Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av rottemark:

Hur kommer det sig att ni säljer ett moderkort som inte går att hitta på tillverkarens hemsida, och knappt ger någon träff på Google? Kommer det verkligen finnas tillgängligt på torsdag? Och hur ska jag hitta utförligare specifikationer än vad ni presenterar på produktsidan?

https://www.dustinhome.se/product/5011013935/x370-gaming-k3

http://www.gigabyte.se/Motherboard/AMD-X370-B350

Nu har jag fått svar från Gigabyte själva, där jag påpekade att ni och CDON säljer "Gaming K3", trots att det inte verkar existera enligt Gigabyte.

"Looks like a mistake on their websites.

There is only GA-AX370-Gaming K7 and GA-AX370-Gaming 5 available.

http://www.gigabyte.eu/Motherboard/AMD-X370-B350

Kind regards

GIGABYTE-team"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rottemark:

Nu har jag fått svar från Gigabyte själva, där jag påpekade att ni och CDON säljer "Gaming K3", trots att det inte verkar existera enligt Gigabyte.

"Looks like a mistake on their websites.

There is only GA-AX370-Gaming K7 and GA-AX370-Gaming 5 available.

http://www.gigabyte.eu/Motherboard/AMD-X370-B350

Kind regards

GIGABYTE-team"

Konstigt svar från Gigabyte, dem ha en produktsida för modellen i alla fall. Tillverkarens artikelnummer från Dustins sida stämmer i alla fall överens.
http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-AX370-Gaming-K3-rev-10...

//zekel

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Skrivet av zekel:

Konstigt svar från Gigabyte, dem ha en produktsida för modellen i alla fall. Tillverkarens artikelnummer från Dustins sida stämmer i alla fall överens.
http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-AX370-Gaming-K3-rev-10...

//zekel

Verkligen konstigt. Jag kan garantera att det inte fanns någon produktsida för K3-kortet då jag skickade frågan, eller då de svarade. Det verkar alltså som att Dustin (och även CDON) har indexerat moderkortet långt innan Gigabyte själva gått ut med några specifikationer. Men bra att det hela fick ett svar till sist åtminstone.

Permalänk

Hur ofta kör Dustin weekend rush? hade för mig att det var varje vecka men inget uppe idag så antar att jag var fel på det.

Permalänk
Medlem

När försämrade dustin sitt erbjudande till studenter? Nu måste man handla för 1000:- för att få fraktfritt, eller är det bara för mig?

Permalänk
Skrivet av desp:

När försämrade dustin sitt erbjudande till studenter? Nu måste man handla för 1000:- för att få fraktfritt, eller är det bara för mig?

Hej, vågar inte svara på datum men det stämmer att det för tillfället gäller 1000:- för fraktfritt.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej, vågar inte svara på datum men det stämmer att det för tillfället gäller 1000:- för fraktfritt.

MVH/STefan

Är det PostNord som vill ha mer betalt för att inte slå sönder paketen?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Är det PostNord som vill ha mer betalt för att inte slå sönder paketen?

Ja det skulle man kunna tro men det är inga problem på den fronten det mesta brukar komma fram på ett bra sätt.
Prisjusteringar gör vi dock på samtliga produkter och tjänster med jämna mellanrum av olika anledningar

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Vad har hänt med Dustinhome egentligen?
Jag har skickat förfrågan via formulär på sidan, skickat meddelande på Facebook, ett mejl och nu slutligen en post på deras Facebooksida under över en veckas tid.
Har de helt sparkat all support eller vad är det som händer?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Vad har hänt med Dustinhome egentligen?
Jag har skickat förfrågan via formulär på sidan, skickat meddelande på Facebook, ett mejl och nu slutligen en post på deras Facebooksida under över en veckas tid.
Har de helt sparkat all support eller vad är det som händer?

Hej Betty (Kung Pow)
Jag tror jag svarade på ditt inlägg på Facebook.
Det ligger inget äldre än igår som är skickat till vår kundservice, så med det hoppas jag att du fått svar annars kan du PMa mig med frågan så ser jag till att du får svar.
Beträffande Facebook så har de tyvärr hamnat efter pga sjukdom men jag har fått bekräftat att det ska vara i fas under dagen.
Gäller det specifika frågor på ordrar eller serviceärnden så är det bättre att ta det dom vanliga vägarna (det går oftast snabbare) då de som svarar på facebook hänvisar till vår kundservice eller orderavdelning i första hand alternativt ställer frågan vidare.

Hör av dig på PM om du inte fått svar!

Med vänliga hälsningar/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

@Dustin Home:
Hej och tack för ditt svar
Förstår att sociala medier kan hamna efter pga sjukdom etc.
Men jag fyllde i erat formulär på hemsidan först, och sen dagen efter (18/4 16:58) skickade jag ett mail, båda har det inte blivit någon reaktion på.

Är det trasigt hos er eller?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av Betty (Kung Pow):

@Dustin Home:
Hej och tack för ditt svar
Förstår att sociala medier kan hamna efter pga sjukdom etc.
Men jag fyllde i erat formulär på hemsidan först, och sen dagen efter (18/4 16:58) skickade jag ett mail, båda har det inte blivit någon reaktion på.

Är det trasigt hos er eller?

Hej Betty (kung Pow)!
Eftersom jag inte vet exakt vad du skickat för formulär och till vem så blir det svårt att svara. Men vi har inga noteringar om några fel i systemet kring detta.
Kunde du skicka mig ett PM så ska jag se till att du får svar från rätt avdelning hos oss.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Tjena Dustin!

Hur får jag tag på kvitto på produkter jag köpt av er?

Hittar inget på mailen eller via min sida på dustinhome.

Tacksam för hjälp.

Mvh

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

@segafreaktwo: Mitt konto/orderhistorik/Välj order/Skicka betalningsbekräftelse

Permalänk
Medlem

@Dustin Home: En feedback apropå de två ovan inläggen, själv har jag önskat över åren att kunna ladda ner kvitton via pdf. Kolla om ni kan få in det i sidan.

Feedback nr 2 när vi ändå är i gång, jag anser att ni skall ha en knapp som heter "rensa hela jämför-listan" som nu är enormt lång hos mig. Säkert hälften av produkterna i min jämför-lista har utgått ur ert utbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

@segafreaktwo: Mitt konto/orderhistorik/Välj order/Skicka betalningsbekräftelse

Tack men står ej något om Skicka betalningsbekräftelse för mig där inne! :/

Synd att det ska vara så struligt att få tag på kvitto för köp.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Tack men står ej något om Skicka betalningsbekräftelse för mig där inne! :/

Synd att det ska vara så struligt att få tag på kvitto för köp.

Konstigt, så här skall det se ut

Permalänk
Medlem

Allt finns med utom Skicka betalningsbekräftelse på min sida!

Men det fanns dock på andra ordrar men den jag behöver kvittot till där finns det ej.

Får kontakta dom och se vad dom säger

Tack för hjälpen!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av SolidReactor:

@Dustin Home: En feedback apropå de två ovan inläggen, själv har jag önskat över åren att kunna ladda ner kvitton via pdf. Kolla om ni kan få in det i sidan.

Feedback nr 2 när vi ändå är i gång, jag anser att ni skall ha en knapp som heter "rensa hela jämför-listan" som nu är enormt lång hos mig. Säkert hälften av produkterna i min jämför-lista har utgått ur ert utbud

Skrivet av segafreaktwo:

Tack men står ej något om Skicka betalningsbekräftelse för mig där inne! :/

Synd att det ska vara så struligt att få tag på kvitto för köp.

Hej,
Det hela beror på hur man betalar det, men jag ska även skicka denna infon vidare så får våra utvecklare titta på det.
Gör du en förskottsbetalning eller kortbetalning så får du en betalningsbekräftelse eftersom du betalar till oss. Om du väljer att göra en avbetalning eller faktura så går det via Klarna där du får en kontofaktura månatligen eftersom du då betalar till dom. Det står en del om detta under betalningsinformation (bifogar länken). Annars är du givetvis alltid välkommen till vår kundreskontra/kundservice så hjälper vi gärna till.

SolidReactor, tack för tipsen, jag skickar det vidare.

https://www.dustinhome.se/service/betalningsinformation

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka er för att ni är så bäst och löser alla små problem jag har fått med min förra order utan problem eller tjafs! Kommer alltid handla från er i förstahand från och med nu!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

Vill bara tacka er för att ni är så bäst och löser alla små problem jag har fått med min förra order utan problem eller tjafs! Kommer alltid handla från er i förstahand från och med nu!

Hej Mr.Azum, kul att höra att du är nöjd, då är vi det också

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

@Dustin Home: Varför kan man inte klicka i orderhistoriken på utgångna produkter och få upp specifikationerna för produkten? Det gick tidigare. Kraftig försämring om det inte går längre. Gäller Dustin om det är någon skillnad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Kanske lite off topic, men jag har en polare som fick jobb på dustin som "dataexpert" utan att kunna ett j*vla jota om datorer. Grabben kunde knappt sätta på en MacBook. Han jobbade där i 3 månader innan de insåg hans inkompetens. Bravo!

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

@Dustin Home: Varför kan man inte klicka i orderhistoriken på utgångna produkter och få upp specifikationerna för produkten? Det gick tidigare. Kraftig försämring om det inte går längre. Gäller Dustin om det är någon skillnad.

Hej MultiMan,
Tillbaka efter lite semester...
Jag har inte noterat det själv men möjligen hanteras specifikationen anorlunda i samband med att vi tar bort produkten. Det brukar dock inte vara några problem att googla på produkten och tex Dustin så kan man få informationen.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Svensson_theruler:

Kanske lite off topic, men jag har en polare som fick jobb på dustin som "dataexpert" utan att kunna ett j*vla jota om datorer. Grabben kunde knappt sätta på en MacBook. Han jobbade där i 3 månader innan de insåg hans inkompetens. Bravo!

Hej Svensson_theruler!

Det var inte bra om någon fått jobb hos oss som ”dataexpert” utan kompetens, hanterar man data på olika sätt så bör denna givetvis ha grundläggande kunskap som att kunna starta och stänga av en dator utan för den skull behöva vara expert på hårdvaran.

Normalt sätt brukar vi utföra en del tester i samband med intervjuerna för att säkerhetsställa kunskapen.
Det låter dock bra att vi uppmärksammade problemet då vi strävar efter att anställa kompetent personal för den arbetsuppgiften som vi har. Din kompis är säkert välkommen igen när han skaffat sig nödvändig kunskap.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Får man lämna önskemål på att det dyker upp Lenovos T-serie i en eventuell Back 2 School rea?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Får man lämna önskemål på att det dyker upp Lenovos T-serie i en eventuell Back 2 School rea?

Eller rentav en vettigt confad (16 GiB, 256 GB, i7, 1080p) X1!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Inaktiv

Ingen chans att ni skulle ändra hemsidan så man kan stänga av "tipsen" i kundvagnen? Det är otroligt svårt att få en överblick om man beställer rätt saker om man har flera artiklar...

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Får man lämna önskemål på att det dyker upp Lenovos T-serie i en eventuell Back 2 School rea?

Skrivet av GLaDER:

Eller rentav en vettigt confad (16 GiB, 256 GB, i7, 1080p) X1!

Skrivet av Hugligan:

Ingen chans att ni skulle ändra hemsidan så man kan stänga av "tipsen" i kundvagnen? Det är otroligt svårt att få en överblick om man beställer rätt saker om man har flera artiklar...
http://i.imgur.com/bST2QET.png

Hej, tack för tipsen. Jag skickar det vidare internt.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd

Kan man inte hämta varor i butiken på Sveavägen? Vill inte att HDD som säljs i bulk skickas med post med tanke på hur paket hanteras nuförtiden.

Skickades från m.sweclockers.com