Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HJÄLP! Serverproblem!

Permalänk

HJÄLP! Serverproblem!

Hallå!
Jag har för några månader sedan köpt en ny speldator ihoplockad och byggd av inet.
Jag sätter mig med Overwatch, spelet startar, huvudmenyn kommer upp och jag går in i vänteläget för att komma med i ett game. Det är då det händer, ibland hinner den slumpmässiga banan starta upp och jag ser mina medspelare, de står bara still och går. Min karaktär laggar fram och tillbaka när jag försöker gå med den och det kommer upp "disconected to gameserver" och jag kommer inte in i det igen. Jag når heller inte huvudmenyn där man väljer spel. Träningen som görs offline händer det samma problem med.
Ibland kan jag spela igen efter en omstart men oftast inte, det krånglar alltid på något sätt. Jag kommer också in i spelet igen en liten stund efter men ryker ganska snart därifrån igen. Även spelet Paladins som går ut på samma sak och också är ett onlinespel krånglar och går inte att spela pga samma problem.

Min dator:
I5 6600K
Asus Z170M-PLUS
ASUS GEFORCE GTX 1060 3GB DUAL
OCZ 240GB SSD
8GB RAM
WINDOWS 10

Spelar via ADSL-nätverk.
Fler detaljer som behövs?
Tacksam för hjälp då det är trist att inte kunna spela!

Permalänk
Medlem

Låter som hög ping/packet loss på nätet.
Kör du trådlöst? Testat trådat?
Prova starta om routern?

Testat tex ?
Ping -t 8.8.8.8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk

Jag kör trådat och har testat att starta om.
Vad är Ping -t 8.8.8.8.?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Öppna en command promt (cmd.exe) och skriv det där. Så kan du se vilka svarstider du får mot google och om den tappar paket.
Du kan också tanka ner något gratis program typ ping plotter som visar det grafiskt åt dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj