicera ut det till sina kunder.

Håller med fullständigt. Häromdagen fick jag ett mejl om att beställningen jag lagt på en extra handkontroll för minst ett halvår sedan nu är annullerad. Jag känner mig skapligt snopen över att sitta med en NES Classic och två förlängningskablar (förstås inte officiella, annars hade jag väl inte fått hem dom heller), men bara en handkontroll. Och så kommer jag inte kunna köpa en ny? Tack Nintendo, tack...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Tänkte vänta tills alla förhandsbokningar och orderstocken lade sig innan jag beställde min, sambon har tjatat som sjutton efter en men de har ju varit slut hela tiden.
Nu verkar det som att det är kört alltså