Youtube får Material Design och mörkt läge

Permalänk
Melding Plague

Youtube får Material Design och mörkt läge

För att göra upplevelsen mer enhetlig över alla plattformar går Youtube över till att använda Material Design. Samtidigt introduceras ett efterlängtat mörkt läge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

but what will it break?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Fler hemsidor borde ha mörkt läge som alternativ.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Så... när kommer Sweclockers mörka tema?

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft denna design ca. en månad redan. Vet inte varför jag fick den så tidigt men den ser trevlig ut och jag uppskattar verkligen läget där man förstorar videos utan att köra helskärm.

Permalänk
Medlem

Mörkt läge... its about bloody time!!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Så... när kommer Sweclockers mörka tema?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1089561-ett-morkt-tema-...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Så... när kommer Sweclockers mörka tema?

Har jag saknat flera år

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

#Bitter
Härligt, men dem fuck:ade upp min userstyle som gjorde Youtube mörkt sedan tidigare och nu kan bara några få användare få prova på den mörka designen till en början.

Om någon kommer åt CSS:en för den mörka designen så dela gärna!

Edit: Hittade mörktläge.
Om man trycker på sin profilbild uppe i högra hörnet så hittar man inställningen.
Den ligger alltså inte på sidan som heter "Inställningar".

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Siten som Swec refererar till har ingen info alls om hur man "anmäler sig". (https://www.youtube.com/new)

Ser dessutom ingen skillnad på Youtube och hittar inga nya features som t.ex. "mörkt läge".

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kakan86:

Har jag saknat flera år

Har funnits i flera år också tack vare @Blargmode
Fungerar perfekt: https://m.sweclockers.com/forum/trad/1089561-ett-morkt-tema-t...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Små steg framåt. Då undrar man bara varför Google har så svårt att få in mörkt mode i Android. Något som jag verkligen saknar från min Window Phone.

Permalänk

Undo, undo, undo!

Hela youtube gick sönder. Sedan tappade den bort vilka clip som jag redan har sätt. Väntar tills de släpper innan jag blir tvingad att gå över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

but what will it break?

En hel del YouTube tillägg, YouTube Plus som är det mest nämnvärda som jag har svårt att tänka mig att vara utan. Till först hade skaparen tänkt sluta utveckla pluginet men på begäran av många fans så gör han väl ett försök att utveckla Material design support.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Små steg framåt. Då undrar man bara varför Google har så svårt att få in mörkt mode i Android. Något som jag verkligen saknar från min Window Phone.

Jag kan välja mörkt eller ljust på min Android men det kanske är. Något huawei lagt in efteråt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag kan välja mörkt eller ljust på min Android men det kanske är. Något huawei lagt in efteråt?

Ja.

Själva Android stöder det inte men många tillverkare har själva lagt in det. Till exempel Huawei och OnePlus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Siten som Swec refererar till har ingen info alls om hur man "anmäler sig". (https://www.youtube.com/new)

Ser dessutom ingen skillnad på Youtube och hittar inga nya features som t.ex. "mörkt läge".

Det fungerade för mig. Jag fick en stor blå knapp att klicka på för att aktivera den nya designen. Du hade inte redan fått den nya designen lanserad för dig då?

Nattläget hittar du genom att klicka på din profilikon i övre högra hörnet, då får du en rad för att aktivera det mörka läget.

Permalänk
Avstängd

Ser helt okej ut. Tycker bara det är jobbigt när man inte hittar det man söker efter då syftar jag i konto.

Skrivet av Cooling23:

Fler hemsidor borde ha mörkt läge som alternativ.

Vi lever i en mörk värld. xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Föredetting

Är det mörka läget nytt? Har kört med det i ett par månader.

EDIT: Kanske tänker jag på Youtube Gaming eller så har det verkligen funnits i ett par månader i Taiwan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Det nya mörka temat får tumme upp. En lättnads suck.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Frågan är när vi i Sverige ska få tillgång till Youtube red för att slippa reklam och få köra Youtube i bakgrunden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Trevligt med officiellt mörkt tema (har kört med mörkt tema från MagicActions for Youtube)
Men måste säga att jag inte gillar hur... "icke-kompakt" det är med "material design", spoecifikt då panelen på vänster sida (där det står Hem, Populärt, Prenumerationer, osv)

Permalänk
Medlem

Funkar inte, länken har en knapp där det står hämta nu, men den skickar bara en till normala youtube.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Små steg framåt. Då undrar man bara varför Google har så svårt att få in mörkt mode i Android. Något som jag verkligen saknar från min Window Phone.

Instämmer helt.

Dessutom klockrent tillskott för batteritiden för de som kör på mobiler med OLED (som tex. för dottern som kör med Samsung Galaxy S).

Väldigt märkligt att Google inte kan fixa detta i Android (iaf. som ett valbart alternativ).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Nattläget hittar du genom att klicka på din profilikon i övre högra hörnet, då får du en rad för att aktivera det mörka läget.

Jaha! Ser ut precis som förr för mig:

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Är det därför de spärrat så jag måste sitta och titta på en skylt om att uppdatera youtube och en 30 sekunders timer på mobilen? Det är en sak att de har timers på reklam eller att de poppar upp information om ny version. Men det är fan inte okej med sådana fulmetoder.

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit på annat håll. Varför skippar de inte bara CSS-dokumenten helt och hållet? Det är ju ändå åt det hållet designen är på väg. Sidan blir ju bara vitare, tråkigare och plattare för varje uppdatering som sker.
Om man nu ska koda och designa hemsidor så kan det vara bra att inte skippa den designinriktade delen i kursen. Det behövs dessutom något som delar upp allt innehåll och alla element då det annars lätt blir en känsla av att allt flyter ihop och det blir bara jobbigt att surfa på sidan.
Nä, fy skäms på er som har designat hemsidor de senaste åren.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av anon12433:

Jag har haft denna design ca. en månad redan. Vet inte varför jag fick den så tidigt men den ser trevlig ut och jag uppskattar verkligen läget där man förstorar videos utan att köra helskärm.

En annan har kört mörkt tema i ett par år med hjälp av ett tillägg kallat Magic Actions for YouTube
Idag använder jag det bara för att kunna maximera videon utan att den täcker hela skärmen. Vilket är en superbra funktion.

Skrivet av Frejoh466:

Undo, undo, undo!

Hela youtube gick sönder. Sedan tappade den bort vilka clip som jag redan har sätt. Väntar tills de släpper innan jag blir tvingad att gå över.

Inget nytt här inte...
"It's not a bug, it's a feature. Get used to it."
(har hänt mig flera gånger tidigare)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag fick lära mig i webbdesign att mörk bakgrund mot ljus text är dåligt för ögonen och många har svårt att läsa. Men det kanske bara var skitsnack?