Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du ska nog inte bli analytiker i alla fall. Eller vad fick du allt detta ifrån?

Du skrev att ryssars huvudorsak till inblandning i olyckor beror på vägförhållanden och dåliga bilar.

Permalänk
Skrivet av Pimartin:

Du skrev att ryssars huvudorsak till inblandning i olyckor beror på vägförhållanden och dåliga bilar.

Det är skillnad på att ställa en fråga och att skriva ett påstående. Ett frågetecken ( ? ) vid slutet av en mening brukar indikera att det är en fråga. Anledningen att jag ställde frågan var för att se om det fanns någon fakta som fantomsmurfen baserade sina åsikter på. Troligtvis är det som han skrev en blandning av båda.

Och nej jag anser inte att du ska köra som 90 på en isig väg med 90 begränsning bara för du har en säker bil och är svensk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Beställde en ny cykel för en vecka sedan och butiken kan fortfarande inte ge mig besked om när jag får den. Jag vill cykla!

Permalänk
Medlem

I-landsproblem, jag vet, men jag har fan ingen lust att gå tillbaka till jobbet imorgon.

Skulle gärna vara ledig några dagar till.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Förbannad på mig själv och min lathet för att jag inte skötte studierna vid sidan av jobbet, nu tar det ännu längre tid tills jag kan börja studera igen. Undantaget gäller väl om jag bestämmer mig att påbörja en yrkesutbildning i höst. Återstår att se men är lack på min lathet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag har börjat leta upp dom finaste bilarna på hela parkeringen och ställer mig bredvid dom. Skulle aldrig ställa mig bredvid någon skabbig bil.

Jag ställer mig alltid långt bort ifrån alla andra bilar på parkeringar. går hellre 100m extra än att behöva oroa mig för snorungar som slår upp bildörrar för hårt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Avgassystemet behöver bytas på bilen + lite annat smått. ~4000kr
Telefonen ger upp. Köper ny. 5.500kr Fortfarande ok ekonomiskt, men lite ansträngt på "kladd-kontot"
Ny säng för 30k från sparkonto. Tomt konto, ok detta är planerat.
Någon dag senare ger kopplingen upp på bilen. yay 7.500kr kostar detta på verkstad, planerar in byte av koppling
Dagen efter, in för balansering av framdäck, resulterar i 2.300kr, nya däck.

Idag, lämnar in bilen för kopplingsbytet.
Verkstaden ringer, balans + kamkedja behöver bytas, risk för haveri inom kort annars.
Kompispris 7.500:- ytterligare, säger efter mycket om och men ok till detta.
Hem, klippa gräsmattan. Gräsklipparen lägger av.

~57.000kr denna månad.
Överlycklig är man. Inte ett öre finns det kvar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Avgassystemet behöver bytas på bilen + lite annat smått. ~4000kr
Telefonen ger upp. Köper ny. 5.500kr Fortfarande ok ekonomiskt, men lite ansträngt på "kladd-kontot"
Ny säng för 30k från sparkonto. Tomt konto, ok detta är planerat.
Någon dag senare ger kopplingen upp på bilen. yay 7.500kr kostar detta på verkstad, planerar in byte av koppling
Dagen efter, in för balansering av framdäck, resulterar i 2.300kr, nya däck.

Idag, lämnar in bilen för kopplingsbytet.
Verkstaden ringer, balans + kamkedja behöver bytas, risk för haveri inom kort annars.
Kompispris 7.500:- ytterligare, säger efter mycket om och men ok till detta.
Hem, klippa gräsmattan. Gräsklipparen lägger av.

~57.000kr denna månad.
Överlycklig är man. Inte ett öre finns det kvar.

Konstigt att det alltid kommer i klump. Men men, se det från den ljusa sidan - du hade ju i alla fall så att det räckte!

Mitt eget (i-lands)problem är att jag aldrig verkar få min nya processorkylare. Försenad en månad från proshop, avbeställde och beställde från webhallen, skulle finnas i lager, har gått en vecka och än är det inget skickat. Kundtjänst sa fredag senaste gången jag fick tag på dem, men det ser inte lovande ut..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon idiot lämnade den här fina presenten till mig på Willys parkering i Partille och självklart ingen lapp...

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Någon idiot lämnade den här fina presenten till mig på Willys parkering i Partille och självklart ingen lapp...

Bilden funkar inte men kan tänka mig vad det är :/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Sjukt fint väder och helg men ändå extremt opepp och helt utan lust att göra något... Bara ett gäng "jag borde ______" som ligger ovanpå hela tillvaron som en våt filt.

Permalänk
Medlem

Ja jag har nyss vaknat efter en jävla piss kväll. Skulle in till Helsingborg för att ta en klubbrunda med polarna. Fastnade dock i Ödårka då ersättningsbussen hade kört utan oss och vi fick vänta i en timme på ett tåg hem istället. Väl på stationen blir jag hotad och rånad på min mobil. Vilket bara skapar massa onödigheter. Nu måste man skaffa nytt mobilt BankID, låsta telefonen, låsa simkort, upprätta anmälan osv.

Riktigt irriterande att folk inte kan ge fan i andras saker. Man ska fan kunna sitta och vänta på bussen i 10 minuter utan att någon jävel ska komma up och hota en och ta ens saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Bilden funkar inte men kan tänka mig vad det är :/

Ajdå! Här kommer den istället (kan inte redigera det gamla inlägget).

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Min vän dog på jobbet idag. Har varit ledsen och apatisk större delen av dagen. Vi var inte nära vänner, men tillräckligt för att det skulle påverka mig.
Känns så otroligt konstigt att inte få träffa honom och snacka om idiotiska saker nästa gång jag besöker mina vänner.
http://www.na.se/blaljus/tv-stor-explosion-pa-orica-fabriken-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu satan åker kattjäveln ut! När datorstolen går åt helvete, då har katten förverkat sin matbiljett.

Go for kallblodigt och hoppas på att länsstyrelsen godkänner min överklagan. Mer ormar, mer ormar, meeeeeer!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Nu satan åker kattjäveln ut! När datorstolen går åt helvete, då har katten förverkat sin matbiljett.

Go for kallblodigt och hoppas på att länsstyrelsen godkänner min överklagan. Mer ormar, mer ormar, meeeeeer!

Eller också borde husse åka ut... Lär dig hur katter fungerar istället.

Fixa ett bra klätterträd, så rör troligtvis inte katten några möbler mer.
Var det första jag gjorde när mina katter började klättra och riva på högtalarna...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Varför är Finland ett U-land vad det gäller att kunna leta reda på folk?

Fick en förfrågan om jag kunde leta reda på adress och telefonnummer till en person i Finland, men det går ju bara inte.

Vet hans namn, vilken ort han bor i och att han är pensionär.

Hittat tidningsartiklar med personen, vilken pensionärsorganistation han är med i och även en Facebook-sida. Men varför ska man inte kunna få tag i telefonnummer och adress???????

Hatar verkligen Facebook, men har nu gått med bara för att kunna ta kontakt med personen den vägen. Vad är det för värld vi lever i?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Eller också borde husse åka ut... Lär dig hur katter fungerar istället.

Fixa ett bra klätterträd, så rör troligtvis inte katten några möbler mer.
Var det första jag gjorde när mina katter började klättra och riva på högtalarna...

Oh, du store guru, du kan väl berätta då istället för att sitta och vara nedlåtande?

Kattfan har redan allt hon kan önska. Stort högt klösträd, sprejat med kattmynta för att väcka uppmärksamhet. Hon kollar inte två gånger åt skiten. Jag har aktivt försökt leka med henne runt trädet för att hon ska "känna" att det är klättervänligt - inget.

Problemet här var dessutom att hon spytt på möblerna. Sen gör nummer två lite varstans, bara ibland på lådan. Även där testat olika märken med kattsand och dessutom gett henne två lådor, alltid hållit rent m.m.

Nej, ormmat får det bli av fanskapet!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

skulle resa till Sthlm från Landvetter och rotade ffram en väska(handbagage) ur garderoben jag inte använt på läääänge. KOllade inte riktigt igenom den innan jag packade ner allt jag skulle ha med inför en mässa. Fastnade i kontrollen på Landvetter, visade sig att jag råkade få med en expanderbar batong i väskan :/ Polis tillkallades och vips så blev man dömd för brott mot knivlagen och dagsböter alà 23000:- Härligt!

Permalänk
Skrivet av eatme@live:

skulle resa till Sthlm från Landvetter och rotade ffram en väska(handbagage) ur garderoben jag inte använt på läääänge. KOllade inte riktigt igenom den innan jag packade ner allt jag skulle ha med inför en mässa. Fastnade i kontrollen på Landvetter, visade sig att jag råkade få med en expanderbar batong i väskan :/ Polis tillkallades och vips så blev man dömd för brott mot knivlagen och dagsböter alà 23000:- Härligt!

jobbar du som ordningsvakt/väktare eller vad är anledning varför man ens har en expanderbatong?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

jobbar du som ordningsvakt/väktare eller vad är anledning varför man ens har en expanderbatong?

Nope jobbar inte som ordningsvakt, fick den dock av en ordningsvakt för mååånga år sedan när jag jobbade i butik. Hade den aldrig där heller utan tog hem den och slängde in den i garderoben där den låg tills nyligen. Är ingen olaglig pryl att inneha..ja förutom då på allmän plats, precis som en kniv. Skulle egentligen kunna dra det till tingsrätten och hävda att jag bara skulle frakta den till en kompis som skulle få den som present. Precis som om du slkulle frakta en kniv utan att ha något uppsåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Ja jag har nyss vaknat efter en jävla piss kväll. Skulle in till Helsingborg för att ta en klubbrunda med polarna. Fastnade dock i Ödårka då ersättningsbussen hade kört utan oss och vi fick vänta i en timme på ett tåg hem istället. Väl på stationen blir jag hotad och rånad på min mobil. Vilket bara skapar massa onödigheter. Nu måste man skaffa nytt mobilt BankID, låsta telefonen, låsa simkort, upprätta anmälan osv.

Riktigt irriterande att folk inte kan ge fan i andras saker. Man ska fan kunna sitta och vänta på bussen i 10 minuter utan att någon jävel ska komma up och hota en och ta ens saker.

fy fan... är tjuvarna smarta dag eller tar de bara saker och struntar att det finns kodlås eller något på telefonen? =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag blir galen på alla katter som har fått för sig att vår tomt är deras kattlåda!!!
Vad är det för katter som skiter mitt på gräsmattan? Och rabatten ska vi inte prata om...

Jag menar, det är ett jäkla liv om en hundägare inte plockar upp hundskiten men med katter är det ok?

-Ja, men, det är ju en utekatt, jag kan ju inte hålla reda på den...

Nä, men skita hos andra går bra...

Permalänk
Medlem

@Recks: Jag beklagar sorgen!

Har själv ett par arbetskollegor som gått bort och en som ska om några månader (cancer).
Det suger.

@Wip3: Mig veterligen är det ägarens ansvar ändå, även om katten går ute. Om du vet vem som äger katten, gå och snacka med dem.
[EDIT]

Saxat härifrån:
En vanlig orsak till tvister och diskussioner kring kattägares ansvar är katter som utför sina behov på en granntomt. Om en kattägare brister i sin tillsyn så att katten orsakar ”olägenhet för människors hälsa” kan kommunen (med stöd av miljöbalken) vidta åtgärder, till exempel genom ett beslut om att kattägaren måste hålla katten inomhus.
Miljödomstolen har i en uppmärksammad dom fastslagit att en kattägare i princip inte kan ställas till svars om katten springer på någon annans mark och lämnar sin avföring där.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

@Rutouse: Jag beklagar sorgen!

Har själv ett par arbetskollegor som gått bort och en som ska om några månader (cancer).
Det suger.

@Wip3: Mig veterligen är det ägarens ansvar ändå, även om katten går ute. Om du vet vem som äger katten, gå och snacka med dem.
[EDIT]

Saxat härifrån:
En vanlig orsak till tvister och diskussioner kring kattägares ansvar är katter som utför sina behov på en granntomt. Om en kattägare brister i sin tillsyn så att katten orsakar ”olägenhet för människors hälsa” kan kommunen (med stöd av miljöbalken) vidta åtgärder, till exempel genom ett beslut om att kattägaren måste hålla katten inomhus.
Miljödomstolen har i en uppmärksammad dom fastslagit att en kattägare i princip inte kan ställas till svars om katten springer på någon annans mark och lämnar sin avföring där.

Suck...

Tyvärr så vet jag inte vilka som är ägare till katterna, men hade jag vetat det så hade jag givetvis pratat med dem.
Det är ju mer än bara en katt som figurerar...

Permalänk
Skrivet av eatme@live:

Nope jobbar inte som ordningsvakt, fick den dock av en ordningsvakt för mååånga år sedan när jag jobbade i butik. Hade den aldrig där heller utan tog hem den och slängde in den i garderoben där den låg tills nyligen. Är ingen olaglig pryl att inneha..ja förutom då på allmän plats, precis som en kniv. Skulle egentligen kunna dra det till tingsrätten och hävda att jag bara skulle frakta den till en kompis som skulle få den som present. Precis som om du slkulle frakta en kniv utan att ha något uppsåt.

har jag en kniv på stan och ska ha med den till en "kompis" så kan jag bli dömd även fast jag inte haft något uppsåt,

ska jag Fiska och åker Skärgårdsbåten ut till nån ö och har fiskeutrustning med mig så blir jag troligen inte åtalad även fast det är exakt samma kniv,
eller har jag köpt en på Clas Ohlson eller byggmax, troligen finns det ingen åklagare som åtalar nån för att jag har 10L målarfärg och en morakniv,

jag tror inte det räcker med "Jag ska ge den som en present" speciellt inte om du rör dig på platser där det är mycket folk.

var jag befinner mig mitt inne i stan, buss, tunnelbana är inte samma sak som ute på landet eller på nån ö.
det finns dom som blivit åtalade för att dom haft en kniv i bilen..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Jo jag vet att folk blivit åtalade för att ha haft kniv på diverse olika ställen. Men just detta fallet med kvinnan och kökskniven var uppe i rätten och hon blev frikänd pga av just det argumentet att hon var påväg till en väninna för att laga mat och behövde kniven till det. Enligt rätten gick det inte att bevisa att kniven skulle användas till ont uppsåt.

Verkar vara lite random hur de (väktarna/kontrollanterna) agerar, råkade en gång ha en kniv med mig i datorväskan på en flygtur, men de frågade bara om jag ville checka in den eller slänga den..gjorde ingen stor grej av det.

Permalänk
Skrivet av eatme@live:

@Grönahunden:

Jo jag vet att folk blivit åtalade för att ha haft kniv på diverse olika ställen. Men just detta fallet med kvinnan och kökskniven var uppe i rätten och hon blev frikänd pga av just det argumentet att hon var påväg till en väninna för att laga mat och behövde kniven till det. Enligt rätten gick det inte att bevisa att kniven skulle användas till ont uppsåt.

Verkar vara lite random hur de (väktarna/kontrollanterna) agerar, råkade en gång ha en kniv med mig i datorväskan på en flygtur, men de frågade bara om jag ville checka in den eller slänga den..gjorde ingen stor grej av det.

du kan ju hävda att du ska möra kött med expanderbatongen hemma hos din kompis..

det dom troligen har med i bedömningen är. vem du är, och vad du ska göra, kvinna med kökskniv, kanske mat, lådvin och dommare/nämdemän ser det inte som troligt att den åtalade har haft något brottsligt i görning.
man,Expanderderbatong+flygplats då spelar det nog ingen roll vad du har tänkt göra.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Korrekt att där kan vara andra omständigheter också.
Ställde faktiskt frågan till polisen om det ur ren juridisk synvinkel var skillnad på att bli ertappad med en batong på en flygplats eller annat ställe, det var det inte.

Permalänk
Skrivet av eatme@live:

@Grönahunden:

Korrekt att där kan vara andra omständigheter också.
Ställde faktiskt frågan till polisen om det ur ren juridisk synvinkel var skillnad på att bli ertappad med en batong på en flygplats eller annat ställe, det var det inte.

varför skulle man ha en på sig?
ska du hamra i spik, möra kött? så även fast du får ha en hemma så ska du väl inte ha en på dig när du är på stan?

lagen finns där av en anledning ska man hela tiden hitta kryphål eller befinna sig i en gråzon bara för att det kanske går.?
du får äga en soft airgun men har du den på stan så blir det ändå brott mot vapenlagen + att risken finns att du blir skjuten av polis om du blir ertappad.

En av dom som rånade en guldbutik i Södertälje hade en softairgun kopia av kalasjnikov när dom sprang ut så siktade han på en av civilspanarna som råkade vara där = en död rånare.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644